bij ziggo loopt er 1 coax kabel naar je modem, vanaf daar loopt alles via UTP kabel naar je apparaten.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:06 schreef yvette1982 het volgende:
Ik ga bijna naar een nieuw appartement en moet mijn tv en internet nog afsluiten. Bij Ziggo zie ik wel goede welkomstaanbieding, ik heb alleen nog slechte ervaringen van vroeger met die ouderwetse klote coax kabels. Is dat nog steeds zo?
Bij het appartement staat dat er aansluiting KPN is. Betekent dit dat ik ook niet de ZIGGO abonnement kan nemen? Bij mijn huidige huis vind ik fijn dat ik alles via UTP kabels heb aangesloten en daar heb ik ook veel punten van.
Gooi je alleen mogelijk honderden euro's aan korting weg. Bestaande klanten krijgen geen reet, en de roverheid doet NIKS.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:07 schreef Document1 het volgende:
Neem je je oude aanbieder niet gewoon mee? Dat is toch veel handiger dan een nieuw abonnement afsluiten.
Nee, die blijft bij de ex. Ik vind het juist wel fijn dat ik nu keuze heb en een welkomstbonus.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:07 schreef Document1 het volgende:
Neem je je oude aanbieder niet gewoon mee? Dat is toch veel handiger dan een nieuw abonnement afsluiten.
Ik dacht dat Ziggo tegenwoordig ook wel met glasvezel werkte.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:18 schreef Farenji het volgende:
Het maakt nogal uit of die kpn aansluiting glasvezel (snel) of dsl (traag) is. Ziggo over de kabel is veel sneller dan dsl. Maar glasvezel is beter dan ziggo: sneller en meer vrijheid van providerkeuze.
Voor je interne netwerk maakt het weinig uit. Na het modem is het overal gewoon utp.
Het laatste stukje is nog steeds coax. Niet dat dat erg is.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:26 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
Ik dacht dat Ziggo tegenwoordig ook wel met glasvezel werkte.
Nou dan ben je hopelijk wel al uit je contract want anders krijg je daar nog gedoe mee.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Gooi je alleen mogelijk honderden euro's aan korting weg. Bestaande klanten krijgen geen reet, en de roverheid doet NIKS.
Even kijken, hoor: wat zal ik doen? Overstappen en honderden euro's besparen of gaan klagen op Fok.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Gooi je alleen mogelijk honderden euro's aan korting weg. Bestaande klanten krijgen geen reet, en de roverheid doet NIKS.
Wat is precies je probleem?quote:Op maandag 10 februari 2025 12:40 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Even kijken, hoor: wat zal ik doen? Overstappen en honderden euro's besparen of gaan klagen op Fok.
Moeilijk, moeilijk...
Ziggo heeft voor mij de beste aanbieding. Hoe moet ik die aansluiting dan verwachten? In de meterkast zal mijn modem dan aangesloten zijn met glasvezel en upt? En dan kabel van de meterkast naar kastje waar de tv staat via UTP? En via kastje is dan nog coax naar de tv?quote:Op maandag 10 februari 2025 12:34 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het laatste stukje is nog steeds coax. Niet dat dat erg is.
Verschillen Ziggo vs KPN: de ping is iets hoger, de uploadsnelheid is een stuk lager.
Merk je daar in de praktijk iets van? Nee, tenzij je extreme gamer bent of regelmatig erg grote bestanden moet uploaden.
Beide hebben tegenwoordig ook redelijke aparatuur (modem, tv-box), dat was vroeger wel anders.
Ik zou degene kiezen die het goedkoopst is.
Komt er in je meterkast of ergens anders in huis een groene coaxkabel binnen? Dat is de Ziggo-kabel waarop je het modem aansluit. Televisiekastjes kunnen met UTP-kabel of draadloos aangesloten worden.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:07 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
Ziggo heeft voor mij de beste aanbieding. Hoe moet ik die aansluiting dan verwachten? In de meterkast zal mijn modem dan aangesloten zijn met glasvezel en upt? En dan kabel van de meterkast naar kastje waar de tv staat via UTP? En via kastje is dan nog coax naar de tv?
En voor de 2e tv zou hetzelfde zijn?
Coax naar het modem en vanaf daar gaat alles met UTP/draadloos. Ziggo werkt ook niet (meer) met coax van modem naar TV/kastje.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:07 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
Ziggo heeft voor mij de beste aanbieding. Hoe moet ik die aansluiting dan verwachten? In de meterkast zal mijn modem dan aangesloten zijn met glasvezel en upt? En dan kabel van de meterkast naar kastje waar de tv staat via UTP? En via kastje is dan nog coax naar de tv?
En voor de 2e tv zou hetzelfde zijn?
Nee, dat is al lang niet meer zo. Dat was in 1998 wel zo.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:06 schreef yvette1982 het volgende:
Ik ga bijna naar een nieuw appartement en moet mijn tv en internet nog afsluiten. Bij Ziggo zie ik wel goede welkomstaanbieding, ik heb alleen nog slechte ervaringen van vroeger met die ouderwetse klote coax kabels. Is dat nog steeds zo?
Bij het appartement staat dat er aansluiting KPN is. Betekent dit dat ik ook niet de ZIGGO abonnement kan nemen? Bij mijn huidige huis vind ik fijn dat ik alles via UTP kabels heb aangesloten en daar heb ik ook veel punten van.
Ik heb ook alleen maar ellende met Ziggo gehad. het is dan ook geen Ziggo meer maar dat verschrikkelijke Liberty Global. Die geven echt geen moer om hun klanten. Ik had regelmatig storingen maar daar kon ik nog wel mee leven. Wat bij mij de druppel deed overlopen was dat ik opeens geen TV en internet had. Bellen. "Oh Uw contract is opgezegd" Ik vervolgens, Wie heeft daar dan opdracht voor gegeven want ik ben het niet". Na lang zoeken (lees een dag) "Oei wij kunnen het ook niet terugvinden in onze systemen. Waarschijnlijk een foutje. We gaan het herstellen. U heeft over drie!!!! weken weer verbinding." Nu had ik inderdaad na drie weken weer verbinding.....maar een week later weer alles weg. Ik weer bellen....."Goedemiddag met Ziggo...Oh maar u heeft uw contract opgezegd." Ja doei. Meteen echt opgezegd en een andere aanbieder genomen. NOOIT maar dan ook echt NOOIT meer naar Ziggoquote:Op dinsdag 11 februari 2025 11:09 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik ben een jaar of 7 geleden van Ziggo naar KPN gegaan, geen seconde spijt. Bij Ziggo had ik echt heel veel storingen, bij KPN nooit. Maar aan deze N=1 heb je niet veel denk ik.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 01:02 schreef DX11 het volgende:
Ziggo jarenlang vele storingen gehad, overgestapt naar KPN en nu al 10j ofzo niet 1 storing gehad.
Glasvezel is gewoon betrouwbaarder dan koper, zo duidelijk als maar kan.
Haha n=1quote:Op donderdag 13 februari 2025 01:02 schreef DX11 het volgende:
Glasvezel is gewoon betrouwbaarder dan koper, zo duidelijk als maar kan.
Wat willen jullie nou zeggen, dat de coax kabel niet van koper gemaakt is?quote:
Jouw enkele ervaring is vooral nogal nietszeggend. De betrouwbaarheid van een internetverbinding is ook meestal niet afhankelijk van de gebruikte fysieke transportlaag maar zit vaak veel hoger in het osi model of zelfs ver daarbuiten.quote:Op donderdag 13 februari 2025 08:52 schreef DX11 het volgende:
[..]
Wat willen jullie nou zeggen, dat de coax kabel niet van koper gemaakt is?
Nee, dat trekken van conclusies niet jouw sterkste punt is.quote:Op donderdag 13 februari 2025 08:52 schreef DX11 het volgende:
[..]
Wat willen jullie nou zeggen, dat de coax kabel niet van koper gemaakt is?
Lijkt mij ook. Mijn zus heeft ook draadloze tv kastjes.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:21 schreef yvette1982 het volgende:
Ik had mij aangemeld bij ziggo en kreeg alvast een mail over de installatie. Daar hadden ze het over 10 meter kabel om van de modem naar de tv kastje te trekken. Ik dacht dat dit niet meer hoefde en dat alles draadloos kon.
Je krijgt die kabel erbij om hem bedraad aan te sluiten maar dat hoeft niet. Ik heb die kabel ook nog ergens ongebruikt liggen. Je krijgt een Next Mini. Die ondersteund 802.11ac wifi (in de volksmond ook wel wifi5 genoemd).quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:21 schreef yvette1982 het volgende:
Ik had mij aangemeld bij ziggo en kreeg alvast een mail over de installatie. Daar hadden ze het over 10 meter kabel om van de modem naar de tv kastje te trekken. Ik dacht dat dit niet meer hoefde en dat alles draadloos kon.
Dat kan bij alle providers.quote:Op donderdag 6 maart 2025 10:19 schreef yvette1982 het volgende:
Ik heb inmiddels aangesloten. De wifi doet het goed, maar het was gelukkig ook nog mogelijk om netjes bekabeld aan te sluiten. Tot nu toe werkt het allemaal prima.
Je bent dus vrijgezel / beschikbaar?quote:Op maandag 10 februari 2025 12:24 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
Nee, die blijft bij de ex. Ik vind het juist wel fijn dat ik nu keuze heb en een welkomstbonus.
Snelheid is wat anders dan bandbreedte, technisch gezien. Aan 100/100 heeft bijna iedereen genoeg. Maar met cloud dingen zal ik lekker voor 300/300 gaan als dat kan.quote:Op maandag 17 maart 2025 11:39 schreef Sorella het volgende:
Wij gaan ook verhuizen en ik hb ff gekeken wat de mogelijkheden zijn, ziggo of kpn.
Ziggo geeft volle snelheid, kpn geeft 100 dus blijft het ziggo.
Ziggo staat op naam van mijn man dus zeg ik die op en neem dan een ziggo abonnement op mijn naam in het nieuwe huis.
Thuiswerken is voor mij persoonlijk toch wel erg fijn met tenminste 100 Mbit/s upload, bij kabel/DOCSIS zit je dan zo'n beetje aan de fysieke limiet die je qua uploadkanalen beschikbaar hebt, terwijl ze bij glas speciaal iets extra's moeten doen om het zo langzaam te makenquote:Op maandag 10 februari 2025 12:34 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het laatste stukje is nog steeds coax. Niet dat dat erg is.
Verschillen Ziggo vs KPN: de ping is iets hoger, de uploadsnelheid is een stuk lager.
Merk je daar in de praktijk iets van? Nee, tenzij je extreme gamer bent of regelmatig erg grote bestanden moet uploaden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |