Dubai, maar dan zou ik Burj Khalifa even overslaan op oudejaarsavond.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:17 schreef Holiday76 het volgende:
De titel zegt het al.
Wij (2 personen) willen komend jaar de jaarwisseling in de zon vieren en daarvoor een tropische bestemming opzoeken.
Wat is hiervoor, buiten Curaçao waar ik goede verhalen over hoor, nog meer geschikt? Geen housefeesten oid, maar gewoon gezelligheid.
Geen New York overigens, wel echt een strand-bestemming zeg maar.
Iemand zoiets al eens gedaan? Tips welkom.
Als ik zou gaan, kijken in de omgeving van JBR Beach of Dubai Marina, en anders wat goedkopers in die omgeving.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:55 schreef Holiday76 het volgende:
Australië is een beetje ver 😀.
We willen ongeveer 10-12 dg gaan ongeveer.
Het hoeven geen grote feesten te zijn, we zijn geen party-gangers ofzo. Maar gewoon gezelligheid, beetje muziek (niet keiharde stampmuziek) is wel leuk.
Of een theatershow die opgevoerd wordt of zoiets.
Dubai is een idee ja. Is het dan enórm druk overal of gezellig druk zeg maar?
Want massa hoeft niet.
Welke wijk is geschikt om naar te kijken (op loopafstand van restaurants en winkeltjes) ?
quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:30 schreef Droopie het volgende:
[..]
Als ik zou gaan, kijken in de omgeving van JBR Beach of Dubai Marina, en anders wat goedkopers in die omgeving.
Bur Khalifa moet je echt ontwijken, dat zijn een miljoen mensen rond middernacht, verder zal het wel loslopen qua drukte.
Neuh, zo’n mensenmassa trekt me niet. Gezelligheid leuk, mierenhoop niet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:30 schreef Droopie het volgende:
[..]
Als ik zou gaan, kijken in de omgeving van JBR Beach of Dubai Marina, en anders wat goedkopers in die omgeving.
Bur Khalifa moet je echt ontwijken, dat zijn een miljoen mensen rond middernacht, verder zal het wel loslopen qua drukte.
De sunny side up.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:50 schreef Holiday76 het volgende:
[..]
Ervaring mee toevallig?
Welke kant van het eiland ergens is het leuk?
Dan misschien Zanzibar? Lekker tropisch, kampvuur op het strand, overal langs de kustlijn zie je vuurwerk, niet te druk.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:55 schreef Holiday76 het volgende:
Australië is een beetje ver 😀.
We willen ongeveer 10-12 dg gaan ongeveer.
Het hoeven geen grote feesten te zijn, we zijn geen party-gangers ofzo. Maar gewoon gezelligheid, beetje muziek (niet keiharde stampmuziek) is wel leuk.
Of een theatershow die opgevoerd wordt of zoiets.
Dubai is een idee ja. Is het dan enórm druk overal of gezellig druk zeg maar?
Want massa hoeft niet.
Welke wijk is geschikt om naar te kijken (op loopafstand van restaurants en winkeltjes) ?
Ik ben er maar een keer geweest en dus geen doorgewinterde Zanzibarganger, maar in jullie geval misschien Kendwa. Dat ligt in het noorden, supermooie uitzichten en natuur en een laid back sfeertje. Vlakbij heb je Nungwi, daar heb je wat meer clubs en parties.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:04 schreef Holiday76 het volgende:
Oh Zanzibar is ook een goed idee! Stranden zijn daar in elk geval heel mooi heb ik wel es op plaatjes gezien 👌🏻. Echt tropisch en bounty inderdaad, hou ik van.
Welke plaatsjes zijn dan aanraders?
Ja, dat is natuurlijk ook wel zo. Dan heeft Phuket wellicht meer te bieden qua (avond) entertainment.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:10 schreef RodenCity het volgende:
Wij zaten in het Kendwa Sunset, niet super luxe, maar prima voor een paar dagen bijkomen na bijna 3 week kampeer safari.
Marktjes of iets dergelijks of een winkel boulevard moet je daar niet verwachten, het blijft Afrika en een derde wereld land.
Persoonlijk vond ik de stranden, de sfeer, en de avonden beter te doen in Mexico.
Tulum is hip en happening tegenwoordig en ipv een hotel is er ook een overschot van AirBnB.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:35 schreef Holiday76 het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk ook wel zo. Dan heeft Phuket wellicht meer te bieden qua (avond) entertainment.
Mexico heb ik ook bekeken, maar erg prijzig. Als ik tenminste naar goed beoordeelde, grotere hotels kijk. En we zijn ooit al es in Playa del Carmen geweest dus een nieuwe bestemming heeft dan de voorkeur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |