Hoop youtubers enzo. En die zijn niet mals in de kritiekquote:Op zaterdag 17 mei 2025 08:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Ik las dat Global maar iets van 93 passagiers had op die 1e vlucht.
Iemand enig idee of dat bewust was? Een premium selectie van gasten zeg maar.
Want als ze nog geen 100 passagiers halen op de allereerste vlucht dan geef ik Global geen lang leven.
https://www.instagram.com(...)w3NMXuP/?img_index=2quote:koninklijkeluchtmacht
No runway? No problem ✈️🇫🇮
Onze F-35’s hebben deze week voor het eerst een snelweglanding gemaakt op de Tikkakoski-snelweg in Finland.
Naast touch-and-go landingen trainen onze vliegers samen met Finse F-18’s vanaf vliegbasis Pirkkala.
Overbelast lijkt me vreemd, maar in combinatie met een engine loss misschien? Pfff, ziet er naar uitquote:Op donderdag 12 juni 2025 13:04 schreef shiz het volgende:
![]()
AVHerald meteen overbelast by the looks.
Apart dat de gear nog hangt maar de flaps zo goed als ingetrokken lijken te zijn. Misschien gevalletje 'gear up' en dan handeling op dat commando: 'flaps up', who knows. Of gewoon technisch or ongelukkig (Hudson, zonder river), zag een comment dat er nog wel een maday call geplaatst was. Maar goed, speculaas. Tragisch weer. 1e hull loss 787.
Oftewel, cijfers over een maand zeggen helemaal niets. (0 voor Airbus en 300 voor Boeing). Grappig dat in de luchtvaart deals nog wel op een beurs worden beklonken. Gebeurd in andere sectoren veel minder volgens mijquote:Op donderdag 19 juni 2025 20:20 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
De tot nu toe aangekondigde orders op de Paris Air Show 2025, en er zijn zelfs nog drie dagen te gaan.
Ging het eigenlijk ook nog een beetje over het millieu daar in Den Haagquote:Op woensdag 25 juni 2025 22:43 schreef Iemand91 het volgende:
Nou, dat zit er ook weer op.
[ afbeelding ]
https://x.com/Schiphol/status/1937888646364807341#m
[ afbeelding ]
https://www.nu.nl/binnenl(...)-voor-bezoekers.html
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/(...)ll/1038615761774595/
Qua toestellen toch al weer heel wat anders dan de 'vorige keer'.
De 'volgende keer' zal ook wel weer anders zijn; sowieso die laatste zien we nooit meer terug.
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-zaz#3b3c5ad3quote:Een klein passagiersvliegtuig is zondagmiddag vlak na het opstijgen neergestort bij London Southend Airport. Het vliegtuig had Lelystad Airport als bestemming. Het is onduidelijk hoeveel personen er in het toestel aanwezig waren.
Op beelden is te zien dat het vliegtuig wordt omringd door vlammen. Getuigen zeggen tegen Britse media dat een "vuurbal" te zien was. Het vliegtuig was onderweg naar Lelystad Airport, meldt een woordvoerder van het vliegveld tegen NU.nl.
Hulpdiensten zijn aanwezig op de plek van het incident. De politie kreeg kort voor 17.00 uur (Nederlandse tijd) een melding van het incident. "We werken nu samen met alle hulpdiensten ter plaatse", meldt de politie in een verklaring. De nabijgelegen golf- en rugbyclubs zijn uit voorzorg ontruimd.
Het is onbekend hoeveel mensen er aan boord waren en of er slachtoffers zijn. Naar verluidt gaat het om een vliegtuig van een Nederlands luchtvaartbedrijf, maar die informatie is nog niet bevestigd door de autoriteiten. Het vliegtuig zou gebruikt worden bij medische transportvluchten en bij het verzamelen van geografische gegevens van de grond, bijvoorbeeld door luchtfoto's te maken.
Alle vluchten van en naar London Southend Airport zijn tot nader order opgeschort. Het is een van de kleinere vliegvelden rondom de Engelse hoofdstad Londen.
Tering, zo lang alweer, voor mijn gevoel maar "een paar jaar geleden". Mja, ik word oudquote:Op vrijdag 25 juli 2025 20:36 schreef Iemand91 het volgende:
Het is vandaag ook 25 jaar geleden dat Concorde vlucht 4590 van Air France neerstortte.
[ afbeelding ]
Met videoquote:Op vrijdag 25 juli 2025 14:04 schreef Iemand91 het volgende:
De Transavia retro A321neo is onderweg als HV1965 (oprichtingsjaar van Transavia) van Hamburg naar Amsterdam: https://www.flightradar24.com/TRA1965/3b6af134
Verwachte aankomst is (nu) om 14:39 uur. Het toestel zal dan een rondje maken over Schiphol en vervolgens parkeren bij
gate D2 zodat deze voor iedereen te zien is (vanaf het panoramaterras).
Eerste commerciële vlucht is vanavond om 18:20 uur als HV5357 naar Faro.
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/(...)56149876&__tn__=%2CO*F
Ik weet nog niet of ik het mooi vind, maar het is in ieder geval opvallend.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 14:04 schreef Iemand91 het volgende:
De Transavia retro A321neo is onderweg als HV1965 (oprichtingsjaar van Transavia) van Hamburg naar Amsterdam: https://www.flightradar24.com/TRA1965/3b6af134
Verwachte aankomst is (nu) om 14:39 uur. Het toestel zal dan een rondje maken over Schiphol en vervolgens parkeren bij
gate D2 zodat deze voor iedereen te zien is (vanaf het panoramaterras).
Eerste commerciële vlucht is vanavond om 18:20 uur als HV5357 naar Faro.
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/(...)56149876&__tn__=%2CO*F
Hij heeft een Duitse registratie. Ik ga er vanuit dat dat nog wel zal worden omgezet. Zeker omdat ik zie dat die registratie gebruikt is bij een hele rij A321's.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:40 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik weet nog niet of ik het mooi vind, maar het is in ieder geval opvallend.
Waarom zit er een Duitse vlag op de staart?
Ah, natuurlijk. Ik heb nog even filmpjes bekeken van de aankomst op Schiphol. Daar zat de Duitse vlag er niet meer op. En de Duitse registratie was vervangen door de Nederlandse: PH-YHD.quote:Op maandag 28 juli 2025 09:38 schreef Karstman het volgende:
[..]
Hij heeft een Duitse registratie. Ik ga er vanuit dat dat nog wel zal worden omgezet. Zeker omdat ik zie dat die registratie gebruikt is bij een hele rij A321's.
Heel eerlijk gezegd vind ik er weinig aan.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:40 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik weet nog niet of ik het mooi vind, maar het is in ieder geval opvallend.
Airbus gebruikt een Duitse of Franse registratie om vliegtuigen te testen zolang ze nog niet zijn afgeleverd. Bij aflevering komt de registratie van de vliegmaatschappijen er op te staan.quote:Op maandag 28 juli 2025 09:38 schreef Karstman het volgende:
[..]
Hij heeft een Duitse registratie. Ik ga er vanuit dat dat nog wel zal worden omgezet. Zeker omdat ik zie dat die registratie gebruikt is bij een hele rij A321's.
Opvallende ontwikkeling wel?quote:Op maandag 28 juli 2025 21:34 schreef Iemand91 het volgende:
Dergelijke vluchten hebben de laatste maanden/jaren al veel vaker plaatsgevonden dus het is al lang geen nieuws meer (dus ik noem ze hier ook niet altijd); maar nu toch nét wat anders;
Iran heeft vanaf 15 juli ook Boeing 777's.
Op die dag zijn er 5 777-200ER's overgevlogen van Siem Reap, Cambodja naar Iran.
Alle 5 vlogen origineel voor Singapore Airlines en daarna voor NokScoot (een Thaise low-cost airline dat deels in handen was van Singapore Airlines).
In 2020 werden ze - om bekende redenen - allemaal opgeslagen in Alice Springs, Australië.
In 2023/2024 werden ze overgevlogen naar Lanzhou, China (waarschijnlijk onderhoud) en op 4 en 8 juli dit jaar vlogen ze naar Siem Reap om uiteindelijk op 15 juli direct achter elkaar aan richting Iran te gaan.
Zoals gebruikelijk werden buiten Iran (in dit geval boven Afghanistan) de transponders uitgeschakeld en landden ze in Iran.
De toestellen lijken voor Mahan Air bedoelt te zijn en het zou kunnen dat er nog 5 777's die kant op gaan.
De tussenpartij was het Amerikaanse "Ion Aviation" en toestellen vlogen met een registratie van Madagaskar.
[ afbeelding ]
't is al zo vaak gebeurd, denk niet dat ze dat zo hoog op de agenda hebben staan.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 09:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Opvallende ontwikkeling wel?
Heb even snel gezocht op Airfleets.net, maar je moet toch al snel een jaar of 15 terug voor het laatst geleverde (tweedehands) Amerikaanse toestel aan Mahan of Iran Air.
Had de regering Trump dit tegen kunnen houden als het de wil had?
Het recept van Coca Cola is belangrijkerquote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:43 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
't is al zo vaak gebeurd, denk niet dat ze dat zo hoog op de agenda hebben staan.
Als er een typhoon/orkaan is dan lijkt mij aanvliegen uberhaupt niet echt een wijze optiequote:Op vrijdag 15 augustus 2025 18:47 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Misschien was uitwijken na 2 go arounds toch een betere optie geweest
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |