quote:
Het bestuur staat achter mijn aanpak: ik spreek ze komende week individueel en daarna roepen we een vergadering bij elkaar waarin afspraken gemaakt gaan worden om te voorkomen dat zoiets weer gebeurt.
We gaan afspreken dat er voortaan op de vergadering gestemd wordt over beslissingen, en indien een beslissing gevoelig ligt, een gesloten stemming (briefjes). De dingen waarover gestemd wordt, moeten al in de agenda staan. Als ze tijdens de vergadering opkomen, kunnen ze wel al besproken worden, maar wordt er pas volgende vergadering gestemd.
Het wordt voor deze 2 trainers een overzichtelijk ding. Ze weten wat er besloten gaat worden en worden daar niet uit buitengesloten. Want het staat in de agenda. Vervolgens worden er afspraken gemaakt over hoe we als trainersgroep dingen doen, die afspraken worden op een duidelijke eerlijke manier gemaakt, en als ze het niet zien zitten om zich eraan te houden dan kunnen ze geen trainer blijven. (En ik heb als hoofdtrainer ook de steun van het bestuur om mensen aan te gaan spreken op de afspraken)
De individuele gesprekken zijn vooral om te proberen de intense emoties er alvast af te krijgen want dat is individueel beter dan in een vergadering van 15 man. Ik ga sorry zeggen omdat ik ook baal van hoe het gelopen is. Ben benieuwd wat zij zeggen.
Als dit een warrig verhaal is waarin het woord afspraken te vaak voorkwam, sorry. Het is laat