Wat ligt er op de vloer?quote:Op zondag 23 februari 2025 13:53 schreef Sapstengel het volgende:
Het gaat hier om een appartement met 40m2 woonkamer, 25m2 slaapkamer en nog wat voor de keuken en hal. Dus zo'n dweilmachine als ze in een supermarkt gebruiken is vast goed, maar wel overkill.
Goede. Heb gewoon standaard kliklaminaat.quote:
Die zie ik idd veel voorbij komen ja, niet duur ook. En denk niet snel te nat, omdat je hem gewoon redelijk droog kunt draaien alvast.quote:
Nooit echt in verdiept maar was altijd in de veronderstelling dat stoom te diep doordringt in de kieren van je laminaat en dit op lange termijn slecht is. Maar nooit echt gezocht of dit wel klopt.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarom geen stoomreiniger? Bijv. die van Urgoods via bol.com? Die heb ik sinds een paar weken en ik ben er behoorlijk tevreden over. Maar er zijn ook zat andere.
En je kunt er meer mee doen dan alleen de vloer reinigen.
Maar met het schoonspoelen in een emmer wordt je dweilwater vies. Of je moet het echt vaak vervangen. De stoom komt van schoon water.quote:Op zondag 23 februari 2025 19:11 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nooit echt in verdiept maar was altijd in de veronderstelling dat stoom te diep doordringt in de kieren van je laminaat en dit op lange termijn slecht is. Maar nooit echt gezocht of dit wel klopt.
En wat mij ook niet zo fijn lijkt is dat het niet echt zeg maar "afneemt" zoals een dweil doet, waarbij je die dweil schoon spoelt in een emmer.
Ik ook en regelmatig in de aanbieding bij de Lidl/ Action. Ook reserve dweilen heb ik bij de Action vandaan.quote:
Uitwringen is leuk tot je artrose hebtquote:Op zondag 23 februari 2025 17:50 schreef Watuntrik het volgende:
Een goede dweil is van textiel dat goed absorbeert, vroeger was dat Katoen en tegenwoordig Petfles textiel (Fleece).
Maar wil je dat een dweil goed absorbeert dan moet je nadat hij is natgemaakt ook goed uitwringen.
Wring je het niet goed uit, dan blieft het te nat en neemt niet meer goed op. En daar zit dus de truc...
Daarnaast wat is een dweil? We hebben het werkwoord dweilen maar de dweil is daarbij soms ver te zoeken. Vroeger was een dweil een lap stof om over de vloer te trekken. Tegenwoordig zijn er allerlei innovatieve dweilen die je nauwelijks dweil kunt noemen maar wel gebruikt om over de vloer te trekken.
Afijn heb je een echte goede ouderwetse dweil, zo'n lap stof... Kijk dan naar de wijze waarop hij is gewoven. Dan zie je weeflijnen, dan neem je de dweil in beide handen aan iedere hoek met de weeflijnen verticaal. Heb je dat goed, dan frommel je beide hoeken naar één hand. Met de andere hand in een stevige vuist onder de ene hand en trek je over de dweil verticaal naar beneden het water eruit. Water loop verticaal uit de dweil leeg... En daarna ga je de dweil met beide handen wringen/draaien. En daarmee pers je de laatste restjes water eruit.
Kijk dit is een dweil, die gekleurde streepjes zijn er niet voor de mooi, ze geven de weeflijn aan.Gekleurde streepjes dwars is fout, water loopt niet van links naar rechts. Gekleurde streepjes verticaal, boven naar beneden...
![]()
[ afbeelding ]
En dan is dit een dweil?
[ afbeelding ]
Of is dat nu een dweil?
[ afbeelding ]
etc. ik raak de weg kwijt... Dat is dweilen zonder dweil... Weg met die shit en back to the roots. PAk een dweil en alls komt goed als je bovenstaande uitwring techniek leert beheersen. Lang leve de uitgestorven huishoudschool.
Wat vind jij fijner aan de stoomreiniger dan een normale dweil? Zit ook al een tijdje te kijken maar snap niet helemaal wat er zo goed is aan die stoomreinigers.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarom geen stoomreiniger? Bijv. die van Urgoods via bol.com? Die heb ik sinds een paar weken en ik ben er behoorlijk tevreden over. Maar er zijn ook zat andere.
En je kunt er meer mee doen dan alleen de vloer reinigen.
Zo een heb ik, werkt perfect. Enige nadeel is dat je soms in de knel komt met het snoer, dus zou de volgende keer wel een draadloze kopen.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:34 schreef Sapstengel het volgende:
Zat naar zo'n Bissell Spinwave te kijken, want blijf wel lui. Maar vraag me af of een ouderwetse dweil niet gewoon beter is.
Wel een stuk natter denk ik. Met die Spinwave kun je wat makkelijker de hoeveelheid water doseren volgens mij gewoon door de sproeiknop minder lang in te houden.
Dat ik niet de hele tijd de dweil hoef uit te spoelen en uit wringen en met een emmer hoef te sjouwen. Geen chemische reinigingsmiddellen nodig. Ding is ook supersnel gebruiksklaar. Water in het reservoir, aanknop indrukken en 20 sec later kun je aan de slag.quote:Op zondag 23 februari 2025 20:18 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Wat vind jij fijner aan de stoomreiniger dan een normale dweil? Zit ook al een tijdje te kijken maar snap niet helemaal wat er zo goed is aan die stoomreinigers.
Die hebben wij ook echt een top ding.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:22 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Die zie ik idd veel voorbij komen ja, niet duur ook. En denk niet snel te nat, omdat je hem gewoon redelijk droog kunt draaien alvast.
Of misschien ouderwets dweilen zoals @:watuntrik zegt. Maar is wel meer gedoe lijkt me. Wel goedkoper en makkelijk zo'n doek uitwassen.
Gewoon paar van die extra schijven erbij halen? En die kun je ook gewoon makkelijk uitwassen neem ik aan? Is idd een draadloze zag ik, paar euro extra wel waard.quote:Op zondag 23 februari 2025 20:21 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Zo een heb ik, werkt perfect. Enige nadeel is dat je soms in de knel komt met het snoer, dus zou de volgende keer wel een draadloze kopen.
Je kan redelijk makkelijk doseren hoe nat het wordt. En door het draaien is het alsof je je hele vloer op je knieën met een doekje aan het boenen bent. Wordt echt schoon!
De dweil die je eronder hangt wordt wel goor, want je doet hem niet tussendoor in een bak met water om hem uit te spoelen. Ik heb een redelijk groot huis, dus vervang tussendoor de dweil een keertje.
Ja doe ik sowieso. Heb die Dyson V15, en met die roller veegt hij sowieso de vloer al best schoon. Ga ik er daarna altijd met dweil overheen voor de vlekken en tegen geur enzo.quote:Op zondag 23 februari 2025 21:12 schreef Patroon het volgende:
Eerst stofzuigen en dan pas dweilen. Vooral met een hond of ander huisdier in huis.
Ik gebruik deze:quote:Op zondag 23 februari 2025 17:34 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Goede. Heb gewoon standaard kliklaminaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |