abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216719300
Ik kreeg vanmiddag diverse email dat mijn wachtwoord en email adres gewijzigd zijn.
Kan ook niet meer inloggen.
Via Steam zie ik bij een spel Ubisoft connect staan.
Als ik daar bij de instellingen kijk zie ik inderdaad een buitenlands email adres met veel cijfers.
Ook de login histoyr komt uit Berlin Germany.
In de email die ik krijg staat er Armenië.
Het email adres eindigt ook op 'otsuferlonmail.com'

Hoe kunnen ze de inlogcodes uit mijn email gebruiken?

Contact via Ubisoft kan niet omdat ik moet inloggen en dat lukt dus niet....
Hoe nu verder?
Kan er niet betaald worden via dat account, niet dat straks mijn bankrekening leeg is omdat er spellen gekocht zijn.
Hoe kunnen ze de
pi_216719360
Contact opnemen met Ubisoft en Steam een optie?
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 17 februari 2025 @ 15:18:10 #4
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_216719379
https://haveibeenpwned.com/

kan je zien of je mailadres en ww zijn buitgemaakt bij grote dataleaks.
gebruik je je email adres en ww ook voor andere logins? zo komen ze erin.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_216719525
Gebruikte je voor je email hetzelfde wachtwoord als voor je ubisoft account?
pi_216719586
Je zal maar een Ubisoft account willen hacken.
Als je een Ubisoft spelletje hebt gespeeld in je leven heb je ze allemaal gespeeld.
lol
pi_216721367
quote:
Jazeker, die stond aan, dat is het gekke!
Ik kreeg via de mail een code die dan ingetoetst moet worden.
Blijkbaar hadden ze dat allemaal niet nodig.

quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 15:16 schreef dimmak het volgende:
Contact opnemen met Ubisoft en Steam een optie?
Heb ik gedaan :)

quote:
15s.gif Op maandag 17 februari 2025 15:18 schreef junkiesietze het volgende:
https://haveibeenpwned.com/

kan je zien of je mailadres en ww zijn buitgemaakt bij grote dataleaks.
gebruik je je email adres en ww ook voor andere logins? zo komen ze erin.
'Pwned in 8 data breaches and found no pastes (subscribe to search sensitive breaches)'
Alle wachtwoorden daarvan waren al veranderd :)

Wel het email adres, maar heb overal een ander wachtwoord voor.

quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 15:36 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Je zal maar een Ubisoft account willen hacken.
Als je een Ubisoft spelletje hebt gespeeld in je leven heb je ze allemaal gespeeld.
Nou het ding is dat ik bang ben dat ze spellen kopen op mijn account.
Ik heb in het verleden 2 spellen gekocht, dit was ook te zien bij de transacties in het Ubisoft account.
Wil natuurlijk niet dat morgen mijn rekening leeg is omdat er allemaal spellen zijn gekocht op het account onder mijn naam en gegevens.
pi_216727615
ik zou ook maar via steam je Ubisoft account ontkoppelen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_216728157
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 07:36 schreef HSG het volgende:
ik zou ook maar via steam je Ubisoft account ontkoppelen.
Dat is niet mogelijk omdat er geen link is. Als je een Ubisoft game via Steam installeert dan download je alleen Ubisoft Connect via Steam, en ga je vanaf daar verder via je Ubisoft account.
Powered by Janetje®
pi_216729450
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 08:50 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]
Dat is niet mogelijk omdat er geen link is. Als je een Ubisoft game via Steam installeert dan download je alleen Ubisoft Connect via Steam, en ga je vanaf daar verder via je Ubisoft account.
Klopt inderdaad.
Ik kan gelukkig nog in Steam komen.
Op het spel van Steam zit inderdaad Ubisoft connect, daar zag ik dat er een ander email adres is gebruikt.

Helaas ben ik daar nu uitgelogd en kan ik niet meer in Ubisoft connect komen.
pi_216779446
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 17:45 schreef 0108daniel het volgende:
Nou het ding is dat ik bang ben dat ze spellen kopen op mijn account.
Heb je UBISOFT een machtiging voor automatische incasso gegeven? Zo ja, dan moet je dat in de gaten houden en meteen binnen de gestelde termijn weer laten storneren. Dan is er plotseling heel snel contact met UBISOFT en kun je aangeven dat je account gehakt is en jij het niet bent.

Geen auto incasso, valt er niets te kopen want er kan niet worden betaald in jou naam.

En dan nieuwe account aanmaken met ander e-mail adres... Wanneer je niet zonder UBI kunt.
pi_216788653
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 12:40 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
Heb je UBISOFT een machtiging voor automatische incasso gegeven? Zo ja, dan moet je dat in de gaten houden en meteen binnen de gestelde termijn weer laten storneren. Dan is er plotseling heel snel contact met UBISOFT en kun je aangeven dat je account gehakt is en jij het niet bent.

Geen auto incasso, valt er niets te kopen want er kan niet worden betaald in jou naam.

En dan nieuwe account aanmaken met ander e-mail adres... Wanneer je niet zonder UBI kunt.
Ik gebruik Ubisoft al jaren niet meer, dus verwacht niet dat er ooit een machtiging is afgegeven.
Kan ik dat ook zien in mijn bankomgeving waar er machtigingen voor zijn?
Ik kan dit bij de bank zelf niet vinden.
pi_216790266
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 23:08 schreef 0108daniel het volgende:

[..]
Ik gebruik Ubisoft al jaren niet meer, dus verwacht niet dat er ooit een machtiging is afgegeven.
Kan ik dat ook zien in mijn bankomgeving waar er machtigingen voor zijn?
Ik kan dit bij de bank zelf niet vinden.
Geen idee tot hoever de geschiedenis teruggaat wat ze laten zien. Manueel aangemaakte auto overboeking bij de bank zelf blijft uiteraard staan als opdracht.

Maar machtiging voor automatische incasso afgegeven aan een verkoper werkt beetje anders, die liggen bij de verkoper en niet bij de bank. Die kun je bewust afgeven of onbewust afgeven met vergeten de kleine lettertjes te lezen bij een koopovereenkomst en de voorwaarden te accepteren. Dus, dan heeft de verkoper van jou groen licht gekregen om zonder jouw inmenging geld af te schrijven van je rekening voor geleverde goederen of service.

Geleverde goederen is alleen wanneer goederen dan ook worden geleverd. De truc wel afschrijven maar niet leveren ligt dan bij de verkoper. Die heeft de machtiging en de klant moet er op toezien dat dit eerlijk verloopt. Daarom heeft de klant +/- 14 dagen de tijd om een auto afschrijving terug te laten boeken (Storneren). En dan kunnen we in dispuut gaan met de verkoper. Doen we dat niet wordt na 14 dagen de betaling permanent.

Wanneer je niet meer weet of je daar ooit iets gekocht hebt en een machtiging hebt afgegeven voor auto incasso dan moet je de boel even in de gaten houden. Kijk even of je bank ook e-mail notificatie kan sturen in geval van automatische overboekingen. Welke bank wel, wat, hoe en en niet doet qua services kan ik niet weten. er zijn zoveel banken.

Mijn bank houd geen lijstje bij van de door mij afgegeven automatische incassomachtigingen. Dat is mijn taak, blijkbaar... Ik zie het pas wanneer er een afschrijving heeft plaatsgevonden.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 08:12:10 #14
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216790666
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 06:20 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
Geen idee tot hoever de geschiedenis teruggaat wat ze laten zien. Manueel aangemaakte auto overboeking bij de bank zelf blijft uiteraard staan als opdracht.

Maar machtiging voor automatische incasso afgegeven aan een verkoper werkt beetje anders, die liggen bij de verkoper en niet bij de bank. Die kun je bewust afgeven of onbewust afgeven met vergeten de kleine lettertjes te lezen bij een koopovereenkomst en de voorwaarden te accepteren. Dus, dan heeft de verkoper van jou groen licht gekregen om zonder jouw inmenging geld af te schrijven van je rekening voor geleverde goederen of service.

Geleverde goederen is alleen wanneer goederen dan ook worden geleverd. De truc wel afschrijven maar niet leveren ligt dan bij de verkoper. Die heeft de machtiging en de klant moet er op toezien dat dit eerlijk verloopt. Daarom heeft de klant +/- 14 dagen de tijd om een auto afschrijving terug te laten boeken (Storneren). En dan kunnen we in dispuut gaan met de verkoper. Doen we dat niet wordt na 14 dagen de betaling permanent.

Wanneer je niet meer weet of je daar ooit iets gekocht hebt en een machtiging hebt afgegeven voor auto incasso dan moet je de boel even in de gaten houden. Kijk even of je bank ook e-mail notificatie kan sturen in geval van automatische overboekingen. Welke bank wel, wat, hoe en en niet doet qua services kan ik niet weten. er zijn zoveel banken.

Mijn bank houd geen lijstje bij van de door mij afgegeven automatische incassomachtigingen. Dat is mijn taak, blijkbaar... Ik zie het pas wanneer er een afschrijving heeft plaatsgevonden.
Heb dat ooit gehad met Van Schaik. Gestorneerd en nooit meer wat van gehoord.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216822223
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 15:11 schreef 0108daniel het volgende:
Ik kreeg vanmiddag diverse email dat mijn wachtwoord en email adres gewijzigd zijn.
Kan ook niet meer inloggen.
Via Steam zie ik bij een spel Ubisoft connect staan.
Als ik daar bij de instellingen kijk zie ik inderdaad een buitenlands email adres met veel cijfers.
Ook de login histoyr komt uit Berlin Germany.
In de email die ik krijg staat er Armenië.
Het email adres eindigt ook op 'otsuferlonmail.com'

Hoe kunnen ze de inlogcodes uit mijn email gebruiken?

Contact via Ubisoft kan niet omdat ik moet inloggen en dat lukt dus niet....
Hoe nu verder?
Kan er niet betaald worden via dat account, niet dat straks mijn bankrekening leeg is omdat er spellen gekocht zijn.
Hoe kunnen ze de
Is je email niet gehackt?
Als het een Microsoft account is het heel simpel te doen.
Door de achterlijk pop3 die ze nog ondersteunen.

Je kan via Microsoft app
https://play.google.com/s(...).azure.authenticator

Controleren namelijk.
Je Log in de app en kan je in de inlog historische zien .

Ik controleer op die manier of mijn account nog save is.
Zo kwam ik er achter dat iemand graag mijn account gebruikte voor mijn Xbox games collectie te installeren.

Jip heel leuk dat pop3 /IMAP support .
Je krijgt geen melding als iemand via die manier inlogt.
pi_216861281
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 20:09 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Is je email niet gehackt?
Als het een Microsoft account is het heel simpel te doen.
Door de achterlijk pop3 die ze nog ondersteunen.

Je kan via Microsoft app
https://play.google.com/s(...).azure.authenticator

Controleren namelijk.
Je Log in de app en kan je in de inlog historische zien .

Ik controleer op die manier of mijn account nog save is.
Zo kwam ik er achter dat iemand graag mijn account gebruikte voor mijn Xbox games collectie te installeren.

Jip heel leuk dat pop3 /IMAP support .
Je krijgt geen melding als iemand via die manier inlogt.
Mijn email is niet gehackt.
Ik heb je stappen opgevolgd.
In de authenticator app zie ik dat er elke dag meer dan 30 keer van diverse landen geprobeerd word om te synchroniseren en in te loggen.
Elke keer is het land anders, dus dat zal een bot zijn.
pi_216864170
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 11:09 schreef 0108daniel het volgende:

[..]
Mijn email is niet gehackt.
Ik heb je stappen opgevolgd.
In de authenticator app zie ik dat er elke dag meer dan 30 keer van diverse landen geprobeerd word om te synchroniseren en in te loggen.
Elke keer is het land anders, dus dat zal een bot zijn.
Klopt multibotten die aan het werk zijn.
Maar nu kan je het wel zien plus je heb nu extra beveiliging er in staan

Als ik nu inlog op de Xbox kan ik het ook zien .
En krijg ik een melding .
pi_216869864
Even uit nieuwsgierigheid.
Ik heb een zeer sterk wachtwoord in Hotmail/Outlook.
Ik heb de authenticator aan staan.
Verificatie in 2 stappen staat aan.
Account zonder wachtwoord staat ook aan.
Wat kan ik nog meer doen om mijn account te beveiligen?
Misschien lukt het ze in de toekomst om te synchroniseren met mijn account!

[ Bericht 14% gewijzigd door 0108daniel op 28-02-2025 22:28:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')