Lijkt me verstandig ja.quote:Op maandag 24 februari 2025 21:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je denkt niet dat Merz' oproep om onder de nucleare paraplu van de VS vandaan te stappen en die Amerikaanse bommen te vervangen door Euronukes een precedent schept? Andere landen zullen dan ook wel atoomwapens willen. Ik zie daar toch wel wat potentiële problemen. Maar ja, het is voor ons wel -zoals je ook zegt- realistische politiek om dat toch maar doen.
Lesje engels zou geen kwaad kunnen voor Macron.quote:Op maandag 24 februari 2025 22:00 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Trump zit zo diep in de wappiefuik![]()
[ x ]
Oh, dat is wel een geil accentje hoor. Wouw.quote:Op maandag 24 februari 2025 23:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lesje engels zou geen kwaad kunnen voor Macron.
Ik moet serieus mijn best doen om'm te volgen soms.quote:Op maandag 24 februari 2025 23:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, dat is wel een geil accentje hoor. Wouw.
Hoe zou dat nou komen?quote:Op maandag 24 februari 2025 23:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik moet serieus mijn best doen om'm te volgen soms.
Modi spreekt beter Engels.
Macron zit hoog in zijn adem, iets te hoog stemmetje. Zit daar niet in zijn element.quote:Op maandag 24 februari 2025 23:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik moet serieus mijn best doen om'm te volgen soms.
Modi spreekt beter Engels.
Ik denk wel dat Poetins Engels nog slechter is.
Voor een geboren Amerikaan spreekt Trump ook wel oppervlakkig Engels. Steeds met 'tremendous', 'beautiful' en 'believe me'.quote:Op maandag 24 februari 2025 23:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat ook, maar er zijn verschuivingen aan de gang die kunnen maken, dat wat waar is voor Oekraïne ook waar is voor Turkije. Er is wel geprofiteerd van de oorlog, maar onder aan de lijn lijkt Turkije toch meer op een bondgenoot.quote:Op maandag 24 februari 2025 22:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik betwijfel of de economie aan Erdogan overlaten een goed idee is.
Hier zie je precies het grote 'succes' van de Brexit.quote:Op maandag 24 februari 2025 23:22 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Dit is dus de reden waarom Europa steeds meer een shithole wordt, door feminine gedachtengang als deze.
Terwijl wij qua gdp-grootte ons in de jaren 90 en 00 nog met de VS konden meten. Is onze Europese economie nu slechts 2/3 van de Amerikaanse en hebben zelfs de Chinezen ons ingehaald.
[ afbeelding ]
Klopt. Duidelijk dat ze geen afgestemd verhaal hebben.quote:Op maandag 24 februari 2025 23:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Macron zit hoog in zijn adem, iets te hoog stemmetje. Zit daar niet in zijn element.
Toen heeft Trots op Nederland de Brexit-bruid nog gewonnen. Leuk, met zo'n bordeel van Femke van Amsterdam ernaast. Microfoons zijn al geplaatst bij het laatste overleg. Amsterdam Heeft Het!quote:Op maandag 24 februari 2025 23:25 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ingehaald door Brexit. En dat effect lijkt weggewerkt te worden. Just saying.
Zit daar als een keurig staatsman prima in zijn element. Zo praat hij nou eenmaal.quote:Op maandag 24 februari 2025 23:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Macron zit hoog in zijn adem, iets te hoog stemmetje. Zit daar niet in zijn element.
Het gaat in dit geval dan ook over het beëindigen van de illegale invasie.quote:Op maandag 24 februari 2025 22:23 schreef havanagila het volgende:
[..]
Criminele invasies goedkeuren en zelfs belonen is geen realistische wereldpolitiek. Dat is waanzin van een groepje populisten die internetwappies nalullen zodat voorgenoemde je steunen, om aan de macht te komen. MAGA en zulks.
Waarom moet die man een taal leren die amper wordt gebruikt in de EU? Alleen Ierland volgens mij.quote:Op maandag 24 februari 2025 23:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We hebben sinds 1973 een grote uranium verrijkingsfabriek in Almelo staan. Dus we staan vooraan.quote:Op maandag 24 februari 2025 23:15 schreef HiZ het volgende:
Gaat het non-proliferatie verdrag deze periode overleven? Welke landen in Europa zijn het snelst in staat om nucleair te gaan? Als je de Nederlandse rol in het Pakistaanse programma bekijkt zou het voor ons niet al te moeilijk moeten zijn om een Nederlandse nucleaire capaciteit te creëren.
Er is een grote kans dat andere landen die niet zo'n beste relatie hebben met de VS of Rusland dan ook uit het NPT stappen.. Dat gaat wel lastig worden voor de VS.quote:Op maandag 24 februari 2025 22:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Lijkt me verstandig ja.
En zolang Rusland bv kernwapens heeft maakt het alleen maar beter dat er Euronukes komen.
Onveiliger wordt het er niet van.
Zweden was in de jaren zestig enkele maanden van een atoombom verwijderd.quote:Op maandag 24 februari 2025 23:15 schreef HiZ het volgende:
Gaat het non-proliferatie verdrag deze periode overleven? Welke landen in Europa zijn het snelst in staat om nucleair te gaan? Als je de Nederlandse rol in het Pakistaanse programma bekijkt zou het voor ons niet al te moeilijk moeten zijn om een Nederlandse nucleaire capaciteit te creëren.
https://en.wikipedia.org/wiki/Swedish_nuclear_weapons_programquote:In recent years declassified documents have shown that Sweden was much closer to possessing the nuclear bomb than previously thought. By 1965 most of the bomb was already built and another 6 months would have been needed to arm it, had the project been given the green light. Another two bombs would have been built shortly thereafter.[2]
The option to continue development of weapons was abandoned in 1966, and Sweden's subsequent signing of the Non-Proliferation Treaty (NPT) in 1968 began the wind-down of the program, which finally concluded in 1972. Sweden was strongly influenced to abandon its nuclear weapons program by the United States
Je hebt kennelijk iets interessant gebruikt.quote:Op maandag 24 februari 2025 23:32 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Toen heeft Trots op Nederland de Brexit-bruid nog gewonnen. Leuk, met zo'n bordeel van Femke van Amsterdam ernaast. Microfoons zijn al geplaatst bij het laatste overleg. Amsterdam Heeft Het!
Polen en Italië misschien. De andere twee helemaal niet.quote:Op maandag 24 februari 2025 23:59 schreef UitStraling het volgende:
Euronukes, leuk als Polen, Italië, Hongarije of Roemenië het op de heupen krijgen.
Maar stoppen in 1966 lijkt op weinig meer te wijzen dan dat ze de kennis hebben, maar geen ervaring.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 00:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zweden was in de jaren zestig enkele maanden van een atoombom verwijderd.
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Swedish_nuclear_weapons_program
Polen en Italië hebben geen kernenergiequote:Op dinsdag 25 februari 2025 03:14 schreef HiZ het volgende:
[..]
Polen en Italië misschien. De andere twee helemaal niet.
quote:Poolse luchtmacht zet vliegtuigen in na Russische luchtaanval op Oekraïne
De Poolse luchtmacht heeft dinsdagochtend vliegtuigen ingezet om de veiligheid van het Poolse luchtruim te garanderen tijdens een Russische luchtaanval op Oekraïne. In heel Oekraïne klinkt het luchtalarm.
Vliegtuigen van de Poolse luchtmacht zijn ingezet "om de veiligheid van grensegio's te garanderen", aldus Warschau.
Of er gewonden of schade is in Oekraïne is niet duidelijk.
Het Russische ministerie van Defensie meldde dat er in de nacht van maandag op dinsdag 19 Oekraïense drones zijn vernietigd
quote:31 minuten geleden
Macron: bestand in Oekraïne binnen enkele weken mogelijk
De Franse president Macron denkt dat een wapenstilstand in Oekraïne "in de komende weken" mogelijk is.
Na zijn ontmoeting met de Amerikaanse president Trump zei Macron dat in een interview met het Amerikaanse Fox News.
"We hebben eerst een wapenstilstand nodig..
Ik denk dat dat in de komende weken bereikt kan worden", aldus Macron.
Trump zei eerder op de dag al dat hij denkt dat de oorlog in Oekraïne "binnen weken" kan eindigen.
De twee wereldleiders spraken elkaar in het Witte Huis. Volgens de Franse president was er bij het gesprek sprake van "toenadering" tussen Washington en Parijs.
Trump onderhandelt sinds deze maand met Rusland over de oorlog in Oekraïne, zonder dat Europa daarbij aan tafel zit. "
Wij willen een snelle deal, maar geen fragiele", aldus Macron over die onderhandelingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |