abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216614293
Ik doe dus focus-stacks met Pixel Shift Multi Shot (PSMS), met 16 shots per opname. Deze gaan via USB-C direct naar een PC (dmv remote shooting) en de Remote software van Sony.

Met de A7R IV kan ik alleen maar iedere 48 seconden één opname maken. Anders loopt namelijk de buffer van de camera vol omdat overbrengen via USB-C niet sneller gaat. Als het goed is zou in de A7R V een snellere CPu moeten zitten en verwacht ik flink hogere snelheden. Het verschil tussen III en IV is enorm namelijk.

Dus wie heeft een A7R V, een PC (of MAC) met Sony Remote Desktop en wil dit voor mij testen? Zeer veel dank voor degene die dit wil!

De truck is een tijdje (20 - 30 minuten) te meten met een vast interval tussen de shots en dan te kijken of de buffer volloopt. Het aantal files remaining loopt steeds wacht achter en schommelt, maar moet wel regelmatig teruggaan naar 1 of 0. Als deze consistent niet lager wordt dan 2 en langzaam oploopt ben je net te snel met afdrukken:

pi_216614699
Heb wel wat Sony bodies liggen, zoals de A1, A9 II en A7S III.

Moeten die dit ook kunnen? Anders kan ik wel eens kijken deze week.
pi_216614749
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 00:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
Heb wel wat Sony bodies liggen, zoals de A1, A9 II en A7S III.

Moeten die dit ook kunnen? Anders kan ik wel eens kijken deze week.
Dank voor je reactie, maar het gaat echt specifiek om de A7R V. Ik zou mijn IV vervangen voor een V, maar alleen als de snelheidswinst groot genoeg is. Nu doe ik 1 opname per 49 seconden (met de IV) en met een stack van 700 opname duurt dat dus 6 uur :') Als de V 10% sneller is, dan heeft dat geen zin, maar als die 2-3x zo snel is dan is het erg interessant.

En dat zou best kunnen, want het verschil in transferspeed tussen de III (die ik ook heb) en de IV is ook een factor 2-3

Voor iemand die wel een A7R V heeft: het handigste is trouwens een programmable cable release om de intervals in te stellen. Misschien kan de body het zelf ook, maar dat weet ik niet zeker. Zoiets bedoel ik: https://nl.aliexpress.com/item/1005003290313156.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')