abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216665607
De titel zegt het al.
Wij (2 personen) willen komend jaar de jaarwisseling in de zon vieren en daarvoor een tropische bestemming opzoeken.
Wat is hiervoor, buiten Curaçao waar ik goede verhalen over hoor, nog meer geschikt? Geen housefeesten oid, maar gewoon gezelligheid.
Geen New York overigens, wel echt een strand-bestemming zeg maar.

Iemand zoiets al eens gedaan? Tips welkom.
  donderdag 13 februari 2025 @ 15:18:32 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_216665623
Sydney, en dan even dat spectaculaire vuurwerk bij de Harbour Bridge meepakken.
pi_216665645
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 15:17 schreef Holiday76 het volgende:
De titel zegt het al.
Wij (2 personen) willen komend jaar de jaarwisseling in de zon vieren en daarvoor een tropische bestemming opzoeken.
Wat is hiervoor, buiten Curaçao waar ik goede verhalen over hoor, nog meer geschikt? Geen housefeesten oid, maar gewoon gezelligheid.
Geen New York overigens, wel echt een strand-bestemming zeg maar.

Iemand zoiets al eens gedaan? Tips welkom.
Dubai, maar dan zou ik Burj Khalifa even overslaan op oudejaarsavond.

Er is echt overal vuurwerk en bv bij de palm kan je prima zitten op een afstandje van de vuurwerkshows van de dure hotels.

En ja, er zijn zat goedkopere hotels.
Hell To The Liars
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 13 februari 2025 @ 15:38:47 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_216665898
Rio de Janeiro of andere grote steden aan zee :+

Lijkt me zelf overigens de hel, maar voor mensen die van grote en warme feesten aan het strand houden zou je dan goed moeten zitten.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_216667892
Australië is een beetje ver 😀.

We willen ongeveer 10-12 dg gaan ongeveer.

Het hoeven geen grote feesten te zijn, we zijn geen party-gangers ofzo. Maar gewoon gezelligheid, beetje muziek (niet keiharde stampmuziek) is wel leuk.
Of een theatershow die opgevoerd wordt of zoiets.

Dubai is een idee ja. Is het dan enórm druk overal of gezellig druk zeg maar?
Want massa hoeft niet.
Welke wijk is geschikt om naar te kijken (op loopafstand van restaurants en winkeltjes) ?
  donderdag 13 februari 2025 @ 18:08:29 #6
504895 Bofjijff
AJAXGODENZONEN SUPERJODEN
pi_216668098
Thailand ^O^
pi_216668716
Ook leuk !
Heb je ervaring met daar oudjaar te vieren? Waar is het gezellig ?
Ik zou dan niet in Bangkok willen zitten (lijkt me, toch), maar waar wel? Is Phuket of Koh Samui dan the place to be ? en welke kant van het eiland dan?
  donderdag 13 februari 2025 @ 19:18:35 #8
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_216669173
Heerlijk naar de Seychellen.
pi_216671095
De Seychellen lijkt me supertoffe (droom)bestemming, maar is dat leuk met oudjaar? Of is er eigenlijk niks te beleven?
Heb je ervaring ?
pi_216671837
Heb ooit een jaarwisseling in Athene gevierd. Doe dat maar niet, familiefeest binnenshuis.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_216671882
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 17:55 schreef Holiday76 het volgende:

Het hoeven geen grote feesten te zijn, we zijn geen party-gangers ofzo. Maar gewoon gezelligheid, beetje muziek (niet keiharde stampmuziek) is wel leuk.

Want massa hoeft niet.
Welke wijk is geschikt om naar te kijken (op loopafstand van restaurants en winkeltjes) ?
Als ik zou gaan, kijken in de omgeving van JBR Beach of Dubai Marina, en anders wat goedkopers in die omgeving.

Bur Khalifa moet je echt ontwijken, dat zijn een miljoen mensen rond middernacht, verder zal het wel loslopen qua drukte.
Hell To The Liars
pi_216672822
Phuket
U MAD?
pi_216673239
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 21:30 schreef Droopie het volgende:

[..]
Als ik zou gaan, kijken in de omgeving van JBR Beach of Dubai Marina, en anders wat goedkopers in die omgeving.

Bur Khalifa moet je echt ontwijken, dat zijn een miljoen mensen rond middernacht, verder zal het wel loslopen qua drukte.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 21:30 schreef Droopie het volgende:

[..]

Neuh, zo’n mensenmassa trekt me niet. Gezelligheid leuk, mierenhoop niet.
pi_216673245
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 22:22 schreef de_boswachter het volgende:
Phuket
Ervaring mee toevallig?
Welke kant van het eiland ergens is het leuk?
pi_216673373
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 22:50 schreef Holiday76 het volgende:

[..]
Ervaring mee toevallig?
Welke kant van het eiland ergens is het leuk?
De sunny side up.
U MAD?
  vrijdag 14 februari 2025 @ 08:10:23 #16
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_216675049
Yucatan, Mexico misschien een optie.
The Admirals......1995-2007
  vrijdag 14 februari 2025 @ 09:40:42 #17
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_216676013
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 17:55 schreef Holiday76 het volgende:

Want massa hoeft niet.
Dan misschien Zanzibar? Lekker tropisch, kampvuur op het strand, overal langs de kustlijn zie je vuurwerk, niet te druk.
pi_216677020
Oh Zanzibar is ook een goed idee! Stranden zijn daar in elk geval heel mooi heb ik wel es op plaatjes gezien 👌🏻. Echt tropisch en bounty inderdaad, hou ik van.
Welke plaatsjes zijn dan aanraders?
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:22:31 #19
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_216678108
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:04 schreef Holiday76 het volgende:
Oh Zanzibar is ook een goed idee! Stranden zijn daar in elk geval heel mooi heb ik wel es op plaatjes gezien 👌🏻. Echt tropisch en bounty inderdaad, hou ik van.
Welke plaatsjes zijn dan aanraders?
Ik ben er maar een keer geweest en dus geen doorgewinterde Zanzibarganger, maar in jullie geval misschien Kendwa. Dat ligt in het noorden, supermooie uitzichten en natuur en een laid back sfeertje. Vlakbij heb je Nungwi, daar heb je wat meer clubs en parties.
pi_216678641
Top, gaat op het lijstje!
pi_217026580
Nou concrete nog steeds welkom!

Ben de afgelopen dagen behoorlijk aan het zoeken geweest maar pfffttt het is prijzig hoor (wist ik uiteraard maar toch). Uiteindelijk lijkt het erop alsof we toch met 4 personen gaan trouwens.

Ik neig nu naar Zanzibar of Thailand, en dan denk ik Phuket. Die kant qua weer het beste als ik zo lees.
ABC-eilanden zijn nog duurder, ook Rio de Janeiro is erg prijzig. Mexico (Playacar / Playa del Carmen) ook bekeken maar de iets betere hotels (en zeker resorts waar wij wel van houden, ook aan de prijs.

Wat ik nu zie is dat Zanzibar vooral wat eenvoudigere hotels heeft (de hele mooie resorts onbetaalbaar) niet zulke grote zwembaden, en ik kan niet echt vinden of er ook veel te doen is in de buurt. In Stone Town zal wel levendigheid zijn, maar is dat ook in andere plaatsen? Dat je er ‘s avonds uit loopt voor een marktje, winkeltjes of restaurantjes. De stranden in Zanzibar lijken me prachtig, echt mooi witte stranden en blauwe zee, meer wauw-gevoel qua strand.

Qua levendigheid lijkt in Phuket wel meer te zijn. Ook daar meer grotere resorts met mooie grote zwembaden en meer faciliteiten (bijv. sportschool dat een wens is, maar geen harde eis). De stranden zullen daar ook vast wel mooi zijn, maar ik denk iets minder mooi dan Zanzibar. Het eten is weer, denk ik, goedkoper in Thailand. Denk dat je daar echt voor een paar euro een bord eten kunt krijgen, in Zanzibar toch meer rond de ¤ 10-15 ? Nog niet duur natuurlijk, maar is mijn idee. En in de avond: marktjes / winkeltjes op loopafstand van hotels?

Iemand toevallig ervaring en kan aangeven wat de beste keuze zou kunnen zijn? Concrete hoteltips of plaatsen/wijken waar het beste te verblijven welkom.

Ook ideeën over de beste reisaanbieders? Via een Belgisch online reisbureau wellicht, en welke dan?
Düsseldorf is duurder vlg mij, dus het wordt dan vanaf Amsterdam of Brussel, maakt voor ons niks uit.
  donderdag 13 maart 2025 @ 13:44:23 #22
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_217031326
Hou er rekening mee dat Stone Town en de stranden/resorts op Zanzibar, redelijk ver bij elkaar uit de buurt liggen.
Persoonlijk vond ik Stone Town, of Kendwa (de plaats van mijn resort) op Zanzibar niet echt prettig om rond te lopen savonds.
In Stone Town zijn zelfs sommige delen overdag niet veilig voor toeristen, is mij daar door meerdere locals en agenten verteld.

Verder prachtige stranden en zee uiteraard en het eten en drinken is zeer goed te doen en niet prijzig.
pi_217031929
Ik ken iemand die recent op Zanzibar is geweest en die sprak ik vorige week toevallig even. Zij vond Stone Town gewoon prima en gezellig. We zijn met 4 personen hè, voor een vrouw alleen lijkt het me wat anders.
Welk resort zat je in Kendwa?

Ik vraag me af of het inderdaad ‘s avonds levendig is op Zanzibar, waar dan ook. Zijn er winkeltjes, een avondmarkt oid om heen te lopen of blijf je dan vooral in je hotel, op je kamer boekje lezen of in je hotel even wat drinken?
De prachtige stranden en minder tijdsverschil zijn wel weer de pluspunten voor Zanzibar.
  donderdag 13 maart 2025 @ 15:10:15 #24
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_217032487
Wij zaten in het Kendwa Sunset, niet super luxe, maar prima voor een paar dagen bijkomen na bijna 3 week kampeer safari.

Overdag is Stone Town (het oude gedeelte) prima te doen, maar buiten de oude stad of in de avond door de nauwe straatjes lopen is een ander verhaal.
Er was savonds 1 goed restaurant aan de haven, en je had daar savonds een soort foodmarkt waar je kon eten.
Wij bleven in Stone Town lang in het restaurant zitten voor een drankje, en er was live muziek.
In Kendwa zaten we savonds op het strand of bij de beach bar.

Marktjes of iets dergelijks of een winkel boulevard moet je daar niet verwachten, het blijft Afrika en een derde wereld land.

Persoonlijk vond ik de stranden, de sfeer, en de avonden beter te doen in Mexico.
pi_217032601
New York heeft ook stranden, lul
pi_217032618
Rio, duh.
pi_217032773
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 15:10 schreef RodenCity het volgende:
Wij zaten in het Kendwa Sunset, niet super luxe, maar prima voor een paar dagen bijkomen na bijna 3 week kampeer safari.

Marktjes of iets dergelijks of een winkel boulevard moet je daar niet verwachten, het blijft Afrika en een derde wereld land.

Persoonlijk vond ik de stranden, de sfeer, en de avonden beter te doen in Mexico.
Ja, dat is natuurlijk ook wel zo. Dan heeft Phuket wellicht meer te bieden qua (avond) entertainment.

Mexico heb ik ook bekeken, maar erg prijzig. Als ik tenminste naar goed beoordeelde, grotere hotels kijk. En we zijn ooit al es in Playa del Carmen geweest dus een nieuwe bestemming heeft dan de voorkeur.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 08:17:24 #28
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_217042424
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 15:35 schreef Holiday76 het volgende:

[..]
Ja, dat is natuurlijk ook wel zo. Dan heeft Phuket wellicht meer te bieden qua (avond) entertainment.

Mexico heb ik ook bekeken, maar erg prijzig. Als ik tenminste naar goed beoordeelde, grotere hotels kijk. En we zijn ooit al es in Playa del Carmen geweest dus een nieuwe bestemming heeft dan de voorkeur.
Tulum is hip en happening tegenwoordig en ipv een hotel is er ook een overschot van AirBnB.
Prijzig zal het overal ter wereld zijn tijdens oud en nieuw, maar dat is de keuze die je maakt.
Persoonlijk ben ik in Mexico meer van de kleinere hotels, minder luxe en pracht en praal, maar nog steeds heerlijk vertoeven dankzij het weer, mooie stranden en vermaak buiten het hotel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')