abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216750448
quote:
Donald Trump beschuldigde Oekraïne er dinsdag van de oorlog met Rusland te hebben ‘uitgelokt’. De Amerikaanse president vindt dat de Oekraïners niet moeten klagen dat ze niet zijn uitgenodigd voor de besprekingen in Riyad. „Jullie hadden deze oorlog nooit moeten beginnen.”

,,Als Oekraïne aan de onderhandelingstafel had willen zitten, hadden ze op elk moment in de afgelopen drie jaar vredesgesprekken kunnen beginnen”, stelde de Amerikaanse president. Tijdens een persconferentie op zijn landgoed Mar-a-Lago in Florida voegde hij eraan toe: ,,Vandaag hoorde ik: ‘Oh, we zijn niet uitgenodigd!’ Nou, jullie zijn er al drie jaar bij betrokken. Jullie hadden er drie jaar geleden een einde aan moeten maken. Jullie hadden deze oorlog nooit moeten beginnen.”

Trump blijft bij zijn eerdere uitspraken dat de oorlog in Oekraïne niet alleen de schuld is van Rusland, maar ook van president Volodymyr Zelensky en vooral van de regering-Biden. Volgens hem zou Oekraïne verkiezingen zo snel mogelijk moeten houden ‘omdat Zelensky nog maar 4 procent steun’ zou hebben.

Bewijs kon hij daarvoor niet leveren, terwijl Oekraïense media woensdag recente cijfers van het Kyiv International Institute of Sociology aanhaalden, die juist lieten zien dat in december 2024 52 procent van de Oekraïners vertrouwen had in Zelensky.

Niet legaal
Vladimir Poetin probeert al langer het beeld te schetsen dat Zelensky geen legitieme president is, omdat zijn eerste ambtstermijn op 20 mei 2024 had moeten eindigen. Daarbij negeert hij het feit dat de Oekraïense grondwet verkiezingen verbiedt tijdens de staat van beleg, een noodtoestand die is afgekondigd na de Russische invasie in 2022.

Trump distantieerde zich van de Kremlinpropaganda en benadrukte dat zijn oproep tot verkiezingen niets met Rusland te maken heeft. ,,Dat is geen Russisch standpunt. Dat komt van mij”, verklaarde hij.

Trump beschreef Oekraïne als een land in puin en beweerde dat ‘de meerderheid van de steden tot stof en as is gebombardeerd’ – wat zwaar overdreven is. Opvallend was dat Trump Rusland niet veroordeelde voor de dagelijkse bombardementen op Oekraïne. Wel prees hij de onderhandelingen in Riyad als ‘zeer goed’ en beweerde hij dat Vladimir Poetin ‘iets wil doen’ om de oorlog te beëindigen en ‘de wilde barbarij wil stoppen’.

Twijfel of Rusland uit is op vrede
Toch twijfelen waarnemers nog steeds of Rusland, zoals Trump beweert, echt uit is op vrede. Op het slagveld is daar in elk geval weinig van te merken. Zowel in de regio’s Loehansk als Donetsk is een Russische opmars gaande, aldus Russische bloggers. Verschillende dorpen zouden de laatste dagen zijn ingenomen, met soms zware verliezen.

Ook in de door Oekraïne bezette Russische regio Koersk wordt zwaar gevochten. ,,Waarom zou Moskou nu concessies doen, als de regering-Trump al heeft ingestemd dat Oekraïne nooit lid zal worden van de Navo en de bezette gebieden niet zal terugkrijgen?” reageerde een politieke analist bij de BBC.

Voor veel waarnemers was de top in Saoedi-Arabië vooral een opstap naar een mogelijke ontmoeting tussen Trump en de Russische president Vladimir Poetin. Gevraagd of zo’n ontmoeting vóór eind februari zou plaatsvinden, antwoordde Trump kort maar krachtig: ,,Waarschijnlijk.”
Bron
Zeg 't maar boys. :{
pi_216750469
Toch twijfelen waarnemers nog steeds of Rusland, zoals Trump beweert, echt uit is op vrede.

Zijn dit dezelfde waarnemers die er al 2 jaar lang naast zitten?
pi_216750492
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:47 schreef stinkielinkie het volgende:
Toch twijfelen waarnemers nog steeds of Rusland, zoals Trump beweert, echt uit is op vrede.

Waar zijn jouw waarnemers? Je bent nog niet toe aan internet.
  woensdag 19 februari 2025 @ 18:53:57 #4
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216750554
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:33 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Tja, wat moet je hier nou van zeggen?
Ik denk dat we er het beste aan doen als Europa een paar ballen te laten groeien en zowel economisch als militair minder afhankelijk te worden van de VS.
Eigenlijk hadden we na 80 jaar allang op eigen benen moeten staan.

Kinderen moeten ook leren na hun 18e volwassen te worden en zelfstandig te zijn.

Voor Europa had dat eigenlijk niet anders moeten zijn.

[ Bericht 99% gewijzigd door Tengano op 19-02-2025 19:17:44 ]
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_216750578
quote:

Als Rusland vrede wil hoeven ze zich maar terug te trekken, vliegt er geen enkele drone meer richting Rusland.
pi_216750593
Je kunt je ook afvragen in hoeverre het voor Zelensky nog zin heeft om te proberen de relatie met de VS/Trump goed te houden.

Want enige hulp hoeven ze van de VS toch niet meer te verwachten. Dan maar gloves off en hard weerwoord bieden tegen het geraaskal van Trump.
pi_216750675
Vergeleken met Trump lijkt Poetin opeens een redelijke man. Iemand die minder onzin uit zijn duim zuigt en anderen niet constant beledigt.

Gaan we straks meemaken dat Zelensky niet alleen vanuit Rusland, maar ook vanuit de VS voor zijn leven moet vrezen?
pi_216750734
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 19:02 schreef opgebaarde het volgende:
Vergeleken met Trump lijkt Poetin opeens een redelijke man. Iemand die minder onzin uit zijn duim zuigt en anderen niet constant beledigt.

Gaan we straks meemaken dat Zelensky niet alleen vanuit Rusland, maar ook vanuit de VS voor zijn leven moet vrezen?
Minstens denk ik. En daarnaast zie ik het ook gebeuren dat de VS uit de NAVO stapt, want voor Trump is Europa vooral een last.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_216750752
quote:

Dat bedacht ik me vandaag ook. Daarna verkiezingen, die natuurlijk door een Rusland gezinde partij gewonnen wordt. Jammer van de wapens die we gestuurd hebben. Ik zie geen scenario waarin dit goed af kan gaan lopen.
pi_216750788
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als niet meedoen met wensdenken dat Oekraïne de oorlog gaat winnen mij in jouw ogen een Kremlinpapegaai maakt, so be it.

Ik ben simpelweg een realist. Wat nu gebeurt is onvermijdelijk. Dit kan slechts gestopt worden door onderhandelen. En laten we hopen dat er iets goeds uit voortkomt, want dat is nog niet zo simpel.
Rusland gaat nu niet onderhandelen tenzij zonder bloedvergieten het annexeren van heel Oekraïne een mogelijkheid is.

De VS zoekt zeer openlijk en bijna puberlijk toenadering met Rusland en ze laten ondertussen Oekraïne ook nog als een baksteen vallen. Veel wapens komen uit de VS en Europa kan proberen die wapens voor Oekraïne te kopen alleen Trump zal natuurlijk eisen dat de wapens niet op (aanstaand) Russisch grondgebied gebruikt mag worden. Oekraïne is de klos, ik ben benieuwd of Poetin wel vriendjes met Trump wil worden
pi_216750815
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 19:08 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Het gaat me niet om het wensdenken dat Oekraïne gaat winnen, maar meer dat je batshit verspreidt.
En in plaats van dat je het dan weerlegt ga je op de man spelen.

Sounds legit.
pi_216750819
trump is gewoon putins bitch, niks meer of minder. ik hoop dta de veroordelingen internationaal tegen trump krachtiger worden. tijd om dingen te zeggen als; trump, je zal moeten kiezen. of je steunt ons tegen putin, of niet. klaar. kies maar. zo niet, dan verbreken we de banden met de VS.
pi_216750820
quote:

Ze zien het helder. Poetin wil geen vrede, die wil oorlog. Als hij zo graag vrede zou willen had hij zich al lang een keer terug kunnen trekken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216750840
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 19:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Rusland gaat nu niet onderhandelen tenzij zonder bloedvergieten het annexeren van heel Oekraïne een mogelijkheid is.

De VS zoekt zeer openlijk en bijna puberlijk toenadering met Rusland en ze laten ondertussen Oekraïne ook nog als een baksteen vallen. Veel wapens komen uit de VS en Europa kan proberen die wapens voor Oekraïne te kopen alleen Trump zal natuurlijk eisen dat de wapens niet op (aanstaand) Russisch grondgebied gebruikt mag worden. Oekraïne is de klos, ik ben benieuwd of Poetin wel vriendjes met Trump wil worden
We gaan het zien. Vooralsnog is het beter dan in koor dromen van een eindoverwinning die er nooit of te nimmer in heeft gezeten en die de oorlog alleen maar langer laat duren.
  woensdag 19 februari 2025 @ 19:15:46 #15
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216750867
Of Trump realiseert zich inmiddels na die eerste gesprekken met Rusland dat het onmogelijk zal zijn tot een redelijk akkoord voor beide partijen te partijen te komen. Om geen gezichtsverlies te lijden voor zijn grote mond eerder probeert hij Oekraïne dan maar met dergelijke uitspraken in een zodanig benarde positie te brengen dat ze hopelijk veel concessies zullen doen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 19 februari 2025 @ 19:20:01 #16
497997 Strijder_
Waar ligt jouw grens?
pi_216750925
Trump ^O^ ^O^
  woensdag 19 februari 2025 @ 19:20:50 #17
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216750936
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:41 schreef stinkielinkie het volgende:
Europe: We don't talk to Russia and invite them in peace talks.
Russia holds peace talks with USA
Europe: Why aren't we invited 😭
Underrated post.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_216750946
quote:

Nee, die laat anderen gewoon vergiftigen of uit het raam gooien en verspreid ook dagelijks nepnieuws.

Ik snap wat je probeert te zeggen, maar laten we aub vaststellen dat beide mannen onredelijk zijn en niet goed voor de wereld zijn, maar vooral goed voor zichzef.
pi_216750974
quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2025 19:13 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ze zien het helder. Poetin wil geen vrede, die wil oorlog. Als hij zo graag vrede zou willen had hij zich al lang een keer terug kunnen trekken.
Rusland wil geen raketten gericht op Moskou. Dat zou de VS ook niet leuk vinden. Dat snap je ook wel.
pi_216751043
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 19:23 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
Rusland wil geen raketten gericht op Moskou. Dat zou de VS ook niet leuk vinden. Dat snap je ook wel.
Waren die er 3 jaar geleden in Oekraïne? Anwtoord: nee.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216751051
Ik kan mijn oren en ogen niet geloven. WAT kraamt die krankzinnige Trump nou toch allemaal uit? Zit de hele boel om te draaien. Ineens is Zelensky de oorlog gestart. :') Plots is Zelensky de dictator. :')
Die oranje aap kent geen enkele schaamte. Wat heeft Poetin in de kast liggen over Trump? Beelden dat een of andere Svetlana in zijn smoel pist, of andere compromiterende beelden die niet passen bij de president van Amerika? Want je kan alles verwachten van die 2 mafkezen. Wat minstens zo idioot is, lieden die dit soort gestoorden geweldig vinden en adoreren. Wat een armoedige wereld is dit. Hoe diep kunnen we zinken, kom op toch. :r
pi_216751063
quote:

[..]
Als Rusland haar expansiedrift in toom houdt is het ook niet nodig om raketten op Moskou te richten.
pi_216751066
quote:

[..]
Redelijke eis, maar niet voor een land waar de propagandisten elke dag op TV geilend vertellen over hoe snel hun atoom en andere raketjes Europese steden kunnen bezoeken.
pi_216751068
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 19:12 schreef pokkerdepok het volgende:
trump is gewoon putins bitch, niks meer of minder. ik hoop dta de veroordelingen internationaal tegen trump krachtiger worden. tijd om dingen te zeggen als; trump, je zal moeten kiezen. of je steunt ons tegen putin, of niet. klaar. kies maar. zo niet, dan verbreken we de banden met de VS.
Het Amerikaanse volk zal Trump af moeten zetten.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_216751156
quote:

[..]
0IQ bullshit argument, de hele zee ligt vol met onderzeeërs die met 15 minuten een kernbom op moskou hebben liggen als het moet. Zal andersom niet anders zijn.

Het bezet daarnaast 11% van de aardmassa dus het ligt zowat altijd overal in de buurt, en door de eeuwen heen doet het zelf niet anders dan grond veroveren en dichterbij kruipen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')