Nou concrete nog steeds welkom!
Ben de afgelopen dagen behoorlijk aan het zoeken geweest maar pfffttt het is prijzig hoor (wist ik uiteraard maar toch). Uiteindelijk lijkt het erop alsof we toch met 4 personen gaan trouwens.
Ik neig nu naar Zanzibar of Thailand, en dan denk ik Phuket. Die kant qua weer het beste als ik zo lees.
ABC-eilanden zijn nog duurder, ook Rio de Janeiro is erg prijzig. Mexico (Playacar / Playa del Carmen) ook bekeken maar de iets betere hotels (en zeker resorts waar wij wel van houden, ook aan de prijs.
Wat ik nu zie is dat Zanzibar vooral wat eenvoudigere hotels heeft (de hele mooie resorts onbetaalbaar) niet zulke grote zwembaden, en ik kan niet echt vinden of er ook veel te doen is in de buurt. In Stone Town zal wel levendigheid zijn, maar is dat ook in andere plaatsen? Dat je er ‘s avonds uit loopt voor een marktje, winkeltjes of restaurantjes. De stranden in Zanzibar lijken me prachtig, echt mooi witte stranden en blauwe zee, meer wauw-gevoel qua strand.
Qua levendigheid lijkt in Phuket wel meer te zijn. Ook daar meer grotere resorts met mooie grote zwembaden en meer faciliteiten (bijv. sportschool dat een wens is, maar geen harde eis). De stranden zullen daar ook vast wel mooi zijn, maar ik denk iets minder mooi dan Zanzibar. Het eten is weer, denk ik, goedkoper in Thailand. Denk dat je daar echt voor een paar euro een bord eten kunt krijgen, in Zanzibar toch meer rond de ¤ 10-15 ? Nog niet duur natuurlijk, maar is mijn idee. En in de avond: marktjes / winkeltjes op loopafstand van hotels?
Iemand toevallig ervaring en kan aangeven wat de beste keuze zou kunnen zijn? Concrete hoteltips of plaatsen/wijken waar het beste te verblijven welkom.
Ook ideeën over de beste reisaanbieders? Via een Belgisch online reisbureau wellicht, en welke dan?
Düsseldorf is duurder vlg mij, dus het wordt dan vanaf Amsterdam of Brussel, maakt voor ons niks uit.