abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216732962
Wie posten hier mee:

margaretha_01 - T. - 08 april 2023
Debsterr - Knorrie - 25 augustus 2023

Welkom in het dreumestopic! *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door Anne op 20-02-2025 09:17:16 ]
  Official ESF Kreviewer dinsdag 18 februari 2025 @ 14:59:21 #2
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216733105
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:42 schreef Anne het volgende:
En ik voel me heel dom om deze vraag te stellen, maar zit er geen melk in die 90/120ml fles dan?
Nitrulon. Da's toch anders dan halfvolle zeg maar.
pi_216733351
Oh jongens, ik sta weer een beetje op standje overleven met het slaapgebrek.
Ik weet dat het weer een fase is waar we doorheen moeten, maar de gedachte van "Wanneer houdt het %$#^$# een keertje op?!" komt wel weer wat vaker voorbij.
pi_216733355
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:59 schreef Kreator het volgende:

[..]
Nitrulon. Da's toch anders dan halfvolle zeg maar.
Aaah okay! Daar zit ook zéker een ander smaakje aan ja.
pi_216733497
Oeps, ik mag wel uit de OP hier.
pi_216733905
@alpeko kan er volgens mij ook uit. Ik mag erin met Knorrie, 25-8-'23
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_216735232
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:19 schreef Debsterr het volgende:
@:Alpeko kan er volgens mij ook uit. Ik mag erin met Knorrie, 25-8-'23
Klopt. Pas een maandje een peuter maar hij praat honderd uit. Stef wat is dit: dorsmaaier _O- Hoe dan. En hij sprak de naam van mijn vriendin opeens uit. 4 lettergrepen. Terwijl er volwassenen zijn die dat niet eens goed kunnen :D
  Official ESF Kreviewer dinsdag 18 februari 2025 @ 18:27:51 #8
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216735495
Hoe doen jullie dat? Dochter is net 1.

Dan eet ze lekker mee met ons rond vijf uur half zes.
Vriendin geeft dan vaak nog na het eten of een uur later beetje yoghurt maar dat wil ze eigenlijk niet als ze goed gegeten heeft (dus ik zou zeggen stop er dan mee).
En dan rond zeven uur een kleine fles nutrilon gemengd met melk om te wennen omdat ze van de fles af moet.

Maar wat geef je dan om te voorkomen dat je kind honger krijgt.
  Moderator dinsdag 18 februari 2025 @ 18:35:52 #9
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_216735611
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:27 schreef Kreator het volgende:

Vriendin geeft dan vaak nog na het eten of een uur later beetje yoghurt maar dat wil ze eigenlijk niet als ze goed gegeten heeft (dus ik zou zeggen stop er dan mee).
En dan rond zeven uur een kleine fles nutrilon gemengd met melk om te wennen omdat ze van de fles af moet.

Paar schepjes granen erin om er een papfles van te maken voor t slapen ^O^
  Official ESF Kreviewer dinsdag 18 februari 2025 @ 19:24:10 #10
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216736425
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:35 schreef noodgang het volgende:

[..]
Paar schepjes granen erin om er een papfles van te maken voor t slapen ^O^
Ja dat kan ook idd. Tijdje in de ochtend gedaan toen ze niet genoeg had aan de fles.
pi_216737201
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 15:21 schreef Anne het volgende:
Oh jongens, ik sta weer een beetje op standje overleven met het slaapgebrek.
Ik weet dat het weer een fase is waar we doorheen moeten, maar de gedachte van "Wanneer houdt het %$#^$# een keertje op?!" komt wel weer wat vaker voorbij.
Zo erg weer ja? :{
Ik moet zeggen dat het hier inmiddels wel redelijk gaat. Af en toe een nachtmerrie, en ziek natuurlijk, maar verder wil ik niet klagen. Maar ik hoor ook genoeg andere verhalen ja...

Wel zitten we al flink in de driftbuien (hij lijkt op zn vader vrees ik :@ ). Vriendin had bolletje gesneden. Woedend was ie. Nieuw bolletje, zelf snijden. En alsnog een hap van het reeds aangeleverde bolletje 8)7
  dinsdag 18 februari 2025 @ 20:31:13 #12
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_216738093
quote:

Hoe laat gaat ze de nacht in? Hier is momenteel het avondeten voldoende om op te gaan slapen, ze kreeg eerst nog een toetje maar dat bliefde ze de laatste week ofzo niet meer. Ze drinkt met naar bed brengen nog wel borstvoeding maar ik geloof nooit dat daar nog veel uitkomt.

Dit is wel echt die rottige overgang naar vast voedsel ja, dat je geen idee hebt hoeveel je moet geven enzo…
pi_216740641
quote:

B. is wat ouder met 1 jaar en 9 maanden, maar we geven haar al maanden gewoon avondeten rond half 6 en dan om half 7 nog een fles met 60cc halfvolle melk en 60cc water met 2 scheppen babyvoeding (gewoon de zuigelingenvoeding). Vooral omdat ze dat gewoon erg lekker vindt. Als ze slecht avond heeft gegeten doen we er wat extra voeding bij maar gebeurt niet vaak. Heb niet het idee dat ze ooit honger heeft 's nachts. Om 7 uur gaat ze naar bed, slaapt binnen een half uur en meestal pas rond half 7/7 uur weer wakker of later.

Ze eet nu meestal op een dag: 1 boterham ontbijt met flesje melk, gedurende rest van de dag water, fruit om 10 uur, 2 boterhammen lunch, in de middag fruit, cracker of komkommer, flink bord avondeten en dan flesje voor het slapengaan.
pi_216758606
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 20:02 schreef Piles het volgende:

[..]
Zo erg weer ja? :{
Ik moet zeggen dat het hier inmiddels wel redelijk gaat. Af en toe een nachtmerrie, en ziek natuurlijk, maar verder wil ik niet klagen. Maar ik hoor ook genoeg andere verhalen ja...

Wel zitten we al flink in de driftbuien (hij lijkt op zn vader vrees ik :@ ). Vriendin had bolletje gesneden. Woedend was ie. Nieuw bolletje, zelf snijden. En alsnog een hap van het reeds aangeleverde bolletje 8)7
Nou, waarschijnlijk niet zó erg :@ maar je raakt verwend.
We slapen eigenlijk allemaal misschien toch wel redelijk op zich, alleen wel een van ons meestal náást de kabouter en dat is wel frustrerend, vermoeiend (en soms ook echt wel gezellig hoor). Misschien komt mijn moeheid ook wel gewoon ergens anders vandaan, maar ik denk dat mijn eigen bed toch het lekkerst slaapt.

Maarja.. fase, fase, fase. Hij is inmiddels ook weer snotverkouden, dat helpt zoals jij al zegt ook niet mee. Gisteren ook nog even bij de huisarts geweest; zijn armpjes en beentjes zitten al zeker een maand onder de (droge) plekjes en het werd vooral maar niet minder. Waarschijnlijk eczeem. Dus we zijn aan het smeren geslagen (maar daar heeft ie volgens mij geen last van). Voor de zekerheid ga ik dit weekend al zijn kleertjes maar eens wassen met een neutraal wasmiddel, want geen idee waar het anders vandaan komt.

De woordjes (en zinnetjes!) gaan nu trouwens echt heel hard.. Alsof er elke dag 2-3 nieuwe bij komen.
Tussen dinsdag en nu is er bijvoorbeeld bij gekomen:

Leeuw
Boek pakken, Mama pakken, Papa pakken
Boek leeejh
Boek open
Papa boof, Mama boof
Auto rije
En als we hem bijvoorbeeld op de opvang ophalen, wijst ie naar de uitgang en zegt dan "Huis" (ofwel; zo snel mogelijk wegwezen hier!!!)

Heb jij ook last van drifbuien? :') :D. Arme vriendin!!

[ Bericht 1% gewijzigd door Anne op 20-02-2025 09:19:56 ]
pi_216763478
Wat leuk, Anne!

T. kletst er ook lekker op los! Sinds eergisteren begint hij zinnetjes met ‘ich’ in plaats van met zijn naam, bijvoorbeeld ’ich bin fertig’ als hij klaar is met eten. En nu hoop ik ook dat hij dit binnenkort in het Nederlands zal doen!

Ook kan hij nu echt dingen navertellen - en wel zo dat wij het ook nog begrijpen.

Gister bijvoorbeeld vertelde een leidster van de opvang dat T. was geduwd door een ander kindje, zonder hierbij de naam van dat kind te noemen.

Eenmaal thuis, wist hij dit verhaal zelf nog eens te vertellen, maar dit keer inclusief de naam van het kindje dat hem geduwd had! Haha, daar moesten we wel even om lachen.

Inmiddels moeten we echt gaan oppassen wat we allemaal zeggen in het bijzijn van onze kleine! :D

Zinnen met 5-woordjes komen ook telkens vaker voor!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_216775601
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:45 schreef Anne het volgende: [..] Gaat héél snel! Sinds gisteren zegt ie ook zijn eigen naam! En wijst dan naar zichzelf. Daar postte jij een tijdje geleden ook over, kan ik mij herinneren.
Ja, klopt!! Wat leuk dat jouw kleine dat nu ook doet! Is toch ook een bijzondere stap in de ontwikkeling!
pi_216825679
Gisteravond zei T. zijn eerste 6-woorden zin :D : ‘Anna en Lotte hebben een fluit‘. Dit zei hij toen we een Nijntje boek aan het lezen waren waarin een fluitje voorkomt.

Afgelopen kerst waren we bij zijn nichtjes en mocht hij hun fluit uitproberen. Daar is hij nog steeds van onder de indruk! :P
  dinsdag 25 februari 2025 @ 11:27:00 #18
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_216827209
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 08:14 schreef margaretha_01 het volgende:
Gisteravond zei T. zijn eerste 6-woorden zin :D : ‘Anna en Lotte hebben een fluit‘. Dit zei hij toen we een Nijntje boek aan het lezen waren waarin een fluitje voorkomt.

Afgelopen kerst waren we bij zijn nichtjes en mocht hij hun fluit uitproberen. Daar is hij nog steeds van onder de indruk! :P
HOE doet T. dit allemaal al joh _O- hij ontwikkelt naar mijn idee wel echt snel/voorspoedig?
pi_216827488
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:10 schreef Anne het volgende:
En als we hem bijvoorbeeld op de opvang ophalen, wijst ie naar de uitgang en zegt dan "Huis" (ofwel; zo snel mogelijk wegwezen hier!!!)
Haha, weer zo herkenbaar _O-
Woordjes overigens ook. De fase van 1 keer horen en herhalen is nu echt begonnen. Waar het eerst toch langer duurde om een woordje te leren, is het nu 1 keer horen en gelijk herhalen.

Meneer is nu overigens helemaal gek van kranen (hijskranen, graafmachines etc.). Roept de hele dag KAAN, KAAN :D
Woedend was ie gisteren, toen we op weg naar de opvang een graafmachine tegenkwamen, maar die toch echt doorreed :')
quote:
Heb jij ook last van drifbuien? :') :D. Arme vriendin!!
Ik zou willen zeggen dat ik het zo niet bedoelde, maar ik als kind driftbuien had... Maar als volwassene heb ik zelfbeheersing geleerd, meestal :@
pi_216827534
We hebben overigens nu dit in huis:

In het zwembad kon ie zelf heel goed op en af de glijbaan in het peuterbadje, en hij klimt de hele dag op de bank, vensterbank, stoelen etc. dat we dit wel een mooi ding vonden :P
pi_216828539
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 11:44 schreef Piles het volgende:

[..]
Haha, weer zo herkenbaar _O-
Woordjes overigens ook. De fase van 1 keer horen en herhalen is nu echt begonnen. Waar het eerst toch langer duurde om een woordje te leren, is het nu 1 keer horen en gelijk herhalen.

Meneer is nu overigens helemaal gek van kranen (hijskranen, graafmachines etc.). Roept de hele dag KAAN, KAAN :D
Woedend was ie gisteren, toen we op weg naar de opvang een graafmachine tegenkwamen, maar die toch echt doorreed :')
[..]
Ik zou willen zeggen dat ik het zo niet bedoelde, maar ik als kind driftbuien had... Maar als volwassene heb ik zelfbeheersing geleerd, meestal :@
Haha, hier de hele dag AUTO en hij is helemaal gek van helikopters (Chinooks in het bijzonder). Echte jongetjes dus!
Ik zal trouwens binnenkort eens een foto maken van hoe onze kabouter zijn woede tegenwoordig uit.
Hoe doet R. dat nu? :D.

Niemand is perfect :P.
Hoe gaat het nu trouwens met je vriendin? Tijdje geleden ging het even iets minder, toch? Is ze daar weer van opgekrabbeld?

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 11:46 schreef Piles het volgende:
We hebben overigens nu dit in huis:
[ link | afbeelding ]

In het zwembad kon ie zelf heel goed op en af de glijbaan in het peuterbadje, en hij klimt de hele dag op de bank, vensterbank, stoelen etc. dat we dit wel een mooi ding vonden :P
Oeh leuk!! Ik zat toevallig al te denken wat we hem met zijn tweede verjaardag kunnen geven, maar dit is wel tof.
Neemt alleen wel veel ruimte in beslag denk ik? :o.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 14:20:10 #22
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_216829245
Krijg net een foto van man, dat Knorrie zelf de supermarkt aan het rondcrossen is met een kinder kar _O-. Arme mensen en hun enkels en schenen.
pi_216829464
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 14:20 schreef Debsterr het volgende:
Krijg net een foto van man, dat Knorrie zelf de supermarkt aan het rondcrossen is met een kinder kar _O-. Arme mensen en hun enkels en schenen.
_O-.

Nu je het daarover hebt; ik had laatst wel iets aparts.
Onze kabouter scheurde ook door de supermarkt met een wagentje en ineens pakt een man zijn telefoon en begint hem te filmen (en te commanderen trouwens, maar dat was denk ik een beetje op zijn Nijmeegs: Loop eens!). Dus ik loop er naartoe met overduidelijke vraagtekens.. Ja, hij leek sprekend op zijn kleinzoontje uit Spanje, dus dat wilde ie laten zien aan het thuisfront daar. Sommige mensen zijn echt raar..
pi_216829523
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 11:27 schreef Debsterr het volgende:

[..]
HOE doet T. dit allemaal al joh _O- hij ontwikkelt naar mijn idee wel echt snel/voorspoedig?
Het grappige is dat hij zich wat betreft de grove motoriek juist heel langzaam heeft ontwikkeld ; pas met 10 maanden kon hij zelf in de zitpositie komen, met een jaar switchte hij van tijgeren naar kruipen en met 16 maanden liep hij pas los.

Maar met de fijne motoriek is hij vanaf zijn geboorte al heel vlot. De pincetgreep kon hij met 6 maanden, met 8 maanden begon hij al fanatiek op van alles te wijzen. En sinds hij naar de opvang gaat (toen was hij 17 maanden), gaat het super snel met praten (en puzzelen - hij kan inmiddels al puzzles met 48 stukjes alleen maken :D ).

Zelfs de leidsters vinden het leuk om zijn spraakontwikkeling zo te zien! :p

[ Bericht 2% gewijzigd door margaretha_01 op 25-02-2025 14:55:35 ]
  dinsdag 25 februari 2025 @ 14:56:46 #25
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_216829667
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 14:40 schreef Anne het volgende:

[..]
_O-.

Nu je het daarover hebt; ik had laatst wel iets aparts.
Onze kabouter scheurde ook door de supermarkt met een wagentje en ineens pakt een man zijn telefoon en begint hem te filmen (en te commanderen trouwens, maar dat was denk ik een beetje op zijn Nijmeegs: Loop eens!). Dus ik loop er naartoe met overduidelijke vraagtekens.. Ja, hij leek sprekend op zijn kleinzoontje uit Spanje, dus dat wilde ie laten zien aan het thuisfront daar. Sommige mensen zijn echt raar..
hahahaha sjezus, dan denk je ook echt ff niet na he _O-.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')