abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 februari 2025 @ 08:07:15 #1
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_216775667
quote:
Creatieve rechten James Bond na ruim 60 jaar naar Amazon

James Bond krijgt na meer dan zestig jaar een nieuwe baas. Amazon Studios heeft een deal gesloten met de familie die de rechten van het Bond-imperium sinds de jaren 60 in handen had. Door de deal heeft Amazon nu de creatieve zeggenschap over de toekomst van agent 007.

"Het is tijd om een stap terug te doen", laat het productiebedrijf van de familie Broccoli weten, die altijd het laatste woord heeft gehad over 's werelds bekendste geheim agent. Het bedrijf, geleid door Barbara Broccoli en Michael Wilson, blijft wel mede-eigenaar van de Bond-franchise. Hoeveel geld met de deal gemoeid is, is niet bekendgemaakt.

Toen de laatste Bond-acteur, Daniel Craig, aankondigde na No Time To Die uit 2021 te stoppen, ontstond er naar verluidt een conflict tussen de twee partijen over hoe het verder moest met Bond. Ook kwam er steeds meer kritiek op de filmserie, die niet meer zou passen in de moderne tijd.

Sindsdien is het stil: zowel over een volgende film, waar Broccoli en Wilson geen toestemming voor zouden hebben gegeven, als over een nieuwe hoofdrolspeler, waarover een golf van speculaties ontstond.

Nieuwe Bondfilm?
De deal met Amazon kan daar verandering in brengen. Het bedrijf, opgericht door multimiljardair Jeff Bezos, was sinds 2021 al in bezit van de rechten over eerdere Bondfilms, maar heeft vanaf nu ook de creatieve teugels in handen over de toekomst van 007. Dat zou de weg kunnen vrijmaken voor een nieuwe Bondfilm, die al relatief lang op zich laat wachten.

De langste periode tussen twee Bondfilms is zes jaar en vier maanden. Er zouden ook plannen zijn voor verschillende spin-off-tv-series voor het streamingplatform van Amazon Prime.

In 1961 kocht Albert Broccoli de filmrechten van auteur Ian Fleming, de geestelijk vader van James Bond. Een jaar later kwam de eerste Bondfilm Dr. No uit. Broccoli produceerde die film en alle Bondfilms die daarna verschenen, totdat zijn dochter Barbara Broccoli en stiefzoon Michael Wilson het van hem overnamen. Het productiebedrijf, inclusief de rechten, namen zij in 1995 over.
https://nos.nl/artikel/25(...)-60-jaar-naar-amazon

Nou, dat belooft niet veel goeds. Ik kan me moeilijk voorstellen dat Amazon met dezelfde terughoudendheid gaat werken als de Broccoli's; dit zal wel een Star Wars-scenario worden met elk jaar een film, tv-serie en/of animatieserie in het Bond-universe.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  vrijdag 21 februari 2025 @ 08:09:37 #2
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_216775673
rip ook aan de nabestaanden
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_216775821
Met wat pech verwerken ze dan ook allerlei verhaallijnen in een serie die ook weer gevolgen hebben voor de films. Dan moet je de serie(s) ook kijken om nog iets van de films te snappen.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 08:39:01 #4
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_216775840
Nieuwe Bond zal dan wel een vrouw worden :+
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 09:00:12 #5
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_216776027
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 08:39 schreef matthijst het volgende:
Nieuwe Bond zal dan wel een vrouw worden :+
minimaal een gehandicapte zwarte trans vrouw met tourette
pronouns: xe/xim
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  vrijdag 21 februari 2025 @ 09:01:56 #6
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_216776043
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 09:00 schreef L3viathan het volgende:

[..]
Vergeet niet non-binair en die in een open relatie is.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_216776071
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 09:00 schreef L3viathan het volgende:

[..]
pronouns: xe/xim
Of erger: een Amerikaan.
pi_216776527
Amazon is duizend keer meer evil dan de allergrootste Bond villain. Fuck dat kutbedrijf.
pi_216795494
Bwa, in de tijd was er sprake van een spin-off rond Jinx (Die Another Day) en dat leek mij wel wat.
Als Disney ons mag bestoken met vreselijke Marvel meuk, dan mag Amazon van mij datzelfde doen met spionagefilms in en rond James Bond.
De hoop is alleen dat ze niet enkel met geld gooien, maar ook een beetje op de kwaliteit letten.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 16:49:58 #10
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_216795522
Nou zwarte transgender james bond incoming
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 22 februari 2025 @ 16:57:26 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216795562
Uitgekauwde formule.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_216805226
Amazon vind ik nog niet zo woke-geforceerd als vele andere grote partijen. Als ze naar de fans luisteren en de juiste schrijvers kiezen, dan hoeft het helemaal niet mis te gaan.

Bij Disney was het direct een blinde, zwarte transgender in een rolstoel geworden.
pi_216812936
Dat de filmreeks niet meer in deze tijd zou passen is waarschijnlijk zwaar overdreven. Activisten kunnen bij wijze van spreken een mug op een olifant laten lijken.
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
pi_216813261
Bond is wel z'n relevantie verloren. Neem nou een film als Moonraker. Over Hugo Drax, een megalomane nazi miljardair die raketten bouwt voor de overheid en een achtergrond in mijnbouw heeft, die de wereld over probeert te nemen. Wat een ongeloofwaardig en onwaarschijnlijk verhaal.
pi_218045863
Denis Villeneuve gaat de nieuwe film regisseren
  donderdag 26 juni 2025 @ 07:39:06 #16
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_218045874
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 11:53 schreef Cockwhale het volgende:
Amazon vind ik nog niet zo woke-geforceerd als vele andere grote partijen. Als ze naar de fans luisteren en de juiste schrijvers kiezen, dan hoeft het helemaal niet mis te gaan.

Bij Disney was het direct een blinde, zwarte transgender in een rolstoel geworden.
Heb je überhaupt iets meegekregen van Rings of Power?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_218049044
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 07:36 schreef Max23 het volgende:
Denis Villeneuve gaat de nieuwe film regisseren
Die film gaat dus nog wel een tijdje op zich laten wachten

quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 07:39 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Heb je überhaupt iets meegekregen van Rings of Power?
boos worden om een zwarte elf en een orc met een relatie :')
  donderdag 26 juni 2025 @ 14:48:36 #18
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218049267
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 01:46 schreef Farenji het volgende:
Bond is wel z'n relevantie verloren. Neem nou een film als Moonraker. Over Hugo Drax, een megalomane nazi miljardair die raketten bouwt voor de overheid en een achtergrond in mijnbouw heeft, die de wereld over probeert te nemen. Wat een ongeloofwaardig en onwaarschijnlijk verhaal.
Je bent een waardeloze agent.
  Moderator zondag 29 juni 2025 @ 22:48:45 #19
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_218077876
Dus ik neem aan dat alle bondfilms straks op Prime te zien zal zijn?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_218077925
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 09:01 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Vergeet niet non-binair en die in een open relatie is.
Met een lesbische negerin.
Vakman pur sang
pi_218077933
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 01:46 schreef Farenji het volgende:
Schoot die Hugo ook niet een auto om een baan om de aarde, for No Reason at all?
Vakman pur sang
pi_218081803
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 22:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Dus ik neem aan dat alle bondfilms straks op Prime te zien zal zijn?
Zijn ze al best een tijd geweest vrijwel allemaal. Amazon is al jaren eigenaar van MGM, de studio die de Bond films maakten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')