Respect is slechts een trend.
Ik ga bijna naar een nieuw appartement en moet mijn tv en internet nog afsluiten. Bij Ziggo zie ik wel goede welkomstaanbieding, ik heb alleen nog slechte ervaringen van vroeger met die ouderwetse klote coax kabels. Is dat nog steeds zo?
Bij het appartement staat dat er aansluiting KPN is. Betekent dit dat ik ook niet de ZIGGO abonnement kan nemen? Bij mijn huidige huis vind ik fijn dat ik alles via UTP kabels heb aangesloten en daar heb ik ook veel punten van.

In het dagelijks leven is iedereen een acteur.

893
Neem je je oude aanbieder niet gewoon mee? Dat is toch veel handiger dan een nieuw abonnement afsluiten.
Trotse Scooter-rijder.
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:06 schreef yvette1982 het volgende:
Ik ga bijna naar een nieuw appartement en moet mijn tv en internet nog afsluiten. Bij Ziggo zie ik wel goede welkomstaanbieding, ik heb alleen nog slechte ervaringen van vroeger met die ouderwetse klote coax kabels. Is dat nog steeds zo?
Bij het appartement staat dat er aansluiting KPN is. Betekent dit dat ik ook niet de ZIGGO abonnement kan nemen? Bij mijn huidige huis vind ik fijn dat ik alles via UTP kabels heb aangesloten en daar heb ik ook veel punten van.
bij ziggo loopt er 1 coax kabel naar je modem, vanaf daar loopt alles via UTP kabel naar je apparaten.

Wss bedoelen ze met "aansluiting KPN" dat er een glasvezel aansluiting zit.
Ik raad je aan om een KPN glasvezel abbo te nemen.

Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.

FREEJANCEES
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:07 schreef Document1 het volgende:
Neem je je oude aanbieder niet gewoon mee? Dat is toch veel handiger dan een nieuw abonnement afsluiten.
Gooi je alleen mogelijk honderden euro's aan korting weg. Bestaande klanten krijgen geen reet, en de roverheid doet NIKS.

VBL SC influencer
Left, right, behind

Het maakt nogal uit of die kpn aansluiting glasvezel (snel) of dsl (traag) is. Ziggo over de kabel is veel sneller dan dsl. Maar glasvezel is beter dan ziggo: sneller en meer vrijheid van providerkeuze.

Voor je interne netwerk maakt het weinig uit. Na het modem is het overal gewoon utp.
Als je vodafone hebt krijg je korting op je telefoonabbonement met Ziggo.

Als je een man hebt, op Ziggo is gratis Champions League voetbal en wat andere sporten op het open Ziggo kanaal (misschien ben je zelf wel van sport :P).

Qua kabel en internet ben ik prima tevreden over de kwaliteit.
Glasvezel heb ik niet, maar ik kijk IPTV, download dingen en game en mijn snelheid is ruim voldoende.

Succes met je keuze :)

Hell To The Liars

1s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:07 schreef Document1 het volgende:
Nee, die blijft bij de ex. Ik vind het juist wel fijn dat ik nu keuze heb en een welkomstbonus.

1s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:18 schreef Farenji het volgende:
Het maakt nogal uit of die kpn aansluiting glasvezel (snel) of dsl (traag) is. Ziggo over de kabel is veel sneller dan dsl. Maar glasvezel is beter dan ziggo: sneller en meer vrijheid van providerkeuze.

Voor je interne netwerk maakt het weinig uit. Na het modem is het overal gewoon utp.
Ik dacht dat Ziggo tegenwoordig ook wel met glasvezel werkte.

0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:26 schreef yvette1982 het volgende:

[..]
Ik dacht dat Ziggo tegenwoordig ook wel met glasvezel werkte.
Het laatste stukje is nog steeds coax. Niet dat dat erg is.
Verschillen Ziggo vs KPN: de ping is iets hoger, de uploadsnelheid is een stuk lager.
Merk je daar in de praktijk iets van? Nee, tenzij je extreme gamer bent of regelmatig erg grote bestanden moet uploaden.
Beide hebben tegenwoordig ook redelijke aparatuur (modem, tv-box), dat was vroeger wel anders.
Ik zou degene kiezen die het goedkoopst is.
893
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:16 schreef Caland het volgende:

[..]
Gooi je alleen mogelijk honderden euro's aan korting weg. Bestaande klanten krijgen geen reet, en de roverheid doet NIKS.
Nou dan ben je hopelijk wel al uit je contract want anders krijg je daar nog gedoe mee.
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:16 schreef Caland het volgende:

[..]
Even kijken, hoor: wat zal ik doen? Overstappen en honderden euro's besparen of gaan klagen op Fok.
Moeilijk, moeilijk...
893
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:40 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Even kijken, hoor: wat zal ik doen? Overstappen en honderden euro's besparen of gaan klagen op Fok.
Moeilijk, moeilijk...
Wat is precies je probleem?
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:34 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Het laatste stukje is nog steeds coax. Niet dat dat erg is.
Verschillen Ziggo vs KPN: de ping is iets hoger, de uploadsnelheid is een stuk lager.
Merk je daar in de praktijk iets van? Nee, tenzij je extreme gamer bent of regelmatig erg grote bestanden moet uploaden.
Beide hebben tegenwoordig ook redelijke aparatuur (modem, tv-box), dat was vroeger wel anders.
Ik zou degene kiezen die het goedkoopst is.
Ziggo heeft voor mij de beste aanbieding. Hoe moet ik die aansluiting dan verwachten? In de meterkast zal mijn modem dan aangesloten zijn met glasvezel en upt? En dan kabel van de meterkast naar kastje waar de tv staat via UTP? En via kastje is dan nog coax naar de tv?
En voor de 2e tv zou hetzelfde zijn?

0s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:07 schreef yvette1982 het volgende:

[..]
Ziggo heeft voor mij de beste aanbieding. Hoe moet ik die aansluiting dan verwachten? In de meterkast zal mijn modem dan aangesloten zijn met glasvezel en upt? En dan kabel van de meterkast naar kastje waar de tv staat via UTP? En via kastje is dan nog coax naar de tv?
Komt er in je meterkast of ergens anders in huis een groene coaxkabel binnen? Dat is de Ziggo-kabel waarop je het modem aansluit. Televisiekastjes kunnen met UTP-kabel of draadloos aangesloten worden.
FREEJANCEES
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:07 schreef yvette1982 het volgende:

[..]
Coax naar het modem en vanaf daar gaat alles met UTP/draadloos. Ziggo werkt ook niet (meer) met coax van modem naar TV/kastje.

VBL SC influencer
Left, right, behind

Oké dank voor de hulp. Ik was bang dat ik door het huis met kabels moest trekken, maar dat is dus niet het geval.

Ben er weer.
Ziggogoden

Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet.
Stuk verdriet.

Hmm...
Ik ben een jaar of 7 geleden van Ziggo naar KPN gegaan, geen seconde spijt. Bij Ziggo had ik echt heel veel storingen, bij KPN nooit. Maar aan deze N=1 heb je niet veel denk ik.
nope
Het verschil is; was vroeger in ieder geval zo, dat je je tv-zenders bij Ziggo op je tv-toestel zelf moet regelen en KPN alles, via een tv-kastje regelt.
Overigens kan je KPN tv ook via je browser krijgen en dat is wel handig met een tweede pc scherm, die je ook als tv kan gebruiken.

Hu heb ik KPN voor veel te veel geld vind ik, zo'n 85 euro en daarvoor krijg ik:
glasvezel-internet met 100 Mbps,
tv kastje á 5 Euro,
vaste tel. aansluiting voor 5 Euro,
KPN F-secure anti virus en
'gratis' Spotify á 10 euro.

En als bonus een heleboel gezeik en onbereikbaarheid als er weer iets niet goed gaat.

Er zijn tegenwoordig bedrijven, waar je legaal voor 35 Euro iets van 1000 tv-zenders krijgt. Of je daar ook internet bij krijgt weet ik niet :P
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:06 schreef yvette1982 het volgende:
Nee, dat is al lang niet meer zo. Dat was in 1998 wel zo.

KPN heeft alleen glasvezel, volgens mij. Ik waarschuw je alleen: bij KPN staan ze je vriendelijk te woord bij de helpdesk, maar ze sturen je van het ene nummer naar het andere. Eerst naar een installatiebedrijf, dan weer naar een ander KPN nummer, en vervolgens weer naar andere partijen. De volgende keer dat je de telefoon pakt, doorloop je ditzelfde traject en wordt er niks opgelost. Alleen als je problemen hebt, merk je dit. KPN is verder ook het duurst.

Eigenlijk zijn ze allemaal te duur.

Ziggo naaien je op een andere manier bij de helpdesk. Ze hebben voor elke instelling een aparte medewerker, lijkt wel. Maar verder zijn ze beter dan KPN. Alhoewel nog duurder.

Bericht 3% gewijzigd door Jeo_Boden op 12-02-2025 16:04:30
zeefgeheugen
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 11:09 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik ben een jaar of 7 geleden van Ziggo naar KPN gegaan, geen seconde spijt. Bij Ziggo had ik echt heel veel storingen, bij KPN nooit. Maar aan deze N=1 heb je niet veel denk ik.
Ik heb ook alleen maar ellende met Ziggo gehad. het is dan ook geen Ziggo meer maar dat verschrikkelijke Liberty Global. Die geven echt geen moer om hun klanten. Ik had regelmatig storingen maar daar kon ik nog wel mee leven. Wat bij mij de druppel deed overlopen was dat ik opeens geen TV en internet had. Bellen. "Oh Uw contract is opgezegd" Ik vervolgens, Wie heeft daar dan opdracht voor gegeven want ik ben het niet". Na lang zoeken (lees een dag) "Oei wij kunnen het ook niet terugvinden in onze systemen. Waarschijnlijk een foutje. We gaan het herstellen. U heeft over drie!!!! weken weer verbinding." Nu had ik inderdaad na drie weken weer verbinding.....maar een week later weer alles weg. Ik weer bellen....."Goedemiddag met Ziggo...Oh maar u heeft uw contract opgezegd." Ja doei. Meteen echt opgezegd en een andere aanbieder genomen. NOOIT maar dan ook echt NOOIT meer naar Ziggo

Bericht 0% gewijzigd door WeerWachtwoordVergeten op 12-02-2025 16:15:36
Doomed since 1889
Ga naar glasvezel als je zo'n aansluiting hebt, anders moet je gewoon kijken naar de goedkoopste aanbieder.

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list

*schatje*
Hier hebben ze 2 keer glasvezelaansluiting gelegd, eerst Caiway en later KPN. Kan er nog een derde partij langskomen die de stoep openbreekt?

Ik ben weer terug bij Ziggo. In tegenstelling tot Caiway vrijwel geen storing, gewoon teletekst, overal in huis internet zonder dat de verbinding wordt verbroken. Ik kreeg korting bij Ziggo en die voetbalzenders voor mijn man.
Ik vind Ziggo de beste aanbieder voor tv (coaxsignaal is nog steeds het snelst) en ik kan gewoon de coaxkabel in de tv's drukken (woonkamer, slaapkamer, overkapping buiten) met een CI+-module erbij zonder dat ik die gare rotkastjes erbij heb.

En KPN is (veruit) het beste voor internet. 1000/1000 Mbit en een lage ping, daar kan Ziggo met coax nooit tegenop boxen.

Beide providers zijn trouwens redelijk storingvrij mag ik zeggen.

Conclusie: elk jaar rond juli kijk ik welke van de twee mij het beste waar voor mijn geld geef en diegene kies ik dan.
ik heb al jaren Ziggo en daar geen enkel probleem gehad..
kpn heb ik wel, maar dat is DSL en dus tyfus traag tov ziggo terwijl je wel praktisch hetzelfde betaald :')

als je echter glasvezel hebt is het plaatje meestal omgedraaid en is ziggo echt tering duur..
Ziggo jarenlang vele storingen gehad, overgestapt naar KPN en nu al 10j ofzo niet 1 storing gehad.

Glasvezel is gewoon betrouwbaarder dan koper, zo duidelijk als maar kan.

Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!

0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 01:02 schreef DX11 het volgende:
Ziggo jarenlang vele storingen gehad, overgestapt naar KPN en nu al 10j ofzo niet 1 storing gehad.

Glasvezel is gewoon betrouwbaarder dan koper, zo duidelijk als maar kan.
:') |:(
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 08:52 schreef DX11 het volgende:

[..]
Wat willen jullie nou zeggen, dat de coax kabel niet van koper gemaakt is?
Jouw enkele ervaring is vooral nogal nietszeggend. De betrouwbaarheid van een internetverbinding is ook meestal niet afhankelijk van de gebruikte fysieke transportlaag maar zit vaak veel hoger in het osi model of zelfs ver daarbuiten.
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 08:52 schreef DX11 het volgende:

[..]
Wat willen jullie nou zeggen, dat de coax kabel niet van koper gemaakt is?
Nee, dat trekken van conclusies niet jouw sterkste punt is.
Ik had mij aangemeld bij ziggo en kreeg alvast een mail over de installatie. Daar hadden ze het over 10 meter kabel om van de modem naar de tv kastje te trekken. Ik dacht dat dit niet meer hoefde en dat alles draadloos kon.

Doomed since 1889
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:21 schreef yvette1982 het volgende:
Ik had mij aangemeld bij ziggo en kreeg alvast een mail over de installatie. Daar hadden ze het over 10 meter kabel om van de modem naar de tv kastje te trekken. Ik dacht dat dit niet meer hoefde en dat alles draadloos kon.
Lijkt mij ook. Mijn zus heeft ook draadloze tv kastjes.
Coax gaat de modem in, en vanuit de modem gaat het via wifi naar de tv.

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list

0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:21 schreef yvette1982 het volgende:
Je krijgt die kabel erbij om hem bedraad aan te sluiten maar dat hoeft niet. Ik heb die kabel ook nog ergens ongebruikt liggen. Je krijgt een Next Mini. Die ondersteund 802.11ac wifi (in de volksmond ook wel wifi5 genoemd).
Ik heb inmiddels aangesloten. De wifi doet het goed, maar het was gelukkig ook nog mogelijk om netjes bekabeld aan te sluiten. Tot nu toe werkt het allemaal prima.

Hallo kindertjes
Ben ook een beetje aan het zoeken hoe eea nu zit.

Al 14+ jaar klant bij kpn. Zie dat mijn abo al van 2018 af verlengbaar is, maar nooit iets mee gedaan.

Betaal plusminus 85¤ voor internet en tv per maand (glasvezel) wat ik wel veul vind eigenlijk.

Nu zie ik aanbiedingen voor nieuwe klanten die bijna 40% goedkoper zijn per maand en ook nog eens een console uit mogen zoeken.
Voor bestaande klanten krijg je een aanbieding van 10¤ per maand korting voor 6 maanden. :')
Get lucky!
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 10:19 schreef yvette1982 het volgende:
Ik heb inmiddels aangesloten. De wifi doet het goed, maar het was gelukkig ook nog mogelijk om netjes bekabeld aan te sluiten. Tot nu toe werkt het allemaal prima.
Dat kan bij alle providers. :D