Beiden onzin. Zelensky blijft gewoon president in oorlogstijd, daarna pas verkiezingen. NAVO-lidmaatschap is out of question.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:43 schreef Ulx het volgende:
Zelenskyy wil aftreden voor vrede en als Oekrane daardoor in NAVO komt. Dat maakt het wel wat lastig voor de "Zelenskyy is een onwettige president" roepers. We zullen zien of de dealmaker-in-chief echt zo graag vrede wil, of dat hij dit weigert omdat Rusland dan de grote verliezer zal zijn....
[ afbeelding ]
Omdat Zelenskyy wel bijna zeker weet dat Oekraine voorlopig niet in de NAVO komt. NAVO zit er niet op te wachten en Rusland zal het nooit accepteren. Dan zijn dit makkelijke toezeggingen.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:43 schreef Ulx het volgende:
Zelenskyy wil aftreden voor vrede en als Oekrane daardoor in NAVO komt. Dat maakt het wel wat lastig voor de "Zelenskyy is een onwettige president" roepers. We zullen zien of de dealmaker-in-chief echt zo graag vrede wil, of dat hij dit weigert omdat Rusland dan de grote verliezer zal zijn....
[ afbeelding ]
Zelensky is geen dictator.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:48 schreef Fok-it het volgende:
Ik heb nog nooit een ondemocratisch verkozen dictator zo onzelfzuchtig gezien /s
Maakt niet uit. Trump gaat toch vrede regelen? Zo heb je vrede n de volgens Trump onwettige president is ook weg. WIN-WIN.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beiden onzin. Zelensky blijft gewoon president in oorlogstijd, daarna pas verkiezingen. NAVO-lidmaatschap is out of question.
Jazeker. De oorlog gaat straks ook wel stoppen.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Trump gaat toch vrede regelen? Zo heb je vrede n de volgens Trump onwettige president is ook weg. WIN-WIN.
Wil je niet dat het bloedvergieten stopt?
Dat is niet waar. Oekrane heeft een toezegging voor een toekomstig NAVO-lidmaatschap. Die afspraak is gemaakt in 2023.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:47 schreef descon het volgende:
[..]
Omdat Zelenskyy wel bijna zeker weet dat Oekraine voorlopig niet in de NAVO komt. NAVO zit er niet op te wachten en Rusland zal het nooit accepteren. Dan zijn dit makkelijke toezeggingen.
quote:⚡️ Key takeaways from President Zelenskyy’s press conference:
◾️ Zelenskyy stated he is ready to step down if it means peace for Ukraine or in exchange for NATO membership.
◾️ “I will not sign anything that ten generations of Ukrainians will have to repay,” – Zelenskyy on the US deal regarding Ukrainian natural resources.
◾️ “Ending the war this week with guarantees for Ukraine is impossible,” – Zelenskyy.
◾️ Presidential elections will be held after martial law is lifted.
◾️ He believes the US will do everything to end the active phase of the war this year.
◾️ Last year, Ukraine produced 154 artillery units, 100,000 long-range drones, and 2.2 million FPV drones.
◾️ North Korea lost 4,000 troops in Russia’s Kursk region, with 1,500–2,000 replacements being sent, according to Zelenskyy.
◾️ “Ukraine is developing its own equivalents of the Patriot system.”
◾️ “Europe has two armies – Ukraine’s (800,000 troops) and Turkey’s. Erdoğan could be one of the continent’s security guarantors.”
◾️ “I believe we will trade Kursk region for the occupied territories,” – Zelenskyy.
Voor 21 maart dus.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jazeker. De oorlog gaat straks ook wel stoppen.
Ik denk voor het voorjaar dat er een bestand is. Ik heb echt wel goede hoop.
Zelenskyy is de grootste leider van deze eeuw en ik zal op die heuvel sterven.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:43 schreef Ulx het volgende:
[ afbeelding ]
Zeker wat betreft buitenlands beleid verschillen de Democrats en de Republicans voornamelijk op gebied van de gebruikte retoriek. Dat gezegd hebbende zien we nu natuurlijk een historische ommezwaai.quote:
Ja de Churchill van deze tijd.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:10 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Zelenskyy is de grootste leider van deze eeuw en ik zal op die heuvel sterven.
.ik vind het opvallend dat zelensky de enige Europese gezagsdrager is die Turkije noemt in de context van veiligheidsgranties voor Oekrane. Noorwegen en de UK als niet Eu landen worden regelmatig benoemd maar Turkije niet 1 keer. Tenzij ik het heb gemist. Terwijl Turkije binnen de Navo de grootste legermacht heeft na de Amerikanen. En met de ligging aan de zwarte Zee en hun grote marine immens veel zou kunnen betekenen voor Oekrane.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:53 schreef Ulx het volgende:
https://bsky.app/profile/pravda.ua/post/3liuburyyss2g
[..]
Dat wordt oppassen voor paardenhoofden in zijn bed.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:08 schreef Ulx het volgende:
Ik denk dat Trump nu wel weer met flessen ketchup aan het gooien is. ZIjn mafia-diplomatie is mislukt als ik Zelenskyy's uitspraken lees.
Een PATRIOT equivalent.....Ik heb het idee dat Zelenskyy dat zegt als een subtiele waarschuwing: We kunnen de geleverde systemen reverse engineeren als jullie stoppen met hulp
Doe maar.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Voor 21 maart dus.
Ik zet hem in de agenda.
Sowieso heeft Zelensky grotere ballen dan Poetin, Trump, Musk en Vance gezamenlijk hebben.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:10 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Zelenskyy is de grootste leider van deze eeuw en ik zal op die heuvel sterven.
Als rechts extremisme wordt genormaliseerd, als je het maar rechts extremisme noemt. Zoals hier in Nederland met dank aan yesilgoz. Waarom zou een rechts extremist sche groet niet genormaliseerd mogen worden, als je het maar geen rechts extremistische groet noemtquote:Op zondag 23 februari 2025 18:18 schreef polderturk het volgende:
De Hitlergroet wordt genormaliseerd.
[ x ]
Wat een ontzettende prutser is het toch ook. Als hij niet de meest machtige positie ter wereld bekleedde zou je er gewoon keihard om moeten lachen.quote:Veel Oekraense mineralen die Trump wil zijn in door Rusland bezet gebied
Veel delfstoffen die door de Amerikaanse regering van Donald Trump worden opgeist van Oekrane als compensatie voor de steun in de oorlog tegen Rusland moeten worden gewonnen in het door Rusland bezette deel van het land. Dit zei de Oekraense vicepremier Joelia Svyrydenko zondag.
"Jammer genoeg is er voor 350 miljard dollar aan nuttige en zeldzame materialen te vinden in de nu tijdelijk bezette gebieden", aldus Svyrydenko. Veel delfstoffen bevinden zich in de oostelijke regio Donbas die sinds 2014 bijna helemaal in handen is van pro-Russische Oekraners en later Russische troepen.
Deal
De regering-Trump lijkt gergerd dat de Oekraense president Volodymyr Zelensky nog steeds niet akkoord is gegaan met Amerikaanse voorstellen voor een genoegdoening ter waarde van 500 miljard dollar.
Zelfs een ander afpersen vernachelen ze nog.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:35 schreef PzKpfw het volgende:
https://www.upday.com/nl/(...)rusland-bezet-gebied
[..]
Wat een ontzettende prutser is het toch ook. Als hij niet de meest machtige positie ter wereld bekleedde zou je er gewoon keihard om moeten lachen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |