abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 8 maart 2025 @ 09:06:25 #26
236264 crew  capricia
pi_216969932
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 22:12 schreef Holiday76 het volgende:
En nu ga ik toch twijfelen over een watervilla bij een resort…..
Van de ene kant denk ik Maafushi prima, heb goed hotel en excursies zijn relatief betaalbaar en van de 4 dagen zijn we denk ik 2 dagen op pad.
Van de andere kant….once in a lifetime…ben er nu toch…..krijg ik geen spijt…nou ja, je snapt em.

Iemand ervaring met Sun Siyam Olhuveli toevallig?
Wat kost eten/drinken daar?
Is er een prijslijst met de excursies?
Is er ‘s avonds entertainment zoals shows of is er eigenlijk niks te doen?
Deze?
https://www.prijsvrij.nl/(...)W1qVtjYaAq1KEALw_wcB
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216970855
Nee, Sun Siyam Olhuveli:
https://www.vakantiedisco(...)rturedate=2025-05-08

Twijfel?
Omdat heel veel duurder is. Want ik heb inmiddels wat meer informatie.
Als ik even bekijk:
- watervilla is ruim 1.000,- dan mijn hotel nu. En dan alleen met ontbijt (zoals ik nu ook heb).
- all inclusive is 2500,- duurder
- uitgaande van 3 koffie en 5 drankjes p.p.p.d. (nog niks teveel denk ik) á 5,- p.s. is dat al ook al gauw ca. 320,-
- walvishaai/manta dagexcursie is $ 295,- p.p. ter vergelijking met 100,- op Maafushi.

Dus: als ik het hotel met halfpension zou doen, dan schat ik in dat je zo rond de ¤. 2.000-2.500,- duurder uitkomt.

Hoop geld.
pi_216981470
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:38 schreef Holiday76 het volgende:
Nee, Sun Siyam Olhuveli:
https://www.vakantiedisco(...)rturedate=2025-05-08

Twijfel?
Omdat heel veel duurder is. Want ik heb inmiddels wat meer informatie.
Als ik even bekijk:
- watervilla is ruim 1.000,- dan mijn hotel nu. En dan alleen met ontbijt (zoals ik nu ook heb).
- all inclusive is 2500,- duurder
- uitgaande van 3 koffie en 5 drankjes p.p.p.d. (nog niks teveel denk ik) á 5,- p.s. is dat al ook al gauw ca. 320,-
- walvishaai/manta dagexcursie is $ 295,- p.p. ter vergelijking met 100,- op Maafushi.

Dus: als ik het hotel met halfpension zou doen, dan schat ik in dat je zo rond de ¤. 2.000-2.500,- duurder uitkomt.

Hoop geld.
Hotel duurder dan watervilla?
Dan neem je wel een zeer zeer exclusief hotel hoor.

Ik zou altijd voor een resort met beach of watervilla gaan.
Hotels zijn veel goedkoper in nachtprijzen, maar de hele beleving in de Malediven is echt anders.

Halfpension zou ik in een resort wel aanraden, omdat je geen tot nauwelijks etensmogelijkheden anders hebt om zelf iets te doen.

All inclusief vonden wij niet nodig omdat we toch niet constant maar gaan drinken en rond de bar en zwembad/strand hangen.
En lunch was met zo'n vol ontbijt niet nodig.
pi_216983203
Ik bedoel: ik heb nu een goed hotel op Maafushi (Arena Beach) voor een mooie prijs. Dat was denk ik een beetje gelukje, want die prijzen heb ik niet meer gezien. Maar ik heb ook vroeg geboekt.

En als ik dan de prijs van Arena incl. ontbijt vergelijk t.o.v. watervilla incl. ontbijt scheelt dat al ruim 1000,-.
En op het lokale eiland Maafushi kun je goedkoper lunch/dineren dan op resorteiland natuurlijk.

Het is niet 1:1 te vergelijken natuurlijk omdat de beleving ook anders is.
Maar de excursies zijn ook 3x zo duur.

En ik ga in het regenseizoen, dus dat maakt dat ik extra twijfel.
Ik ga er nog goed over nadenken.
Maar anders kan een dag bezoek aan een resort ook nog (al heb je dan niet de full experience natuurlijk, maar toch leuk).
pi_216991569
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 10:45 schreef Holiday76 het volgende:
Ik bedoel: ik heb nu een goed hotel op Maafushi (Arena Beach) voor een mooie prijs. Dat was denk ik een beetje gelukje, want die prijzen heb ik niet meer gezien. Maar ik heb ook vroeg geboekt.

En als ik dan de prijs van Arena incl. ontbijt vergelijk t.o.v. watervilla incl. ontbijt scheelt dat al ruim 1000,-.
En op het lokale eiland Maafushi kun je goedkoper lunch/dineren dan op resorteiland natuurlijk.

Het is niet 1:1 te vergelijken natuurlijk omdat de beleving ook anders is.
Maar de excursies zijn ook 3x zo duur.

En ik ga in het regenseizoen, dus dat maakt dat ik extra twijfel.
Ik ga er nog goed over nadenken.
Maar anders kan een dag bezoek aan een resort ook nog (al heb je dan niet de full experience natuurlijk, maar toch leuk).
Ik moet nog steeds de foto's plaatsen van ons bezoek.
De koraal snorkel foto's staan hier al, maar het eiland zelf niet.
Wellicht ook een hulp.
  vrijdag 18 april 2025 @ 14:46:02 #31
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_217402827
Je zult er op de resorts misschien minder van merken. Maar de Malediven schijnen de laatste jaren nogal opgeschoven te zijn naar de conservatieve islam. Een tijdje terug nog een docu over gezien. Als die nog meer macht krijgen en allerlei "zeden" regeltjes gaan instellen is het snel gedaan met de toeristenresorts denk ik. Westerse mensen gaan niet naar een bountystrand om vervolgens in een burkini te moeten zwemmen.
pi_217411588
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 14:46 schreef RealistAtheist het volgende:
Je zult er op de resorts misschien minder van merken. Maar de Malediven schijnen de laatste jaren nogal opgeschoven te zijn naar de conservatieve islam. Een tijdje terug nog een docu over gezien. Als die nog meer macht krijgen en allerlei "zeden" regeltjes gaan instellen is het snel gedaan met de toeristenresorts denk ik. Westerse mensen gaan niet naar een bountystrand om vervolgens in een burkini te moeten zwemmen.
Het kwam wel wat Islamitisch over idd, maar op een resort merk je daar niets van.
En daar verblijf je hele tijd toch bijna.
  maandag 19 mei 2025 @ 10:16:20 #33
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_217686147
Is het gek dat ik dit topic las als "male diven"? Ik vroeg me af wat het was, ik dacht iets homoseksueels haha
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')