abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 februari 2025 @ 13:33:59 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216746376
quote:
Leegloop bij omroep ON! na nieuwe ‘pro-vaccinatie' hoofdredacteur, prominente leden vertrekken

Er is een leegloop gaande bij omroep Ongehoord Nederland (ON!). Diverse prominente leden, onder wie Gideon van Meijeren (FvD) en activist Mordechaī Krispijn, en een eindredacteur kondigen hun vertrek aan vanwege de benoeming van opiniemaker Joost Niemöller als hoofdredacteur.

Niemöller sprak zich tijdens de coronacrisis uit voor een vaccinatieplicht en een volledige lockdown, en dat valt slecht bij de achterban van ON! Het bestuur betreurt het vertrek van de leden. ,,We zullen hen laten zien dat onze koers niet minder scherp wordt.”

Wat is er aan de hand?
Afgelopen week maakte ON! bekend dat Niemöller de opvolger wordt van Arnold Karskens, die vorig jaar werd ontslagen (profiel hier). Niemöller, een van de medeoprichters van de omroep, werkte eerder voor onder meer de Volkskrant, De Groene Amsterdammer, Nieuwe Revu en HP/De Tijd. Volgens ON! staat hij ’pal voor de vrijheid van meningsuiting’ en vindt hij het ‘belangrijk dat alle onderwerpen besproken kunnen worden’. Het bestuur ziet zijn aanstelling als ‘een impuls om de omroep te versterken’ en ‘de missie voort te zetten’.

Bij de eigen achterban ontbreekt dit enthousiasme. Op sociale media wordt negatief gereageerd op de benoeming van Niemöller, die eerder pleitte voor strengere coronamaatregelen. ‘Waar blijft die volledige lockdown? Waar blijven die strenge straffen? Waar blijft de vaccinatieplicht?‘, luidde een van zijn uitspraken op X. Het is een visie die duidelijk botst met de koers van de omroep, die zich fel heeft verzet tegen vaccinaties en de zogeheten ‘QR-samenleving‘.

In de afgelopen jaren nodigde de omroep geregeld uitgesproken anti-vaccinatiegasten uit. In een veelbesproken uitzending uit 2023 sprak een van de gasten zich fel uit, zonder tegengesproken te worden. „We hoorden continu dat het veilig was, maar we weten nu dat dat totale onzin is geweest.” Presentatoren en verslaggevers, zoals Raisa Blommestijn, noemden coronavaccinaties zelfs ‘misleiding en misdadige uitsluiting’.

‘Duizenden leden’
Het ongenoegen onder leden leidt tot een golf van opzeggingen, zo blijkt uit een inventarisatie die deze site maakte. Een van hen is Mordechai Krispijn, tevens de oom van ON!-verslaggever Jonathan Krispijn. Hij spreekt over ’duizenden leden’ die hun lidmaatschap opzeggen, al is niet duidelijk waarop hij dat aantal baseert. Mediadirecteur Peter Vlemmix wil geen cijfers bevestigen.

Voor Krispijn is de maat vol. ‘In welke realiteit is het oké om iemand als Joost Niemöller hoofdredacteur te maken van een omroep die haar pilaren heeft gebouwd op de groep mensen die door Joost zo werden gehaat en uitgekafferd tijdens corona?’, schrijft hij in een toelichting.

Ook FvD'er Gideon van Meijeren, een vaste gast in het rechts-radicale opinieprogramma Ongehoord Nieuws, heeft zijn lidmaatschap opgezegd. ’De opvattingen en uitlatingen van Niemöller staan haaks op de waarden waar ik voor sta’, verklaart hij op X. Hij verwijt Niemöller dat hij ‘zonder enige kritische reflectie het repressieve overheidsbeleid steunde’ en dat hij ongevaccineerden aanwees als schuldigen voor de dood van anderen.

‘Waardeloze omroep’
Daarnaast ergert Van Meijeren zich aan de houding van Niemöller na de kritiek op zijn aanstelling. ‘Hij toont geen greintje begrip voor de zorgen van anderen. In plaats daarvan reageert hij denigrerend op kritiek, vervreemdt hij trouwe leden van de omroep en vergroot hij de verdeeldheid binnen ON!’ Volgens hem ontbreekt het Niemöller aan leiderschap.

Ook andere bekende gezichten keren zich tegen de omroep, zoals de voortvluchtige complotdenker Bouke van de Vrugt en de zelfverklaarde arts Paul van Hoek, die publiekelijk zijn opzegging heeft gedeeld. Voormalig neuroloog Jan B. Hommel, een vaste gast bij ON!, noemt de omroep inmiddels ‘waardeloos’. ‘Een hoofdredacteur als Niemöller is simpelweg niet in staat om te begrijpen wat er werkelijk speelt in de maatschappij en, erger nog, hij is niet in staat om kritisch naar zijn eigen overtuigingen te kijken.’

Reactie Niemöller
Niemöller reageert op de kritiek met een cynische boodschap aan de opzeggende leden. „Even voor alle echte of vermeende afhakers van ON! hier omdat ze er niet tegen kunnen dat ik een andere mening over vaccinaties heb dan zij: het ga je goed. Het verschil tussen jullie en mij is dat ik wel andere meningen wil laten horen.”

Ondanks alle kritiek is de aanstelling van Niemöller definitief, bevestigt mediadirecteur Vlemmix. „Joost is een van de oprichters van de omroep en met hem hebben we een kritische en ervaren journalist aan het roer. Zijn benoeming wordt breed gedragen. Het is jammer dat sommige leden ervoor kiezen om de omroep te verlaten, maar wij blijven ons inzetten voor een divers en kritisch geluid, zowel binnen als buiten de omroep.”

Onrustig bij ON!
Het is al langere tijd onrustig bij Ongehoord Nederland, deels vanwege het gedwongen ontslag van voormalig hoofdredacteur Arnold Karskens. Hij startte recent een bodemprocedure om zijn ontslag aan te vechten. Volgens Karskens is er bij ON! sprake van ‘antisemitisme en diepgeworteld racisme’ en had hij al langer het gevoel dat hij daar als bestuurder daartegen moest optreden.

Volgens Karskens zouden maar ‘een paar mensen’ moeten vertrekken bij ON! als hij zou terugkeren. ,,De hele grote racisten en de antisemieten, mensen die het hebben over stinkjoden en Holocaustontkenning. Daarvoor is geen plek binnen het omroepbestel.”

De rechter vroeg beide partijen met elkaar te overleggen over een mogelijke onderlinge oplossing. Dat lukte niet. Daarom staat de uitspraak gepland op donderdag 27 maart.

https://www.ad.nl/binnenl(...)vertrekken~ae43ba44/
Vatnik Soep - Joost Niemoller

-------------------------------------

Hahaha, dit is toch om te gieren! ON! heeft eindelijk de perfecte hoofdredacteur binnengehaald. Een poetinpijper eerste klas en iemand die zich jarenlang met verve heeft ingezet voor desinformatie en complotten. Precies wat ON!-leden doorgaans waarderen. En toch lopen ze nu massaal weg omdat hij ineens niet anti-vaccinatie genoeg blijkt te zijn? _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_216746482
Mooi zo.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_216746513
quote:
10s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:33 schreef Starhopper het volgende:
En toch lopen ze nu massaal weg omdat hij ineens niet anti-vaccinatie genoeg blijkt te zijn?
Hij was voor een vaccinatieplicht en volledige lockdown. Net zo'n wappie als de mensen die deden alsof corona een griepje was of vaccinatie autisme veroorzaakt
pi_216746760
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:42 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Hij was voor een vaccinatieplicht en volledige lockdown. Net zo'n wappie als de mensen die deden alsof corona een griepje was of vaccinatie autisme veroorzaakt
Op het hoogtepunt van de pandemie was een vaccinatieplicht en volledige lockdown helemaal geen extreem standpunt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_216746788
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Op het hoogtepunt van de pandemie was een vaccinatieplicht en volledige lockdown helemaal geen extreem standpunt.
Wanneer was de hoogtepunt van de pandemie? Volgens mij gaan deze gewoon in golven. Zie bijv de griepepidemie nu.
pi_216746934
Dat zelfs die gast niet wappie genoeg is zegt wel wat over hun leden. :{
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_216746968
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:58 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Wanneer was de hoogtepunt van de pandemie? Volgens mij gaan deze gewoon in golven. Zie bijv de griepepidemie nu.
De hele periode dat het erom spande of de ziekenhuizen de druk niet meer aankonden. Dat kan best verspreid zijn over meerdere periodes, maar veranderd niets aan het feit dat voorstander zijn van een vaccinatieplicht en/of algehele lockdown geen extreme mening was.
pi_216747024
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Jawel hoor, en op leugens gebaseerd bovendien.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_216747043
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De hele periode dat het erom spande of de ziekenhuizen de druk niet meer aankonden. Dat kan best verspreid zijn over meerdere periodes, maar veranderd niets aan het feit dat voorstander zijn van een vaccinatieplicht en/of algehele lockdown geen extreme mening was.
Of iets wel of geen "extreme mening" is, is ook een mening hč.

Ik vind het vrij radicaal.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_216747094
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Oh ja de code zwart farce. _O-

Als we niks zouden doen zouden we mogelijk code zwart krijgen in de ziekenhuizen, uiteindelijk deden we niks en kwamen we niet eens in de buurt van code zwart.
pi_216747206
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:14 schreef Origami94 het volgende:
uiteindelijk deden we niks en kwamen we niet eens in de buurt van code zwart.
Een hoop beperkingen voor ongevaccineerden en regelmatig algehele lockdowns die altijd meerdere keren verlengt werden. Wat mij betreft gerechtvaardigd, maar voor veel wappies reden om permanent verontwaardigd te zijn. Zelfs nog in 2025.

Hoe dan ook, zonder die maatregelen hadden ziekenhuizen niet gewoon door kunnen draaien.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:12 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Of iets wel of geen "extreme mening" is, is ook een mening hč.

Ik vind het vrij radicaal.
Dat kan. Een groot deel van Nederland vond dat geen extreme mening of deelde die mening zelfs.
pi_216747229
Uiteindelijk zijn dergelijke complotwappies dusdanig achterdochtig dat ze elkaar op een gegeven moment altijd uit de tent gaan vechten. Genieten wel.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 19 februari 2025 @ 14:24:26 #13
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216747250
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Een hoop beperkingen voor ongevaccineerden en regelmatig algehele lockdowns die altijd meerdere keren verlengt werden. Wat mij betreft gerechtvaardigd, maar voor veel wappies reden om permanent verontwaardigd te zijn. Zelfs nog in 2025.

Hoe dan ook, zonder die maatregelen hadden ziekenhuizen niet gewoon door kunnen draaien.
[..]
Dat kan. Een groot deel van Nederland vond dat geen extreme mening of deelde die mening zelfs.
Nu liggen de ziekenhuizen ook "vol" door griep. Ze liggen altijd vol. Waar zijn de maatregelen? Waar zijn de filmpjes van dansende doktoren?
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_216747260
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:22 schreef Caland het volgende:
Uiteindelijk zijn dergelijke complotwappies dusdanig achterdochtig dat ze elkaar op een gegeven moment altijd uit de tent gaan vechten. Genieten wel.
Er hoeft maar iemand in die andersdenkenden-roedel een afwijkende mening te hebben en dan komt vanzelf het prachtige label 'controlled opposition'. een term die je alleen maar bij wappies tegenkomt.
pi_216747262
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:24 schreef inslagenreuring het volgende:
Waar zijn de filmpjes van dansende doktoren?
Daar nu nog boos over zijn _O-
  woensdag 19 februari 2025 @ 14:25:53 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216747273
Gideon van Meijeren heeft altijd gelijk.
Hef ON! maar op.
Nog nooit gezien trouwens.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 19 februari 2025 @ 14:26:33 #17
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216747285
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De act nog niet doorzien _O-
pi_216747296
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik ben eigenlijk zelf al vergeten welk soort vaccinatie ik heb gehad. Er waren toch 3 verschillende? Merken?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_216747380
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:27 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik ben eigenlijk zelf al vergeten welk soort vaccinatie ik heb gehad. Er waren toch 3 verschillende? Merken?
Ik Nederland 4 geloof ik. En van die 4 merken waren er een stuk of 20 verschillende vaccinaties. Soms verschilde alleen de dosis van werkzame stof.
pi_216747396
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik Nederland 4 geloof ik. En van die 4 merken waren er een stuk of 20 verschillende vaccinaties. Soms verschilde alleen de dosis van werkzame stof.
Ja, ik dacht dat ik Astra Zenica had.
pi_216747401
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:24 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Waar zijn de filmpjes van dansende doktoren?
Ja, nou. Ik vind ook dat hoe erg de situatie ook is, doktoren absoluut niet mogen dansen. Grote schande.
pi_216747405
quote:
10s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:33 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Vatnik Soep - Joost Niemoller

-------------------------------------

Hahaha, dit is toch om te gieren! ON! heeft eindelijk de perfecte hoofdredacteur binnengehaald. Een poetinpijper eerste klas en iemand die zich jarenlang met verve heeft ingezet voor desinformatie en complotten. Precies wat ON!-leden doorgaans waarderen. En toch lopen ze nu massaal weg omdat hij ineens niet anti-vaccinatie genoeg blijkt te zijn? _O- _O-
Je hebt het er maar druk mee he
pi_216747413
Ach nog even en ON is OFF en daar missen we niets van...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_216747414
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Dat is redelijk speculatie en jouw mening.
pi_216747475
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:33 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, ik dacht dat ik Astra Zenica had.
Die hadden, uit mijn hoofd, basisvaccinaties, vaccinaties voor kinderen en jongeren met beide een eigen dosis werkzame stof en boosters. De boosters van AZ waren gebaseerd op het dominante virus van de tijd waarin het gegeven werd. Een hoop verschillende vaccins dus van alleen al AZ
pi_216747513
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:34 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Dat is redelijk speculatie en jouw mening.
Dan heeft 85 % van de Nederlandse bevolking zich laten vaccineren naar aanleiding van zijn mening ;) :)
  woensdag 19 februari 2025 @ 14:56:11 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216747720
Tja in een wappie sekte mag je natuurlijk niet op bepaalde punten afwijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')