abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216758766
Kort geleden een week op de Malediven geweest. Een soort van droom bestemming om eens te zien.
1,5 week totaal inclusief het reizen, wat 2 dagen kost om er te komen.

Foto's komen nog, maar bij deze alsof het begin.

Waarom de Malediven?

Het heerlijke weer en de witte stranden, palmbomen en prachtige wateren.
En al direct als je over vliegt zie je wat een uniek land het is.

Waar zaten we?

De Addu Atol, dus de meest zuidelijk Atol en onder de evenaar.
Daar hadden we 1 van de typische resorts met hun eigen privé eiland.

Het eiland was wel een aantal km lang, maar in de breedte bij onze villa misschien eens 50 meter.
En er reden constant golfkarretjes het hele eiland rond om je te vervoeren.

Is het niet een beetje een luilekker tripje?

Ja, je kunt weinig doen. De resort eilanden kun je niet echt af. Wij wilden even wandelen naar het lokale eiland (verbonden met bruggetje), maar dat kon niet voor vakantiegangers.
Een resort zelf heeft ook niet bijzonder veel te doen.
Wij hadden dan halfboard, met 1 main restaurant. Daarnaast nog 3 andere restaurants/barren, waarvan 2 met zwembad. Allemaal aan de oceaan/laguna.

Dit zijn niet echt typische trips voor mij, gezien de meer bezige trips die ik normaal maak. Toch was het echt wel even lekker.
Je leeft even tijdsloos, je kunt heerlijk rustig de dag door. Je loopt altijd in korte broek en tshirt. Temp is altijd tussen 27 en 31 graden. Dus ook in de avond laat konden we even de jaccuzzi in gaan bv. Of het strand op om te kijken.

We hebben lekker gegeten, op het strand gelegen. Jaccuzzi. De dingen die je kunt doen draaien rond het water. Zo zijn we dolfijnen wezen kijken, haaien en rays.
Zelf kun je ook heel goed duiken en snorkelen daar. Wij hadden spullen mee om te snorkelen.
Al vanaf 5 meter van het strand begon het koraal en daar kon je in alle rust de vele prachtige vissen bekijken.
Dat was echt heel speciaal om te zien.

Bijzonderheden.

De zorg en aandacht voor resort gangers. Al vanaf het ontvangst wordt echt alles voor je gedaan. Koffers worden je uit handen genomen. Je krijgt een speciale dans en een kokosnoot.
Bij het eten heeft de waiter echt aandacht voor je.
Voor onze overstap in Malé was er een reisbegeleider, mochten we de lounge in en werden we op de lokale luchthaven ook weer opgevangen.

En dat ze nummer 4 totaal niet gebruiken. Kon ik eig niets over vinden behalve dat in het Chinees/Japans het lijkt op het woord voor de dood.

Ongelofelijk veel Russen. Ik schat 70% van de gasten in als Russen. Wat best schokkend is dat die zo vrij nog mogen reizen.
Daarnaast ook veel Duitsers.

De reis.

Vanuit Tallinn met Turkish Airlines naar Istanbul (3,5 uur). Daar de overstap naar Malé (vlucht tussen de 7 en 8 uur).
In Malé overstappen op een binnenlandse vlucht, voor ons 1,5 uur naar Gan.
En toen een speedboat van 10-15 min.
Dat is toch wel echt het meest slopende van het gaan naar de Malediven. Je moet uitrusten van de vakantie.

De kosten.

Ik hoor van iedereen dat het echt heel duur is en hoe konden wij nou gaan?
Nee, wij zijn dus zeker niet rijk.
Verre van.

Maar kosten bepaal je grotendeels ook zelf. De vlucht was ongeveer 1700 euro voor 2 personen.
Dan op de Malediven zelf heb je heel veel goedkopere hotels die ook wel echt super er uit zagen.
Dus ook daarin valt het mee.
Wij wilden echter wel wat speciaals en dus een luxe resort. Daarin heb je ook heel veel verschil in kosten. Maar reken al gauw op 250-300 euro per nacht.

De binnenlandse reizen betaal je via het resort en was voor ons al 700 USD p.p. Bijna net zo duur als de internationale reis.

Verder zijn de prijzen in de Malediven wel wat hoger. Bier is ongeveer 6 a 7 euro. Een ansichtkaart is ook 6 euro.
Excursies waren dan weer redelijk geprijsd.

Dus al met al zeker niet een reis die je jaarlijks doet, zowel vanwege de kosten als de reis en wat je er kunt doen.
Maar toch een hele bijzondere bestemming en ervaring. Zeker als je het snorkelen bv ook doet (wat bijna niemand daar deed).
pi_216758923
quote:
Ja, je kunt weinig doen. De resort eilanden kun je niet echt af. Wij wilden even wandelen naar het lokale eiland (verbonden met bruggetje), maar dat kon niet voor vakantiegangers.
Een resort zelf heeft ook niet bijzonder veel te doen.
Klinkt niet echt als een leuke vakantie, zeker niet voor dat geld...
  Eindredactie Games donderdag 20 februari 2025 @ 09:43:38 #3
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_216759034
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:34 schreef Moonversion het volgende:

[..]
Ligt eraan wat je zoekt hè, dat legt TS ook wel uit. Als je gewoon de hele dag zorgeloos wil liggen/chillen, beetje zwemmen, de spa in, lekker vreten en weer op het strand liggen dan is dit perfect natuurlijk. Ik ben normaal gesproken wel van de iets actievere vakanties maar een keer een weekje in een luxe resort kan ook heerlijk zijn.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_216759170
quote:
2s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:43 schreef 2dope het volgende:

[..]
Ligt eraan wat je zoekt hè, dat legt TS ook wel uit. Als je gewoon de hele dag zorgeloos wil liggen/chillen, beetje zwemmen, de spa in, lekker vreten en weer op het strand liggen dan is dit perfect natuurlijk. Ik ben normaal gesproken wel van de iets actievere vakanties maar een keer een weekje in een luxe resort kan ook heerlijk zijn.
Eens, maar tegelijkertijd voor de ongeveer 3000 euro (reis, verblijf, ex drinken en excursies) om dan de halve wereld over te vliegen en je alleen maar op je eiland/resort kan blijven, dat klinkt mij niet als een leuke vakantie.

Voor zorgeloos chillen kun je ook een all-inclusive dichter bij huis boeken en je resort niet verlaten
  Moderator donderdag 20 februari 2025 @ 09:52:49 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_216759177
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:52 schreef Moonversion het volgende:

[..]
Eens, maar tegelijkertijd voor de ongeveer 3000 euro (reis, verblijf, ex drinken en excursies) om dan de halve wereld over te vliegen en je alleen maar op je eiland/resort kan blijven, dat klinkt mij niet als een leuke vakantie.
Dan ga jij er niet heen. Simpel toch?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_216759368
Wij hebben de Malediven afgelopen december gecombineerd met Sri Lanka (15 nachten, echt een aanrader!) en zijn uiteindelijk 4 nachten op Ukulhas geweest wat zo'n 70 min met de speedboat vanaf Malé was.

Tja, de stranden zijn prachtig, maar die eilanden worden volledig volgebouwd met hotels van soms wel 10-15 verdiepingen hoog. En dat voor een eilandje dat 200m breed en 1000m lang is. Werkelijk iedere straathoek is een bouwput en dat doet nogal wat met de charme van zo'n eiland. Op het noordelijke puntje heeft men zelfs een stuk zee droog gelegd zodat het in de toekomst nóg voller gebouwd kan worden.

We hebben ons daar prima vermaakt met prachtig mooi weer, heerlijk geluierd, gegeten, gedronken en een Manta snorkeltrip gemaakt, maar persoonlijk vonden we het te veel gedoe qua reizen en dus tegenvallen qua beleving. Het is echt niet zo idyllisch als men voorschotelt. Waarschijnlijk is dit wel zo als je een echt resort eiland hebt en daar grof voor betaalt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_216759589
quote:

[..]
Als je gewoon de hele dag zorgeloos wil liggen/chillen, beetje zwemmen, de spa in, lekker vreten en weer op het strand liggen dan
Dan kan je ook naar Thailand
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 20 februari 2025 @ 10:33:44 #8
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_216759754
In mijn hoofd zijn de Malediven inderdaad zo'n tropische droombestemming, maar als ik er over nadenk snap ik ook wel dat niet zo kan zijn als die complete atol alleen maar drijft op toerisme.
Wel gaaf dat je geweest bent toch. Vond je het de prijs en de moeite wel waard?
pi_216759970
Wel beetje zonde dat je naar de malediven gaat en niet eens gaat duiken. Dat zou voor mij misschien wel de enige reden zijn om er naartoe te gaan. Maar goed als je fantastisch mooi wil duiken tussen de Russen kun je ook naar de Rode Zee.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 20 februari 2025 @ 11:22:58 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_216760572
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:23 schreef bianconeri het volgende:
Ik schat 70% van de gasten in als Russen. Wat best schokkend is dat die zo vrij nog mogen reizen.
Mwah, Malediven hebben weinig met het alles te maken denk ik, en blijkbaar is er een onderlinge afspraak dat inwoners elkaars land visumvrij mogen bezoeken voor 90 dagen :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_216761598
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 11:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Mwah, Malediven hebben weinig met het alles te maken denk ik, en blijkbaar is er een onderlinge afspraak dat inwoners elkaars land visumvrij mogen bezoeken voor 90 dagen :P
Idem voor Sri Lanka. De zuidwest kust werd daar door de Russen aangedaan zoals wij naar Frankrijk en Spanje gaan in de zomer.
pi_216761732
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:34 schreef Moonversion het volgende:

[..]
Iedereen zijn smaak hè.
Vooral tussen het koraal was echt heel mooi.

En sowieso is het echt heel paradijselijk.

Maar zoals ik al aangaf is dit ook zeker niet type vakantie wat ik altijd zou willen doen.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:52 schreef Moonversion het volgende:

[..]

Voor zorgeloos chillen kun je ook een all-inclusive dichter bij huis boeken en je resort niet verlaten
3.000 euro haal je niet.
En een resort in Turkije of Spanje (bv) is echt wel even wat anders dan de Malediven hoor hahaha.
Dat is echt anders.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 10:21 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dan kan je ook naar Thailand
En nog 100 andere bestemmingen ter wereld. Je moet keuzes maken hè.
pi_216761795
quote:

[..]
Precies.

Ik reis vrij geregeld, net als de meesten in TRV, en die zijn allemaal actief en veel lopen en zien.
Maar nu eens dit rustige gewoon genieten van het weer en natuur is heerlijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 10:33 schreef herverwijderd het volgende:
In mijn hoofd zijn de Malediven inderdaad zo'n tropische droombestemming, maar als ik er over nadenk snap ik ook wel dat niet zo kan zijn als die complete atol alleen maar drijft op toerisme.
Wel gaaf dat je geweest bent toch. Vond je het de prijs en de moeite wel waard?
Veel draait idd wel op toerisme. En de lokale eilanden zijn afgeschermd van toeristen. Dus tja.

Ja, zeker gaaf. Was het het waard? Ja. Geld is maar geld. We hebben allebei heerlijk genoten.
pi_216761862
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Tja, de stranden zijn prachtig, maar die eilanden worden volledig volgebouwd met hotels van soms wel 10-15 verdiepingen hoog. En dat voor een eilandje dat 200m breed en 1000m lang is. Werkelijk iedere straathoek is een bouwput en dat doet nogal wat met de charme van zo'n eiland. Op het noordelijke puntje heeft men zelfs een stuk zee droog gelegd zodat het in de toekomst nóg voller gebouwd kan worden.
Ook reden voor ons om geen hotel te nemen. Resort is echt totale rust en privé.

quote:
We hebben ons daar prima vermaakt met prachtig mooi weer, heerlijk geluierd, gegeten, gedronken en een Manta snorkeltrip gemaakt, maar persoonlijk vonden we het te veel gedoe qua reizen en dus tegenvallen qua beleving. Het is echt niet zo idyllisch als men voorschotelt. Waarschijnlijk is dit wel zo als je een echt resort eiland hebt en daar grof voor betaalt.
Ik denk dat laatste inderdaad. Rondom Malé kwam ook niet echt mooi over. Maar bij de resorts heb je een privé strand bv. En is het hele eiland volledig afgeschermd en geweldig onderhouden.
Dat is wat je op beelden dan ook ziet. Niet de hotels.

Maar ik snap idd het gedoe heel goed. Als wij al elk jaar zo'n jaarlijkse relax trip zouden doen dan zou dat niet jaarlijks de Malediven zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 10:49 schreef Farenji het volgende:
Wel beetje zonde dat je naar de malediven gaat en niet eens gaat duiken. Dat zou voor mij misschien wel de enige reden zijn om er naartoe te gaan. Maar goed als je fantastisch mooi wil duiken tussen de Russen kun je ook naar de Rode Zee.
Snorkelen geeft ook al een geweldig beeld.
Maar ik snap het hoor.
Alleen duiken doe je niet zo maar even. En wij zaten in een deel waar geen walvishaaien en hamerhaaien bv voorkomen, de reden voor mij om anders wel te duiken.

De rest van de dieren zie je met snorkelen wel.
pi_216762433
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:34 schreef bianconeri het volgende:
Ook reden voor ons om geen hotel te nemen. Resort is echt totale rust en privé.
Ja oké maar dat gaat ook gepaard met een bepaald budget. Wij hadden al 2 weken Sri Lanka achter de rug en vonden op Ukulhas 100 euro per nacht meer dan genoeg (logies+ontbijt).
pi_216763441
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 13:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ja oké maar dat gaat ook gepaard met een bepaald budget. Wij hadden al 2 weken Sri Lanka achter de rug en vonden op Ukulhas 100 euro per nacht meer dan genoeg (logies+ontbijt).
Logisch, snap ik helemaal.
Maar voor de Malediven is de ervaring daardoor wel echt anders.

Dat zijn dan afwegingen.
pi_216765012

[ Bericht 32% gewijzigd door bianconeri op 20-02-2025 16:38:17 ]
pi_216765172
Foto's onderweg, de snorkel foto's. Moet er wel echt op klikken om goed te zien zie ik.
pi_216799120
Wij gaan het komende zomer ook combineren met Sri Lanka. We hebben een hotel op het lokale eiland Maafushi gekozen. En van daaruit 1-2 dagen een excursie doen, is nu het plan.
Ben erg benieuwd.

Ooit wil ik de beleving van een huisje op het water, maar dat zal dan op een andere bestemming ooit es worden. Vonden we nu te duur worden met ook 2,5 week Sri Lanka eerst.
pi_216799863
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 21:27 schreef Holiday76 het volgende:
Wij gaan het komende zomer ook combineren met Sri Lanka. We hebben een hotel op het lokale eiland Maafushi gekozen. En van daaruit 1-2 dagen een excursie doen, is nu het plan.
Ben erg benieuwd.

Ooit wil ik de beleving van een huisje op het water, maar dat zal dan op een andere bestemming ooit es worden. Vonden we nu te duur worden met ook 2,5 week Sri Lanka eerst.
Leuk!

Ja, wij wilden ook graag een water villa. Echter die prijzen zijn zeker het dubbele van een strand villa. Laat staan van hotels.

Wij hebben daarom dan ook gekozen voor een luxere villa met 'privé' strand. Dat was nog te overzien qua prijs.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 22:22:50 #21
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_216799927
Paar jaar terug een week naar Barbados geweest. Niet echt in de buurt van jouw bestemming maar de ervaring was ook zoiets.

[ Bericht 2% gewijzigd door XDo op 22-02-2025 22:30:41 ]
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
  VIVA zaterdag 22 februari 2025 @ 22:27:35 #22
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216799969
quote:
Helaas zie je veel dood koraal....Hebben de Maladiven ook veel last gehad van de Tsunamies? Toch een paradijsje wat ik met mn geliefde eens wil bezoeken alhoewel ik eerder dan zou uitwijken naar de Seychellen ivm iets meer binnenlandse afwisseling.
What lies behind makes no sense in my mind
pi_216802601
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 22:27 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Helaas zie je veel dood koraal....Hebben de Maladiven ook veel last gehad van de Tsunamies? Toch een paradijsje wat ik met mn geliefde eens wil bezoeken alhoewel ik eerder dan zou uitwijken naar de Seychellen ivm iets meer binnenlandse afwisseling.
Klopt idd, veel koraal dood en toch wel vol met leven.

Van wat ik begreep hebben de Malediven wel last gehad, maar niet extreem. Omdat het zulke kleine eilanden zijn en koraal en rotsen als golfbrekers.

Maar wat daarvan alsnog wel de impact is op het koraal geen idee.
Past echter wel in het verhaal van mensen slopen de boel, dus die menselijke invloeden zullen ook niet helpen.
pi_216966910
En nu ga ik toch twijfelen over een watervilla bij een resort…..
Van de ene kant denk ik Maafushi prima, heb goed hotel en excursies zijn relatief betaalbaar en van de 4 dagen zijn we denk ik 2 dagen op pad.
Van de andere kant….once in a lifetime…ben er nu toch…..krijg ik geen spijt…nou ja, je snapt em.

Iemand ervaring met Sun Siyam Olhuveli toevallig?
Wat kost eten/drinken daar?
Is er een prijslijst met de excursies?
Is er ‘s avonds entertainment zoals shows of is er eigenlijk niks te doen?
pi_216969789
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 22:12 schreef Holiday76 het volgende:
Van de ene kant denk ik Maafushi prima, heb goed hotel en excursies zijn relatief betaalbaar en van de 4 dagen zijn we denk ik 2 dagen op pad.
Van de andere kant….once in a lifetime…ben er nu toch…..krijg ik geen spijt…nou ja, je snapt em.

Wat maakt je twijfelen?

Een watervilla is het meest exclusieve wat je kunt boeken. Dus dan zou je eerder 'omlaag' gaan.
Alhoewel wij denk ik wel erg blij waren met de premium beach villa.

Kosten eten en drinken bij dat resort geen idee.
Zal deels wel inclusief zijn toch? Wij hebben halfboard gedaan.
De kosten evt bovenop voor drankjes (lunch was overbodig voor ons) waren wel vrij prijzig. Rond de 10 euro was niet uitzonderlijk.

Entertainment zal ook per resort anders zijn. Bij ons was het er soms wel, maar niet echt shows ofzo.

Ik denk niet dat je snel spijt zal krijgen.
Het is flink wat geld, maar zoals je zegt is het once in a lifetime.
Het is echt een bijzondere ervaring, hoewel je misschien soortgelijke dingen ook in Europa wel hebt.
  Moderator zaterdag 8 maart 2025 @ 09:06:25 #26
236264 crew  capricia
pi_216969932
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 22:12 schreef Holiday76 het volgende:

Deze?
https://www.prijsvrij.nl/(...)W1qVtjYaAq1KEALw_wcB
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216970855
Nee, Sun Siyam Olhuveli:
https://www.vakantiedisco(...)rturedate=2025-05-08

Twijfel?
Omdat heel veel duurder is. Want ik heb inmiddels wat meer informatie.
Als ik even bekijk:
- watervilla is ruim 1.000,- dan mijn hotel nu. En dan alleen met ontbijt (zoals ik nu ook heb).
- all inclusive is 2500,- duurder
- uitgaande van 3 koffie en 5 drankjes p.p.p.d. (nog niks teveel denk ik) á 5,- p.s. is dat al ook al gauw ca. 320,-
- walvishaai/manta dagexcursie is $ 295,- p.p. ter vergelijking met 100,- op Maafushi.

Dus: als ik het hotel met halfpension zou doen, dan schat ik in dat je zo rond de ¤. 2.000-2.500,- duurder uitkomt.

Hoop geld.
pi_216981470
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:38 schreef Holiday76 het volgende:
Nee, Sun Siyam Olhuveli:
https://www.vakantiedisco(...)rturedate=2025-05-08

Twijfel?
Omdat heel veel duurder is. Want ik heb inmiddels wat meer informatie.
Als ik even bekijk:
- watervilla is ruim 1.000,- dan mijn hotel nu. En dan alleen met ontbijt (zoals ik nu ook heb).
- all inclusive is 2500,- duurder
- uitgaande van 3 koffie en 5 drankjes p.p.p.d. (nog niks teveel denk ik) á 5,- p.s. is dat al ook al gauw ca. 320,-
- walvishaai/manta dagexcursie is $ 295,- p.p. ter vergelijking met 100,- op Maafushi.

Dus: als ik het hotel met halfpension zou doen, dan schat ik in dat je zo rond de ¤. 2.000-2.500,- duurder uitkomt.

Hoop geld.
Hotel duurder dan watervilla?
Dan neem je wel een zeer zeer exclusief hotel hoor.

Ik zou altijd voor een resort met beach of watervilla gaan.
Hotels zijn veel goedkoper in nachtprijzen, maar de hele beleving in de Malediven is echt anders.

Halfpension zou ik in een resort wel aanraden, omdat je geen tot nauwelijks etensmogelijkheden anders hebt om zelf iets te doen.

All inclusief vonden wij niet nodig omdat we toch niet constant maar gaan drinken en rond de bar en zwembad/strand hangen.
En lunch was met zo'n vol ontbijt niet nodig.
pi_216983203
Ik bedoel: ik heb nu een goed hotel op Maafushi (Arena Beach) voor een mooie prijs. Dat was denk ik een beetje gelukje, want die prijzen heb ik niet meer gezien. Maar ik heb ook vroeg geboekt.

En als ik dan de prijs van Arena incl. ontbijt vergelijk t.o.v. watervilla incl. ontbijt scheelt dat al ruim 1000,-.
En op het lokale eiland Maafushi kun je goedkoper lunch/dineren dan op resorteiland natuurlijk.

Het is niet 1:1 te vergelijken natuurlijk omdat de beleving ook anders is.
Maar de excursies zijn ook 3x zo duur.

En ik ga in het regenseizoen, dus dat maakt dat ik extra twijfel.
Ik ga er nog goed over nadenken.
Maar anders kan een dag bezoek aan een resort ook nog (al heb je dan niet de full experience natuurlijk, maar toch leuk).
pi_216991569
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 10:45 schreef Holiday76 het volgende:
Ik bedoel: ik heb nu een goed hotel op Maafushi (Arena Beach) voor een mooie prijs. Dat was denk ik een beetje gelukje, want die prijzen heb ik niet meer gezien. Maar ik heb ook vroeg geboekt.

En als ik dan de prijs van Arena incl. ontbijt vergelijk t.o.v. watervilla incl. ontbijt scheelt dat al ruim 1000,-.
En op het lokale eiland Maafushi kun je goedkoper lunch/dineren dan op resorteiland natuurlijk.

Het is niet 1:1 te vergelijken natuurlijk omdat de beleving ook anders is.
Maar de excursies zijn ook 3x zo duur.

En ik ga in het regenseizoen, dus dat maakt dat ik extra twijfel.
Ik ga er nog goed over nadenken.
Maar anders kan een dag bezoek aan een resort ook nog (al heb je dan niet de full experience natuurlijk, maar toch leuk).
Ik moet nog steeds de foto's plaatsen van ons bezoek.
De koraal snorkel foto's staan hier al, maar het eiland zelf niet.
Wellicht ook een hulp.
  vrijdag 18 april 2025 @ 14:46:02 #31
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_217402827
Je zult er op de resorts misschien minder van merken. Maar de Malediven schijnen de laatste jaren nogal opgeschoven te zijn naar de conservatieve islam. Een tijdje terug nog een docu over gezien. Als die nog meer macht krijgen en allerlei "zeden" regeltjes gaan instellen is het snel gedaan met de toeristenresorts denk ik. Westerse mensen gaan niet naar een bountystrand om vervolgens in een burkini te moeten zwemmen.
pi_217411588
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 14:46 schreef RealistAtheist het volgende:
Je zult er op de resorts misschien minder van merken. Maar de Malediven schijnen de laatste jaren nogal opgeschoven te zijn naar de conservatieve islam. Een tijdje terug nog een docu over gezien. Als die nog meer macht krijgen en allerlei "zeden" regeltjes gaan instellen is het snel gedaan met de toeristenresorts denk ik. Westerse mensen gaan niet naar een bountystrand om vervolgens in een burkini te moeten zwemmen.
Het kwam wel wat Islamitisch over idd, maar op een resort merk je daar niets van.
En daar verblijf je hele tijd toch bijna.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')