abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216822970
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 18:36 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
terecht geen pingel em terecht een doelpunt afgekeurd. Volgens mij waren enkele spelers van gae het daar ook mee eens. De var heeft hierin gewoon goed werk verricht.
Meeste commentaar ging ook over de rode kaart toch? Bij de 2e wordt niet altijd een kaart gegeven, maar heel raar was die ook niet. Die 1e was wel wat overdreven (als het klopt waarvoor die gegeven werd dan)
pi_216823036
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 17:45 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Denk dat ze vooral geluk hebben dat PSV zo in is gestort.
Toch is Farioli qua puntenaantal bezig aan een vergelijkbaar seizoen als de kampioensjaren onder Ten Hag. PSV is wel flink ingestort inderdaad, maar die pakten de 1e seizoenshelft enorm veel punten
pi_216824187
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 14:44 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
[ x ]

LuCkY AJaX
xG vertekent natuurlijk een beetje, omdat de grootste kans van Go Ahead de afgekeurde goal was. Die vind je niet terug in de statistieken.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_216824315
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 20:59 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Meeste commentaar ging ook over de rode kaart toch? Bij de 2e wordt niet altijd een kaart gegeven, maar heel raar was die ook niet. Die 1e was wel wat overdreven (als het klopt waarvoor die gegeven werd dan)
Hij onderbrak een veelbelovende aanval door zijn been uit te steken. Dat is altijd geel. Of het je eerste of tweede is maakt niet uit.

Dat was de enige goede beslissing die de scheidsrechter zelf nam.
pi_216824595
Ik ben in principe van mening dat alle arbitrale beslissingen in het voordeel van Ajax genomen zouden moeten worden. Puur uit respect voor de grandeur van die club, want de rest van die armzalige clubs valt daarbij in het niet. Als je zelfs dan geen kampioen kan worden tegen een selectie van naar verluidt het niveau van Excelsior, moet je gewoon zelf in de spiegel kijken in plaats van steeds naar de scheidsrechter te wijzen.

En daarmee basta.
pi_216824634
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 18:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Op basis van wat exact zou dat dan nu opeens gaan gebeuren?
De selectie is bijzonder matig, je moet nog naar PSV en Utrecht, je ontvangt nog AZ en Twente. Kunnen zomaar 0 punten zijn, dan weet je het wel.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_216824643
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 18:26 schreef Marcoss het volgende:
Shreyas die het hele seizoen roept dat Ajax veel te matig is om kampioen te worden, terwijl de selectie van PSV wordt omschreven als de beste ooit. Waarna Ajax toch de titel pakt.

Ik heb het toch wel een beetje gemist
Laat ik je even uit de droom helpen, Ajax pakt de titel niet. De kans dat we tweede worden (en CL gaan spelen) is nu wel een stuk groter, dat geef ik toe, maar ook dat kan nog zomaar misgaan met deze selectie.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 06:29:11 #258
131800 Tarado
capô de fusca
pi_216825321
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 20:59 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Die eerste werd gegeven omdat hij nadat de scheids floot de bal wegschopte, zodat de vrije trap niet snel genomen kon worden, dat mislukte half en hij dacht door snel weg te lopen z'n straf te ontlopen.
pi_216825500
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 23:28 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Laat ik je even uit de droom helpen, Ajax pakt de titel niet. De kans dat we tweede worden (en CL gaan spelen) is nu wel een stuk groter, dat geef ik toe, maar ook dat kan nog zomaar misgaan met deze selectie.
We worden wel kampioen
Groot fan van User Wotte
pi_216825714
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 23:28 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Kampioen worden zie ik ons ook niet, maar 2e worden we wel.
pi_216825812
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 23:26 schreef Shreyas het volgende:

[..]
De selectie is bijzonder matig, je moet nog naar PSV en Utrecht, je ontvangt nog AZ en Twente. Kunnen zomaar 0 punten zijn, dan weet je het wel.
Eens dat het een matige selectie is, echter als je nu de titel niet pakt heb je gewoon gefaald
  dinsdag 25 februari 2025 @ 09:13:44 #262
80382 manny
30 is best veel
pi_216826044
mensen.

Wat een onverwachte luxe dat je het überhaupt over de titel kan hebben. En laten we niet doen alsof onze concurrent alles in 1 streep gaat winnen vanaf nu. Het wordt spannend en we krijgen nog pittige potjes zat, maar we staan fucking 5 punten voor en zijn Ajax. We gaan er wel voor uiteraard.

Tevens: boel geklaag over die pot tegen go ahead, maar je voetbalt toch minimaal 5-6 grote kansen bij elkaar. 2 goals, balletje net voor langs van Godts, kopbal taylor, meneer Traore mist nog even voor open goal en we geven weer nauwelijks iets weg.

Zo slecht is het allemaal niet.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  dinsdag 25 februari 2025 @ 09:29:29 #263
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_216826185
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:02 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Toch is Farioli qua puntenaantal bezig aan een vergelijkbaar seizoen als de kampioensjaren onder Ten Hag. PSV is wel flink ingestort inderdaad, maar die pakten de 1e seizoenshelft enorm veel punten
Ik zeg niet dat Ajax slecht is, maar als we het over geluk hebben....
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_216826233
quote:
19s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:13 schreef manny het volgende:
mensen.

Wat een onverwachte luxe dat je het überhaupt over de titel kan hebben. En laten we niet doen alsof onze concurrent alles in 1 streep gaat winnen vanaf nu. Het wordt spannend en we krijgen nog pittige potjes zat, maar we staan fucking 5 punten voor en zijn Ajax. We gaan er wel voor uiteraard.

Tevens: boel geklaag over die pot tegen go ahead, maar je voetbalt toch minimaal 5-6 grote kansen bij elkaar. 2 goals, balletje net voor langs van Godts, kopbal taylor, meneer Traore mist nog even voor open goal en we geven weer nauwelijks iets weg.

Zo slecht is het allemaal niet.
We hebben Ajacieden die nu roepen dat je faalt als je geen kampioen wordt.

Koekoek.
pi_216826436
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Koekoek.
Daar heeft Noano wel gelijk in natuurlijk, als je met dat materiaal geen kampioen wordt.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 10:16:15 #266
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_216826575
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 10:02 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]
Daar heeft Noano wel gelijk in natuurlijk, als je met dat materiaal geen kampioen wordt.
Tegen Juventus kunnen ze dan ineens wel voetballen, terwijl ze die potjes tegen NEC en Willem II niet gewoon zakelijk uitspelen. Verliezen bij PEC is al helemaal lachwekkend.
pi_216828348
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Koekoek.
Lekker indekken, je staat bovenaan met 5 punten. Volledig in eigen hand
pi_216828422
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 13:03 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]
Nog 11 wedstrijden, doe even rustig.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_216828614
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 13:03 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 13:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nog 11 wedstrijden, doe even rustig.
Dit dus. Gewoon plek 2 zo snel mogelijk veilig stellen, alles wat je daarna behaald is bonus. Laat die arrogante praatjes lekker over aan de PSV-boertjes met hun platte kar in de winterstop gelul.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2025 13:28:23 ]
pi_216828784
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 13:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]
[..]
Dit dus. Gewoon plek 2 zo snel mogelijk veilig stellen, alles wat je daarna behaald is bonus. Laat die arrogante praatjes lekker over aan de PSV-boertjes met hun platte kar in de winterstop gelul.
Precies! Die hebben jullie lekker even een poepie laten ruiken! :)
pi_216828807
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 13:42 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Precies! Die hebben jullie lekker even een poepie laten ruiken! :)
Tot nu toe hebben we jullie nog niks laten ruiken. Aan de finish worden pas de prijzen uitgereikt, dit dat alles.
pi_216829081
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:29 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat Ajax slecht is, maar als we het over geluk hebben....
Dat hele geluksverhaal gaat ook wel een beetje een eigen leven leiden en is vooral confirmation bias.

1. Ajax wint wedstrijden op een niet Nederlandse manier, zonder heel dominant te voetballen. Dat moet wel geluk zijn.
2. Elk moment van de tegenstander wordt enorm uitvergroot en gebruikt om de geluksfactor te bevestigen. Doelpunt tegenstander afgekeurd, zie je wel, geluk Ajax.
3. Rinse and repeat.

Tegen Go Ahead creëert Ajax een aantal 100% kansen, geeft vrijwel niets weg en wint gewoon verdiend. Maar het moet natuurlijk gelukkig zijn geweest, want:

- GAE krijgt 2e geel (voor het gemak negeren dat de kaart terecht was en de wedstrijd niet beslissend beïnvloedde, Ajax stond op dat moment voor en was de bovenliggende partij)
- Doelpunt afgekeurd voor hands (terwijl dit een 100% duidelijke situatie was, dus waarom geluk?)
- VAR grijpt in bij handsbal Rugani (wat een geluk weer; terwijl 9 van de 10 scheidsrechters hier gelijk laten doorspelen en de discussie er dan niet eens is)

De belangrijkste reden dat Ajax wedstrijden wint is omdat Farioli de beste defensie van de eredivisie heeft gesmeed. Dat is heel knap als je kijkt naar hoe de verdediging er vorig jaar nog uitzag. Dit werd ook weer bevestigd door GA: 'Ajax verdedigde erg goed en met hoge intensiteit.'

Het lukt de Amsterdammers momenteel dit elke wedstrijd op te brengen, in tegenstelling tot PSV die alleen in de Champions League achterin geconcentreerd kunnen blijven. Daar zal mijns inziens de titelstrijd ook op beslist worden. Kan Ajax dit volhouden en kan PSV de stap zetten om defensief tegen de mindere goden de scherpte erin te krijgen?

Zoals Cruijff al zei: Ajax kan niet van je winnen, maar je kan wel van ze verliezen. Niet geheel toevallig dat dit met een Italiaanse coach gebeurt. ;)
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_216829207
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 13:27 schreef Scorpie het volgende:
Gewoon plek 2 zo snel mogelijk veilig stellen
Die lijkt me wel veilig, 14 punten voor op de directe concurrenten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_216829771
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Die lijkt me wel veilig, 14 punten voor op de directe concurrenten.
Ik kom op 9 uit.
pi_216829785
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 15:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik kom op 9 uit.
Voor de Champions League-plekken :?.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')