Nitrulon. Da's toch anders dan halfvolle zeg maar.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:42 schreef Anne het volgende:
En ik voel me heel dom om deze vraag te stellen, maar zit er geen melk in die 90/120ml fles dan?
Aaah okay! Daar zit ook zéker een ander smaakje aan ja.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nitrulon. Da's toch anders dan halfvolle zeg maar.
Klopt. Pas een maandje een peuter maar hij praat honderd uit. Stef wat is dit: dorsmaaierquote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:19 schreef Debsterr het volgende:
@:Alpeko kan er volgens mij ook uit. Ik mag erin met Knorrie, 25-8-'23
Paar schepjes granen erin om er een papfles van te maken voor t slapenquote:Op dinsdag 18 februari 2025 18:27 schreef Kreator het volgende:
Hoe doen jullie dat? Dochter is net 1.
Dan eet ze lekker mee met ons rond vijf uur half zes.
Vriendin geeft dan vaak nog na het eten of een uur later beetje yoghurt maar dat wil ze eigenlijk niet als ze goed gegeten heeft (dus ik zou zeggen stop er dan mee).
En dan rond zeven uur een kleine fles nutrilon gemengd met melk om te wennen omdat ze van de fles af moet.
Maar wat geef je dan om te voorkomen dat je kind honger krijgt.
Ja dat kan ook idd. Tijdje in de ochtend gedaan toen ze niet genoeg had aan de fles.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 18:35 schreef noodgang het volgende:
[..]
Paar schepjes granen erin om er een papfles van te maken voor t slapen
Zo erg weer ja?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:21 schreef Anne het volgende:
Oh jongens, ik sta weer een beetje op standje overleven met het slaapgebrek.
Ik weet dat het weer een fase is waar we doorheen moeten, maar de gedachte van "Wanneer houdt het %$#^$# een keertje op?!" komt wel weer wat vaker voorbij.
Hoe laat gaat ze de nacht in? Hier is momenteel het avondeten voldoende om op te gaan slapen, ze kreeg eerst nog een toetje maar dat bliefde ze de laatste week ofzo niet meer. Ze drinkt met naar bed brengen nog wel borstvoeding maar ik geloof nooit dat daar nog veel uitkomt.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 18:27 schreef Kreator het volgende:
Vriendin geeft dan vaak nog na het eten of een uur later beetje yoghurt maar dat wil ze eigenlijk niet als ze goed gegeten heeft (dus ik zou zeggen stop er dan mee).
En dan rond zeven uur een kleine fles nutrilon gemengd met melk om te wennen omdat ze van de fles af moet.
B. is wat ouder met 1 jaar en 9 maanden, maar we geven haar al maanden gewoon avondeten rond half 6 en dan om half 7 nog een fles met 60cc halfvolle melk en 60cc water met 2 scheppen babyvoeding (gewoon de zuigelingenvoeding). Vooral omdat ze dat gewoon erg lekker vindt. Als ze slecht avond heeft gegeten doen we er wat extra voeding bij maar gebeurt niet vaak. Heb niet het idee dat ze ooit honger heeft 's nachts. Om 7 uur gaat ze naar bed, slaapt binnen een half uur en meestal pas rond half 7/7 uur weer wakker of later.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 18:27 schreef Kreator het volgende:
Nou, waarschijnlijk niet zó ergquote:Op dinsdag 18 februari 2025 20:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Zo erg weer ja?![]()
Ik moet zeggen dat het hier inmiddels wel redelijk gaat. Af en toe een nachtmerrie, en ziek natuurlijk, maar verder wil ik niet klagen. Maar ik hoor ook genoeg andere verhalen ja...
Wel zitten we al flink in de driftbuien (hij lijkt op zn vader vrees ik). Vriendin had bolletje gesneden. Woedend was ie. Nieuw bolletje, zelf snijden. En alsnog een hap van het reeds aangeleverde bolletje
Ja, klopt!! Wat leuk dat jouw kleine dat nu ook doet! Is toch ook een bijzondere stap in de ontwikkeling!quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:45 schreef Anne het volgende: [..] Gaat héél snel! Sinds gisteren zegt ie ook zijn eigen naam! En wijst dan naar zichzelf. Daar postte jij een tijdje geleden ook over, kan ik mij herinneren.
HOE doet T. dit allemaal al johquote:Op dinsdag 25 februari 2025 08:14 schreef margaretha_01 het volgende:
Gisteravond zei T. zijn eerste 6-woorden zin: ‘Anna en Lotte hebben een fluit‘. Dit zei hij toen we een Nijntje boek aan het lezen waren waarin een fluitje voorkomt.
Afgelopen kerst waren we bij zijn nichtjes en mocht hij hun fluit uitproberen. Daar is hij nog steeds van onder de indruk!
Haha, weer zo herkenbaarquote:Op donderdag 20 februari 2025 09:10 schreef Anne het volgende:
En als we hem bijvoorbeeld op de opvang ophalen, wijst ie naar de uitgang en zegt dan "Huis" (ofwel; zo snel mogelijk wegwezen hier!!!)
Ik zou willen zeggen dat ik het zo niet bedoelde, maar ik als kind driftbuien had... Maar als volwassene heb ik zelfbeheersing geleerd, meestalquote:Heb jij ook last van drifbuien?![]()
. Arme vriendin!!
Haha, hier de hele dag AUTO en hij is helemaal gek van helikopters (Chinooks in het bijzonder). Echte jongetjes dus!quote:Op dinsdag 25 februari 2025 11:44 schreef Piles het volgende:
[..]
Haha, weer zo herkenbaar
Woordjes overigens ook. De fase van 1 keer horen en herhalen is nu echt begonnen. Waar het eerst toch langer duurde om een woordje te leren, is het nu 1 keer horen en gelijk herhalen.
Meneer is nu overigens helemaal gek van kranen (hijskranen, graafmachines etc.). Roept de hele dag KAAN, KAAN![]()
Woedend was ie gisteren, toen we op weg naar de opvang een graafmachine tegenkwamen, maar die toch echt doorreed
[..]
Ik zou willen zeggen dat ik het zo niet bedoelde, maar ik als kind driftbuien had... Maar als volwassene heb ik zelfbeheersing geleerd, meestal
Oeh leuk!! Ik zat toevallig al te denken wat we hem met zijn tweede verjaardag kunnen geven, maar dit is wel tof.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 11:46 schreef Piles het volgende:
We hebben overigens nu dit in huis:
[ link | afbeelding ]
In het zwembad kon ie zelf heel goed op en af de glijbaan in het peuterbadje, en hij klimt de hele dag op de bank, vensterbank, stoelen etc. dat we dit wel een mooi ding vonden
quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:20 schreef Debsterr het volgende:
Krijg net een foto van man, dat Knorrie zelf de supermarkt aan het rondcrossen is met een kinder kar. Arme mensen en hun enkels en schenen.
Het grappige is dat hij zich wat betreft de grove motoriek juist heel langzaam heeft ontwikkeld ; pas met 10 maanden kon hij zelf in de zitpositie komen, met een jaar switchte hij van tijgeren naar kruipen en met 16 maanden liep hij pas los.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 11:27 schreef Debsterr het volgende:
[..]
HOE doet T. dit allemaal al johhij ontwikkelt naar mijn idee wel echt snel/voorspoedig?
hahahaha sjezus, dan denk je ook echt ff niet na hequote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:40 schreef Anne het volgende:
[..].
Nu je het daarover hebt; ik had laatst wel iets aparts.
Onze kabouter scheurde ook door de supermarkt met een wagentje en ineens pakt een man zijn telefoon en begint hem te filmen (en te commanderen trouwens, maar dat was denk ik een beetje op zijn Nijmeegs: Loop eens!). Dus ik loop er naartoe met overduidelijke vraagtekens.. Ja, hij leek sprekend op zijn kleinzoontje uit Spanje, dus dat wilde ie laten zien aan het thuisfront daar. Sommige mensen zijn echt raar..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |