Klinkt niet echt als een leuke vakantie, zeker niet voor dat geld...quote:Ja, je kunt weinig doen. De resort eilanden kun je niet echt af. Wij wilden even wandelen naar het lokale eiland (verbonden met bruggetje), maar dat kon niet voor vakantiegangers.
Een resort zelf heeft ook niet bijzonder veel te doen.
Ligt eraan wat je zoekt hè, dat legt TS ook wel uit. Als je gewoon de hele dag zorgeloos wil liggen/chillen, beetje zwemmen, de spa in, lekker vreten en weer op het strand liggen dan is dit perfect natuurlijk. Ik ben normaal gesproken wel van de iets actievere vakanties maar een keer een weekje in een luxe resort kan ook heerlijk zijn.quote:Op donderdag 20 februari 2025 09:34 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Klinkt niet echt als een leuke vakantie, zeker niet voor dat geld...
Eens, maar tegelijkertijd voor de ongeveer 3000 euro (reis, verblijf, ex drinken en excursies) om dan de halve wereld over te vliegen en je alleen maar op je eiland/resort kan blijven, dat klinkt mij niet als een leuke vakantie.quote:Op donderdag 20 februari 2025 09:43 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je zoekt hè, dat legt TS ook wel uit. Als je gewoon de hele dag zorgeloos wil liggen/chillen, beetje zwemmen, de spa in, lekker vreten en weer op het strand liggen dan is dit perfect natuurlijk. Ik ben normaal gesproken wel van de iets actievere vakanties maar een keer een weekje in een luxe resort kan ook heerlijk zijn.
Dan ga jij er niet heen. Simpel toch?quote:Op donderdag 20 februari 2025 09:52 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Eens, maar tegelijkertijd voor de ongeveer 3000 euro (reis, verblijf, ex drinken en excursies) om dan de halve wereld over te vliegen en je alleen maar op je eiland/resort kan blijven, dat klinkt mij niet als een leuke vakantie.
Dan kan je ook naar Thailandquote:Op donderdag 20 februari 2025 09:43 schreef 2dope het volgende:
[..]
Als je gewoon de hele dag zorgeloos wil liggen/chillen, beetje zwemmen, de spa in, lekker vreten en weer op het strand liggen dan
Mwah, Malediven hebben weinig met het alles te maken denk ik, en blijkbaar is er een onderlinge afspraak dat inwoners elkaars land visumvrij mogen bezoeken voor 90 dagenquote:Op donderdag 20 februari 2025 09:23 schreef bianconeri het volgende:
Ik schat 70% van de gasten in als Russen. Wat best schokkend is dat die zo vrij nog mogen reizen.
Idem voor Sri Lanka. De zuidwest kust werd daar door de Russen aangedaan zoals wij naar Frankrijk en Spanje gaan in de zomer.quote:Op donderdag 20 februari 2025 11:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mwah, Malediven hebben weinig met het alles te maken denk ik, en blijkbaar is er een onderlinge afspraak dat inwoners elkaars land visumvrij mogen bezoeken voor 90 dagen
Iedereen zijn smaak hè.quote:Op donderdag 20 februari 2025 09:34 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Klinkt niet echt als een leuke vakantie, zeker niet voor dat geld...
3.000 euro haal je niet.quote:Op donderdag 20 februari 2025 09:52 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Eens, maar tegelijkertijd voor de ongeveer 3000 euro (reis, verblijf, ex drinken en excursies) om dan de halve wereld over te vliegen en je alleen maar op je eiland/resort kan blijven, dat klinkt mij niet als een leuke vakantie.
Voor zorgeloos chillen kun je ook een all-inclusive dichter bij huis boeken en je resort niet verlaten
En nog 100 andere bestemmingen ter wereld. Je moet keuzes maken hè.quote:
Precies.quote:Op donderdag 20 februari 2025 09:43 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je zoekt hè, dat legt TS ook wel uit. Als je gewoon de hele dag zorgeloos wil liggen/chillen, beetje zwemmen, de spa in, lekker vreten en weer op het strand liggen dan is dit perfect natuurlijk. Ik ben normaal gesproken wel van de iets actievere vakanties maar een keer een weekje in een luxe resort kan ook heerlijk zijn.
Veel draait idd wel op toerisme. En de lokale eilanden zijn afgeschermd van toeristen. Dus tja.quote:Op donderdag 20 februari 2025 10:33 schreef herverwijderd het volgende:
In mijn hoofd zijn de Malediven inderdaad zo'n tropische droombestemming, maar als ik er over nadenk snap ik ook wel dat niet zo kan zijn als die complete atol alleen maar drijft op toerisme.
Wel gaaf dat je geweest bent toch. Vond je het de prijs en de moeite wel waard?
Ook reden voor ons om geen hotel te nemen. Resort is echt totale rust en privé.quote:Op donderdag 20 februari 2025 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Tja, de stranden zijn prachtig, maar die eilanden worden volledig volgebouwd met hotels van soms wel 10-15 verdiepingen hoog. En dat voor een eilandje dat 200m breed en 1000m lang is. Werkelijk iedere straathoek is een bouwput en dat doet nogal wat met de charme van zo'n eiland. Op het noordelijke puntje heeft men zelfs een stuk zee droog gelegd zodat het in de toekomst nóg voller gebouwd kan worden.
Ik denk dat laatste inderdaad. Rondom Malé kwam ook niet echt mooi over. Maar bij de resorts heb je een privé strand bv. En is het hele eiland volledig afgeschermd en geweldig onderhouden.quote:We hebben ons daar prima vermaakt met prachtig mooi weer, heerlijk geluierd, gegeten, gedronken en een Manta snorkeltrip gemaakt, maar persoonlijk vonden we het te veel gedoe qua reizen en dus tegenvallen qua beleving. Het is echt niet zo idyllisch als men voorschotelt. Waarschijnlijk is dit wel zo als je een echt resort eiland hebt en daar grof voor betaalt.
Snorkelen geeft ook al een geweldig beeld.quote:Op donderdag 20 februari 2025 10:49 schreef Farenji het volgende:
Wel beetje zonde dat je naar de malediven gaat en niet eens gaat duiken. Dat zou voor mij misschien wel de enige reden zijn om er naartoe te gaan. Maar goed als je fantastisch mooi wil duiken tussen de Russen kun je ook naar de Rode Zee.
Ja oké maar dat gaat ook gepaard met een bepaald budget. Wij hadden al 2 weken Sri Lanka achter de rug en vonden op Ukulhas 100 euro per nacht meer dan genoeg (logies+ontbijt).quote:Op donderdag 20 februari 2025 12:34 schreef bianconeri het volgende:
Ook reden voor ons om geen hotel te nemen. Resort is echt totale rust en privé.
Logisch, snap ik helemaal.quote:Op donderdag 20 februari 2025 13:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja oké maar dat gaat ook gepaard met een bepaald budget. Wij hadden al 2 weken Sri Lanka achter de rug en vonden op Ukulhas 100 euro per nacht meer dan genoeg (logies+ontbijt).
Leuk!quote:Op zaterdag 22 februari 2025 21:27 schreef Holiday76 het volgende:
Wij gaan het komende zomer ook combineren met Sri Lanka. We hebben een hotel op het lokale eiland Maafushi gekozen. En van daaruit 1-2 dagen een excursie doen, is nu het plan.
Ben erg benieuwd.
Ooit wil ik de beleving van een huisje op het water, maar dat zal dan op een andere bestemming ooit es worden. Vonden we nu te duur worden met ook 2,5 week Sri Lanka eerst.
Helaas zie je veel dood koraal....Hebben de Maladiven ook veel last gehad van de Tsunamies? Toch een paradijsje wat ik met mn geliefde eens wil bezoeken alhoewel ik eerder dan zou uitwijken naar de Seychellen ivm iets meer binnenlandse afwisseling.quote:Op donderdag 20 februari 2025 16:25 schreef bianconeri het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Klopt idd, veel koraal dood en toch wel vol met leven.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:27 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Helaas zie je veel dood koraal....Hebben de Maladiven ook veel last gehad van de Tsunamies? Toch een paradijsje wat ik met mn geliefde eens wil bezoeken alhoewel ik eerder dan zou uitwijken naar de Seychellen ivm iets meer binnenlandse afwisseling.
Wat maakt je twijfelen?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 22:12 schreef Holiday76 het volgende:
En nu ga ik toch twijfelen over een watervilla bij een resort…..
Van de ene kant denk ik Maafushi prima, heb goed hotel en excursies zijn relatief betaalbaar en van de 4 dagen zijn we denk ik 2 dagen op pad.
Van de andere kant….once in a lifetime…ben er nu toch…..krijg ik geen spijt…nou ja, je snapt em.
Iemand ervaring met Sun Siyam Olhuveli toevallig?
Wat kost eten/drinken daar?
Is er een prijslijst met de excursies?
Is er ‘s avonds entertainment zoals shows of is er eigenlijk niks te doen?
Deze?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 22:12 schreef Holiday76 het volgende:
En nu ga ik toch twijfelen over een watervilla bij een resort…..
Van de ene kant denk ik Maafushi prima, heb goed hotel en excursies zijn relatief betaalbaar en van de 4 dagen zijn we denk ik 2 dagen op pad.
Van de andere kant….once in a lifetime…ben er nu toch…..krijg ik geen spijt…nou ja, je snapt em.
Iemand ervaring met Sun Siyam Olhuveli toevallig?
Wat kost eten/drinken daar?
Is er een prijslijst met de excursies?
Is er ‘s avonds entertainment zoals shows of is er eigenlijk niks te doen?
Hotel duurder dan watervilla?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:38 schreef Holiday76 het volgende:
Nee, Sun Siyam Olhuveli:
https://www.vakantiedisco(...)rturedate=2025-05-08
Twijfel?
Omdat heel veel duurder is. Want ik heb inmiddels wat meer informatie.
Als ik even bekijk:
- watervilla is ruim 1.000,- dan mijn hotel nu. En dan alleen met ontbijt (zoals ik nu ook heb).
- all inclusive is 2500,- duurder
- uitgaande van 3 koffie en 5 drankjes p.p.p.d. (nog niks teveel denk ik) á 5,- p.s. is dat al ook al gauw ca. 320,-
- walvishaai/manta dagexcursie is $ 295,- p.p. ter vergelijking met 100,- op Maafushi.
Dus: als ik het hotel met halfpension zou doen, dan schat ik in dat je zo rond de ¤. 2.000-2.500,- duurder uitkomt.
Hoop geld.
Ik moet nog steeds de foto's plaatsen van ons bezoek.quote:Op zondag 9 maart 2025 10:45 schreef Holiday76 het volgende:
Ik bedoel: ik heb nu een goed hotel op Maafushi (Arena Beach) voor een mooie prijs. Dat was denk ik een beetje gelukje, want die prijzen heb ik niet meer gezien. Maar ik heb ook vroeg geboekt.
En als ik dan de prijs van Arena incl. ontbijt vergelijk t.o.v. watervilla incl. ontbijt scheelt dat al ruim 1000,-.
En op het lokale eiland Maafushi kun je goedkoper lunch/dineren dan op resorteiland natuurlijk.
Het is niet 1:1 te vergelijken natuurlijk omdat de beleving ook anders is.
Maar de excursies zijn ook 3x zo duur.
En ik ga in het regenseizoen, dus dat maakt dat ik extra twijfel.
Ik ga er nog goed over nadenken.
Maar anders kan een dag bezoek aan een resort ook nog (al heb je dan niet de full experience natuurlijk, maar toch leuk).
Het kwam wel wat Islamitisch over idd, maar op een resort merk je daar niets van.quote:Op vrijdag 18 april 2025 14:46 schreef RealistAtheist het volgende:
Je zult er op de resorts misschien minder van merken. Maar de Malediven schijnen de laatste jaren nogal opgeschoven te zijn naar de conservatieve islam. Een tijdje terug nog een docu over gezien. Als die nog meer macht krijgen en allerlei "zeden" regeltjes gaan instellen is het snel gedaan met de toeristenresorts denk ik. Westerse mensen gaan niet naar een bountystrand om vervolgens in een burkini te moeten zwemmen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |