Vertaling in de spoiler:quote:Man denies religious offence over burning of Quran
A man has denied religiously motivated harassment after a Quran was burned outside the Turkish consulate in central London.
Hamit Coskun, 50, from Derby, was charged following the alleged incident in Knightsbridge on Thursday.
Footage posted on social media appeared to show a man burning a book outside the consulate's barrier.
A man is then seen lying on the ground as someone kicks him and slashes towards him with a knife before walking away.
At Westminster Magistrates' Court on Saturday, Mr Coskun spoke through an interpreter as he entered not guilty pleas.
He was released on conditional bail and will appear before the same court for trial on 28 May.
A second man, Moussa Kadri, 59, from Kensington and Chelsea, has been charged with causing actual bodily harm and possessing an offensive weapon.
He is due at Westminster Magistrates' Court on Monday.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door HowardRoark op 15-02-2025 20:37:03 ]'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Ze hebben het daar beter bekeken dan in Nederland inderdaad.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:03 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dus provocateur en messengek worden opgepakt? Ik mis het probleem een beetje?
Dat spugen ookquote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:20 schreef MisterFox het volgende:
De Islam is een levensgevaarlijke ideologie en moet met vuur en zwaard worden bestreden. Hulde voor de "provocateur". Het laat zien hoe deze ambassademedewerker, net zoals de islam, duizenden jaren achter loopt.
Omdat het heel normaal is om iemand overhoop te steken om een sprookjesboek ....quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:03 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dus provocateur en messengek worden opgepakt? Ik mis het probleem een beetje?
Idd. Hij verdiende hierom vermoord te worden.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:27 schreef matspontius het volgende:
[..]
Omdat het heel normaal is om iemand overhoop te steken om een sprookjesboek ....
Geen probleem dus en we gaan weer verderquote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:28 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Idd. Hij verdiende hierom vermoord te worden.
Werkelijk? Nog simpeler dan ik al dacht ......quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:29 schreef matspontius het volgende:
[..]
Geen probleem dus en we gaan weer verder
En wat dacht je van deze. Eerst dachten we nog even dat het alleen maar gewondern waren maar nee, zie hier:quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:29 schreef matspontius het volgende:
Geen probleem dus en we gaan weer verder
Die mensen provoceerden helemaal niet. Die waren aan het demonstreren, voor een hoger loon of iets dergelijks.quote:
Daardoor hebben we wel veel problemen van mensen die een ouderwets geloof aanhangen.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gewoon niet steken danwel agressief zijn tegen mensen die je provoceren.
Ik hoop dat er ooit een dag komt dat er schoon schip wordt gemaakt in Europa en dat de fouten die zijn begaan worden hersteld.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:20 schreef MisterFox het volgende:
De Islam is een levensgevaarlijke ideologie en moet met vuur en zwaard worden bestreden. Hulde voor de "provocateur". Het laat zien hoe deze ambassademedewerker, net zoals de islam, duizenden jaren achter loopt.
Ooit? Zo snel mogelijk!quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik hoop dat er ooit een dag komt dat er schoon schip wordt gemaakt in Europa en dat de fouten die zijn begaan worden hersteld.
Gelukkig toont het in de fik steken van een boek van enige beschaving.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:20 schreef MisterFox het volgende:
“Had ze maar geen kort rokje moeten dragen.”quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Gelukkig toont het in de fik steken van een boek van enige beschaving.
Weet je trouwens wie ook boeken in de fik staken...?
Als je boeken wilt verbranden moet je dat lekker zelf weten. Ik lig er geen minuut wakker van. Ik merk alleen op dat je dan ook een retard bent.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
“Had ze maar geen kort rokje moeten dragen.”
Fixedquote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Als je met een kort rokje over straat wil lopen moet je dat lekker zelf weten. Ik lig er geen minuut wakker van. Ik merk alleen op dat je dan ook een retard bent.
Net als wanneer je iemand aanrand omdat die met een kort rokje over straat loopt.
Dus jammer van je reactie.
Wat was je punt ook alweer?quote:
quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat was je punt ook alweer?
Dit dekt de lading wel.quote:
Actie > reactie. Natuurwetten. Geen waardeoordeel.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:20 schreef MisterFox het volgende:
Dat je in Nederland niet opzichtelijk een keppeltje moet dragen, of als homo's hand in hand moet gaan lopen, of je eigen gekochte boek in de brand moet steken, want als je het dan niet overleeft is het gewoon je eigen schuld, en van niemand anders.quote:
quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Actie > reactie. Natuurwetten. Geen waardeoordeel.
Wie, ik?quote:
Ja, dat zie je nu in Gaza ook. Die krijgen nu ook een woonverblijf elders.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Actie > reactie. Natuurwetten. Geen waardeoordeel.
arme knul, veel geluk nog in je gevaarlijke sektequote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wie, ik?Klopt toch wat ik zeg.
Ik lees dit als een "Ja".quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:30 schreef Loverboii het volgende:
[..]
arme knul, veel geluk nog in je gevaarlijke sekte
Ben ik niet met je eens. Het is deze provocateur, zoals je die terecht noemt, die geen fatsoen heeft en mensen tot in het diepste van hun ziel beledigd die duizenden jaren achterloopt. Haat moet inderdaad met vuur en zwaar bestreden worden, of het nu komt van extremistische moslims of rechtsextremisten/islamofoben die deze gevallen aangrijpen en eenzijdig uitlichten om haat te spuwen richting de hele moslimgemeenschap.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:20 schreef MisterFox het volgende:
Duidelijk. Lekker figuur ben jij.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:33 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Het is deze provocateur, zoals je die terecht noemt, die geen fatsoen heeft en mensen tot in het diepste van hun ziel beledigd die duizenden jaren achterloopt. Haat moet inderdaad met vuur en zwaar bestreden worden, of het nu komt van extremistische moslims of rechtsextremisten/islamofoben die deze gevallen aangrijpen en eenzijdig uitlichten om haat te spuwen richting de hele moslimgemeenschap.
En dat bestrijden mogen moslims dus zelf doen, dus voor eigen rechter spelen ?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:33 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Het is deze provocateur, zoals je die terecht noemt, die geen fatsoen heeft en mensen tot in het diepste van hun ziel beledigd die duizenden jaren achterloopt. Haat moet inderdaad met vuur en zwaar bestreden worden, of het nu komt van extremistische moslims of rechtsextremisten/islamofoben die deze gevallen aangrijpen en eenzijdig uitlichten om haat te spuwen richting de hele moslimgemeenschap.
Ach, wat is beledigen. Als iedereen nou met een mes gaat zwaaien omdat ie beledigd is... Wat een primitieve gedachtengoed.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:33 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Je wilt te graag. Je vergelijking loopt mank. israel wordt aangevallen door hamas en maakt slachtoffers onder mensen die er niks mee van doen hebben. Maar ik waardeer je effort. Met iets meer spinazie, broccoli en een broodje warm vlees kan het nog wat worden.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, dat zie je nu in Gaza ook. Die krijgen nu ook een woonverblijf elders.
varkenskoteletjequote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je wilt te graag. Je vergelijking loopt mank. israel wordt aangevallen door hamas en maakt slachtoffers onder mensen die er niks mee van doen hebben. Maar ik waardeer je effort. Met iets meer spinazie, broccoli een broodje warm vlees kan het nog wat worden.
Lul toch niet zo dom man. Als je iemand overhoop steken gelijk stelt aan het verbranden van een sprookjesboek ben je ook al ver heen ...............quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:33 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Het ene is wel het gevolg van het andere. Ja toch.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 22:27 schreef matspontius het volgende:
[..]
Lul toch niet zo dom man. Als je iemand overhoop steken gelijk stelt aan het verbranden van een sprookjesboek ben je ook al ver heen ...............
.quote:Man fined for 'provocative' Quran burning
A man who burned a copy of the Quran outside the Turkish consulate in London has been found guilty of a religiously aggravated public order offence.
Hamit Coskun, 50, shouted abusive comments about Islam as he held the flaming book aloft in Rutland Gardens in Knightsbridge on 13 February.
On Monday he was found guilty at Westminster Magistrates Court of the offence and of using disorderly behaviour, and fined 240 with a statutory surcharge of 96.
District Judge John McGarva said Coskun's conduct was "provocative and taunting" and told him "you have a deep-seated hatred of Islam and its followers".
'Highly provocative'
Turkey-born Coskun, who is half Kurdish and half Armenian, travelled from his home in Derby and set fire to the Quran at around 14:00 GMT, the court heard.
The judge said Coskun's hatred of Islam had stemmed from his experiences in Turkey "and the experiences of your family".
He said: "It's not possible to separate your views about the religion to your views about the followers.
"Your actions in burning the Quran where you did were highly provocative, and your actions were accompanied by bad language in some cases directed toward the religion and were motivated at least in part by hatred of followers of the religion."
Judge McGarva said he "did not accept" Coskun's claim that his criticism was of Islam in general and not its adherents.
Coskun had posted on social media that he was protesting against the "Islamist government" of Turkish President Recep Tayyip Erdogan who the defendant allegedly said had "made Turkey a base for radical Islamists and is trying to establish a Sharia regime", prosecutors said.
Appeal against verdict
Coskun said in a statement that his conviction was "an assault on free speech and will deter others from exercising their democratic rights".
A Humanists UK spokesperson has said the case does "raise concerns" and the bar for prosecutions is too low.
They said: "When blasphemy laws were repealed in 2008, it was a victory for freedom of expression.
"We must make sure that public order legislation is not used to disproportionately target speech – even offensive speech – on religious matters, thereby chilling legitimate criticism and expression."
Judge McGarva said he did not view the case as an attempt to expand blasphemy laws.
He said that burning a religious book, although offensive to some, was not necessarily disorderly, but that other factors (including Islamophobic comments made in police interviews) made it so on this occasion.
Coskun's legal fees are being paid for by the National Secular Society and the Free Speech Union (FSU). Both organisations have said they intend to appeal against the verdict "and keep on appealing it until it's overturned".
An FSU spokesperson said: "If that means taking it all the way to the European Court of Human Rights, we will do so.
"Religious tolerance is an important British value, but it doesn't require non-believers to respect the blasphemy codes of believers."
Conservative leader Kemi Badenoch posted on X to say she believed the case should be appealed.
"De facto blasphemy laws will set this country on the road to ruin," she said. "Freedom of belief, and freedom not to believe, are inalienable rights in Britain."
A spokesman for the prime minister said he could not comment on individual cases but added "there are no blasphemy laws and no plans to introduce any"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |