abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216611058

Heb jij de hele dag de stream aan? En heb je een talent voor schrijven of vind je het gewoon leuk om een verslag te delen van dat geen wat jij op de streams hebt gezien? Dan kun je die hier delen voor mensen die niet de mogelijkheid hebben om de streams te volgen.
Dit topic is alleen bedoeld voor streamverslagen.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_216611344
De bewoners eten voor de 1e keer de nieuwe weekly Basics
Rundergehakt Taco's Kidney bonen en Appels, ze zeggen dat het lekker is.
Mattheus heeft een knijper op zn neus, die vind het niet lekker, maar bij gebrek aan anders.....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 11% gewijzigd door rinardo op 11-02-2025 15:05:41 ]
Leef, alsof het je laatste dag is !!!
pi_216612472
Mattheus en Jane pakken de vuurblaas-taak op zich na het eten. Sharice komt Mattheus na een tijdje af wisselen.

~20:15
Pootje neemt een tijdje later Jane over, waarna Milena naar buiten komt. Ze is geroepen om bij het vuur te zitten, maar was juist naar bed gegaan. Nu komt ze buiten is Pootje net begonnen, Pootje zegt dat hij het wel wil doen, maar Milena zegt dat ze niet voor niks uit bed is gekomen en Pootje druipt af en gaat hout klein maken.

~ 20:30
Niet heel veel later komen Eva en Axel naar buiten. Ze willen met de vuurdames wisselen. Milena is niet blij, ze is niet voor niks opgestaan zegt ze. Ze krijgt de suggestie dan hout kleiner te maken. Axel zegt dat ze het niet lullig bedoelen, maar ze zien dat zij en Sharice maar een beetje 'zitten zitten' en om het vuurtje aan te houden moet er wel echt gestreden worden.

Milena staat op en gaat naar binnen.
pi_216613964
22:30
Er is flink gestreden, maar het vuur is gedoofd en de opdracht is dus niet gehaald. De bewoners maken er een momentje van en nemen afscheid van het vuur, terwijl ze met elkaar “Afscheid nemen bestaat niet”, “Vonken en vuur” en “De hoogste tijd” zingen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Finesse op 09-02-2025 22:48:56 ]
pi_216616283
2:15
Het alarm gaat af en Keanu mag basketballen. Vanuit berichten op internet lijkt het erop dat hij binnen de tijd kon scoren.

4:00
Jane kan niet slapen en loopt in het huis te drentelen en gaat buiten een kopje thee(?) drinken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
4:35
Het alarm gaat af, en dit keer is Elsa aan de beurt. Het lukt haar maar net om te scoren binnen de 2 minuten.

SPOILER

[ Bericht 16% gewijzigd door Dotteke op 22-02-2025 15:46:52 ]
pi_216616346
8:25

De telefoon rinkelt en Axel is er al eerste bij maar is zijn zender vergeten, dus David S neemt op
Goed nieuws voor David S er liggen 3 kledingkast tokens verstopt in het huis
De gene die ze vindt mag ze houden of weg geven
Je mag doen wat je wilt met de info.

Binnen deelt David S deze info met Pootje. Ze gaan later zo onopvallend mogelijk op zoek.
pi_216616351
8:26
De telefoon gaat, en Axel is het snelst bij de telefooncel. Maar hij is z'n zender en microfoon vergeten, dus hij mag de telefoon niet opnemen van BB. De volgende is David S, en BB staat dus hem te woord.

quote:
In het huis liggen 3 kledingkast tokens verstopt. Degene die deze vindt, mag deze houden, of aan een ander weggeven. Doe met deze informatie wat je wilt. Je mag het doorvertellen, of selectief doorvertellen, alleen aan je maatjes bijvoorbeeld, of aan helemaal niemand. Dat is volledig aan jou.
David S vertelt het alleen aan Pootje, zegt dat ze onopvallend moeten zoeken. Als ze ze vinden, 1 voor hem, 1 voor Pootje en de laatste voor iemand die zij kiezen.

8:45
David S vertelt het ook aan Sharice, en zij gaat ook meehelpen zoeken. Pootje vertelt het aan Milena, dus nu zijn ze met z'n 4-en aan het zoeken.

8:55
Pootje vindt het eerste token, deze zat onder een poef in het boudoir. Het is bijna niet te zien op stream:
SPOILER
Een tijdje later vindt Pootje ook het 2e token buiten onder een kist.

David S neemt Pootje even apart en zegt dat hij niet goed weet aan wie hij het 3e token moet geven. Pootje zegt : Elsa geven, logical choice.

9:35
Sharice vertelt over de zoekmissie aan Elsa, en zij gaat ook meehelpen zoeken.

9:45
Eva en Jane hebben inmiddels door dat er iets gezocht wordt, en willen ook zoeken. Eva zegt gewoon tegen Pootje : Ik ga nu ook zoeken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Dotteke op 22-02-2025 15:47:25 ]
pi_216617192
10:00
Het basketbal alarm gaat af en Jane moet. Ze bakt er niet zoveel van, maar gooit er toch enigszins per ongeluk een bal in. Dus ook zij haalt de opdracht.

10:15
Milena mag basketballen. Ook zij bakt er niet zoveel van, maar krijgt uiteindelijk de bal erin. Ze staat wel voor de stip, maar BB gunt haar de poging.

12:00
Pootje en David krijgen hun sleutel. David vertelt de opdracht aan de rest en iedereen gaat zoeken. Na lang zoeken vindt Keanu de token in zijn eigen kast. Hij wil 'm aan Elsa geven, maar zij is nog even in de DR, waar ze heen geroepen werd door BB.

Elsa is terug en Keanu wordt naar de DBK geroepen. Elsa vertelt:

Elsa : Ik was in shock, en verder mag ik niks vertellen. Ik wilde bijna huilen.
Eva : Omdat je het zo erg vindt?
Elsa : Ja

Wanneer Keanu terugkomt en de sleutel uit de Vending Machine haalt, blijkt dat hij inderdaad het token aan Elsa gegund heeft. Hij krijgt een dikke knuffel van haar.

[ Bericht 25% gewijzigd door Li0nHeart op 10-02-2025 12:15:53 ]
pi_216619731
Er zijn deze ochtend 3 kledingkasten vrijgespeeld

SPOILER

[ Bericht 21% gewijzigd door rinardo op 11-02-2025 15:05:19 ]
pi_216620672
14:15
Er gaat een spel gespeeld worden roept BB om. Ze moeten zich warm aankleden met laagjes, maar geen jas aan.
Er zijn 3 teams:

Mattie, Axel, Jordy en Keanu
Milena, Sharice, Jolien en Jane
Wicky, Eva, David S en Pootje

Elsa doet zelf niet mee als GameMaster

15:00
Het team van Mattie gaat als eerste naar binnen. De rest moet naar de slaapkamer.
Als eerste zijn na een tijdje Axel en Keanu weer terug. Ze vertellen dat ze tegen elkaar moesten, ballen op de ander gooien om die eruit te gooien. Enige tijd later komen ook Jordy en Mattheus terug, en Mattheus heeft gewonnen.

15:55
Het volgende team gaat en na een lange tijd is Jane als eerste terug. Ze zegt dat ze alledrie op haar zijn gegaan : 'Maar ik onthoud het!'

Jane is wel pissig dat ze op haar gingen, ze praat even met Matt en Elsa op de gang:

Matt : Ik dacht dat Jolien met jou ging.
Jane : Fuck haar! Fuck haar en haar vriend!
SPOILER
Na weer een aantal minuten komt Milena naar buiten, de eindstrijd gaat tussen Sharice en Jolien. Sharice komt als winnaar van dit groepje naar buiten.

[ Bericht 18% gewijzigd door Li0nHeart op 10-02-2025 16:12:02 ]
pi_216622550
17:00
De laatste groep is al weer een tijdje in de Gameroom, en David S komt als eerste terug. Hij zegt ook dat ze alledrie op hem gingen. Hij is er verder relaxed onder. En vrij snel daarna is Wicky buiten de ruimte.

Als laatste komen Eva en Pootje naar buiten. Het lijkt erop dat Pootje een gouden medaille omheeft.

[ Bericht 13% gewijzigd door Li0nHeart op 10-02-2025 17:15:46 ]
pi_216623422
~17:45
Jane zoekt Jolien op om aan te geven wat ze gezegd heeft, ze wil dat Jolien het van haar hoort en niet via via.
SPOILER: Filmpje
Volgens Jolien heeft Sharice tegen Milena en Jolien gezegd 'het is wel duidelijk op wie we gaan'. Jolien zegt dat ze er stomweg in is meegegaan. Toen Jolien de eerste bal (tegen Sharice) pakte, vroeg Milena 'wat doe jij nou'. Jolien antwoordde dat ze niet meer mocht wisselen van kleur, maar BB corrigeerde haar waarna ze gewisseld is en mee is gegaan op Jane.

Ze zijn blij dat een en ander is uitgesproken. Ze blijven in de suite, waar intussen ook Wicky en Elsa zijn.
pi_216626703
21.30 uur
Wicky is naar de dbk geweest.
Als hij terug komt zegt hij een gunst te vragen aan iedereen.
Hij kan de nominatiepin kwijt spelen.
Hiervoor heeft hij de hulp van iedereen nodig.. er zijn 2 fietsen in de GR , 1 van die fietsten moet 12uur achter elkaar in beweging blijven..
hij vraagt wie wil helpen..
iedereen wil helpen.

BB heeft fietsbroeken in de voorraadkamer gelegd voor wie wil.

De eerste mag zich melden in de GR er moet 12 uur lang gefietst worden op 1 fiets. Dus als je wisselt dan stopt de 1e en begint de ander op de andere fiets..

[ Bericht 14% gewijzigd door Kissingbird op 10-02-2025 21:46:30 ]
Smile, it's free therapy.
pi_216626859
Eva en Wicky gaan naar de GR
BB: wie gaat beginnen
Eva
BB: het is zonde wicky als jij ook meefietst, je mag gezelschap houden maar er hoeft maar 1 fiets te draaien 12 uur lang.
BB: is jullie idee dat er altijd 2 mensen zijn
wicky: ja lijkt ons fijner om af te leiden
Eva: ja als ik moe ben of whatever dan afwisselen
BB: eva gaat dus nu een uur non stop tegen je praten ben je daar klaar voor.
BB: eva dan gaan we nu officieel aftellen , Wicky dit is om van je nominatie af te komen hopelijk kan ik je over 12 uur feliciteren
3,2,1 en de tijd gaat lopen.

21.43 uur Eva is begonnen aan de 12 uurs opdracht
pi_216628088
23:00
Eva fietst nog steeds, ze wil nog een kwartiertje door. Axel en Jane staan klaar om haar daarna af te lossen.
SPOILER
pi_216629011
1:38
Axel Jane hebben gezellig kletsend over het spel maar ook over persoonlijke dingen de 2 uur fietsen volgemaakt.
Sharice en Milena hebben hun afgelost wat verrassend soepel ging al waren ze wel een paar minuten te laat klaar om af te lossen.
De term Free Wicky is geïntroduceerd door de dames.
pi_216630209
9:00
Er is de hele nacht doorgefietst, en ze hoeven nu nog maar een uur. Jolien heeft het net overgenomen van Keanu, en Wicky houdt hen gezelschap.

De opdracht is geslaagd en BB vertelt Wicky dat zijn nominatie is vervallen.
BB : "Ik had enige twijfel over jullie doorzettingsvermogen, maar zie hier, als jullie je allemaal ergens voor inzetten, dan lukt het altijd"

[ Bericht 29% gewijzigd door Li0nHeart op 11-02-2025 09:49:27 ]
pi_216631776
~11:40 - Nominatie praat op de bank met beide Davids, Eva en Axel

Eva zegt dat Jordy en Mattie erop moeten, een derde naam zijn ze nog niet over uit. Axel en David D. hebben beide een andere naam in gedachten zegt Axel. David S. weet het ook nog niet, hij denkt aan Jolien of Jane zonder daar een specifieke reden voor te hebben zegt ie.

Axel gelooft niet dat de terugkaatser alle stemmen op Jordy terugkaatst, maar slechts 1 stem, want anders zou het een vrijstelling zijn. Wat Jordy zegt klopt wel zegt Eva, het is voor alle stemmen, zij heeft het op TV gezien. Axel weet het niet en wil het nog even navragen.
pi_216632833
~13:15 - Jane en Jordy zonderen zich af op de slaapkamer, ze vervelen zich en zijn door de gebroken nachten moe.

Jane zegt dat ze had gezegd dat ze zich druk maakt om wat mensen van haar denken, maar vraagt zich af waarom, ze kent die mensen pas 2 weken. Jordy antwoordt dat hij er 6 weken zit en zich daar nog steeds niet druk om maakt.

Jordy lacht om het spel van gisteren. Jane noemt het slim, maar betwijfeld of hij er zielen meer wint. Hoeft ook niet zegt Jordy, mensen denken nog te veel aan elkaar in plaats van aan zichzelf zegt hij.

Dat heb je als je vrienden maakt zegt Jane. Ze verwacht bijvoorbeeld niet dat Milena en Sharice elkaar eruit zullen spelen.
pi_216633160
13:45
Het basketbal alarm gaat en Jolien moet nog raak gooien. Ze heeft al een aantal eerdere pogingen gedaan. Onder luide aanmoedigingen gaat ze richting de basket, en zowaar, de 4e bal zit erin. Ze wordt met LUID gejuich ontvangen door de rest in de voorraadkamer.

Vlak hierna mag ook Axel aan de bak. Het lukt hem ook. Het alarm blijft gaan. Pootje haalt het. Jordy niet. Hierna Keanu weer wel.

[ Bericht 12% gewijzigd door Li0nHeart op 11-02-2025 13:57:30 ]
pi_216633874
14:35
BigBrother gaat de bewoners 1 voor 1 naar de Decision Room roepen de volgorde bepalen jullie zelf
pi_216634295
Wicky heeft zijn nominatie vrijgespeeld, door samen met de andere bewoners 12 uur aan 1 stuk te fietsen

SPOILER

[ Bericht 19% gewijzigd door Dotteke op 22-02-2025 15:48:20 ]
pi_216635251
Eén voor één naar de gameroom. Jordy zegt: Als het om geld gaat, zeg niet hoeveel je pakt, want ik ga alles pakken
Milana was als eerste en heeft 2 gamechangers? gekocht? , de camera liet het net niet goed zijn, kan ook iets anders zijn geweest.
Eva heeft een kluissleutel gekocht.
SPOILER
twitter

[ Bericht 6% gewijzigd door Dotteke op 22-02-2025 15:48:33 ]
pi_216635562
~16:50 Keanu en Mattheus in het boudoir

Keanu: "Vandaag trek ik het niet meer!"
Mattheus: "Nee ik ook niet, vandaag is echt een off-day man"
Keanu: "Ja die van mij ook"
Mattheus: "Ik voel 'm niet vandaag. Ik kan echt veel aan, maar vandaag"
Keanu: "Nee, vandaag is echt niet leuk"
Mattheus: "Not my day"
Keanu: "Ik word gek. Ik....word.....gek....."

en zo verder..
pi_216636967
~18:30
Direct na het eten zijn Jordy en Mattheus op de slaapkamer

Jordy vertelt dat hij gehoord heeft dat Mattheus gezegd zou hebben dat Mattheus Jane er voor Milena uit zou willen gooien.

Mattheus: "Ik heb nooit zoiets gezegd. En zelfs al zou ik zoiets doen, dan zou ik niet zo dom zijn zoiets te zeggen uberhaupt!"
Jordy: "Ja, het komt van Sharice!" (in de toon van 'ja duh!')
Mattheus "Ik wou haar er eerst uit flikkeren!"
Jordy: "Blijkbaar was er een plan vanuit haar (Sharice) om de mannen er eerst uit te werken"
Mattheus: "Hoe dom kun je zijn eigenlijk?!"

Jordy: "Zij is dus naar Jane gegaan en daar blijkt dus iets gezegd te zijn in de trant van als jij moest kiezen tussen Milena aan Jane, dat je Jane er eerder uit wilde hebben. En dat verhaal is dus nu bevestigd door Axel"
Mattheus: "Hoe de frick zou Axel dit weten?!"
Jordy: "Dit weet ik dus net 5 minuten. Dit werd dus net verteld. Want Jane kwam naar mij toen van 'hoe ziet jouw ideale bank eruit?'. Dus ik zei 'het liefst Milena, Sharice en ik'. Of in ieder geval, liever niet mezelf, maar die twee dus op de bank. En toen kwam dat allemaal ter sprake ofzo, ik weet ook niet eens hoe, dat gesprek duurde maar 5 minuten ofzo"

Jordy: "Jane had gezegd dat zij niet op jou zou gaan gedurende dit avontuur, en toen zei ze 'ik ben gaan twijfelen door dit verhaal' "
Mattheus: "Ik zoiets niet uitgesproken. Rare....."
Jordy: "Dat had ik al wel gedacht"
Mattheus: "En Sharice is dus de aanstoker van dit verhaal?"
Jordy: "Zij zou daarmee het verhaal zijn gestart. Dat zegt Jane"
Mattheus: " Pffff!"
Jordy: "En het is nog het allergekste, dat verhaal moet dus bevestigd zijn, door Axel"
Mattheus: "Ik dacht dat er maar 1 Pinokkio rond op aarde, er zijn er veel meer!"

Jordy: "Ik weet gewoon, als we morgen moeten nomineren, ik zet mijn gamechanger in, want ik sta er 100% op"
Mattheus: "Sharice moet erop staan, dat gezeik altijd, die drama en herrie schoppen en leugens vertellen non-stop dat is al de 10e leugen die uit haar mond komt"
Jordy: "Ik denk, dat als ik die gamechanger inzet, dat zij die ongedaan gaat maken. Daarom zei ik al, daarom moet zij er ook op."
Mattheus: "Maar.. Jane gaat toch ook met dit verhaal naar mij toekomen ook, toch?"
Jordy: "Je weet dit niet van mij. Dus je moet even verschikt reageren als je het hoort."
Mattheus: "Dus ik kan er zelf niet over beginnen dus"
Jordy: "Ja en anders in je opslaan"
Mattheus: "Is lastig man"
Jordy: "Weet ik, maar je weet dit niet, anders ben ik de lul want het kan maar van 1 iemand komen"

Jane komt de kamer ook in

[ Bericht 0% gewijzigd door KinKiJan op 11-02-2025 19:11:33 ]
pi_216637650
~19:20

Na de batterijwissel staan Axel en Jane te praten bij de douches

Jane: "Ik had ook niet gelijk aannames moeten doen, ik heb echt anger-management nodig man!"
Axel: "Eerst moet Jordy weg, dat is plan 1; Jordy weg en dan moeten we Mattie aan onze kant krijgen"

Raam gaat open
Jordy: :muziek: "IK KWAM JOU TEGEN, OWEEJOOO!"

Axel: "Bedtijd voor jou jongen!"
Jordy blijft een tijdje zingen schreeuwen voor ie het raam weer dichtmaakt

Axel: "Ja ik krijg spontaan last van m'n kingspier van die vent"
pi_216639114
20:40 Mattheus en Jane in gesprek buiten.

Mattheus zegt tegen Jane dat het wel duidelijk is dat de rest Jordy, Jane en Mattheus erop gaan zetten.

Jane vraagt of Mattheus zijn GC in zet, zij moest wel al een beslissing maken in de DR namelijk. Waarschijnlijk wel zegt Mattheus. Hij denkt dat Jane haar focus te veel op Milena heeft gelegd, hij vindt dat ze op Sharice moet focussen. Jane vertelt hem dat ze Milena geparkeerd heeft waarop Mattheus haar waarschuwt dat ze niet te veel moet reageren en beslissen uit emotie.

Jane vraagt of hij echt maar 1 GC heeft. Zij hoorde van Eva en Sharice dat ze hebben gezien dat hij 3 gamechangers heeft. Hij reageert woest, want ze verzinnen het zegt ie.

Mattheus vraagt zich nu af of hij zijn GC wel in moet zetten, want Sharice kan haar GC ook inzetten. Jane zeg dat Jordy hem sowieso gaat inzetten en dat als Sharice dat hoort zij die van haar ook inzet. Dan heeft het geen zin om die van mij in te zetten zegt Mattheus. We zijn gewoon alle drie de Sjaak zegt ie.
pi_216640818
~21:05 Nominatie alarm klinkt

Bewoners moeten naar de GR en moeten al hun medailles meenemen. Keanu zegt dat hij nu snapt wat er bedoeld werd met 'open'. Hij lijkt daarmee te suggereren dat het open nominaties zullen zijn, dus nomineren met iedereen erbij.
pi_216641178
-edit dubbel-

[ Bericht 46% gewijzigd door KinKiJan op 11-02-2025 22:28:18 ]
pi_216641494
22:10 Bewoners zijn terug

Sharice en Jolien lijkt in tranen, Jordy in jubelstemming. Het een chaos, iedereen lult door elkaar, maar wat nou de uitkomst en gevolgen zijn is nog niet helemaal duidelijk.

22:25
De pinnen zijn binnen, de genomineerden zijn:
Sharice, Keanu, Mattheus, Jane en Jolien.
pi_216641829
Genomineerd deze week

SPOILER

[ Bericht 23% gewijzigd door Dotteke op 22-02-2025 15:48:50 ]
pi_216645634
~9:20 Post via de vendingmachine

Een valentijnskaart voor de papegaai. Jordy leest 'm voor in de woonkamer.

Omdat de papegaai er niet bij was, lezen ze 'm nog een keer voor in de gang bij de vogel.
pi_216648289
Er is een gun spel gespeeld.

Elke genomineerde moest in de DBK iemand kiezen die namens hun in de GR moest pleiten voor het kwijtraken van hun nominatie. 2 Bewoners konden hun nominatie kwijtraken.

David P., David S., Axel, Jordy en Elsa werden gekozen en die moesten elkaar overtuigen wie er een vrijstelling zouden moeten krijgen.

Na een tijdje ging het alarm in de woonkamer en kwamen de genomineerden op de schermen te staan.
De genomineerden zijn: Jolien - Keanu - Mattheus

Dat betekent dat Jane en Sharice hun nominatie kwijt zijn geraakt door 'de vijf'.

[ Bericht 6% gewijzigd door KinKiJan op 12-02-2025 13:12:50 ]
pi_216648329
Eva oppert het idee om centraal te bespreken wat er in de GR is gebeurd.
De 5 krijgen de gelegenheid hun zegje te doen.

Jordy heeft niks te zeggen, op de vraag waarom niet antwoordde hij: "Omdat ik er geen woorden vuil aan wil maken"

-
Na deze bespreking hebben David S., Jane en Axel het even over Jordy

Jane: "Maar waarom doet ie dan zo dat hij er geen woorden aan vuil wil maken?"
David S.: "omdat ie verloren heeft, hij kan niet tegen z'n verlies"
Jane: "Maar hij heeft ook niet zijn beste gedaan?"
Axel: "Hij heeft ook niet z'n best gedaan"
David S.: "Als Jordy iets niet kan waarmaken hoe dat in zijn hoofd moet dan *poef*"
Axel: "Maar ja hij heeft Mattie ook niet echt geprobeerd te saven en daardoor ...."
David S.: "Hij heeft niets gezegd!"
Axel maakt zijn zin af: "....wil hij niks zeggen waarschijnlijk".

[ Bericht 0% gewijzigd door KinKiJan op 12-02-2025 13:13:38 ]
pi_216648346
Jordy, Elsa, Axel, David en Pootje komen terug uit de gameroom. Jordy is kwaad. Ze moesten allemaal beslissen wie ze wilden saven. Het ging uiteindelijk tussen Sharice of Jolien en Sharice is door de meerderheid gesaved. Jolien en Keanu zijn in tranen.

SPOILER

[ Bericht 10% gewijzigd door Dotteke op 22-02-2025 15:49:11 ]
pi_216651766
16.45

Jane en Axel vragen de papegaai of er mensen zijn die achter hun rug praten
Jane: "Ik praat tegen een plastic papegaai, ik weet ook niet wat we aan het doen zijn"
Axel Peter zeg eens wat, kun je ons wat vertellen wat nuttig is
Jane: Peter zijn er bewoners die het op ons gemunt hebben
Jane: we gaan geen antwoorden krijgen
Jane: Peter wie hebben er allemaal tokens in het huis
Jane: Peter dit is eenzijdig gesprek praat met mij
Axel: Peter kun je mij vertellen wie in huis welke token heeft
Axel: Kan je ons meer informatie vertellen over bewoners in het huis
Axel: Peter is wie is Germaine, ken jij diegene
Jane: peter is niet in de mood om vandaag te praten

SPOILER

[ Bericht 8% gewijzigd door Dotteke op 22-02-2025 15:49:37 ]
pi_216651983
13:30
Nog van iets eerder op de middag. Jolien had Elsa uitgekozen als woordvoerder/pleitbezorger, maar Elsa heeft haar uiteindelijk niet gekozen om te redden. Jolien spreekt met Elsa:

Elsa zucht en zegt met een zielig stemmetje : Sorry, ik kon niet anders.
Jolien: Ik had vertrouwen in u, dat u een eerlijk persoon zou zijn.
Jolien : Ik heb fout gedacht. Ik dacht dat je voor de 100% voor mij zou gaan toen ik je gekozen hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Li0nHeart op 12-02-2025 18:53:00 ]
pi_216660357
9.15

De bewoners hebben eindelijk brood gekregen
59 plakjes, 4 per persoon
Bruin brood en witbrood en glutenvrij brood
(slechte foto, camera draaide snel weg )

SPOILER

[ Bericht 15% gewijzigd door Dotteke op 22-02-2025 15:49:47 ]
pi_216660898
De bewoners moeten 1 voor 1 naar de DR komen. De rest moet op de slaapkamer wachten. Jordy gaat als eerste en is zeker 20 minuten daar binnen.

Als we weer beeld van hem hebben zit hij in de huiskamer, met de handen voor z'n gezicht. Hij is emotioneel. Hij heeft ook een Valentijnsballon.
SPOILER
Elsa komt als tweede naar buiten en pakt zonder een woord te zeggen haar jas om buiten rondjes te gaan lopen. Ze moet ook huilen.
SPOILER
Als 3e komt Keanu eruit, en hij vertelt wat er gebeurt is:

Er stonden 4 dozen, de eerste is gratis, daarna moet er geld betaald worden.
Box 1: een brief van een fan
Box 2: 10 brieven van fans
Box 3: Brief naar huis schrijven
Box 4: Een valentijnsballon

Ze mochten steeds gokken om een doos verder te gaan.Keanu is doorgegaan tot box 4, net als Jordy. Zij hebben beiden alleen een ballon, en dus eigenlijk niks. Elsa is bij box 2 gestopt.

Milena komt hierna naar buiten en is ook tot box 2 gegaan. Zij leest haar 10 brieven voor en is heel blij en is ook ontroerd door de brieven.

11:10
Wicky komt ook binnen met alleen een ballon, en verder niks. Hij is wel erg enthousiast over de brieven van Milena en leest ze met veel plezier.

Jordy vindt de post voor Milena leuk, maar baalt heel erg voor zichzelf. Keanu baalt vooral voor de mensen die brieven hebben gestuurd, voor hemzelf maakt het hem minder uit.

11:45
Jolien komt binnen met een ballon. Jordy is sip.
SPOILER

[ Bericht 11% gewijzigd door Li0nHeart op 14-02-2025 22:40:04 ]
pi_216664092
Matthie en Sharice hebben ook gekozen voor de box met de post.
Deze worden gretig gelezen.

Matthie zegt tegen Milena: besef hoeveel jij hier ligt , je staat 7 x liggend op een foto :D

Eva, Axel, Jane, pootje hebben een ballon en dus niks gekregen..
Jane is hevig geëmotioneerd. Had graag iets van thuis gehoord.
Pootje heeft de ballon niet eens meegenomen.. hij had ook graag iets van thuis gehoord maar lijkt er vrij rustig onder.

Jordy blijft hangen in de teleurstelling "wat een kutspel'
Matthie hangt zijn fan post op, op de slaapkamer. Jordy gaat in bed liggen en zegt: " ik kan dit niet aanzien".

[ Bericht 16% gewijzigd door Kissingbird op 13-02-2025 13:36:14 ]
pi_216666329
Bij de boodschappen (Weekly Basics) waren ook wat luxe producten gekocht, onder andere de tiramisu, die Sharice en Milena net gemaakt hebben. Toetje vanavond.
Fotos uit de COS
SPOILER

[ Bericht 5% gewijzigd door Dotteke op 22-02-2025 15:50:01 ]
pi_216667423
~17:15 Jane en Axel tactiek bespreking in de tuin.

Jane: "Ik heb al wel gezien dat Eva wel zegt dat ze onpartijdig is, maar.. "
Axel: "..Dat is ze niet. Maar toch een 'Jardy' vertrouw ik ook nog steeds niet hoor!"
Jane: "Nee weet ik"
Axel: "En die ga ik ook niet kunnen vertrouwen ook denk ik"
Jane: "Nee, weet ik, ik snap dat, maar hij vertrouwt mij wel"
Axel: "Ja dat is waar"
Jane: "Die andere meiden vertrouwen mij niet, maar jou wel dus laten we dat lekker zo houden"

Axel: "Ik hou Milena ook een beetje dicht bij me ook, en dan doe ik net alsof ik in haar valletje trap"
Jane lachend: "Lekker Axel!"
Axel lachend: "Ja blijkbaar ben ik nu ineens met haar verloofd, dus ja, ik vind het helemaal prima. Ze vroeg wanneer we nou op date gaan, dan komt ze wel een drankje doen met z'n tweetjes in Den Haag enzo"
Jane lachend: "Ja zo word je ingepalmt he?"
Axel lachend: "Ja die heeft me helemaal hoor! Ik ben er helemaal voor gevallen, we gaan met z'n tweetjes een drankje doen hoor!"
Jane: "Ik krijg Mattheus sowieso wel mee"

Axel: "Van Elsa hoef je sowieso niet te verwachten dat ze op ons gaat, Kiki gaat niet op z'n vader"
Jane: "Elsa gaat op Sharice hoor. Die heeft dingen gehoord van Jolien en Kiki. Dat hele verhaal van dat Elsa voor Sharice gekozen omdat ze dat zou hebben toegezegd. Maar toen wist ze nog niet dat dat groepje haar volgens Jolien en Kiki ook op de bank wilde hebben. Als ze dat had geweten, zou ze niet voor Sharice gekozen hebben"
Axel: "Ja Sharice speelt wel mooi weer, mij zij is vies hoor, denk ik. Ze kan wel aardig slinks zijn. Ze doet wel of ze zo emotioneel is, maar dat kan ook een spelletje zijn he? Ik weet het ook allemaal niet"
Jane: "Ze had gewoon niet verwacht dat iedereen op haar zou gaan"

Axel: "Stel Kiki gaat naar huis. Dat zou voor ons beter uitkomen, dan heb je Jolien, die krijgen we ook wel mee dan is het ineens 6 tegen 5."
Jane: "Ja, daar heb ik nog niet over nagedacht, maar dat is wel zo ja"
Axel: "Ik weet sowieso van dat groepje dat die sowieso die anderen weg willen hebben, dus ja, ik denk dat wij daar gewoon weer tussen door kunnen fietsen"
Jane: "Ja, maar weet dat ik altijd een target van die 2 meiden zal blijven ook al zeggen ze van niet, ik ben ook niet dom he!"

[Wie ze bedoelen met welke groepjes weet ik ook niet, dit zijn enkel de woorden van Jane en Axel]

[ Bericht 19% gewijzigd door KinKiJan op 13-02-2025 17:33:52 ]
pi_216676757
10:30
Het huis is wakker. Er wordt pannenkoekenbeslag gemaakt, maar er zijn te weinig eieren. Ze weten niet goed waar de eieren zijn gebleven met z'n allen. Ook zijn er zorgen over het eten, er is niet genoeg voor 2 dagen, maar ze moeten er nog wel 2 dagen mee doen. Dus rantsoeneren.

Wat de eieren betreft wordt Elsa in de keuken door onder andere Sharice beschuldigd van verkeerd tellen, maar in haar gezicht krabbelt ze terug, en is het 'er' is verkeerd geteld. Dit suddert wel een beetje, omdat Elsa het via een andere weg toch te horen krijgt.

Ondertussen is Jane bezig briefjes te schrijven voor Keanu en Jolien. Jolien is ontroerd als ze het leest.

SPOILER
In de suite krijgen Elsa en Wicky twijfels bij de oprechtheid van de Davids. Wicky zou het groepje van 5 met de Davids er het liefst uit hebben, dus Sharice, Eva en Milena daarbij.

13:00
Keanu verstopt briefjes in koffers.
SPOILER
En Pootje knipt/tondeust in de woonkamer het haar van Matt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Li0nHeart op 14-02-2025 16:43:59 ]
pi_216680138
14:25
In het boudoir zitten DavidS, Sharice en Milena.

Sharice : Ik weet ook niet hoelang Pootje het hier nog gaat trekken. Die loopt ook niet zomaar [...]
DavidS : Nee. En hij heeft niet veel gezegd toen we aan het afwassen waren, toen ik zei vanne...
Sharice : Ik denk dat hij het wel lastig heeft met het feit dat je vert.. dat je er over denkt
DavidS : Dat ik wat?
Sharice : Dat je erover denkt..
Milena : Ik denk dat ook... dat je weg wilt.
DavidS: Nee, nee, ik denk daar niet meer over, he
Sharice : Nee, nee, maar het feit dat je dat zegt.
Milena : Ik denk niet dat Pootje gaat vertrekken uit z'n eigen.
Sharice : Maar hij gaat het wel lastig vinden als je weg bent.

Uit het gesprek wordt duidelijk dat DavidS bedoelt dat hij al besloten heeft om weg te gaan.

https://streamable.com/7wclwt (filmpje van KinKiJan)

15:30
Vanuit het niets zijn beide streams ineens SL, terwijl er niets aan de hand leek. De SLs duren nu al bijna anderhalf uur. De reden is dus volledig onbekend.

17:20
Wicky heeft vanwege prive omstandigheden het huis moeten verlaten.

quote:
Het leven in mijn huis kent zijn hoogte en dieptepunten. Vandaag hebben we afscheid moeten nemen van Wicky die door familie omstandigheden het huis heeft moeten verlaten. Wicky heeft nu de tijd en ruimte om er te zijn voor zijn dierbaren.
Pootje zeg een applaus in voor Wicky. Hierna zet Jordy 'Bier en tieten' en 'Broek uit, op je hoofd' in.

[ Bericht 15% gewijzigd door Li0nHeart op 14-02-2025 17:25:16 ]
pi_216684615
20:40
Jane en Mattheus zijn even buiten. Matt is aan het nadenken over hoe z'n leven er uit gaan zien na BB, welke opties hij heeft, welke keuzes hij moet maken.

Jane : Je moet sws eerst een heel goed gesprek hebben. Ik heb het echt proberen te saven maat.
Matt : Dat weet ik, het ligt gewoon puur aan mij hoor. ........ Echt allemaal aan mij.
..
Matt : Een van de opties is dat ik een tijdje bij mijn familie ga wonen in Brazilie
Jane : Dat zijn niet de overhaastige keuzes die je moet maken. Daar moet je eerst goed over nadenken.
Matt : Nee, wat ik doe is in mijn hoofd nu alle opties maken. Niet dat ik daar kom en in een zwart gat beland.
Jane : Ik denk dat je dat even moet parkeren en het moet aanhoren.

21:45
In de liveshow wordt Jolien als eerste gesaved. Als tweede verschijnt de naam van Mattheus. Keanu moet het huis verlaten. Maar op dat moment staat DavidS op om iets te zeggen. Hij zegt dat er niemand naar huis gaat, tenminste niemand van hen, maar dat hij naar huis gaat. Hij geeft Keanu een knuffel.

BB zegt dat Keanu hiermee gered is, en dat hij genomineerd is voor de volgende week.

DavidS gaat naar de DBK voor het exit interview, en verlaat het huis.

[ Bericht 6% gewijzigd door Li0nHeart op 14-02-2025 21:51:16 ]
pi_216686104
Een dubbele exit vandaag, voor beide geen leuke reden, Wicky omdat z'n oom is overleden, en David omdat z'n lichaam aangaf dat het klaar was. Beide leuke mensen!!

SPOILER

[ Bericht 21% gewijzigd door rinardo op 16-02-2025 15:08:57 ]
pi_216686581
Genomineerd voor week 7

SPOILER

[ Bericht 13% gewijzigd door Dotteke op 22-02-2025 15:50:16 ]
pi_216687785
22:50
De telefoon rinkelt en Jane neemt 'm op.
Het is een vraag of een dilemma opdracht. Kom nu naar de DR zegt BB.

SPOILER
Uit de CoS:
1 appel is vergiftigd
1 iemand de vergiftigde appel geven aan 1 iemand
naar gm
appel doorgeven
degene met die appel moet eruit
degene die over blijft
heeft vrijstelling

Jane geeft 'm als eerste aan Sharice. Op het eind krijgt Jolien de appel. Ze moet dan nog kiezen tussen Milena en Axel. Ze kiest ervoor om de appel aan Axel te geven, omdat ze Axel al eens een vrijstelling had gegund, en Jolien deze dus nu aan Milena gunt.

[ Bericht 24% gewijzigd door Dotteke op 22-02-2025 15:50:25 ]
pi_216688024
Milena heeft met het vergiftigde appel spel, een vrijstelling gekregen.

SPOILER

[ Bericht 20% gewijzigd door rinardo op 16-02-2025 15:08:43 ]
pi_216690307
🥳🥳Vannacht om kwart over 12 hebben ze gezongen voor Eva, ze is jarig. Gefeliciteerd Eva 🥳🥳

SPOILER

[ Bericht 6% gewijzigd door rinardo op 16-02-2025 15:08:36 ]
pi_216690752
Uit de Cos:
Eva heeft een cupcake gekregen in de dbk. Terwijl ze daar zat is een kledingtoken in de vending machine gevallen. De groep heeft die aan Eva gegeven.

De papegaai heeft nog wat gezegd: let op het eten, s nachts wordt er uit gegeten.

Er zijn 2 teams gemaakt vanmorgen door Milena. Sharice wilde invloed uitoefenen op milena met samenstellen van teams. Bb stak er een stokje voor

Team groen : elsa , Keanu, Jolien, Axel, Mattie
Team rose: jordy, pootje, Charice, jane ,Eva.

Spel gespeeld met rackets en ballen waarbij Team groen heeft gewonnen. Hiervoor kregen ze geld.

Er gaan 3 spellen gespeeld worden.
De verliezers krijgen targets.

Voor nu liggen de meeste te slapen.

In de suite gaan nu liggen : elsa,Jolien en Jane.
Ze mochten zelf uitmaken wie er ging slapen. Jolien is wel met lichte dwang richting de suite gestuurd, zodat Sharice bij Milena kon liggen

[ Bericht 21% gewijzigd door Kissingbird op 15-02-2025 19:02:51 ]
pi_216690986
zaterdag ochtend
Eva is vandaag jarig, er is net na 12 uur vannacht al voor haar gezongen. Als kado van BB krijgt ze een cupcake met een kaarsje, en ze krijgt haar kastsleutel.

Milena heeft twee teams moeten samenstellen door 1 voor 1 bewoners naar de GameRoom te roepen:

Team roze: Jordy, Eva, Sharice, Jane en Pootje
Team groen: Keanu, Mattheus, Jolien, Axel en Elsa

Milena zegt dat ze heeft geprobeerd om de groepen zo eerlijk mogelijk in te delen. Niet iedereen is blij met hoe Milena de indeling heeft gemaakt. Sharice vindt dat de meest fitte bewoners in team groen zitten. De teams krijgen beenwarmers, polsbandjes en een hoofdband die ze om moeten doen van BB.

Ze hebben het erover dat er 15000 euro op het spel staat, 3000 euro per teamlid.

Peter de papegaai komt ook even in de lucht, en meldt: Let op het eten, 's nachts wordt er ook gegeten.

De bewoners worden ook nog creatief en maken een soort hindernisparcours in de tuin, waarbij ze alleen op voorwerpen mogen lopen en niet op de grond.
SPOILER
Op de slaapkamer is er overleg met Jane, Jolien, Jordy, Keanu en Mattheus. Jordy heeft een plan. Mocht de groep van Jane verliezen, dan moeten zij alle 5 samen met Axel op Eva, Sharice en Pootje gaan om hen 3 op de bank te krijgen naast Keanu. Iedereen is het daar mee eens.

Ze overleggen ook over GCs. Ze zeggen dat Keanu met zijn 1400 euro een GC MOET kopen. Jordy wil als eerste naar binnen gaan, hij heeft geen geld, maar hij wil goed scannen wat er is. Ze zeggen dat ze recht hebben om nu eerst te gaan omdat de andere groep vorige keer als eerste ging. Jordy probeert het allemaal te regelen.

Jordy zegt dat hij het meest comfortabel is als zijn team verliest, zodat ze het plan in werking kunnen zetten.

Axel zit inmiddels nog in de woonkamer bij de rest, waar ze dus niet over tactiek kunnen praten.

13:35
BB : "Bewoners, deze week beslissen jullie zelf wie waar slaapt. Maak een verdeling en maak lekker frisse bedden"

In de suite gaan in ieder geval slapen : Jane, Jolien en Elsa. Sharice en Milena verhuizen naar de grote slaapkamer.

SPOILER
14:10
"Bewoners, jullie mogen je sportkleding aandoen! Wanneer jullie aangekleed zijn, zijn we gereed voor de eerste battle. Deze vindt plaats in de GameArea."

Hierna volgt een lange dubbele SL.

15:50
Jolien is als eerste weer terug. Het is een uithoudingsproef die ze team tegen team moeten doen. Jolien is als eerste afgevallen. De rest is nog steeds bezig. Ze vertelt aan Milena hoe het was. Het is tennissen. Er is een wand vol met de gezichten van alle teamleden. Je moet proberen de gezichten te raken. Er zitten ook ogen tussen en dan krijg je 100 euro voor jezelf. Het gaat erom welk team als eerste is uitgeschakeld.

Vlak hierna volgt de volgende dubbele SL.

16:25
Inmiddels zijn Pootje, Mattheus en Eva ook afgevallen en terug in de woonkamer.Even later komt ook Keanu binnenlopen. Bij hem waren ook alle foto's om, en hij is ook af.

Jane is ook af en komt binnenlopen in de woonkamer. Er zijn er nog 4 over : Jordy, Sharice, Axel en Elsa. Van beide teams nog 2 spelers.

16:45
Team groen heeft gewonnen, Axel en Elsa is het gelukt om Sharice te verslaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dotteke op 22-02-2025 15:50:52 ]
pi_216691063
14.10
*Bewoners, jullie mogen je sportkleding aandoen! Als jullie aangekleed zijn, zijn we gereed voor de eerste battle. Deze vindt plaats in de Game Area! 🩷💚 Team Groen heeft de eerste Battle gewonnen

SPOILER
*Milena heeft het huis in 2 groepen verdeeld
Jolien, Matti, Keanu, Axel en Elsa in team Groen
Eva, Sharice, Poot, Jordy en Jane in team Roze

SPOILER
*Boodschap van Peter.🦜🦜
Peter de papagaai schreeuwt ineens.
"Let op het eten, 's nachts wordt er ook gegeten."
SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door rinardo op 16-02-2025 15:08:22 ]
pi_216691143

Secret mission

Jolien is door de kijker uitgekozen om de aerobics les voor morgen voor te bereiden en zij heeft Keanu uitgekozen om haar te helpen.
Er liggen morgen pakjes klaar voor ze, en ze gaan vanavond als iedereen op bed ligt oefenen Aerobics it is ...

SPOILER

[ Bericht 13% gewijzigd door rinardo op 16-02-2025 15:08:00 ]
pi_216691529
Eva is jarig vandaag. Als kado van BB krijgt ze een cupcake met een kaarsje, en ze krijgt haar kastsleutel.
De suite krijgt nieuwe bewoners.

SPOILER

[ Bericht 14% gewijzigd door rinardo op 16-02-2025 15:07:51 ]
pi_216699009
9:15
Er start muziek
Beste bewoners laten we deze dag op een bijzondere manier beginnen
In de DR ligt iets voor jullie trek dit aan en wacht op verdere instructies
In de DR liggen aerobic pakjes.
pi_216699148
Beste bewoners, er staat een zwaailicht en een rode knop in mijn huis, en dat staat er niet zo maar... waarvoor het dient dat weet ik alleen en dat gaan we voorlopig ook zo houden... hou het zwaailicht en de rode knop in de gaten en doe er je voordeel mee !?
SPOILER

[ Bericht 21% gewijzigd door rinardo op 16-02-2025 15:07:43 ]
pi_216699307
BB zegt, de opdracht is geslaagd, verrassing in de Decision room, ontbijt!!!

SPOILER

[ Bericht 12% gewijzigd door rinardo op 16-02-2025 15:07:33 ]
pi_216699545
Ze hadden de Aerobics missie gehaald, toen moesten ze naar de Decision room , daar stonden ingrediënten voor een heerlijk ontbijt, Ze moesten daar even wachten, en toen ze terugkwamen, stond de eethoek er .

BB: geniet van jullie ontbijt. De knop en het zwaailicht staan daar niet voor niks. Doe er je voordeel mee.
De Aerobic pakjes mogen weer naar de voorraadkamer.

SPOILER

[ Bericht 6% gewijzigd door rinardo op 16-02-2025 15:07:23 ]
pi_216701758
Na het ontbijt, en de verse sinaasappelsap, snijden ze de Sinaasappelschillen in dunne reepjes, zodat ze er later lekker sinaasappelthee van kunnen maken.

SPOILER

[ Bericht 16% gewijzigd door Dotteke op 22-02-2025 15:51:11 ]
pi_216702686
Eva is vertrokken

BB: "Bewoners, jammer genoeg heeft Eva moeten vertrekken vanwege familieredenen. Maar dit experiment gaat door, en wel met jullie. Milena, jij neemt de plaats in van Eva in team roze, je behoudt je vrijstelling, maar je wordt nu wel een strijder. Milena, maak je team trots"

[ Bericht 0% gewijzigd door KinKiJan op 16-02-2025 17:24:46 ]
pi_216703922
Milena komt terug uit de Decision Room
Het is Never Ending Week
De gewone producten als melk, kwark, brood, eieren , pindakaas enzo mogen telkens opnieuw aangevraagd worden , er is een broodbakmachine , veel kruiden, munt voor thee.

Vanavond pasta, dinsdag fondue en donderdag gourmet.

BB:
Bewoners, begrijp ik het goed dat jullie op dinsdag kaasfondue willen en op donderdag gourmet?
Dan is dat bij deze besloten.

Milena heeft alles opgenoemd wat ze heeft gekocht, maar is nog vergeten te vermelden: een pakket om zelf pudding te maken (lactose-vrij)

alles staat nu klaar
SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door Dotteke op 22-02-2025 15:52:25 ]
pi_216705316
16.05 uur
BB vandaag opnieuw strijden als teams tegen elkaar
Jullie spelen in 2 duo's
1 speelt alleen
Het duo met brede muziekkennis mag naar de pr
De enkeling die uitblinkt in overbrengen van informatie GR
En de andere 2 naar DR

Team groen begint
Volledig team roze naar slaapkamer
Voor allemaal geldt beenwarmers aan en zichtbaar dragen.

Er volgt een dubbele SL. -O-

[ Bericht 6% gewijzigd door Kissingbird op 16-02-2025 16:27:10 ]
pi_216707820
BB: Team roze heeft gewonnen.
Het is nu dus 1-1 het volgende spel zal alles bepalen
pi_216713467
8:05
De dag begint in het BB huis, waar Pootje op de bank blijkt te slapen. het douche alarm gaat, dus de bewoners spoeden zich naar de douches. Daar vertelt Pootje dat hij zich ziek voelt, hij heeft last van z'n buik.

10:15
De ultieme, beslissende game gaat gespeeld worden door 2 spelers uit elk team. Milena en Keanu mogen niet meedoen vanwege vrijstelling en nominatie.

Het wordt : Jordy en Jane tegen Axel en Jolien.
Zij worden door BB naar de GR geroepen.

10:40
Jordy en Jane komen juichend uit de GR, team roze heeft gewonnen. Axel en Jolien komen 10 minuten later terug. Zij moesten door met puzzelen en Axel heeft van hen 2 verloren. Hij is nu direct genomineerd, want BB had gezegd dat de spelers een risico nemen.

De rest van het team heeft een target gekregen, dat zijn Jolien, Elsa en Mattheus.

[ Bericht 22% gewijzigd door Li0nHeart op 17-02-2025 12:06:01 ]
pi_216715893
Na het spelen van een game, (zie het SV hierboven) hebben we nu 2 genomineerden

SPOILER

[ Bericht 20% gewijzigd door rinardo op 17-02-2025 22:59:33 ]
pi_216717149
12:45
Terwijl de meeste bewoners bezig zijn, bijvoorbeeld met kaarten, mag Milena al bijna anderhalf uur op de bank liggen slapen.
SPOILER
Mattheus verwisselt zelfs haar batterijen, zodat ze lekker door kan slapen.
SPOILER
(Video : KinKiJan)

Pas na zo'n anderhalf uur klinkt er een waarschuwing vanuit BB dat overdag slapen niet mag, en wordt Milena wakker.

[ Bericht 20% gewijzigd door Li0nHeart op 17-02-2025 14:17:19 ]
pi_216717582
13:25
BB : De leden van het winnende team mogen nu 1 voor 1 naar de DC room. Jullie bepalen zelf de volgorde.

Jordy gaat als eerste
pi_216717900
BB: de kluis blijft dicht deze week
pi_216718471
quote:
Bewoners, ik zie dat jullie schrikken, en dat snap ik. Maar nee, ik heb niet per ongeluk het verkeerde alarm gestart. Dit is wel degelijk het nominatiealarm. Het is tijd om te nomineren. Iedereen van jullie nomineert, maar alleen de bewoners met een nominatietarget kunnen genomineerd worden.
SPOILER

[ Bericht 14% gewijzigd door Li0nHeart op 17-02-2025 17:22:41 ]
pi_216719947
16:00
Er klinkt weer een spelgeluid in het huis. BB zegt dat beide teams een vertegenwoordiger moeten aanwijzen die de teams het beste kent. Sharice wordt de vertegenwoordiger van team roze. Bij team groen is het Elsa.

Bij groen zegt Keanu daarna dat hij ook graag had willen spelen, omdat hij beter kan luisteren. Maar ja, te laat.

Sharice en Elsa waren op een zolder, met heel veel spullen en kleding. Er hingen fotolijstjes met teksten zoals 'medaille voor de marathon'. Kleding bij het goede lijstje hangen. Maar BB was streng en rekende dingen altijd goed. Toch veel voorwerpen mee terug genomen.

Keanu, Jolien, Jane. Mattheus, Axel, Pootje en Milena krijgen een persoonlijk voorwerp. Ook Sharice en Elsa hebben hun persoonlijk voorwerp.

Alleen Jordy heeft geen persoonlijk voorwerp, maar hij zegt gelijk dat hij het niet erg vindt, dat hij het niet nodig heeft, en dat hij heeft blij is om de rest zo blij te zien.

Milena heeft een ketting gekregen die van haar overleden moeder was, of er herinneringen aan oproept, dus zij heeft het er even moeilijk mee. Jordy loopt met haar mee naar buiten en troost haar.

Binnen heeft Jane het zwaar. Ze had iets willen hebben van haar vriend, maar ze kreeg het andere voorwerp, een pot met briefjes met reisbestemmingen die ze samen met haar vriendinnen heeft gemaakt. Ze is even heel verdrietig omdat ze haar vriend mist. Elsa troost haar, en dat lukt. Jane zegt dat ze uiteraard ook veel van haar vriendinnen houdt.

Elsa en Jane gaan koken, masala met chinese bami.

Jordy zegt nogmaals dat het hem echt niks uitmaakt. Hij maalt er niet om, had eigenlijk liever z'n valentijnskaarten gehad.

19:00
Iedereen vindt dat het eten heel erg goed gelukt is, en eet smakelijk. Ze verheugen zich ook al op de kaasfondue van morgen.
SPOILER

[ Bericht 41% gewijzigd door Li0nHeart op 17-02-2025 18:59:32 ]
pi_216722915
19:44
Axel neemt de telefoon op. BB heeft een verrassing voor Axel voor vanavond zegt hij. En de hint : een tropische vis zou zich thuis voelen in deze verrassing.

Hij mag nog 4 andere bewoners uitkiezen die hij ook de verrassing gunt. Hij kiest Jane, Elsa, Jolien en David.

BB gaat ze dadelijk roepen om naar de DR te komen.

19:55
BB zegt dat ze getrakteerd gaan worden op een spa. Ze mogen zich snel omkleden in badkleding en daarna naar de Game Area komen.
SPOILER
Ze moeten er hard van juichen.

SPOILER
SPOILER
(Images : Mazaru)

SPOILER
(Image : Odie22)

[ Bericht 13% gewijzigd door Dotteke op 22-02-2025 15:52:54 ]
pi_216725118
Ineens klinkt er het alarm en verschijnen de nominaties op het scherm : Keanu, Axel en als laatste Elsa.
De bewoners zien het aan, en gaan weer over tot de orde van de dag.

Peter de papegaai zegt ineens iets : Let op het zwaailicht!

Axel grijpt voor de grap direct de sokkel en gaat ermee vandoor om deze in z'n bed te verstoppen.
SPOILER
(Videos : Hoempah)

[ Bericht 43% gewijzigd door Li0nHeart op 17-02-2025 23:23:08 ]
pi_216726079
SPOILER

[ Bericht 25% gewijzigd door Dotteke op 22-02-2025 15:53:05 ]
pi_216727839
8:20
De bewoners worden langzaam wakker in het BB-huis. Buiten komt Pootje erachter dat de kranen zijn bevroren, want ja, het vriest best hard.

Het zwaailicht gaat af en Axel zit dit vanuit de douche. Hij is het eerste bij de pilaar om op de knop te drukken.
SPOILER
Aangezien er geen alarm afgaat weten velen in het huis niet dat Axel op de knop heeft gedrukt. Hij vertelt het wel aan Jane en Elsa. Wat de consequentie is van op de knop drukken is nog onduidelijk.

[ Bericht 34% gewijzigd door Dotteke op 22-02-2025 15:53:20 ]
pi_216729650
~10:35 - Stream 1
Jolien vertelt Jordy en Mattheus in de slaapkamer dat ze Sharice aangesproken heeft

Sharice zou de ijskoffie van Jane hebben weggemaakt. Jolien hoorde Sharice en Milena erover bezig. Toen Jolien zelf ijskoffie in de hand had terwijl ze aan het stofzuigen was. Daar was Sharice om aan het lachen.

Volgens Jolien ging het zo:
Jolien: "Ja dat moet ik wel vasthouden want ik heb gehoord dat er een ijskoffie is in huis"
Sharice: "Daar weet ik niks van"
Jolien: "Kijk in mijn ogen en zegt dat je er niks van weet"
Sharice: "Ja ik werd opgestookt"
Daarna gingen die 2 tegen elkaar dat ze niks mee te maken hadden en zeiden dat ze het wel op de beelden zullen zien.
---
Mattheus: "Ja, dan is het duidelijk he? Dat is gewoon pestgedrag"
Jordy: "Elke keer dat we zullen de beelden wel zien, hou toch op joh, wat een gezeik"

SPOILER: de beelden
Ze zijn niet happy met Sharice, die zich soms overduidelijk en openlijk stoort aan Jane, die inderdaad luidruchtig kan zijn zeiden ze. Maar in plaats van haar apart erover aanspreken schijnt Sharice steken onder water te geven aan tafel dat volgens Mattheus de sfeer steeds verpest.

Keanu komt erbij. Ze hebben het erover dat ze zien dat Milena opmerkingen maakt en gekke bekken trekt achter de rug om van Jane. Jane zou dit niet in de gaten hebben, al weet ze volgens Jolien wel dat ze een target van haar is. Ze vinden dit niet kunnen, elkaar niet mogen prima, maar ga niet zo doen.

[ Bericht 7% gewijzigd door KinKiJan op 18-02-2025 11:05:53 ]
pi_216730364
11:30
Axel wordt naar de DBK geroepen.

Axel : Het is iets positiefs. Helaas niet voor mij omdat ik al genomineerd ben. Ik heb 2 mensen moeten kiezen die moeten battlen voor een vrijstelling deze week. Ik heb Jane en Sharice gekozen.
Jane : Dus er kunnen nog mensen genomineerd worden?
Axel : Ik heb het gevraagd en het antwoord was : Niks is zeker in mijn huis.

De battle voor de vrijstelling is begonnen. Jane en Sharice moeten om de beurt naar binnen in de Game Area. Als eerste gaat Jane.

14:55
Jane is terug, maar vertelt niks. Sharice bereidt zich nu voor om naar binnen te gaan. Rond 15.00 uur gaat zij aan het spel beginnen.

15:45
Sharice is sneller terug dan Jane en wint dan ook inderdaad de vrijstelling.

[ Bericht 12% gewijzigd door Li0nHeart op 18-02-2025 15:57:35 ]
pi_216734620
SPOILER

[ Bericht 25% gewijzigd door Dotteke op 22-02-2025 15:53:48 ]
pi_216744399
10.10

Het Nominatie alarm gaat af,
BB: Axel kom naar de Dagboekkamer
pi_216751258
18:00
Een aantal observaties/teksten van users uit de CoS:

Jolien en Keanu over dat er een verschrikkelijke sfeer vandaag is. Nu over nominaties. Informatie proberen te krijgen, mensen bang maken, kunnen ze het gewoon niet even laten. Even chill doen gewoon (Keanu)

Keanu zegt dat ze dus toch maar één iemand hebben moeten noemen om te nomineren vandaag.

ergens vanmiddag
Sharice ligt erg geirriteerd op de bank. Milena komt er op de andere bank bijzitten en roept Sharice dat ze maar moet komen zodat ze haar kan masseren. Sharice doet dit.
Sharice: Waarom kom ik altijd overeen met de verkeerde mensen?
Milena : Waarom ben ik verkeerd?
Sharice : Daarom..
Milena : Merci, manneke, om mij nog meer het gevoel te geven dat ik verkeerd ben. Waar zeg u dat?
Sharice : Omdat ik het niet leuk vind dat u zo bent... voor uzelf.
Milena : Hoe?
Sharice : Zo hard.
Milena : Ik ben echt happy, en ok, dus wat is het probleem?
Sharice : Dat heb ik net al gezegd tegen u.
Milena : Maar waarover trekt u dat u eigen aan? En by the way, als ik er niet ben, hebt gij meer kans.
Sharice : NEEhee, want dan ga ik sowieso volgende week naar huis
Milena : Stop met uw zever. Och echt Sharice, stopt.
[camerawissel naar andere ruimte]

[ Bericht 54% gewijzigd door Li0nHeart op 19-02-2025 19:50:10 ]
pi_216752413
20:00
Jane spreekt Sharice en Milena aan met de vraag of ze gisterochtend haar ijskoffie hebben weggenomen. Sharice zegt ja, maar dat was een grapje. Jane vraagt haar om de grap uit te leggen, omdat ze die niet snapt. Jane zegt rustig in sterke bewoordingen dat ze dit niet op prijs stelt, en dat ze niet snapt dat ze dit niet rechtstreeks tegen haar hebben gezegd, maar dat ze dit viavia heeft moeten horen.

Sharice komt niet veel verder dan sorry en dat het een grap was.

SPOILER
(Image : Hoempah)

Jane zegt ook dat ze niet voor de rest van de groep wil spreken, maar dat een groot deel van de groep de profilering van Milena en Sharice niet kan waarderen.

Na een 5 minuten van pauze gaat de discussie door, waarbij ook Jolien probeert aan te haken. Milena en Sharice proberen vooral schuld af te schuiven en slachtoffer te spelen.

Het gesprek is te lang (en snel en ingewikkeld) voor een SV, dus bekijk eventueel alles hier:

DGK_Tegengas in BB / Video's, filmpjes, foto's, screenshots en gifjes

20:30
Het gesprek is afgelopen en Sharice loopt met Milena en Pootje naar buiten om af te wassen.

Sharice : Oooh... ze mag blij zijn dat ik niet al haar haar heb uitgetrokken. Echt. Echt. Echt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Li0nHeart op 20-02-2025 07:37:11 ]
pi_216757177
Milena vraagt aan Mattie op de slaapkamer of hij nog iets wil bespreken.

Matt : Ja, ik wil een heleboel bespreken. Maar als gij daar geen zin in hebt, dan is het ook goed.
Milena : Maar heeft Jane je alles al gezegd?
Matt : Hoezo Jane?
Milena : Kweenie
Matt : Als u denkt dat ik denken met Jane bespreek over u, ja, dan.... gij verzint dingen, gij neemt dingen in uw hoofd, gij wilt het gesprek niet aangaan, gij neemt afstand zonder de context te weten.
Milena : Ik verzin dingen? Welke dingen verzin ik?
Matt : Heel veel dingen, want er zijn vaker dingen gebeurd. Gij verzint vaak dingen.
Milena : Ah, ik verzin dingen?
Matt : Er zijn heel veel dingen bij u terecht gekomen die totaal niet kloppen, die zelf daarna hebt ontkrachten. Of zelf te horen heb gekregen van iemand, die niet klopten. Ik denk dat ik nog heel respectvol ben omgegaan, dat ik vaak nog, waar ik niks mee te maken heb, met u wil uitspreken. Maar als u daar geen zin in hebt Milena, ja.. dan.. het boeit u toch allemaal niet?
Milena : Nee, klopt
Matt : Dan zal het allemaal niet zo belangrijk zijn, toch?
Milena : Nee, klopt, ok, da's goed.
..
Milena en Sharice fluisteren zonder microfoon.
..
Matt : Ge gaat zelf nog heel zwaar verschieten als u de beelden terug gaat zien. Dan gaat ge misschien beseffen dat ge bot en onterecht reacties geeft aan mensen die eigenlijk alleen maar het goede met u ..
Milena : Maar, kom eens effkes hier, ik heb geen zin om zo te roepen.
SPOILER
Matt : Ik snap niet dat u zo met mensen, met mij, kunt omgaan, terwijl ik alleen maar het goede met u voor heb.
Milena : Wacht .. wacht
Matt : U altijd verdedig. Dat ik altijd tegen mensen heb gezegd, stem niet op haar en zo. Het goede probeer te laten zien, en al uw goede punten op te halen. [..] En dan krijg ik _dit_ daarvoor terug?
Milena : Maar wat krijgt u daar voor terug?
Matt : Dat gij verhalen opmaakt
Milena : Maar welke verhalen?
Matt : Dat gij mensen maar gelooft omdat..
Milena : Maar ik snap het niet??
Milena : Wat u eigenlijk zegt is, hoe u met mensen omgaat, ik ben de rotte kut.
Matt : Dat heb ik nooit gezegd.
Milena : Ten eerste vind ik het heel jammer van Jolien, want ik heb tegen iedereen gezegd hoe oprecht en lief ik Jolien vind.
Matt : Ja, daar heb ik niks mee te maken.
Milena : Maar het gaat er gewoon om, dat u hier zit, en ik mijn naam hoor, en ik u hoor zeggen: 'ja, ja', en ik weet dat het niks negatiefs was, maar ik vind het gewoon jammer dat er wordt gedacht dat ik doorvraag omdat ik het niet geloof.
..
Matt somt wat zaken op dit hij doet voor Milena.
Matt : Dan kan ik mij geen slechte vriend noemen.
Milena : Maar dat zeg ik toch niet?
Matt : Jawel, want u neemt afstand zonder een gesprek aan te gaan.
Milena : Maar ik neem afstand heel bewust.
Matt : Heel bewust, ok, dan heeft dit niet heel veel betekend, dan zegt dat toch genoeg?
Milena : Dat heeft niks te maken met iemand slecht vinden, ik heb ook gewoon ogen in mijn kop, en oren zeker.
Matt : Ja, duidelijk niet, u neemt afstand omdat u dingen hoort die niet kloppen. Dat ik dingen met Jane over u bespreek?
..
Milena : Ja, maar u bent de heilige in dit verhaal, en ik ben de kut. Ik ben hier de slechte vriendin.
Matt : Ja, maar het boeit u toch allemaal niet...
Milena : Hoeveel keer gaat u dat nog zeggen dat het me niet boeit?
Matt : Even om te bevestigen dat ik niet de bad guy ben.
Milena : Bevestig het dan aan de hele wereld dat ze allemaal weten..
Matt : Je m'en fou ... Je m'en fou.
..
Matt : Dat u mensen als stront behandeld, doet dat bij iedereen, maar niet bij mij.
Milena : Wablief?
Milena : Goed Mattheus [onverstaanbaar]
Matt : U ziet me toch als stront, hoezo is een band van 50 dagen zomaar weggegooid in 1 keer. Dan ben ik toch stront? Wat ben ik? Ik ben toch niks?

Het gesprek lijkt over en Milena fluistert dat ze gaat slapen. Dat doet ze alleen niet, en fluistert nog een tijd door met Sharice, vrij onverstaanbaar.

[ Bericht 11% gewijzigd door Li0nHeart op 20-02-2025 07:37:03 ]
pi_216757932
Matt is de slaapkamer uitgelopen en komt Jolien tegen:
Mat: 't is daarnet ontploft op de slaapkamer. zij begon over iets, en toen, en toen kon ik me niet meer houden en is 't ontploft. Ik vertel er straks nog wel over .

Ook Jordy, die vanuit z'n bed alles had meegekregen verschijnt weer ten tonele.
.
Jordy: Ze zit nu weer te janken in bed he.
Mattheus: Echt?
Jordy: Ja, toen jij weg ging ging ze weer janken.

Vanuit de woonkamer gaan Axel en Pootje naar bed. Ze zeggen het volgende tegen Milena en Sharice: 'Wij zijn Zwitserland'."

Axel en Pootje gaan bij Sharice en Milena op bed liggen. Er gebeurt heel wat. want ondertussen vertelt Matt zijn verhaal in de woonkamer aan de rest van de groep.

SPOILER
(Video : Flow3r)

Vanuit de CoS : Toen Milena hem zei dat hij moest komen, dacht ik ook: ja joh, ga er lekker naar toe. Blijf toch in je bed liggen. Blijkbaar zei Jordy ook dat hij moest blijven liggen.
Matt geeft toe dat hij met zijn stomme kop naar haar toe ging.
Hij heeft er spijt van.

Op de slaapkamer hebben Sharice en Milena het gezellig met Pootje en Axel.
SPOILER
(Video: Flow3r)

[ Bericht 11% gewijzigd door Li0nHeart op 22-02-2025 13:17:22 ]
pi_216758371
8:50
De dag begint in het BB huis. Iedereen is inmiddels uit bed, behalve Sharice en Milena.

Milena : Ik heb wel oprecht spijt dat ik meegedaan aan dees. Maar ja, there is no way back. Kan ik thuiskomen en alles verwijderen?
Sharice : Ik ben niet van plan om weg te lopen, dat is niet wie ik ben..
Milena : Nee, nee, maar ik heb gewoon spijt.

9:40
Jordy zegt tegen Matt aan de ontbijttafel : 'Ik weet al dat ik erop sta'
Matt vraag hoe Jordy dat weet. Jordy maakt het praten gebaar met z'n hand.
Jordy : Ik heb ze horen praten.
Matt : Wat zei ze dan?
Jordy : Dat de podcast met mij vast heel leuk gaat worden.
Matt : Zei ze dat? Wat is de dom!

9.55 (tekst OmaJacky)
Axel steeds maar zeggen dat de sfeer goed moet blijven.
Jane zegt, ik heb niks fout gedaan.
Weet ik, zegt Axel, maar deze sfeer is niet goed.
Het moet uitgepraat worden, zegt Axel.

Jane zegt : moet ik dan ook naar de DBK gaan om te huilen?

[ Bericht 24% gewijzigd door Li0nHeart op 20-02-2025 10:02:11 ]
pi_216760130
10:55
De nominaties zijn bekend gemaakt: Axel, Elsa, Jordy en Keanu.
SPOILER

[ Bericht 11% gewijzigd door Li0nHeart op 20-02-2025 19:37:45 ]
pi_216761065
11:45
Aan de keukentafel wordt over koetjes en kalfjes gepraat en Jordy kijkt het aan en kan het niet geloven. Als hem wordt gevraagd wat er is, gooit hij het er even uit richting Sharice. Het eindigt met :

Jordy: Wat je hebt gedaan is in andermans kasten zitten! dat is het allerlaagste wat je kunt doen

Jordy : Jij bent degene die hier de hele sfeer verziekt, en jouw naam komt alijd overal naar voren, en je moet niet doen alsof dat niet zo is, want dat is wel zo. En niet het slachtoffer gaan spelen, want jij bent degene die alles verziekt. Bij iedereen, bij elk verhaal wat hier rondgaat komt jouw naam voor. Flikker op man. Opdonderen met zo een.

De hele wisseling is bijna niet uit te typen, dus hier het filmpje : https://streamable.com/ob8528 van KinKiJan.

Jordy loopt naar het boudoir. Sharice moet huilen. Even later komt Milena verhaal halen bij Jordy, maar hij kan haar verbaal aan, en neemt niks terug van wat hij gezegd heeft.

Jane geeft na een tijdje ook haar mening, en vertelt Milena hoe ze zich voelt. Milena blijft zeggen dat ze het niet vindt kunnen dat Jane het in de groep zegt, en dat ze niet persoonlijk mag aanvallen. Milena loopt weg en gaat naar een huilende Sharice toe op de gang en zegt dat ze het zichzelf niet moet aantrekken.

Jane loopt voorbij en zegt:

Jane : heb je zelf veroorzaakt...
Milena : Hou je bek jong
Jane : Wat zei je?
Milena : Dat je moet zwijgen.

Jane is daarna heel boos op Milena.

Jane loopt naar de eetkamertafel en praat met Jolien en Axel. Jolien snapt haar. Axel probeert te sussen.

Jane : Ik heb genoeg geïncasseerd, het is klaar nu.

[ Bericht 9% gewijzigd door Li0nHeart op 20-02-2025 12:12:44 ]
pi_216763211
14:00
De telefoon gaat. Axel neemt op. Er zijn 2 sleutels verstopt van de kasten. Als ze deze binnen een kwartier vinden hebben ook de laatste 2 bewoners hun kasten. Ze vinden de sleutels best snel, en daarmee hebben nu ook Axel en Jane hun kast.

14:30
Even later gaat weer de telefoon, Pootje neemt op. Alle bewoners moeten binnen 5 minuten hun zwemkleding aan. Ze krijgen daarna allemaal een bouwhelm van BB, en mogen naar buiten. Er wordt iets over de schutting getild.

SPOILER
(image : Joyce-43)

Het is een sauna, wat trouwens Axel een uur daarvoor al goed voorspeld had. Hij had daar aan de schutting ontdekt dat er een vierkant uit de schutting was gezaagd, en met een plaatje was afgedekt. Hij dacht al dat daar bij de schutting precies een sauna zou passen.

SPOILER

[ Bericht 24% gewijzigd door Li0nHeart op 20-02-2025 19:37:25 ]
pi_216767316
18:45
Vanavond staat gourmetten op het programma. Gezien de afgelopen anderhalve dag is het de vraag hoe de sfeer gaat zijn. Maar de bewoners krijgen een gourmetpakket van de febo. Het is wel karig, niet zo heel veel vlees bijvoorbeeld, dus de bewoners besluiten om er pasta bij te maken.

SPOILER
Het gourmetpakket, zoals opgetekend in de CoS:
Geen patat en geen stokbrood erbij.
1 bakje vlees, gehaktballetjes, kip en een paar biefstukreepjes.
Courgette en nog iets van groente geloof ik.

[ Bericht 15% gewijzigd door Li0nHeart op 20-02-2025 19:37:13 ]
pi_216768221
19:35
Aan tafel! Er wordt gezellig met z'n allen gegourmet.
SPOILER
20:10
Iedereen geniet nog van de gourmet. Er is nog geen onvertogen woord gevallen. Daarnaast lijkt er ook meer dan genoeg vlees te zijn voor iedereen.

20:28
De gourmet is ten einde. Alles wordt opgeruimd.

[ Bericht 20% gewijzigd door Li0nHeart op 22-02-2025 13:17:09 ]
pi_216777708
11:00
De sauna is de nieuwe plek voor gametalk. Deze ochtend door Jane en Axel.

SPOILER
Jane : We moeten een gameplan gaan maken, want dit werkt niet zo.
Jane : Als Jordy wegvalt, gaat de groep niet meer zo mee met Jordy.
Axel : Klopt
Jane : Weet wel dat de andere groep mij als target hebben.
Axel : Dat komt wel goed, wij zijn met 5, en Elsa gaat wel mee.

Axel : Eigenlijk staan wij nu best wel sterk, omdat wij zitten nog steeds tussen de 2 groepen in die elkaar semi niet mogen. En dat is eigenlijk een hele goede positie om in te zitten. En hoewel dat niet leuk is voor de sfeer in het huis...
Jane : Nee, maar ja.
Axel : .. is het goed voor ons ... gameplan.

11:10
Buiten op het bankje in de zon zitten Pootje, Sharice en Milena. Milena en Sharice praten met elkaar.
Milena wil een gesprek voortzetten van vanochtend in het boudoir.

Ze zei toen dat ze iets zieligs noemt, en zonder namen te noemen gaat ze verder: 'Je hebt vaak mensen die vaak afgestoten zijn geweest in hun leven door vriendinnen, vrienden. Die als gevolg heel veel dingen gaan zeggen over iemand, wat ze gehoord hebben over iemand anders, om zo heel goed bevriend te raken met die persoon. Zodat ze 1 iemand hebben .. bij hun.'

Milena : 'Het roddelen is om zichzelf goed te stellen. Om te laten zien, kijk eens hoe hard ik er voor u ben.'
Sharice : Maar dat is wel een keuze he, maar bijvoorbeeld, omdat ik vroeger gepest ben, moet ik deze nu om reageren(?) en iedereen te vriend houden??
Milena : Nee, maar dat is wel wat sommige mensen doen om elkaars best friends te zijn. En dat is gewoon een beetje zielig voor die persoon om op die manier een vriendschap op te bouwen die er geen is.
Milena : Maar ik heb het over algemeen he.

Als context, Milena heeft het over Jolien en Jane.

[ Bericht 17% gewijzigd door Li0nHeart op 22-02-2025 13:17:00 ]
pi_216778529
11:50
Tijdens een SL is Sharice voor 1 paragraaf in beeld, met daarna gelijk weer een SL. Ze is in gesprek met Jane.

Sharice : Als ik zo'n onveiligheid voel, weet ik niet waarom dit spel mij dan nog iets gaan bijbrengen. En dan die aanvaring met Jordy gister, en dan hoor ik je kruipt in de slachtofferrol, en alle verhaaltjes komen van jou.Ik ben inderdaad betrokken bij heel veel verhaaltjes, en ik hoor ook heel veel. Maar ik verzin niks. Ik kan je recht in de ogen aankijken dat je alles hierna mag terugkijken van mij.

Even hierna weer een paar minuten beeld met direct daarna weer een SL. Het gesprek tussen Jane en Sharice mogen we niet horen. Ook het weerwoord dat Jane begint wordt direct weggedraaid. Wat we wel horen is het volgende:

Sharice vraagt zich hoe ze straks communicatietraining moet geven als het hier overkomt alsof het overkomt alsof ze dat hier niet meer kan.
En ze zegt dat ze nooit bedoeld heeft om iemand te kwetsen.

Sharice : Ik ben niet altijd degene die gezien wordt als Sharice. Van jongs af aan word ik gezien als de vriendin van. Maar ik ben hier ook om als Sharice het spel te spelen en niet altijd part of te zijn. Ik wil echt gezien worden als meer een persoon. Wat mij heel erg raakt is, dat als er iets gebeurd.......SL SL SL

12:30
Het gesprek is ten einde en Sharice is in het boudoir gaan zitten en is wat verdrietig. Milena komt erbij en beveelt bijna Sharice om te vertellen wat er besproken is. En Milena zegt daarna vooral dat ze niet naar Jane moet luisteren.

Milena : Fuck hun allemaal, echt, 1 voor 1. Stop!

Dan loopt Milena weg, want ze kan er alleen maar kwaad van worden zegt ze.

[ Bericht 11% gewijzigd door Li0nHeart op 21-02-2025 13:57:02 ]
pi_216780764
14:00
Het gesprek suddert voor gedurende het begin van de middag. Sharice probeert met Milena te praten, maar Milena wil dat niet meer en loopt weg. Sharice praat wel met Matt en ze blijken dezelfde kijk op Milena te hebben. Ze begrijpen allebei precies hoe ze is.

Verder vertelt Sharice over haar gesprek met de psych in de DBK:

Sharice : Dingen horen die Jordy dan zegt, dat raakt mij, want dat is niet wie ik ben..
Sharice : Dat zei ik ook in het gesprek [met psych], toen ze vroeg, wat maakt dat het u zo raakt ... dat ik mezelf niet herken.
Sharice : En toen zei ze, dan moet je ook de eer aan jezelf houden, en er van uitgaan dat je ook zo bent. Want ze zei letterlijk, ik zie al altijd dezelfde Sharice nu. Het is niet dat ik iemand anders zie.

Sharice zegt dat ze zich vooral zorgen maakt over hoe haar moeder en oma het ervaren...

14:40
Milena deelt haar gevoelens aan Mattie als zij buiten zit en hij buiten sport.

Milena : "Het boeit me oprecht niet meer. Het is toch uitgepraat, dan moet er toch blijven gepraat en gezanikt worden. Dat is wat mij irriteert. Get over it en ga verder."

[ Bericht 13% gewijzigd door Li0nHeart op 21-02-2025 14:41:18 ]
pi_216787219
Na een aantal praatjes met Big Brother wordt Jordy als eerste vrijgesteld. Hij is uiteraard heel blij.
Als tweede verschijnt de foto van Keanu. Hij is flabbergasted. De rest is in shock.

Als 3e wordt de foto van Axel getoond, Elsa moet naar huis, en dat zorgt voor een nog grotere schok bij de bewoners.
SPOILER
SPOILER
22:35
De erfenis van Elsa wordt verdeeld in de DR.

SPOILER
(Image : Puzzie)

[ Bericht 30% gewijzigd door Li0nHeart op 22-02-2025 13:16:53 ]
pi_216788836
23:15
Peter roept : De kijker heeft beslist.

Iets daarna worden Jordy, Jolien en Mattheus naar de DR geroepen. BB heeft de kijker eerder gevraagd om 3 team captains te kiezen voor aankomende week.

Team roze : Jolien, Axel, Jane
Team blauw : Matt, Milena, Sharice
Team paars : Jordy, Pootje, Keanu

23:15
Team roze wordt naar de GR geroepen. Sportkleding is niet nodig.

Uit de gesprekken daarna lijkt het volgende aan de hand te zijn. Per team kunnen ze 10K verdienen aan het eind van de week. Maar er zullen verleidingen zijn gedurende de week, ze komen op onverwachte momenten. En als iemand daarop ingaat, is er geen geld meer te verdienen, of minder....

Ze zeggen dat er in elk team iemand is die ervoor zou kunnen vallen : Pootje, Sharice en Jane. Wellicht gaat het om geld om het huis te verlaten.

[ Bericht 15% gewijzigd door Li0nHeart op 22-02-2025 00:15:15 ]
pi_216790489
Bijgewerkt vanuit de COS
Gekozen team samenstelling, Jordy, Jolien en Mattheus worden naar de DR geroepen. BB heeft de kijker eerder gevraagd om 3 team captains te kiezen voor aankomende week.
Jolien koos Jane en Axel.
Matheus koos Milena en Sharice.
Jordy koos Keanu en Pootje

23.47 Team Roze kom naar de Gameroom
23.59 Team Paars kom naar de Gameroom
00:07 Team Blauw kom naar de Gameroom
kwart over 12 zijn ze allemaal terug, er wordt ze een feestje aangeboden, ze gaan uit hun dak, maar op het zelfde moment beseffen ze zich, dat het een verleiding kan zijn.
Ze besluiten de drankjes en hapjes niet te nemen.
Dan klinkt de stem van Bigbrother,
BB: Bewoners, de glaasjes bubbels en bijhorende hapjes zijn om te vieren dat jullie het contract hebben getekend en behoren niet tot de verleiding
02:37
Ze gaan slapen maar in de slaapkamer blijkt bijna iedereen nog wakker. Jolien Jordy Mattie Keanu praten over de afgelopen week. Axel komt binnen Jolien vraagt nog aan hem nog eens hoe ze heten. Smikkelbeertjes. Verder heb je Purple Rain en de derde naam verstond ik niet. Jolien vertrekt naar de suite. Welterusten allemaal!
SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door rinardo op 23-02-2025 13:02:31 ]
pi_216791205
Gisteravond Erfenis Elsa

Jolien, Keanu, Mattheus, Milena en Jordy moeten naar de decision room, voor de verdeling van de erfenis van Elsa

BB: Jullie 5 zijn verantwoordelijk voor dit vertrek. En daarom ontvangen jullie nu geld. De persoonlijke rekening van Elsa wordt verdeeld onder jullie. Elsa had 263 euro op haar saldo. Jullie krijgen dus allemaal 263:5 is afgerond 53 euro bijgeschreven op jullie persoonlijke saldo.
SPOILER

[ Bericht 7% gewijzigd door rinardo op 23-02-2025 13:02:15 ]
pi_216791542
Ook Vannacht 00:30

Prachtige onvoorbereide speech van Jordy!
Lieve medebewoners, we zijn inmiddels 50 dagen onderweg en we hebben veel met elkaar meegemaakt. Ups and downs. We zijn van links naar rechts geweest met elkaar. We hebben veel meegemaakt. We stonden samen aan de kachel met een wrap en één stukje paprika.
We hebben afgezien, we hebben op de grond geslapen. Na 30 dagen, 29 nachten kregen we allemaal ons bed.
We hebben ruzie gemaakt met elkaar, er is ijskoffie gedronken, eten gestolen midden in de nacht, we zijn allemaal een beetje schuldig of medeplichtig.
Na dit programma gaan we elkaar allemaal in de ogen aankijken en zeggen: wat hebben we hier toch een onvergetelijke tijd gehad.
Sommige mensen zitten hier voor hun eigen redenen, sommige mensen zitten hier om een spel te spelen “Axel” (lachen allemaal). Iedereen staat hier in zijn eigen kracht. Dat verbindt ons allemaal. Laten we allemaal van de komende dagen hele mooie dagen maken. In goede en slechte tijden, we zijn er voor elkaar 🤝🏽. Laten we ervoor zorgen dat we er een prachtige week van maken.
Wees lief voor elkaar, dat waren de laatste woorden van Elsa, en laten we ons daaraan houden! ❤️
SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door rinardo op 23-02-2025 13:02:03 ]
pi_216791685
Game geluid 10.15
BB: kies 1 van je team, die tactisch is en een vaste hand heeft.
Jullie kunnen wat moois winnen, maar ook iets verliezen

Team Captain Jordy, kiest David
Team Captain Mattheus, kiest Mattheus
Team Captain Jolien, kiest Jane

10.22 ze gaan naar de gameroom

12.25 komt Jane terug
Jane heeft verloren, maar mag niet zeggen wat de gevolgen ervan zijn (ze weet het wel)
Jolien vraagt: zijn het erge gevolgen? ja dus

500 ¤ inzetten, blokken bouwen, niet gemakkelijk stapelen (driehoeken e.d.)

Er waren 3 vierkante pilaren daar moest je achter staan
Ieder had 10 coins
klein plateau in het midden daar moest je wat op bouwen
wilde je een blok moest je daarvoor betalen(coins)
uitgezaagde cirkels, vierkant allerlei figuren moest je
toren van bouwen

Jordy: op een gegeven moment zijn je coins toch op?
Jane: als je slim bent niet
Jane denkt dat Pootje gaat winnen, omdat hij voorlopig de meest stabiele toren gebouwd heeft (hoewel die van Matti bij haar vertrek wel hoger was).

13.00
Het spel is klaar David heeft de vrijstelling gewonnen, die mag hij weggeven aan iemand van zijn team.

David is naar de dagboekkamer geweest en heeft de vrijstelling die hij heeft gewonnen, aan zich zelf gegeven, in overleg met zijn team
Jane heeft verloren en die heeft een Nominatie target gekregen, ze mag die geven aan iemand in haar team, ze geeft hem aan zich zelf.

Er waren 30 blokken in het spel
op het laatst waren er 5 blokken.
Toren van Matthie was het hoogst.... maar bij de laatste blok die hij plaatste viel zijn toren om.
consequentie: ieder team 1500 (-1000 nog.. want 500 al ingezet)
Roze team heeft nu 9500
Blauwe team 9500
Paarse team 11.000

SPOILER

[ Bericht 18% gewijzigd door rinardo op 23-02-2025 13:01:45 ]
pi_216793563
Jane heeft verloren in bovenstaand spel, ze mocht een Nominatie target geven aan iemand uit hun Team, ze koos er voor om hem zelf te nemen
David heeft snel kunnen overleggen met zijn team, en heeft de gewonnen vrijstelling die hij mocht weggeven, aan zich zelf gegeven

[ Bericht 19% gewijzigd door rinardo op 22-02-2025 13:30:45 ]
pi_216794518
14:50
Milena wil een massage.
Sharice : Dan moet je maar naar hier komen.
Milena : Maar hier is meer plaats
Sharice : Nee, hier zit ik nu ... kom
Milena : Heb je daar zin in?
Sharice : Nee, maar ik heb toch niets te doen ... KOM!! Ik ga het niet nog 4 keer zeggen, je hebt nu ene kans, en als je nog een keer die vraag stelt... doe ik het nie.
Milena : Maar ik wil dat je er zin in hebt!
Sharice : Kom! Laatste keer.
Milena : Maar hoe kan ik liggen zodat mijn gezicht onzichtbaar is?
Sharice : Je hebt al eens 4 uur naast mij geslapen, weet je nog?
Milena : 4 uur!! Onz...
Sharice : Niet liegen!!!
Milena : Het liegt .. die kan overdrijven jongens!!!

Na veel heen en weer gemiep van de dames, gaat Milena toch maar bij Sharice op bed liggen. Ze krijgt dan wel een natte vinger van Sharice in haar oor.

SPOILER
En uiteindelijk krijgt Milena haar massage ... op haar eigen bed.

[ Bericht 15% gewijzigd door Li0nHeart op 22-02-2025 14:57:33 ]
pi_216794736
15:15
Als we terugkomen na een SL maken we uit de context op dat Axel de telefoon zojuist heeft opgenomen. Hij is er even niet, en als hij uiteindelijk terug is, waarschijnlijk uit de DBK, maar wellicht ook de PR, zegt hij dat hij niks mag zeggen. Het wordt daarna ook niet duidelijk wat hij gehoord heeft.

[ Bericht 18% gewijzigd door Li0nHeart op 22-02-2025 18:06:56 ]
pi_216795467
16:35
Bewoners zoals jullie weet spelen jullie alleen voor jullie eigen jackpot
De rijkste bewoner per team krijgt een japans diner met sake, sushi, en bier in de PR
Milena
David
Jane
pi_216797104
18:40
Lekker eten in de PR, de 3 rijkste bewoners per team :

SPOILER
(Image : KinKiJan)

De overige bewoners moeten in het huis de suite gereed maken voor de 3 rijkste bewoners. Schoon beddengoed, alles weer netjes, dat soort dingen.

20:15
De 3 mogen de Panic Room aka het sushi restaurant weer verlaten en terug gaan naar het huis.

In het huis volgt een kussengevecht met Axel, Milena en Jane.
SPOILER
(image : spapaars)

De 3 ontdekken ook dat ze met z'n 3-en in de suite liggen. Pootje zegt dat hij met 2 dames ligt nu. Sharice zegt dat het niet veel anders is, maar met 1 die minder leuk is als ik.
Sharice gelijk daarna: ' t is een grapje, 't is een grapje, voordat er weer verhalen de rondte in gaan.

Voor de rest is het eten nu klaar en zij gaan eten. Jane, Pootje en Milena gaan samen in de sauna, want dat is wat rijke mensen doen zeggen ze.
SPOILER
Ze hebben zowaar normale, gezellige gesprekken. Zelfs Jane en Milena. En zelfs best diepgaande gesprekken over dingen die ze in het verleden hebben meegemaakt en gemeen hebben.

[ Bericht 11% gewijzigd door Li0nHeart op 22-02-2025 21:27:20 ]
pi_216804267
De telefoon heeft gerinkeld en Jordy heeft opgenomen. BB zegt dat hij op een later moment naar de PR geroepen zal worden.

10:50
Jordy mag naar de PR. 10 minuten later is hij terug met een grote doos. Al zijn Valentijnskaarten zitten erin vertelt hij. Het geld kon hem gestolen worden zegt hij, hij heeft 10K betaald voor de doos.

Uit de CoS:
Jordy geeft uitleg:
Kreeg de vraag, wil je het contract verbreken voor 10k? Antwoord was neen.
Maar toen bleek dat het enkel over Jordy's contract/geld ging. De andere teamleden hebben wél nog kans op hun 10k.

Jordy heeft zijn contract verbroken dus hij deelt aan het eind van de week niet meer mee in het eindbedrag van zijn team. Dat bedrag gaat nu gedeeld worden door Pootje en Keanu. Tenzij zij ook nog voor een verleiding gaan vallen natuurlijk.

[ Bericht 19% gewijzigd door Li0nHeart op 23-02-2025 11:23:15 ]
pi_216805553
12:00
BB zegt dat er straks per team 1 bewoner een spel gaat spelen waar een GC mee te winnen valt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Li0nHeart op 23-02-2025 13:52:50 ]
pi_216805745
Jolien heeft geholpen met ophangen van de kaarten, het meeste hangt, maar er is niet meer ruimte

image upload
pi_216806333
13:40
BB teamcaptains jullie mogen jullie deelnemer naar de GR sturen
Schoenen en sportkleding aan
Nog even snel een Batterijwissel
pi_216807352
Jordy heeft 2 GC's gewonnen. Hij mag zelf beslissen of hij ze zelf houdt of niet.
Axel 1 GC gewonnen, Milena niks gewonnen.
pi_216807377
BB: bewoners, Axel heeft 1 gc gewonnen met het spel hij houdt hem zelf.
Hij laat alleen los dat het een hele goede GC is.
Axel heeft de dubbele stem GC

[ Bericht 20% gewijzigd door Kissingbird op 23-02-2025 15:40:24 ]
pi_216807588
BB bewoners Jordy heeft 2 GC'rs gewonnen bij het spel en heeft besloten deze zelf te houden.
pi_216807732
@Dotteke kan je deze leegvegen

[ Bericht 88% gewijzigd door rinardo op 23-02-2025 16:38:20 ]
pi_216807883
Jordy is terug.
2x dubbele stem gekregen als GC je mag ze niet tegelijkertijd inzetten.
pi_216808035
Axel had al de Gamechanger de censuur, en door het spel van vanmiddag heeft hij nu ook de Dubbele stem

Jordy kreeg vandaag 2 x de Dubbele stem

Dit is wat iedereen nu heeft

pi_216808583
Ze hebben lekkere dingen gekocht weer *O*
appeltaart
5 flessen ranja
snacks met een airfyer
drop pakket
thee
koekjes pakket
amandelkoekjes
Stoofvlees met aardappel puree ,wortel , uien. Ze moeten doorgeven wanneer ze dat willen.

Eten is rijst paprika kip, banaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kissingbird op 23-02-2025 16:53:57 ]
pi_216808879
Het 'kartel' heeft een doos koekjes gehouden voor hunzelf.. voor bij het kartel overleg.
(Jordy, Mathie, Jolien)
pi_216809850
~ 17:55 - Sharice laat de keuze voor saus of pannenkoeken aan de rest over.

Sharice: "Ik denk eh.. I'll just follow, ik heb nergens meer mandaat"
Jane: "Nee joh, jij hebt toch ook een mening?"
Sharice: "Jaja, maar ik heb me voorgenomen me een beetje op de achtergrond te houden deze week..... Anders sta ik er deze week ook weer op"
Jane: "Ik denk dat je je daar gewoon niet zo druk om hoeft te maken, we leven gewoon een beetje met de dag"
Sharice: "Ik wil ook gewoon niet meer naar huis nu. Ik denk dat nu ook het slechtste moment is om nu naar huis te gaan omdat er veel dingen hier spelen en het in m'n hoofd thuis alleen maar meer gaat malen. Er zijn ook nog dingen niet uitgesproken nog, naar elkaar toe, of er is nog geen opening toe."

Jane: "Nou.."
Sharice: "Dan zien we wel. Als ik er op kom te staan door een spel vind ik dat niet zo erg, als ik er nu op kom te staan door medebewoners weet ik van waar dat komt. Maar ik vind het zo jammer dat ik degene bent die dan de schuld uit moet gaan dragen. Ook al zijn we me twee beschuldigd geweest"
"Ik denk niet dat iedereen dat zo ziet hoor? Dat iedereen alleen jou aankijkt"
Sharice: "Ik denk de meesten wel"

Jane weet niet hoe de rest er over denkt, Sharice ook niet, dat is het lastige zegt ze. Van Jane weet ze het want daar heeft ze een gesprek mee gehad.

Jane: "Stond niemand open voor een gesprek?"
Sharice: "Ehm, dat wil ik ook zelf een keer polsen want ik wil ook niet mensen in een gesprek aangaan waar mensen zich niet comfortabel bij voelen."
pi_216811689
20:38

Er valt een brief in de Vending Machine
Pootje is er als eerste bij.
Hij heeft een gouden enveloppe in zijn hand zonder opschrift
Maar Jordy mag hem lezen want hij heeft niks te verliezen.
1 bewoner wordt nu in de Panic Room verwacht jullie bepalen zelf wie
Na een potje steen papier schaar tussen Mattheus en Keanu gaat Keanu
pi_216811824
20:50
Keanu is al redelijk snel weer terug.

Keanu : Ik mag het niet delen, maar ik heb het niet gedaan. Ik had gelijk zoiets van 'nope'

Hij vertelt dat het iets algemeens was, niet speciaal op hem toegespitst. Hij mag er verder niks over vertellen. Hij zegt wel dat hij de telefoon wil oppakken mocht die gaan. Hij is benieuwd waar BB hem mee kan verleiden. Hij zegt dat BB er eigenlijk al over begon : eten.

21:05
Jordy heeft een doos koekjes ontvreemd voor het 'kartel'. Jordy, Matt, Jolien en Keanu eten een koekje.

SPOILER
Hij praat het goed door te zeggen dat de koekjes 10 euro kosten en hij 8 euro extra heeft betaald. Kistje is 10 euro, dus is mijn kistje.
Jolien : Dus eigenlijk is er 2 euro van de groep gejat.

Keanu : Ja, als je in een kartel vormt, moet je wel goed gevoed worden. Anders overleef je het niet.

[ Bericht 20% gewijzigd door Li0nHeart op 24-02-2025 07:29:04 ]
pi_216814687
9:00
Pootje heeft slecht geslapen vannacht, maar de andere 2 in de suite ook. Pootje is er al vroeg uit.
De dag begint met ontbijt, afwassen en sauna.

9:50
Ondertussen is de afvoer bij de wasbak/douches verstopt. Axel probeert dit te verhelpen.

[ Bericht 44% gewijzigd door Li0nHeart op 24-02-2025 09:53:00 ]
pi_216815125
10:20
Het spelgeluid klinkt. Er volgt een challenge voor 3 spelers, van elk team 1.
Kies degene met de meeste overtuigingskracht en die goed zijn tegenspeler kan lezen.

Jolien, Sharice en Keanu gaan spelen.
pi_216815641
11.10 ze zijn terug en leggen uit:
Het was een spel met geen positieve inzet want er waren 3 targets om uit te delen/ krijgen in het spel.
3x duel tegen elkaar spelen
6 sokkels in de kleuren rood en blauw,
De sokkels stonden tegen over elkaar met kistjes erop
Omdraaien van het kistje, erin kijken... dan stond er op leeg of target.
Dan liegen tegen de ander over de inhoud..
Jolien heeft 1 target, sharice 2 targets. Keanu heeft dus gewonnen en geen target gekregen in het spel.
Ze mogen zelf beslissen wie ze de target geven.

[ Bericht 10% gewijzigd door Kissingbird op 24-02-2025 11:29:32 ]
pi_216815703
bb zegt:
zojuist heeft sharice 2 nominatie targets ontvangen. Zij mocht zelf beslissen aan wie ze die gaf.
1 is voor haarzelf de ander is voor Mattheus

Duidelijk wordt dat de targets in eigen team moesten blijven..

[ Bericht 19% gewijzigd door Kissingbird op 24-02-2025 11:23:07 ]
pi_216815876
BB:
zojuist heeft jolien een nominatie target gekregen, mocht zelf beslissen wie het kreeg.
Ze had de keus tussen Axel en zichzelf en heeft gekozen voor zichzelf.

Door dit spel 3 met een nominatie target:
Jolien
Mattheus
Sharice
pi_216816345
Dit is, zoals het er tot nu toe nu voor staat, deze week,

pi_216817377
bb van ieder team mag 1 iemand naar de DR
jullie mogen nu overleggen wie dat wordt
jullie bepalen zelf de volgorde

Jordy milena Jane gaan erheen in deze volgorde
pi_216817537
bb:
de DR was open omdat de kluis was geopend
de kluis is leeg
de kluis is gesloten

Jordy: ik heb 2500 euro uitgegeven en alles opgekocht. Ik heb nog 600 euro over. :D
Er lagen maar 2 dingen en hij moet ze deze week inzetten van BB.
Jordy zegt dat het alles op z'n kop gaat zetten en dat hij ze heeft gekocht voor de mensen die hij mag.
Hij geeft aan dat deze die van Sharice overruled, Sharice mag die van haar wel inzetten maar niet op die 2 van Jordy.
Er komen ook geen andere GC meer om te kopen deze week. Dat had BB hem gezegd.

[ Bericht 14% gewijzigd door Kissingbird op 24-02-2025 14:17:45 ]
pi_216817973
Nog een kleine aanvulling op bovenstaande, naar aanleiding van een 'kartel' overleg.

Jordy vertelt dat hij zijn GC'ers moet inzetten nadat de laatste target is uitgedeeld en voordat de nominaties beginnen. Hij zal dan naar de DBK geroepen worden. Hij zegt ook dat Sharice deze niet kan overrulen met haar GC.

Uiteindelijk vertelt hij ook welke GC'ers hij heeft. Hij mag van 1 iemand het target wegnemen, en van 1 iemand het target ruilen met iemand anders.

Hij vertelt dat ze dit tegen niemand mogen zeggen, ook niet tegen Axel.

15:05
Jordy is alleen op de slaapkamer en Sharice, Milena en Axel komen binnen. Jordy vertelt over z'n GC'ers, dat hij ze nooit eerder heeft gezien, dat hij ze deze week moet inzetten en dat Sharice ze niet kan overtoepen met haar GC.

Hij vertelt dus vrijwel alles, behalve wat ze daadwerkelijk inhouden.

[ Bericht 22% gewijzigd door Li0nHeart op 24-02-2025 15:09:12 ]
pi_216818708
De 2 nieuwe GC's heten : saboteur.
pi_216818921
Er valt een brief in de Vending Machine
Jan is er als eerste bij.
Ze heeft een gouden enveloppe in zijn hand zonder opschrift
1 bewoner wordt nu in de Panic Room verwacht jullie bepalen zelf wie
Milena gaat
pi_216819369
Teksten vanuit de CoS:

Milena is terug, Milena zwijgt
Keanu denkt dat ze hetzelfde had als hem.

Jordy fluistert tegen Keanu en Jolien: "Het gaat sowieso gebeuren, dat Axel of Jane ernaast komt te staan. Als Axel er geen heeft, komt Jane ernaast, als Axel er wel een heeft, is het misschien Axel. Dus, voila, dus het kan niet anders dan dat een van beiden erop komt te staan. Want ik heb al gezegd, dat als ik geen target krijg deze week, ga ik hem bij jou [Jolien] weg halen. Dus, voila, en stel dat hij er wel een heeft, kan ie niet op hem gaan is de bank bekend."

16:15
Het valt Matt op dat Jane stiller is dan normaal, hij vraagt wat er is. De deur gaat dicht, en hij wil weten wat er is.
Jane: Ik ga kijken hoe de week loopt.

Matt zegt haar dat ze zich geen zorgen hoeft te maken.

16:50
Sharice is met Milena en Pootje in de suite.

Pootje : Ik heb geen goesting meer ... ik heb geen goesting meer. Ik ga naar huis. Ik ga overeenkomen met BB dat [ik wegga als Sharice weg moet]. Ik ga een Davidje doen.
..
Pootje : Het interesseert me niet. Ik weet wat ik hier doe en wat ik thuis heb.

Pootje loopt de kamer uit.

Sharice : Die worden zot he, als ik op de lijst sta en Pootje gaat in mijn plaats. Die slaan op til alle vier.
Het filmpje:
SPOILER

[ Bericht 41% gewijzigd door Li0nHeart op 24-02-2025 17:23:10 ]
pi_216820940
De telefoon gaat en jane neemt op:
belangrijke keuze voor jou
1 iemand moet naar de dbk komen en die moet een hele belangrijke beslissing nemen
en je mag het niet zelf zijn
kies dus wijs
mijn vraag is : wie mag er zometeen naar de dbk komen
je mag je omdraaien zodat de rest niet kan liplezen
Axel kiest ze
duidelijk dan zal ik axel dadelijk zelf naar de dbk roepen tot die tijd mag je er niet over praten.
  maandag 24 februari 2025 @ 19:49:51 #132
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_216821795
Axel terug, heeft een nominatie target moeten uitdelen. Kon kiezen voor keanu, jordy of milena.
Hij heeft de target, na heeeel lang nadenken, aan jordy gegeven. Was een tactische beslissing.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_216821847
Dit is, zoals het er tot nu toe nu voor staat, deze week,

SPOILER

[ Bericht 21% gewijzigd door rinardo op 26-02-2025 15:27:04 ]
pi_216822032
20:00
Jordy is niet blij met de beslissing van Jane om Axel te kiezen. Ten eerste zegt hij gaat hij de pin nu aan Axel geven, en niet meer aan Milena. Ten tweede zegt hij tegen Jane dat het geen slimme keus was, omdat ze nu zelf op de bank terecht komt.

Jane praat na met Jolien en zegt : Hij is boos op mij omdat ik Axel heb gekozen. Ik wist niet eens dat er een nominatietarget uitgedeeld moest worden!

Even later praat Jane nogmaals met Jordy. Ze zegt dat haar ogen nu open zijn. Ze wil met Axel gaan praten. Ze zal absoluut niet vertellen welke GC'ers Jordy heeft.

Jane loopt naar Axel in de sauna. Ze vertelt welke GC'ers Jordy heeft.

[ Bericht 23% gewijzigd door Li0nHeart op 24-02-2025 20:49:59 ]
pi_216823366
21:23

Peter begint te krijsen.
Als alle bewoners er zijn, met hun zender om zegt Peter
De kijker heeft opnieuw beslist .
De kijker heeft opnieuw beslist .

[ Bericht 5% gewijzigd door Kodiak100 op 24-02-2025 21:34:31 ]
pi_216826184
9:25
De nieuw dag is begonnen in het BB huis er wordt make up gesmeerd, tactiek besproken en ontbijt gemaakt.
Er hangt nu een spaarkaart met keuken deel B er op en 6 zegels
Big Britherbspreekt de bewoners toe.
Bewoners jullie zitten hier al een tijdje en strijden iedere dag voor jullie plekje en dat doen jullie allemaal op jullie eigen manier. De kijkers zien dit en gunnen jullie tot aan de finale alle ingrediënten voor het bakken van brood, de spullen staan klaar in de DR.
pi_216826617
10.20 uur:
bb: bewoners voortaan geldt als ik zeg freeze staan jullie allemaal stil er zal dan iets of iemand mijn huis betreden wanneer je beweegt maak je geen kans meer op de 10k van het contract
laten we even oefenen: bewoners freeze.
Na een paar minuten zegt hij weer : unfreeze

[ Bericht 5% gewijzigd door Kissingbird op 25-02-2025 10:47:36 ]
pi_216826652
BB: bewoners als dit een echte freeze was geweest hadden jullie het niet gehaald. Je mag niet alleen niet bewegen je mag ook niet praten. Je mag ook niet vragen wanneer het is afgelopen.
De persoon die beweegt praat tijdens een freeze verbreekt daarmee zijn of haar contract..
pi_216826925
11.00 uur
Telefoon gaat en Pootje neemt op.
bb: als ik je dadelijk roep moet je meteen naar de PR komen
dankjewel
pi_216826983
11.05 uur: BB: David kom naar de Panic Room

[ Bericht 1% gewijzigd door Kissingbird op 25-02-2025 11:19:13 ]
pi_216827078
11.15 uur Pootje komt terug uit de PR met een brief van zijn vrouw.
Hij gaat hem alleen lezen zonder iemand erbij in de suite en is er een beetje emotioneel door. (huilt even)
Foto van @Hoempah uit de Cos:
SPOILER
Contract van hem is dus ook verbroken..Kiki kan 10k winnen nog als hij niet toegeeft aan de verleiding die voor hem nog komt.

Milena mag de brief voorlezen in de woonkamer. Dit doet ze zelf met een traantje erbij..

[ Bericht 28% gewijzigd door Kissingbird op 25-02-2025 11:57:15 ]
pi_216827227
Axel moet naar de DBK. Het stinkt heel erg in de wc.
Pootje moet naar de DBK met de brief van zijn vrouw.

[ Bericht 39% gewijzigd door Kissingbird op 25-02-2025 11:43:48 ]
pi_216827669
Jane kraakt haar broertje (voor de grap) af voor het geval die bij een freeze zou komen.
Uit de Cos :
Jane : Als m'n broertje voor m'n neus staat, zeg ik echt 'Ga Weg!'. Mijn broertje is genadeloos, die gaat gewoon natte vinger in m'n oor doen. Me proberen te zoenen .. die gaat allemaal verschrikkelijke dingen doen.

later:
Jane: mijn broertje zou mij echt voorbij lopen en meteen naar Jolien lopen. Hij zou ook nog zijn nummer in haar zak zetten of zo ergens.
jordy: hij zal wel doorhebben dat ze met iemand anders is.
Jane: hij zal dan zeggen ' ik zie hem nergens hier'

jane: ik vind mijn broertje lelijk. Ik ga toch niet over mijn eigen broertje zeggen dat hij knap is (met :r :r geluid)
pi_216828697
Op de slaapkamer praten Milena, Sharice en Pootje.

Milena : Als ik dat zou lezen, zou ik echt weggaan.. want ik wil dat alles goed gaat.
Ze wijst Pootje erop dat het misschien niet helemaal lekker loopt thuis.

Even later zegt ze het volgende over een ander onderwerp:
Milena : Ik moet al weer kotsen toen ik weer commentaar kreeg, uit boosheid. Jezus, ik mag niet ademen of het is boos. Precies mijn man.

Het is niet helemaal duidelijk over wie ze het hier heeft, maar ze heeft vanochtend een aanvaring met Mattheus gehad, toen zij een opmerking maakte.
pi_216828818
Big Brother
Bewoners jullie hebben de knop al zien staan
Een knop betekend vroeg of laat op dat er op gedrukt moet worden
Deze keer kan er iets mee verdiend worden
En wel spaarzegels voor het laatste deel van de keuken
1 persoon per team voor het drukken op de knop
BB raad aan iemand af te vaardigen die een goed gevoel voor timing heeft

Team van Jolien kiest voor Jane
Team van Jordy kiest voor Pootje
Team van Mattheus kiest voor Mattheus

Alle apparaten met een klokje moeten uit het stopcontact worden getrokken
Boudoir en sauna zijn verboden gebied.

Bewoners luister goed
Jullie gaan spelen voor de keuken
De knop is verbonden met de timer van 20 minuten
Jullie moeten voorkomen dat de timer afloopt
iedere keer dat er gedrukt wordt is gaat de timer terug naar 20 minuten
3 uur lang moet de timer lopen
De 3 spelers mogen elk 3x drukken
Daarna kost het 100 euro per druk uit het contract geld.
Jullie spelen met elkaar en niet tegen elkaar.

[ Bericht 26% gewijzigd door Kodiak100 op 25-02-2025 13:58:09 ]
pi_216828819
14:05
BB telt af en de opdracht begint. Op stream zien we even een klok in beeld die aftelt vanaf 20 minuten en direct daarna een dubbele SL.

Na 18 minuten drukt Pootje voor de 1e keer. Buiten beeld reset de timer weer naar 20 minuten.

Ondertussen probeert BB de 3 af te leiden. Hij vraagt aan Pootje hoe oud hij ook al weer is. En zet ineens de sfeerverlichting aan.

[ Bericht 74% gewijzigd door Li0nHeart op 25-02-2025 14:24:35 ]
pi_216829429
Uit de vending machine komt een spaarzegel gerold, de 1e van 6 die ze moeten sparen voor deel B van de keuken.

Ondertussen wordt er op allerlei manieren doorgeteld.
SPOILER
(Image : Ebinas)

14:39
De tweede keert drukt Mattheus op de knop na 17 minuten. Gelijk hierna gooit BB muziek in het huis.
SPOILER

[ Bericht 31% gewijzigd door Li0nHeart op 25-02-2025 15:10:32 ]
pi_216829544
14:45
BB maakt het ze extra moeilijk en gooit het douche alarm erin. Een aantal bewoners gaat douchen. De tellers niet.

Ook Peter bemoeit zich ermee : De tijd tikt! De tijd tikt!

Weer een paar minuten later, als de rest buiten is, komt er een leeg blaadje uit de Vending Machine. De tellers zijn toch nieuwsgierig en gaan kijken.

De derde keer drukt Jane, na 16 minuten.

[ Bericht 15% gewijzigd door Li0nHeart op 25-02-2025 14:56:16 ]
pi_216829843
15:10
De telefoon gaat. Milena rent in haar badjas naar de telefooncel en neemt op.
BB zegt : "Oh sorry, verkeerd verbonden"

SPOILER
Vlak hierna, na ongeveer 17 minuten, drukt Pootje voor zijn 2e keer:
SPOILER
De Vogeltjesdans komt voorbij, en BB maakt het de tellers heel moeilijk.

[ Bericht 28% gewijzigd door Li0nHeart op 25-02-2025 17:13:24 ]
pi_216830048
15:28
Matt mag dit keer drukken, na 16 minuten. Ze tellen hierna rustig verder. Het is ook even rustig in het huis.

15:35
De 3e zegel komt uit de Vending Machine. Vlak hierna klinkt de stem van BB in het huis:
Bewoners, en vooral Jane, David en Mattheus, luister goed! Welke bus kan niet rijden?
...... Een BRIEVENBUS! Padum-tsssss.

En Jane drukt als laatste voor de 2e keer op de knop. Na ongeveer 16 minuten. Ze moeten nu nog 1 uur en 20 minuten om en nabij.

[ Bericht 33% gewijzigd door Li0nHeart op 25-02-2025 15:45:23 ]
pi_216830299
BB leest voor alledrie 1 fankaart voor die binnen is gekomen, inclusief de beschrijving hoe de kaart eruit ziet. Jane breekt, maar telt wel door. De anderen komen helpen door tijdelijk het tellen even over te nemen.

15:59
Pootje drukt voor zijn 3e keer. Op de timer stond 15 minuten, dus ze tellen steeds iets sneller. Ze proberen bij 18 minuten te drukken.

[ Bericht 22% gewijzigd door Li0nHeart op 25-02-2025 15:59:55 ]
pi_216830652
16:15
Mattheus drukt voor de 3e keer, na 17m10. Vlak daarvoor klonk het lievelingsnummer van Pootje in het huis. Harde rock muziek. Hij laat het tellen even voor wat het is, en geniet van de muziek.

Ook de 4e spaarzegel is inmiddels op de spaarkaart bevestigd.

Ook voor Jane komt er nu een nummer voorbij waar ze erg van lijkt te houden.

16:29
Ook Jane drukt voor de 3e keer. Vanaf nu gaat het geld kosten. Met hun huidige tempo zullen ze nog 2 keer moeten drukken om 17:05 te halen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Li0nHeart op 25-02-2025 16:43:50 ]
pi_216831026
16:40
BB zet een nummer aan waar Mattheus heel veel van houdt. Nu stopt hij even met tellen en laat zich even gaan in de muziek.

16:46
Pootje drukt voor de 4e keer op de knop. Dit keer was het na ongeveer 18 minuten.
BB komt vertellen dat dit Pootje 100 euro kost.

17:03
Pootje drukt nog een keer. Vlak hierna gaat BB aftellen en is de opdracht geslaagd!

Het 2e gedeelte van de keuken is eindelijk vrijgespeeld. BB meldt nog even dat er nu 200 euro bij Pootje van het contract afgaat. [Ook al kan Pootje het geld niet meer verdienen.]

[ Bericht 25% gewijzigd door Li0nHeart op 25-02-2025 17:09:28 ]
pi_216833050
19.40 Geluidje klinkt in het huis..
BB : Jordy en Pootje kom naar de PR.

Groep speculeert of er een freeze gaat komen omdat de 2 mensen zonder speelgeld nu weg zijn.
pi_216833472
Er is opeens een freeze
De oma van Sharice komt binnen en zegt lieve dingen tegen Sharice en Milena.
Ze heeft een taart gebakken vandaag voor de groep.
Ze zei oa tegen Sharice:
weet charice niet alleen in dit project.. mensen vrienden, collega's werk (welk werk?) , toneelvrienden..
week geleden moeilijk
sterker dan uw denkt..
achterban staat achter u
bedankt milena voor de vriendschap en steun aan mn kleindochter
heb deze ochtend uw taart gemaakt met hulp patisserie
met veel liefde gemaakt
dicht bij u mag niet knuffelen
fictieve dikke knuffel en warme liefde, u doet het echt goed meisje
u kunt het straks opeten met de medebewoners

[ Bericht 21% gewijzigd door Kissingbird op 25-02-2025 20:16:12 ]
pi_216833597
BB:
proficiat niemand heeft bewogen
goed gedaan en bijzonder knap van jou sharice geniet van de schuimtaart

[ Bericht 3% gewijzigd door Kissingbird op 25-02-2025 20:15:30 ]
pi_216834357
21:10
Het was vanmiddag al te lezen in de CoS, en Jordy zegt het vanavond nog een keer. Hij wil toch Milena erop zetten. Tegelijkertijd zijn dit dagkoersen, en kan het morgen weer anders zijn.

SPOILER
Jordy : [Milena], die staat er deze week op.
Jordy : Het beste is : Sharice, Milena, Axel ... Sharice, Milena, Jane. Het ligt er een beetje aan hoe de laatste target verdeeld gaat worden.

21:25
Milena en Sharice gaan de taart aansnijden en verdelen.

Milena: De taart mag niet gelijk verdeeld worden....groot stuk voor de leuke mensen en klein stukske voor de minder leuke mensen.

SPOILER

[ Bericht 12% gewijzigd door Li0nHeart op 27-02-2025 19:33:49 ]
pi_216838346
De teams moesten in de GR zelf beslissen wie van elk team de volledige waarde van hun eerder getekende teamcontracten gaat krijgen.

Keanu werd gekozen in team paars
Axel in team rood
Milena in team blauw

Zij kregen van hun andere teamleden al het geld gegund en zijn daarmee nu de rijkste bewoners.
De teams zijn daarmee ook opgeheven.

[ Bericht 21% gewijzigd door KinKiJan op 26-02-2025 11:45:54 ]
pi_216839669
Uit de COS
Rond 11.15 moest Jordy naar de DBK gaan.
Is daarna stiller. Matthie vraagt aan hem of er wat is maar hij zegt dat er niks is.

rond 12.15 uur
Als Jane Jordy Matthie in de keuken zijn vaagt Jane of het aan haar ligt of dat er een grafstemming hangt?
Jordy zegt dat er idd spanning hangt /is.
pi_216839994
Gesprekje Jane en matthie
jane: maar jordy wantrouwt mij he?
Mathie: ja maar dat heeft hij je ook gezegd
Matthie: dom he? dom he?
Jane: wat?
matthie: productie, hoe kun je zo'n fouten maken. (lijkt over zijn gc te gaan)

Jane geeft aan alleen Axel, Jolien en Matthie te helpen in het spel.
pi_216840031
Jolien geeft aan bij Jane, Keanu, Matthie niet te weten wat ze voelt en emo te zijn. Ze wil er niet over praten en even alleen zitten.
pi_216840304
13.15 uur
geluid en stem van BB
bewoners: de allersterkste gc ooit zijn deze week gekocht in mijn kluis, de rode en groene saboteur.
deze gc'rs zijn gekocht en moesten deze week verplicht worden ingezet en deze gc zijn oppermachtig.
want geen enkele gc in het spel kon deze ongedaan maken
deze gc konden het spel dus totaal op zijn kop zetten
en precies dat is gebeurd
de rode saboteur maakt de target ongedaan, hiermee haal je een nominatie target weg
die groene je haalt een target weg maar verdwijnt niet, je verplaatst hem naar een ander.
de saboteurs zijn ingezet
en ik maak nu bekend welke bewoners vanaf nu een target hebben
zij kunnen dus deze week genomineerd worden

Foto van @KinKiJan
SPOILER
Targets zijn:
Sharice
Jane
Milena
Jolien
pi_216840828
Daarna volgen er meerdere streamwissels tussen verschillende gesprekken. (beetje te veel om allemaal uit te werken hier ;)) Korte weergave:

Jolien moest huilen (niet zozeer door de targets) ze was al emotioneel voor BB de targets benoemde. Ze praat erover met Jane. Ze vindt niet dat het er eerlijk aan toe gaat in het huis. Ze wil graag ook iets in de kluis kopen voor haar en de jongens. Ze komt niet altijd goed op voor zichzelf en mist thuis. Komt ook nog door de freeze van gister toen de oma van Sharice er was. Heeft ook iets bij haar gedaan.

Andere stream:
Axel vraagt aan Jordy waarom hij niet erop staat.
Jordy legt uit:als jij iedere week op mij gaat, moet ik iedere week op jou gaan om mijn stem weg te poetsen maar ik ben niet zo van wraak, zo van; jij op mij dus krijg je hem nu terug.
Had er lang over nagedacht.
Jordy vindt dat er mensen in het huis zijn die zich heel veilig wanen en maar 1 keer of niet erop staan
iemand in het huis die sneertjes uitdeelt, vorige week beloofde mij niet erop te zetten en toch deed.
heb hier lang over gedacht
Axel: nou thanks!

Andere stream: Matthie en Keanu
Milena is boos op matthie.

mathhie: zij vindt dat ik het had moeten zeggen.. jij bent degene die afstand neemt..
ze is kwaad op mij he!
Ik ben altijd degene waar mensen boos op worden
Matthie: dit is extact hetzelfde als wat ze mij had geflikt. Het ging tussen Axel of jou.. en ik beslis niet , hij beslist.
Matthie: ik was aan het afwassen kwam ze naar mij zei ze: bedankt he..
je bent niet eerlijk tegen mij geweest..
Matthie gezegd: dit is hetzelfde als wat jij me toen hebt geflikt met Sharice he.

Buiten gesprek:
Op s2
Milena: schatteke mag ik nu eens wat zeggen
denken jullie nu dat ALS jolien zou weggaan dat Jane met ons zou meedoen??
Ik heb niemand nodig in de zin van hun

Sharice zegt dat ze eruit gaat als Milena eruit moet.

In de suite is er een gesprek met :
Milena, Sharice, Jolien, Pootje, Axel

Jane is nog gaan navragen bij Matthie waarom hij , jordy keanu het over haar hebben gehad buiten. Pootje heeft tegen haar gezegd dat hij haar naam hoorde buiten.. in negatieve zin..
Matthie zegt dat dat onzin is, dat ze open zijn geweest tegen haar. Dat Jordy heeft gezegd geen vertrouwen in haar te hebben maar dat heeft hij ook zelf tegen Jane gezegd.

Keanu klopt een keer aan vraagt of Jolien daar is.. Milena zegt nee maar hij ziet Jolien wel zitten (zegt hij).

[ Bericht 3% gewijzigd door Kissingbird op 26-02-2025 15:21:02 ]
pi_216840969
14.00 nominatie geluid

Axel zegt in de suite dat hij bij 1 saven Jane wil saven.
Bij 2 saven wil hij Jane en Milena saven.

Jane wil niet op Jolien maar moet .. zegt ze tegen Axel.
Axel zegt: nee hoor.. dan save je Jolien
Ik save jou en Jolien.

Jolien zegt als ze terug komt van het nomineren: het is nutteloos. (sloeg op al hun plannetjes met 1 of 2 mogen saven)
meer mag ze niet zeggen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Kissingbird op 26-02-2025 21:24:35 ]
pi_216841745
Nominatie Target (doelwit) zij kunnen dus deze week genomineerd worden

pi_216847267
Jordy heeft vanochtend bij het pannenkoeken bakken 4 pannenkoeken achterover gedrukt. Die gaan ze straks met het 'kartel' nog opeten. Dit vertelt ie op bed aan Jolien.

21:55
Ondertussen is er een groot kussengevecht gaande in de woonkamer.
SPOILER
(Video : engine)

En een langere video van spapaars : https://streamable.com/i8wul8

[ Bericht 31% gewijzigd door Li0nHeart op 27-02-2025 19:33:38 ]
pi_216849767
8:00
De bewoners worden relatief vroeg wakker gemaakt door BB, om 8 uur gaat het licht al aan. En tegelijkertijd klinkt ook het douche alarm, dus de meeste bewoners gaan, half-slapend nog, richting de douches omdat ze lekker willen douchen.

Het FOK-forum heeft ondertussen last van wat snelheids- en capaciteitsproblemen. Hier wordt aan gewerkt, dus adem in, adem uit, en heb vooral geduld vandaag :)
pi_216850166
‼️ Nominaties zijn bekend ‼️
Sharice, Jane en Milena zijn genomineerd!

[ Bericht 3% gewijzigd door rinardo op 27-02-2025 10:33:14 ]
pi_216850327
Jolien en Jane praten dingen uit. Jolien voelde afstand. Jane zegt dat ze in het huis met iedereen een beetje mee kletst, maar dat er maar 3 personen zijn waar ze echt wat bij voelt (Matt, Axel en Jolien).
Ze probeert Jolien uit te leggen dat ze soms meer voor haarzelf moet kiezen, iets harder zijn, maar ze snapt ook dat het voor haar moeilijk is, omdat ze heel gevoelig is. Jane zegt dat ze Jolien gaat proberen te helpen.

Jane vertelt ook dat de afstand te maken had met de stress van gister en niks met Jolien. Ook dat ze wel achter de rug om van Jolien met Sharice en Milena over haar had gepraat, maar dat ze dat niet persoonlijk moet opvatten. Jane zegt dat ze tegen iedereen zegt wat ze willen horen.
Alles is weer goed tussen ze, en Jolien is heel blij.

[ Bericht 13% gewijzigd door Li0nHeart op 27-02-2025 12:40:24 ]
pi_216851936
De 3 genomineerde dames worden richting de PR geroepen om de podcast op te nemen. Een uurtje later zijn ze weer terug.

In de suite kijken Milena, Axel en Jane terug op de podcast, waarbij Axel natuurlijk vooral nieuwsgierig is.

Jane : We hebben ook gereflecteerd naar elkaar hoe we onszelf hebben neergezet en geprofileerd in de afgelopen weken
Axel : En wat is daar uit gekomen?
Jane : Dat we sinds 2 dagen beste vriendinnen zijn.
Milena : Ja
Axel : Samen uit eten in Antwerpen.
Milena : Ja .. misschien he... als we binnen 2 dagen nog steeds overeenkomen.

Jane : Ze vroegen in het boudoir of we over het kartel gepraat hadden in de podcast.
Milena : Maar waarom zijn die zo bang?
Jane : Omdat wij niets delen, dan trekken ze eigen conclusies. Maar ik heb het direct ontkracht. Dat we niet over ze hebben gesproken.

In de podcast was een boodschap van een kijker geweest dat ze het spel minder hard moeten spelen en meer moeten genieten.

Axel : Spelen wij het spel zo hard dan? Ik denk het niet..

[ Bericht 78% gewijzigd door Li0nHeart op 27-02-2025 14:57:09 ]
pi_216854837
BB : Spiegeltje, spiegeltje aan de wand ,wie heeft het schoonste huis in het land? Mijn huis niet. tijd voor een grote schoonmaak, er staat een beloning tegenover.

En dus gaan alle bewoners het huis schoonmaken van voor naar achter en van onder tot boven. Ze zijn er een dik uur druk mee. Iedereen helpt mee, alleen Mattheus niet. Hij heeft erge hoofdpijn en mag op bed liggen.

SPOILER
(Video : spapaars)
pi_216855029
Terwijl een aantal bewoners afwassen en Matt op de bank ligt met hoofdpijn krijgt de rest dansles van Keanu. Ze mogen de rest van het huis namelijk nog niet in, aangezien er spiegels worden opgehangen.
SPOILER
Er haken steeds meer bewoners aan, en uiteindelijk is iedereen, behalve Mattheus, aan het oefenen. Ze hebben er de grootste lol in.

[ Bericht 7% gewijzigd door Li0nHeart op 27-02-2025 19:33:27 ]
pi_216855152
19:30
BB heeft er ook lol en en ze krijgen zowaar de muziek van het liedje om bij te dansen.

SPOILER

[ Bericht 71% gewijzigd door Li0nHeart op 28-02-2025 23:19:27 ]
pi_216855637
19:55
BB bewoners jullie mogen de woonkamer weer laten.
Geniet van jullie beloning
Er zijn diverse spiegels opgehangen
Ze denken dat de grote spiegel in het Boudoir een doorkijk spiegel is.
pi_216861214
Jordy heeft vanmorgen pannenkoeken gebakken.

Er wordt over en weer wat gesproken over elkaar.
Keanu en Matthie over Milena. Keanu heeft blijkbaar een gesprek gehad (kan ook gister zijn geweest) met Milena en haar aangesproken op haar sneertjes. En dat ze vaker zegt dat het haar allemaal niet boeit, ze wegloopt maar dat hij dat niet geloofd.
Volgens Keanu was ze in tranen. (gesprek niet gezien) wel de nabespreking gehoord tussen hem en Matthie.
Matthie zegt dat hij ook met Milena gepraat heeft, dat ze ook heeft gezegd hele nare dingen over hem gezegd te hebben, achter zijn rug, en dat ze hoopt dat dat niet op tv komt.
Sharice was bij dat gesprek en had gezegd dat ze niks verkeerds heeft gezegd.

Binnen hebben Pootje Milena Axel het even over Jordy.

[ Bericht 38% gewijzigd door Kissingbird op 28-02-2025 11:08:34 ]
pi_216861345
11:15
Mooi stukje, opgetikt door KinKiJan:

Pootje: "Dat je genomineerd ben, dat hoort erbij, dat is het spel. Het gaat erom hoe je manieren neemt en jezelf... Weet je wij hebben hem vorige week genomineerd, toen stonden wij ook niet van 'Haha! Topspel! Heyheyhey!'. Ik vind dat je dat ook niet... Uit respect voor iedereen, iedereen wil die...."
Axel: "....Toen werd ie ook nog half boos, van 'en dan mag zij beslissen en dan sta ik erop'. Dan mag jij dus beslissen dat ie er eventueel op komt, en dan wordt ie boos" (tegen Milena)
Pootje: "Iedereen wil hier zo lang mogelijk blijven, niemand wil hier weg, dus je kunt het respect tegenover elkaar hoog houden. Het is niet leuk, de nominaties bij wijze van spreken, het hoort erbij, maar je moet de wonden niet ....."
Sharice: ".....Open halen?"
Pootje: ".....Open halen! Of nee, het mes niet dieper duwen he. Het is het spel"
pi_216863544
Pootje en Jordy hebben een gesprek op verzoek van Pootje.

Pootje geeft Jordy terug dat het op hem soms niet respectvol overkomt als Jordy weet dat er wat gaat gebeuren (nominatie van laast..) en hij dan roept: TOP SPEL voor ze moeten gaan nomineren.

Jordy legt uit dat het niet zo bedoeld is.. dat het ook door de spanning van het spel komt en dat hij bijna iedere ochtend wel een keer TOP SPEL zegt.

BB is echt zijn spel i. hij daar in zijn element zit.. en enthousiast is.
Jordy legt uit dat hij bv bij de gamechangers die hij had ingezet weet wat er die dag gaat gebeuren, daar spanning ook voor heeft.. en zich dan zo uit.

Jordy: timing was niet goed misschien. Als men het mij niet zegt kan ik er niks mee. Blij dat mensen dingen in de kaarten hebben geschreven. Was er al van bewust want mensen gaven het hier ook al terug.
Heeft ook ervan geleerd hoe hij de eerste 2 x op de nominatie gereageerd heeft en de vorige keer ging hij er anders mee om.

Jordy: dit is mijn enthousiasme, impulsiviteit.. dit is mijn spel. En ik vind dat echt top. Wil zo lang mogelijk blijven. Wordt alleen maar mooier.
Sla er soms wat in door .. soms verkeerde opmerking , escalatietje..
als niemand het zegt dan weet ik het niet
Moet me er meer bewust van zijn,.
Pootje: op zo;n moment moet je misschien niks zeggen.
Hij snapt het wel en gaat er op letten.

Jordy : ik snap je , Top spel
Pootje: doe er wat mee :D

[ Bericht 7% gewijzigd door Kissingbird op 28-02-2025 14:07:10 ]
pi_216864323
Tijdens Fan week zijn jullie de Decision Makers. Eerste keuze: Wat worden de Weekly Basics? En welke luxe's komen er beschikbaar om te kopen?
Stemmen kan tot vanavond 22u 👇🏻
BE: https://www.goplay.be/big-brother/stemmen
NL: https://www.rtl.nl/programma/5195912/big-brother/stemmen
pi_216866672
19:25
Zoals elke week gaat het douche alarm af zo'n 2,5 uur voor de liveshow. De bewoners gaan douchen en wanneer Jane en Matt onder de douche staan, maken ze er een dolle boel van.

SPOILER
(1e video : spapaars)

In de woonkamer speculeren Keanu en Pootje samen met Milena en Sharice wie ze denken dat er naar huis moet. Maar ze hebben geen idee, zeggen dat ze het niet meer in kunnen schatten.
pi_216866952
19:40
Jane wordt achterna gezeten door Axel, en Jane loopt Peter omver. Speakerdraden los, vleugel kapot.

SPOILER

[ Bericht 17% gewijzigd door Li0nHeart op 28-02-2025 23:19:03 ]
pi_216869441
21:35
De live show is begonnen. De 3 genomineerden hebben besloten alledrie hetzelfde gekleed te gaan.
SPOILER
In tegenstelling tot wat de poll van Salar aangaf, wordt Sharice als eerste gesaved.

Het gaat tussen Milena en Jane, en zoals verwacht verschijnt de foto van Jane op het scherm. Milena moet het huis verlaten.

[ Bericht 12% gewijzigd door Li0nHeart op 28-02-2025 23:19:09 ]
pi_216871435
23:10
BB: De 1 z'n dood, de ander z'n brood.

SPOILER
De erfenis van Milena wordt verdeeld, het geld wordt door 8 gedeeld. 12814 / 8 = 1602 euro.

Iedereen krijgt er 1602 euro bij.
SPOILER
Als laatste zegt BB nog, dat rijk zijn in zijn huis wordt beloond.

[ Bericht 15% gewijzigd door Li0nHeart op 28-02-2025 23:19:18 ]
pi_216871633
23:20
Sharice zegt buiten dat ze gaat strijden aankomende week.
SPOILER
(Image: Puzzie)

[ Bericht 15% gewijzigd door Li0nHeart op 02-03-2025 15:25:19 ]
pi_216872223
23:45
Er zijn 2 voice memo's van Fans te horen
Buiten een andere dan Binnen
Die binnen is voor Jolien
De fan zegt Jolien haar favoriete bewoner is en dat ze meer voor haarzelf op moet komen
Er volgt ook een boodschap voor Mattheus
Axel heeft ook een boodschap gehad
Keanu heeft ook een boodschap gehad
Jordy heeft ook een boodschap gehad
Sharice heeft ook een boodschap gehad waarin Milena ook nog benoemd is.
Jane krijgt als laatste ook een boodschap

01:15
In de Game Room krijgen bewoners naast een hapje en drankje ook filmpjes van de fans te zien.

[ Bericht 9% gewijzigd door Kodiak100 op 01-03-2025 01:17:39 ]
pi_216874274
Jane en Axel hebben nog tot erg laat wijn?/champagne? zitten drinken aan de bar en hadden het over van alles over hun avontuur met wat lol. Onder andere over hun binnenkomsten en daar ook op reflecterend dat het allemaal niet zo slim was, zo hard binnenkomen in een groep met honger en verveling, die totaal in de game zaten. En zo - bewust van eigen aandeel - de buitenbeentjes werden die elkaar opzochten door ‘samen zielig een balletje heen en weer te gooien op de bank’ :P Leuk gesprek.

Daarna hebben ze nog wat fan posters opgehangen in de woonkamer (net te laat voor een shot van dichtbij, maar goed):

Gevolgd door een lachkick tandenpoets-sessie:

Een latertje, rond iets voor 5 gingen ze naar bed B:)B :z

[ Bericht 3% gewijzigd door Willewa op 01-03-2025 05:25:46 ]
Leh-kùr
pi_216875225
Even na 8 uur gaan de lampen aan op de slaapkamers.
Jane heeft een ochtendhumeurtje omdat ze zo laat is gaan slapen na de late night sessie met Axel :D.
Ze wil weten wanneer de het overdag is.. (overdag mogen ze niet slapen in het huis).
Jane zegt: ik vind het ochtend.
Opeens hoor je BB zeggen : NEE :D

Pootje zegt haar dat ze heel hard gesnurkt heeft en doet haar als ze wakker worden.
Hij zegt later tegen Axel (met een lach) als die in de suite komt kijken dat ze niet stil zijn geweest.. niet gefluisterd maar Axel gewoon met normale / zware stem gepraat afgelopen nacht, :D

Jordy maakt pannenkoeken voor de groep.
Ze praten aan de ontbijttafel na over de spullen die ze gekregen hebben afgelopen nacht.
pi_216875402
9.30 uur de papegaai laat van zich horen:
Annemieke jansssen zegt: deze bewoner is echt een spraakwaterval als hij begint te praten kom je er niet meer van af en alle verhalen gaan over zichzelf
(Keanu)

Tweede tweet gaat over Matthie (degene die de tweet heeft ingestuurd postte erover op x) :
SPOILER

[ Bericht 12% gewijzigd door Kissingbird op 01-03-2025 10:09:36 ]
pi_216876345
BB : Bewoners, als je goed kijkt, ga je het zien.

De bewoners rennen naar buiten, omdat ze denken dat er een vliegtuig aan komt. Helaas...

BB : Bewoners, ik ben niet gek, en ik ben ook geen vliegtuig. Het is binnen.

Ze rennen terug naar binnen en zien dat er ineens af en toe fans in het oogscherm zitten.
BB vertelt ze ook dat de fans deze week de Decision Makers zijn.

SPOILER
Ze herkennen een aantal fans van de filmpjes van gisteravond.

[ Bericht 19% gewijzigd door Li0nHeart op 02-03-2025 15:25:30 ]
pi_216877216
De telefoon gaat en Matti neemt op.
Hij spreekt een fan..(live) Tessa heet ze en ze zegt:
jullie fans zijn dichterbij dan jullie denken.. we willen jullie ontmoeten jullie mogen je klaarmaken om een spel te kregen. Zorg ervoor dat jullie je mooiste gala kleding aandoen
dan zien we jullie straks.

Op de achtergrond hoorde hij nog andere stemmen :D
pi_216878484
Ze kleden zich allemaal om en proberen allemaal in gala te gaan. En dan ..... gebeurt er niks. Om 13.00 uur zitten ze nog steeds te wachten.
SPOILER
pi_216878964
quote:
Bewoners, het is zo ver.
Het is tijd voor de meest bijzondere challenge van dit experiment.
Jolien, jij mag naar de gameroom. Alle andere bewoners naar de slaapkamer tot ik iemand roep.
Het duurt nog een kwartier voor Jolien daadwerkelijk naar binnen gaat. De streamers hebben alleen beeld op de slaapkamer.

Na een kleine 20 minuten verschijnt Jolien weer in de woonkamer. Ze kijkt blij en fluistert even 'love you, love you'. Het lijkt een leuke opdracht te zijn geweest. Maar ze is nog alleen, dus we hebben verder nog geen informatie.

[ Bericht 16% gewijzigd door Li0nHeart op 01-03-2025 14:25:09 ]
pi_216879724
14:45
Keanu komt als 2e terug. We krijgen nu wat meer zicht op wat ze gedaan hebben. Ze zagen 3 personen staan, waar ze vragen aan moesten stellen. Een van de 3 is fan van de bewoners, en ze moesten door vragen te stellen raden wie het was.

Jolien heeft het goed geraden, Keanu niet, hij gokte de fan van Mattheus. Daarmee heeft Matt geld verdiend.
Jolien vertelt welke vragen ze heeft gesteld, hele specifieke vragen, en eigenlijk wist niemand de antwoorden op de 3 vragen:
quote:
Vraag 1 : Hoe heet mijn beste vriendin, en bonusvraag, welk huisdier heeft ze.
Vraag 2 : Met welke 2 personen was ik een koppel tijdens de koppelweek
Vraag 3 : Welk diertje komt overal bij mij terug, in mijn kast, op mijn pyjama .. enz.
Keanu heeft hele andere vragen gesteld: wat zijn eigenschappen die je favo bewoner moet hebben, wat zijn mijn valkuilen in dit huis en wat was je favoriete moment van mij in het huis. Hij vindt zelf dat hij hele goede vragen heeft gesteld, omdat het geld hem niet boeide, en hij hier echt dingen van geleerd heeft over zichzelf.

Pootje als 3e, hij had het niet goed, heeft daarmee geld verdiend voor Sharice.
Jane komt hierna naar buiten. Zij heeft het goed geraden.

[ Bericht 9% gewijzigd door Li0nHeart op 01-03-2025 15:47:54 ]
pi_216880418
Matt heeft het ook goed geraden, hij heeft heel specifieke vragen gesteld, en heeft eigenlijk gegokt.

Na enige tijd is Sharice terug, zij heeft het goed geraden en ook 200 euro verdiend.

16:25
Jordy : Ik zat er keihard naast. Hij heeft geld verdiend voor Mattie.
Zijn vragen, waar de fans allemaal 1 antwoord van goed hadden:
- Hoeveel broers heb ik
- Wat voor werk doe ik
- Wat is mijn woonplaats

[ Bericht 18% gewijzigd door Li0nHeart op 01-03-2025 16:27:22 ]
pi_216881051
16:40
Als laatste is Axel terug, hij heeft het goed geraden.

In het huis vragen ze zich nog af waarom ze in gala moesten. Op X reageert 1 van de fans (die van Jane), dat dit helemaal niet moest van BB, maar dat de fans dit zelf leuk vonden.

[ Bericht 57% gewijzigd door Li0nHeart op 01-03-2025 16:47:32 ]
pi_216881392
16:55
BB spreekt de bewoners toe
Bewoners jullie hebben zojuist een paar van jullie toegeweide fans ontmoet
Complimenten hoe jullie eruit zagen pico bello zoals het hoort bij bezoek
Jolien, Jane, Mattheus, Sharice en Axel erin geslaagd hun fans eruit te vissen
Jollien 200 euro
Jane 200 euro
Axel 200 euro
Shairce 400 euro
Mattheus 600 euro
Gefeliciteerd de rest vist naast het net en loopt het geld mis
pi_216881507
17:05
Peter : "De fans hebben beslist"
pi_216882557
18.00 uur:bb : de kijker heeft beslist wie er boodschappen mag doen
Jordy jij bent de gelukkige
Jordy wat hoop je dat er te koop is?
Voor je naar de DR komt moet je goed nadenken over de vraag welke bewoner je mee neemt.

Jane roept: jordy mag ik mee??
Jordy kiest Keanu :D

Jordy en Keanu hadden voor BB deze mededeling deed een gesprekje.
Ging oa over wat de papegaai vanmorgen zegt. Jordy zegt dat hij denkt dat de eerste opmerking over Keanu ging. (spraakwaterval).
Jordy stoort zich er niet aan maar kan zich voorstellen dat als je 24/7 kijkt het kan opvallen
Keanu: ik denk dat ik meer kan vertellen over mezelf.
Daarna komt BB met de mededeling dat Jordy naar de DR mag gaan met iemand.

[ Bericht 27% gewijzigd door Kissingbird op 01-03-2025 18:21:09 ]
pi_216882584
BB: jordy en Keanu jullie mogen naar de DR komen.
pi_216882936
Nieuwe weekmenu gekozen door de fans
rijst prei gehakt grapefruit
pi_216882961
Ze hebben goed ingekocht
Exotisch fruitpakket
chocolade
verse tomatensoep pakket met recept
kaasbitterballen
lasagne

Jordy heeft iets in zijn kast gelegd. Choco pinda's en M&M's

[ Bericht 10% gewijzigd door Kissingbird op 01-03-2025 19:06:34 ]
pi_216884057
19:50
Bewoners in de suite slapen de rijkste bewoners
Axel
Keanu
Jane
Zijn de rijkste bewoners
Schoon beddengoed ligt klaar in de Voorraadkamer.
De bedden zijn verschoond en Pootje is terig verhuisd naar de gewone slaapkamer.
Keanu is naar de suite verhuisd.

[ Bericht 24% gewijzigd door Kodiak100 op 01-03-2025 22:19:44 ]
pi_216890736
09:05
Tijden het ontbij, begint Peter de papegaai te schreeuwen
Er worden 2 tweets voorgelezen

Deze bewoner wil dat er fun wordt gemaakt
Meid begin bij jezelf
je bent nu niet bepaald gezellig

Hopelijk wordt deze bewoner op tijd wakker geschud.

Direct daarna gaat men over tot de orde van de dag
pi_216891178
quote:
2s.gif Op zondag 2 maart 2025 09:11 schreef Kodiak100 het volgende:
09:05
Tijden het ontbij, begint Peter de papegaai te schreeuwen
Er worden 2 tweets voorgelezen

Deze bewoner wil dat er fun wordt gemaakt
Meid begin bij jezelf
je bent nu niet bepaald gezellig

Hopelijk wordt deze bewoner op tijd wakker geschud.

Direct daarna gaat men over tot de orde van de dag
pi_216892425
Na een lange SL is er weer beeld.
Er is een spel gespeeld waarbij ze 1300 euro hebben verdiend. Er was in totaal 1400 euro te verdienen.
Op x staat dit over het spel:
SPOILER
Keanu en Jolien moesten een woord raden van 14 letters. Keanu had het opeens geraden. Het woord vertellen ze nog niet aan de groep want daar kunnen ze later in het spel nog een voordeel mee doen aldus keanu.

Over het spel:
Keanu en Jolien zaten in de DR.
De overige bewoners moesten schijven zoeken die in het huis verstopt lagen.
Keanu en Jolien zagen allemaal insta posts van fans over bewoners.
(wat daar de bedoeling van was bij het spel is nog niet duidelijk)
pi_216893598
bb: 1300 euro en dat moet verdeeld worden
laten we kijken wat je persoonlijke saldo is 2033 euro dat is niet heel veel maar gelukkig kun je daar wat aan doen,.
Jordy van die 1300 euro hoeveel daarvan wil jij?
Jordy: Gedeeld door 8 162 pp
BB: maar ja. .wil je dat delen door ?
Jordy: ben altijd van het principe geweest om dat te doen
bb: geweest klinkt als vt
jordy: wil wel wat spanning in het spel brengen maar ik vind 1300 niet zo heel veel.. als ik het allemaal pak word ik niet heel veel rijker

BB: jane je mag even weg uit de gang( stond te luisteren)

Jordy: klein bedrag en is het me niet waard om te pakken..
BB: kan ook een argument zijn ,' jongens het was niet zo veel... '
Jordy: ik weet niet hoe dit buiten gaat vallen als ik dit doe. het is niet mijn beste zet..
BB: er bestaat iets als beste en leukste zet ;)
Jordy: zou wel leuk zijn als ik 7 euro over laat dat ze allemaal 1 euro kunnen pakken. Ik weet niet hoeveel de rest heeft.
Er zijn er met meer geld weggegaan vorige week die het niet hebben verdiend. Ik heb mensen gered met de gc.
Als ik het tactisch breng vinden ze het wellicht grappig.
Als het 10 k was geweest had ik het gedaan, gepakt.. 1300. zet ik dit op het spel?
BB: ik kan me voorstellen dat het met 10 k anders is
Jordy: ik ga leven in de brouwerij brengen ik pak 1293 euro , ga ik dit doen?
BB Jordy dan ga ik 1293 euro uit de pot halen.. en zie hier je nieuwe bedrag. Het siert je dat je 7 euro over laat om te delen door 7 met een 3026 euro is je nieuwe saldo. Denk maar zo; een goede grap is onbetaalbaar.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kissingbird op 02-03-2025 15:01:04 ]
pi_216893699
bb: hallo david welkom in de dr
spel gespeeld.. in pr en gr
samen geld verdiend , gaan we verdelen.
Even kijken wat op dit moment je saldo is: 4705 euro
Tijd om daar wat aan toe te voegen david.. en wel een deel van het prijzengeld
ik ga je nu laten zien wat er nu nog aan over is nadat 1 bewoner hier is geweest
Pootje hard lachen nu :D :D (ziet bedrag op het scherm.. 7 euro)
David; er is nog 7 euro in de prijzenpot,
ik pak de hele 7 euro dan
BB :denk je niet dat degene die voor je was dacht 7 euro , 1 euro voor iedereen
Vind je het wel nog eerlijk dan , 7 euro pakken , niet te gretig??
Pootje: de person voor me zei steeds: we spelen in een groep... we zitten in een andere fase van het spel, ik zie hier wel de humor van in :D
BB: dat heb ik vanaf dag 1 gezegd, je speelt het spel voor jezelf. dan ga ik nu de pot? spekken..

[ Bericht 1% gewijzigd door Kissingbird op 02-03-2025 15:01:56 ]
pi_216893744
bewoners: het prijzengeld is verdeeld de DR is gesloten
Axel: is je goed recht , de game is on denk ik nu
Pootje buiten: prachtig dit! dit kom wel van de persoon die zegt we strijden een gezamenlijk spel en alles moet gedeeld worden (pootje lacht ermee)
Axel: toch alles gepakt vieze vuile rotzak
shrarice: weet je wat matthie deed, die deed net alsof hij van niks wist.
Axel; ik heb hem gezegd; jij gaat nergens meer als eerste nu..
matthie nu uit de sauna tegen sharice: ik wist het niet! (die hoorde sharice..)
pi_216893749
sharice : nee ik heb u niet beschuldigd.. maar wel dat u wist dat u het ging doen. Ik denk niet dat u er wat mee te maken hebt alleen dat hij het ging doen.
Axel; moet ie de volgende keer ook niet boos zijn als ik hem weer nomineer.. gaat ie weer huilen.
kiki is het er niet mee eens.. weet ik zeker.
pi_216894358
14.20 nominatiegeluid klinkt maar de lampjes knipperden anders :D
Bewoners kom allemaal naar de GR , sportkleding is niet nodig.

Gedacht wordt dat ze open moeten gaan nomineren..
Jordy: David Axel Sharice.. allemaal.. (tegen keanu jane , jolien)
Jane vertelde dit weer snel door tegen Axel. zat daarna in de stress dat ze open moet nomineren en kleur moet bekennen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Kissingbird op 02-03-2025 15:03:10 ]
pi_216894445
bb: welkom in de GR jullie mogen allemaal op een stip gaan staan.
Er zijn spullen te zien op sokkels.

gitaar
basketbal net (klein)
groene kabouter
kinderstoeltje
kist
rekje
witte pot
beeld van een naakte vrouw

bb: jullie hebben al gemerkt dat de fans veel voor jullie over hebben.
de hoogste tijd om iets terug te doen, voor de fans.
ik heb de fans gevraagd een voorwerp in te sturen dat ze na aan het hart ligt..
jullie gaan voorwerpen pimpen.. en opknappen.
jullie mogen zometeen zelf kiezen..jullie mogen eerst kijken, met de ogen..

[ Bericht 27% gewijzigd door Kissingbird op 02-03-2025 15:03:45 ]
pi_216894489
BB: jullie mogen weer plaatsnemen op de stip.

bewoners jullie hebben alle voorwerpen kunnen bekijken
Jordy: welk voorwerp wil jij pimpen, wit tafeltje
Staat genoteerd tenzij iemand anders het wil

Jolien welke wil jij? kinderstoel of kist zegt ze.. jane zegt; pak de kinderstoel maar pak ik de kist
Kinderstoel is voor jolien

Keanu welke wil jij?
keanu : vrouw die voorste lichaamsdelen vastheeft of gitaar?
zelf kiezen zeggen mensen uit de groep..
keanu pakt de gitaar.

Axel welke wil jij ?
Axel de kabouter

David :de houten vrouw

sharice : de basketbal

Jane: de houten kist

bb: matthie stel je had geen keus meer wat zou je dan pakken?
matthie: prachtige witte bokaal.

Jane vraagt weten we voor wie het is, man vrouw kind volwassene?
ik weet niet voor wie die kist is..
BB: goed dat je het vraagt ik laat jullie zien voor wie jullie het maken
pi_216894549
Op een scherm zien ze filmpjes van de fans waar de voorwerpen van zijn :D
pi_216894630
Mensen van de voorwerpen stellen zich voor en geven aan wat ermee mag gebeuren als ze het oppimpen.

Vrouw van de witte pot houdt van pastel kleurtjes.
Matthie; i got you

Keanu: top week

Kinderstoel is voor een meisje bestemd.

Tuinkabouter meneer vindt de kleur wat eentonig (volledig groen).

Mini hoop? (basketbal ding) niet te felle kleuren, stickers mag erop

Gitaar was van de moeder van een meisje, mogen zelf weten wat ze ermee doen.. iets waar ze vrolijk van wordt.

Speelgoedkoffer voor een meisje, was van haar mama toen zij klein was, staat op de kamer van het meisje.. moet toegankelijk blijven. Witte meubels , kleur is welkom, niet te druk, niet kitch.. eventueel sensorisch materiaal als voelkoffer , zachte materialen, houdt van bumba, dieren..

Wit rekje/ kastje mag alles mee gebeuren

beeld vrouw: mag abstract , kleurrijk worden. Ze vindt het lelijk nu maar heeft emo waarde.. wil het graag gepimpt hebben zodat ze het mooi vindt.

BB: jordy zo gek mogelijk dus graag. :D
matthie: waarom twijfelt iedereen aan je kunde van pastel kleuren??

In de PR liggen spullen.. ingericht als atelier :D
Het knutselen aan de voorwerpen gaat dag en nacht door .. in duo!
als het alarm gaat gaan 2 bewoners naar de atelier PR
ook gedurende de nacht
mogen pas gaan als ze het horen van hem (dan is het pas klaar weer in de PR)

Hij laat nu het alarm horen (is heel hard...)

BB zorgt ervoor dat alle voorwerpen in de PR klaarstaan.
Jane wil weten hoe lang ze per duo in de pr zijn.. dat horen ze van bb zegt hij ;) maar voldoende tijd..
Pootje vraagt of ze elkaar mogen helpen.
Je werkt in de atelier PR aan je eigen object..
pi_216894919
uit de Cos : @happyme28
Keanu - Matti
Jordy - Jolien
Axel - Jane
Pootje - Sharice
pi_216898223
1920 alarm geluid
bb zegt:
examen in de GR
geen examen lichamelijk opvoeding dus geen sportkleding nodig
pi_216898921
Ze komen terug uit de GR.
Ze moesten de ranking invullen die het publiek op de websites kon invullen.
roddelen
klagen
minste groei
teamplayer
Minste/ meeste in het huishouden
pi_216901753
Er valt een brief in de VendingMachine
Jordy is er als eerste bij
In de brief staat:
Deze week veras ik jullie met Freeze de inzet is hoog een feestje
Dus jullie weten wat te doe niet bewegen

[ Bericht 0% gewijzigd door Kodiak100 op 02-03-2025 23:14:49 ]
  maandag 3 maart 2025 @ 00:48:16 #218
501914 Flory-
met streepje!
pi_216902366
Eerste knutselshift Axel en Jane

SPOILER
It's weird being the same age as old people
smilies
pi_216902894
Van ongeveer 1 tot 3.10 uur zijn Pootje en Sharice aan het versieren geweest.
Om 3.25 gaat het alarm af.. lang.. heel lang (3x) Jordy en Jolien zijn aan de beurt in het knutsel atelier.
pi_216903394
3.25
Het Alarm gaat voor Jordy en Jolien.
Wakker worden- Jolien en Jordy
https://streamable.com/c0znaj (video)

Het pimpen van de spullen door Jolien en Jordy. (fotos's en filmpje @spapaars)
Jordy wil het heel mooi maken, maar zonder schuren lukt dat niet.
Jordy zegt misschien schilder ik wel voor iemand die totaal geen fan is van mij.

SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door rinardo op 04-03-2025 08:16:46 ]
pi_216904498
9.14
Peter kraait
SPOILER

9.25
Jolien vind een Gamechanger in de vendingmachine, ze vertelt het fluisterend aan Keanu
Ik vermoed dat het te maken heeft met het woord dat Keanu en Jolien moesten zoeken van 14 letters ''Vendingmachine''
9.37

Jolien: Als er nog één komt, pakken we hem. En anders delen we deze gewoon tussen ons twee.
Keanu: Echt goed dat we het niet met mensen heb gedeeld.
Het is een dubbele stem die Jolien gevonden heeft in de vendingmachine

[
SPOILER

[ Bericht 12% gewijzigd door rinardo op 04-03-2025 08:16:29 ]
pi_216905560
10.30
Ze zijn naar de GR geroepen voor een spel om hun budget te spekken.
Er kwam meteen een stream Lock
12.10
De bewoners hebben een money game gespeeld.
Uit de verhalen kunnen we opmaken dat dit ging over de vragen die we gister konden beantwoorden via Instagram.
Hoeveel er verdiend is en door wie is nog niet duidelijk.
Er is weer een kleine discussie over Sharice, ze schijnt weer wat uitspraken te hebben gedaan tijdens het spel.

[ Bericht 28% gewijzigd door rinardo op 03-03-2025 12:43:56 ]
pi_216906251
12.15
Keanu vind de 2e gamechanger in de vendingmachine deze ochtend. hij roept Jolien en ze doen samen een vreugdedansje
Het is weer een Dubbele stem

SPOILER

[ Bericht 6% gewijzigd door rinardo op 04-03-2025 08:16:00 ]
pi_216906907
13.15 uur
geld mag verdeeld worden in de DR
Mathie gaat als eerste
1300 samen verdiend
Matthie: ik ga geen jordytje uithalen , verdeel alles, neem 187 euro
2042 euro niet..
187 is 1/7 de van het bedrag
Matthie: jordy heeft besloten dat hij niks gaat nemen van dit bedrag.
Saldo nu 2329 euro
pi_216906976
Pootje pakt 186 euro
bb: te weten 1/7 de van de prijzenpot
want 1 bewoner doet niet mee aan de verdeling van de prijzenpot
Pootje: als het aan mij ligt de komende 6 weken als het 1300 ? is niet nee.
pi_216907011
BB hallo Axel , deze keer mag je wel meedelen aan de prijzenpot _O-
Axel: beetje domme zet
187 euro (weer zelfde verhaal dat 1 iemand niet mee doet..)

Jane kijkt naar haar sleutel.. die wil ze graag kopen maar dat mag nu niet.
Ze pakt 188 euro.

Jolien Ook de vraag over Jordy die niet mee doet met de verdeling. BB zegt:wat een gulle bewoner moet dat zijn wat is diegene zijn naam?
van Jolien had hij geld mogen pakken. Bb zegt: wellicht zijn manier om berouw te tonen.
ze pakt 187

Sharice ook 187
bb : 1 iemand deelt niet mee
Sharice: heb gister begrepen dat 1 iemand al een groot bedrag heeft, vanuit de groep is besloten dat hij niet mee deelt.
BB: is dat door de groep besloten of hemzelf?
Sharice: door de groep!

Keanu:
BB 187 euro zit nog in de pot
keanu: hmm mensen hebben meer gepakt. maar zal me worst wezen
Keanu maakt een grapje dat het van Pootje egoistisch was dat hij geen 1 euro pp overliet.
Keanu laat 1 euro over voor Jordy , fooi of genadebrood noemt bb het.

bb je hebt deze week kennis gemaakt met het fenomeen prei hoe was dat :D
Keanu: Hij vond het lekker. Je kunt niet weten of het lekker is als je het nooit hebt geproefd en heb het nu niet alleen over eten :D

[ Bericht 18% gewijzigd door Kissingbird op 03-03-2025 13:41:05 ]
pi_216907392
Verdeling van het geld! ¤1300 gewonnen! Jordy zegt niks te willen.. Dus ieder hoort ¤187 te pakken😅
Niet iedereen heeft 187 gepakt, Keanu gaat als laatste, er is nog ¤178 over.. Hij besloot ¤177 te pakken! En het spelletje met Jordy mee te spelen, Keanu heeft ¤1,00 overgelaten voor hem, Jordy moet hier heel hard om lachen, om die ene euro. Bedrag staat voor liefde zegt bb. Jordy zegt dus nu ik ben heel lief geweest en heb me zelf uitgesloten .Hij zegt dat hij heeft laten zien, dat het spel niet altijd hetzelfde verloopt, ik mag nu niet meer als 1e de kluis in, dat is het resultaat, maar dat is niet anders.

Jordy zijn saldo is nu 3027 met die ene euro erbij

pi_216908110
Opeens klinkt er FREEZE
Marco Schuitmaker komt zingend binnen zingen. *O*
Hij loopt naar iedere bewoner toe en probeert of ze mee willen zingen.. of een high five willen geven.. of zegt wat tegen ze :D

Bij het weggaan zegt hij:" jullie krijgen vanavond een feestje.'
Tegen Jordy zegt hij nog net voor hij de deur uitloopt: Jordy doe je best.

filmpje van @Ebinas
SPOILER
Ander filmpjes van @Jockari
SPOILER
SPOILER
BB: bewoners gefeliciteerd UNFREEZE

[ Bericht 20% gewijzigd door Kissingbird op 03-03-2025 14:40:29 ]
pi_216909734
Keanu en Matt zijn in de Panic Room aan het knutselen voor de fans.

.

In de woonkamer zitten Sharice, Jane, Sharice en Pootje. Ze overleggen wie ze erop zullen zetten.
Axel stelt JMJ voor (Jordy, Matt en Jolien). Axel wil z'n censuur inzetten op Jordy.

Ze denken dat de andere groep op Axel, Sharice en Pootje gaan.

Axel : JMJ en als jij [Jane] nou even je toneelstukje doet. En ik hoop dat mensen de actie van J niet waarderen, dat hij naar huis gaat.
pi_216911509
19:20
Marco Schuitenmaker verschijnt ineens nog even op het scherm. Hij zegt dat hij het leuk vindt dat ze fan van hem zijn, en dat hij ook fan van hun is, hij wenst ze een fantastisch feest en nodigt ze allemaal uit voor een concert.

Na een minuutje komt Marco nog heel even terug op het scherm: Oh ja, 1 ding vergeten, zoals jullie altijd zeggen: het wordt vandaag een TOPDAG en een TOPFEEST.

BB : "Bewoners, jullie hebben vandaag met succes de freeze doorstaan en gehaald. Vooral omdat Marco het jullie niet gemakkelijke maakte. Daarvoor moeten jullie beloond worden. Ik heb de fans gevraagd wat het thema van het feest zou moeten worden. Het thema is apres-ski. Alle spullen liggen klaar in de DR"

SPOILER
20:30
Zoals met alles in BB duurt het wel even voordat er ook daadwerkelijk iets gebeurd. Om half negen is het nog steeds wachten op het feestje.

[ Bericht 17% gewijzigd door Li0nHeart op 03-03-2025 20:28:00 ]
pi_216913776
Indruk van het feestje, gifjes

SPOILER

[ Bericht 8% gewijzigd door rinardo op 03-03-2025 22:01:41 ]
  dinsdag 4 maart 2025 @ 06:08:36 #232
167977 DGK_Tegengas
Filmpjes, moet geen uren duren
pi_216915980
Drie alarmen geweest de afgelopen nacht .... ;)

Axel en Jane uit bed om te knutselen - 4 maart 2025.
SPOILER
Sharice en David uit bed om te knutselen - 4 maart 2025.
SPOILER
Jolien en Jordy uit bed om te knutselen - 4 maart 2025.
SPOILER
.
pi_216916617
Afgelopen nacht 3 x alarm voor het pimpen
Axel Jane, 1.20
Sharice David 3.00
Jolien Jordy om 5.30
Ze gaan de goede kant op (foto's)

SPOILER
pi_216917620
9.30

Peter schreeuwt
"Wie zou er nu de lul zijn"

Peter “deze bewoner is zoveel met het spel bezig die vergeet echt te genieten soms” Pootje zegt lachend. Ja da weet ik wel over wie dat gaat

Peter “deze bewoner moet echt even wat meer gaan doen, die beweegt alleen maar om op een nieuwe plek te gaan liggen

[ Bericht 10% gewijzigd door rinardo op 04-03-2025 12:12:33 ]
pi_216919446
Na een lange streamlock komen de bewoners terug
Ze hebben een spel gespeeld, raden wat de kijkers van hun vinden op verschillende vlakken
Sharice is lichtelijk geïrriteerd , dat Jolien boven haar stond in de lijst,
''wie doet het meest in het huishouden''

Geld verdiend:
Sharice 300
Jane, Pootje en Axel 400
Keanu 500
Jolien 800
Jordy 900
Mattheus 1100

[ Bericht 9% gewijzigd door rinardo op 04-03-2025 12:44:02 ]
pi_216922062
In de middag , zijn een aantal bewoners weer aan het Fröbelen, met de items van de kijkers

SPOILER
pi_216922725
17:12
Het alarm voor het Atelier gaat
Bewoners
Nu begint de laatste mogelijkheid om te werken in het atelier 1,5 uur met zijn allen. Jullie bepalen zelf hoe deze tijd te verdelen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 17:30 schreef Jackiegekkie het volgende:
BB wordt wakker:
Bewoners, ik zie 3 mensen in het atelier. Dat is niet toegestaan.
Er mogen max 2 mensen in het atelier. Van shift wisselen mag natuurlijk wel.

Keanu, een praktische mededeling ivm je gitaar: die is nog erg nat, ik heb hem buiten gelegd om te drogen.
Dat wil dus wel zeggen dat je er niet aan zult kunt verderwerken.
Zoals je weet had ik er niet veel vertrouwen in nadat je begon met die krassen (schuren), maar hij is uiteindelijk wel fraai geworden.......... Ja Keanu, dat hoort ook bij kunst, het werk als af verklaren. ...........Ik kan je verzekeren Keanu, er zitten genoeg spetters op de gitaar.

(op S1 was niet te horen wat Keanu zelf zei/vroeg)
tekst dus van @Jackiegekkie

[ Bericht 73% gewijzigd door Kodiak100 op 04-03-2025 17:35:22 ]
pi_216923033
Om 17.00 gaan Jane en Pootje verder met knutselen , als om 17.45 Jane klaar is, gaat Sharice verder met haar knutselwerkje

SPOILER
pi_216923999

Het knutselen is inmiddels afgesloten door Big Brother. Hoewel sommige bewoners graag nog wat meer tijd hadden gehad, was Big Brother onverbiddelijk. en moest alles terug naar de Panic Room.
Er is inmiddels ook gegeten de basics en ijs stonden vandaag op het menu.
Pootje en Sharice doen de afwas vanavond.

21:00
Alle eigenaren van de ingeleverde voorwerpen zijn naar hun voorwerp komen kijken in de GR.
Ze mochten tevens een 1/4 vrijstelling uitdelen aan het voorwerp dat ze het mooist geworden vonden.
Dit mocht niet hun eigen voorwerp zijn:
De verdeling is als volgt:
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 21:00 schreef Jackiegekkie het volgende:
2/4 Axel - gekregen van Remi [tafeltje] Shana [speelgoedkoffer]
1/4 Matti - gekregen van Damien [kabouter]
4/4 Jane - gekregen van Jasmijn [bloempot], Indy [gitaar], Tim [mini-basket] en Mieke [Venus-beeld]
1/4 Pootje - gekregen van Rob [kinderstoel]

[ Bericht 13% gewijzigd door Kodiak100 op 05-03-2025 10:35:56 (spelling ) ]
pi_216930405
Vrijstelling voor jane!!!!!! Door de kwart vrijstellingen van hun gemaakte kunstwerken! ze had 4 kwartvrijstellingen.

SPOILER

[ Bericht 7% gewijzigd door rinardo op 05-03-2025 16:51:04 ]
pi_216931110
Peter leest weer een bericht van de kijker voor.

SPOILER

[ Bericht 31% gewijzigd door rinardo op 05-03-2025 16:51:14 ]
pi_216931523
De bewoners met een kwart of helft van een vrijstelling werden geroepen naar de Gameroom, om de gedeeltes van de vrijstellingen te verdelen.
Ze hadden,
2/4 Axel
1/4 Matti
1/4 Pootje
Ze kwamen terug en het werd duidelijk dat Axel hem heeft gekregen
Er zijn nu 2 vrijstellingen
SPOILER

[ Bericht 13% gewijzigd door rinardo op 05-03-2025 16:51:31 ]
pi_216931830

Nominatie Alarm
Bewoners het is tijd om te nomineren
Maar allereerst een belangrijke mededeling alle GameChangers die in omloop zijn, zijn nog deze en de volgende nominatie ronde geldig.

Axel mag het nominatie bal aftrappen
pi_216932982
Iedereen is naar de Dagboekkamer geweest om te nomineren, als laatste wordt Mattheus terug geroepen waarschijnlijk om de vraag van BB te beantwoorden, zet je de GC ''De Redding" in? Hij komt terug en roept shit shit kanus man shit shit.
Zegt tegen Jordy: plottwist,
Jordy zegt we gaan het zien morgenochtend,
Jordy zegt ik ben ook niet helemaal dom,
Mattie vraagt , wat bedoel je,
Jordy zegt we gaan het zien morgenochtend.
Mattie zegt nog eens KANUS SHIT MAN
Mattie, je weet toch waarom ik weg was he
Jordy, ja natuurlijk weet ik dat
Mattie, ik kan niets zeggen, maar ik snap niets
Mattie, we moeten morgen zoveel bespreken kanus kanus kanus kanus
Keanu komt erbij
Mattie zegt ik mag niets zeggen, maar we hebben iets over het hoofd gezien, we wisten het niet.
Keano zegt OH nee OH nee, toch niet 3?
Mattie , je wilt niet weten hoe moeilijk ik het heb maar ik kan niets zeggen, het enigste is, we hebben iets over het hoofd gezien, KANUSSS
Mattie, ik heb niet veel momenten gehad dat ik me niet lekker voelde, maar dit is er 1tje van.
Keanu: is het echt zorgwekkend?
Mattie, ze (sharice) krijgt te horen dat de redding is ingezet
Jordy, zijn er meer gamechangers dan we dachten?
Keanu, Mensen 1 ding is zeker, als ik vrijdag ga, dan hebben jullie mijn bloedgeld, en dat is veel!!

[ Bericht 4% gewijzigd door rinardo op 05-03-2025 12:37:30 ]
pi_216934957
Nominaties worden bekend gemaakt: Keanu Jolien en Jordy zijn genomineerd deze week.
Jordy mocht deze week niet stemmen hoorde hij toen hij wilde gaan stemmen (gc censuur is tegen hem ingezet).

Het groepje van Jordy, Matthie, Jane, Keanu is er vanmiddag ook achter gekomen dat Jane dubbel spel heeft gespeeld. (mee praten in hun groepje , doen alsof ze bij hun hoort en info doorspelen aan het andere groepje).
pi_216935708
Nominaties worden bekend gemaakt: Jordy Keanu en Jolien zijn genomineerd deze week.

pi_216944617
9.35 uur er klinkt een nieuw geluid in het huis :D

bb: tijd voor een spel :B :B
Jullie mogen zometeen 1 voor 1 naar de DR komen, de volgorde bepaal ik.
Ik kan al vertellen iedereen komt aan de beurt.
Voor nu alle bewoners naar de slaapkamer
Als je nog naar de wc moet dan is dit het moment.
pi_216944738
Axel mag als eerste naar binnen.
Jordy daarna.

Als Jordy naar buiten komt gaat hij naar Axel en praten ze over het spel.
Wat duidelijk wordt is dat ze quotes gelezen hebben van fans en die moesten koppelen aan de personen in het huis.
BV spraakwaterval --> Keanu (hadden ze allebei aan hem gekoppeld)
Nog een vb wat ze gaven: fiets door alle nominaties heen --> allebei Pootje ingevuld.

[ Bericht 27% gewijzigd door Kissingbird op 06-03-2025 10:26:25 ]
pi_216946726
Uitslag bovenstaand spel

Axel - 4 goed - 400 euro
Jordy - 5 goed - 500 euro
Jane - 3 goed - 300 euro
Jolien - 4 goed - 400 euro
Pootje - 2 goed - 200 euro
Mattheus - 4 goed - 400 euro
Sharice - 4 goed - 400 euro
Keanu - 4 goed - 400 euro

SPOILER

[ Bericht 9% gewijzigd door rinardo op 06-03-2025 17:50:14 ]
pi_216946747
BB deelt de uitslag van het gespeelde twitter-comments-spel:

Axel - 4 goed - 400 euro
Jordy - 5 goed - 500 euro
Jane - 3 goed - 300 euro
Jolien - 4 goed - 400 euro
Pootje - 2 goed - 200 euro
Mattheus - 4 goed - 400 euro
Sharice - 4 goed - 400 euro
Keanu - 4 goed - 400 euro

Daarna krijgen ze alle tweets te zien op de schermen in de woonkamer.

SPOILER: Alle tweets
pi_216966990
22:15
Keanu heeft vanavond het huis moeten verlaten.
Jolien is erg verdrietig over het vertrek van Keanu.
Direct na de exit volgt er, in beide groepen al snel tactische praat over de nominaties van komende week.

22:28

Axel Jane, Sharice, Pootje, Mattheus en Jolien worden geroepen naar de DR. Voor de erfenis van Keanu

Big Brother
Welkom allemaal jullie nomineerde Keanu dit zorgde voor zijn vroegtijdige vertrek
Daarom staan jullie hier als hongerige wolven te wachten op de erfenis
Bedrag van iets meer dan 2000 euro pp

Belangrijke mededeling
Dit was de allerlaatste erfenis
Bij elke exit vanaf nu verdwijnt ook het geld wat die persoon op zijn rekening had.
Belangrijk dat jullie strijden
Je wint dus alleen je persoonlijke pot

[ Bericht 28% gewijzigd door Kodiak100 op 07-03-2025 22:30:12 ]
pi_216967304
Bigbrother maakte week 10, bekend als Money week

pi_216967681
Spel geweest in de GR
Onduidelijk is nog wat ze gespeeld hebben..
Axel heeft 750 gewonnen
Matthie 1000 euro

Er was een vrijstelling te winnen maar die heeft niemand gewonnen.
Verder is nog niet zo veel duidelijk erover.
pi_216967876
Mooi Gesprek

Matti praat buiten even bij met Jane.
Jane zegt : Ik had graag met jou willen strijden, Mattheüs. Maar op een bepaald moment zag ik dat je diep geworteld zat in de andere groep, en toen heb ik gedacht laat maar.
Ik kan natuurlijk ook geen beloftes doen, maar ik had het graag zo gezien, ook voor het thuisfront.
Mattheus : I know. Maar ik moet zeggen, jij en Axel zijn het tactisch wel sterk aan het spelen, ik moet zeggen "props to you".
Jane antwoordt : Het was een kwestie van kleur bekennen en toevallig was dat deze week.
Mattheus : Ik dacht bij mezelf waarom heb je het niet later in het spel gedaan, waarom nu al? Of was nu gewoon het juiste moment?
Jane : Nu was er geen andere optie. Op sommige momenten moet je echt een vuist maken. Deze week was daar één van. Daardoor waren wij allebei vrijgesteld.
Dan komt Axel erbij op het ogenblik dat er een geluid afgaat en BB zegt dat ze naar de gameroom moeten komen.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 09:24:16 #255
492888 Sestra666
T.a.f.k.a Sjampoeh
pi_216970076
de telefoon ging...

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 09:19 schreef DGK_Tegengas het volgende:
Had niet helemaal de goede stream, maar voilà .... ;)

[ afbeelding ]
Telefoon voor Pootje - 8 maart 2025.
SPOILER
pi_216971409
Jane en Axel zijn decisionmakers in week 10! Ze kregen als rijkste bewoners de keuze om deze pinnen te kopen. Ze betaalden ¤1200. 📺Ze maakten de bewoners wijs, dat de kijkers hun gekozen hadden, dit gaf wat lacherig gedrag teweeg in het huis .

pi_216971617
~11:40, stream 1 - Sharice en Jane maken een mango/kwartaart voor de groep als Sharice over Jolien begint.

Sharice: "...Boos"
Jane: "Ah, gewoon laten gaan"
Sharice: "Op jou"
Jane: "Op mij? Omdat?"
Sharice: "Je voelt het aan alles, zodra je iets zegt of doet"
Jane: "Ja maar kijk schat, het is gewoon een spel, ik eh.."
Sharice: "Ja net daarom"
Jane: "Als ze daar helemaal zo eh..."
Sharice: "De ruzie die wij hadden was niet rond het spel"
Jane: "Nee, dat was gewoon persoonlijk, maar dit is echt gewoon het spel. Als ze het niet kan loslaten, ja"
Sharice: "Dat vind ik zo zonde, ik dacht echt dat jullie elkaar hierna ook nog terug zouden zien"
Jane: "Is ook gewoon zonde. Ik denk dat zij nu gewoon heel erg twijfelt aan mijn oprechtheid naar haar, wat ik ook wel goed kan begrijpen"
Sharice: "Ik denk niet dat ze eraan twijfelt he. Ze heeft gisteren ook gewoon letterlijk uitgesproken dat ze haar groepje hier heeft he"
Jane: "Ja tuurlijk"
Sharice: "Maar ik zou het wel leuk vinden om jou hierna terug te zien hoor!"
Jane: "Ja tuurlijk!"
Sharice: "En dat meen ik ook, that's wasn't in the script"
pi_216971825
~12:10 - stream 1 - Gametalk tussen Jane en Sharice tijdens de was

Jane: "We moeten even tactisch nadenken want..."
Sharice: "Hun hebben tussen de 2 en 4 duizend euro, dus moeten we zorgen dat we daar boven zitten"
Jane: "Of hun denken van 'we kunnen het spel niet met de hoogste inzet winnen want hun hebben meer geld'.."
Sharice: "Maar de laagste is genomineerd"
Jane: "De laagste genomineerd, kut ik moet echt beter luisteren, ik luister maar half. We moeten weten wat Pootje doet"
Sharice: "Die zal wel niet inzetten zeker, aangezien hij toch niet echt...."
Jane: "Hij moet iets inzetten, maar hij heeft ook gezegd van 'ik ga all-in' he?"
Sharice: "Hij zij ook dat als het moet dat ie voor ons op de bank zou gaan zitten he?
Jane: "Ja, maar we gaan ervoor zorgen dat dat niet gebeurt he?!"
Sharice: "Hij moet sowieso niet het laagste bieden, hij moet evenveel meebieden met ons"
Jane: "We moeten het slim spelen, maar er is maar 1 vrijstelling dus, of denk je dat er een tweede komt?"
Sharice: "Twee sowieso"
Jane: "Maar ja, het kan ook zo zijn dat als je alles inzet je dan volgende week alles kwijt bent he?"
Sharice: "Maar er komen nog grote bedragen hoor, ze echt niet de winnaar naar huis sturen met 1000 euro"
pi_216971979
Van de keuken gaan we kort naar de tuin waar Jolien en Mattheus in de zon zitten.

Jolien: "Heb jij zijn kussen gepakt?"
Mattheus: "Nee, die van Axel"
Jolien: "Daarom dat je die opmerking kreeg, heb je het gehoord?"
Mattheus: "Ja. Die kussen zijn van niemand he"
Jolien: " 'Je hoeft mijn kussen niet te pakken, ik ben naar het toilet' "
Mattheus: "Hoe vaak zijn mijn kussens gepakt geweest als ik weg was, heb ik daar ooit een drama over gemaakt, nee, dus, kan mij 't schelen"
Jolien: "Het is ook niet aan hun op dat op te eisen he"
Mattheus: "Neuh helemaal niet, ik zei het, ik heb even die kussen nodig en hij keek mij zo aan! Ok!?"
Jolien: "Evenveel recht op"
Mattheus: "Daarom, ik ga niet de hele dag op wachten tot iemand beslist nu ga ik er terug in"
Jolien: "Jordy zit er wel veel mee in zijn hoofd dus"
Mattheus: "Ja teveel, hij moet het loslaten he, ik probeer op 'm in te praten van 'Jordy er komen nog spellen, geef de hoop niet op, het is nog niet gedaan'

Stream weer terug naar de keuken
pi_216972856
14:12
Er is iets bezig in de DR. Jane en Axel hebben een volgorde moeten bepalen waarin de bewoners naar de DR moeten. Het lijkt erop dat ze een bedrag moeten inzetten, en dat het laagste bedrag dat ingezet is, een nominatie of target krijgt.

Ondertussen lijkt Jordy gefrustreerd, hij zegt eerst buiten : Ik ben die twee zooo zat
Hierna beent hij naar de slaapkamer en ploft op bed, onder het mompelen van : Fuck Off.
SPOILER
Even later is Jane terug uit de DR en wordt Jordy naar de DR geroepen. Als hij terug is, loopt hij met een strak gezicht rechtstreeks naar buiten en gaat bij Mattheus en Jolien zitten,.

Jordy : 2000 euro ... dat is het niet eens. Het irritatielevel zit tot boven m'n nek.
Jordy: We moeten alles doen om ze te dwarsbomen he

Direct volgen 2 SLs.

Uit een gesprek tussen Axel en Jane hierna blijkt dat in de DR wordt bepaald wie zo direct een game mag gaan spelen in de GameRoom.

quote:
David, Jane, Jolien, Axel en Sharice, jullie mogen naar de GR. Sportkleding niet nodig.
Mattheus en Jordy, geniet van de zon.

[ Bericht 10% gewijzigd door Li0nHeart op 08-03-2025 19:39:47 ]
pi_216973119
14:36
Jordy en Mattheus blijven samen buiten achter. Jordy is woest.

Matt : Praat met me vriend, wat stoort je?
Jordy : Ze moeten met vandaag echt niet aanspreken. Ik heb echt ruzie als ze me vandaag aanspreken, ik zweer het je. Het zit tot boven m'n nek.
Matt : Omdat ze ons buitenspel hebben gezet?
Jordy : Niet alleen dat, die hele houding, de arrogantie, ik ben er zo beu van. Echt beu. En nu dat KUTspel, met die KUTkist .. ze komen weer overal mee weg.

Jordy : En godverdomme, door iemand die hier alleen maar zit voor de fame, voor de buhne. Die van programma naar programma gaat.
Matt : Hmm mm...
Jordy : En daarnaast een arrogante kwal die als een klein kind achter haar achteraan rent door het huis heen... blegh.. het lijken wel 2 kleuters.
pi_216973373
15:00
De bewoners zijn terug uit de GR. Ze hebben een spel met balletjes moet doen en een draaischijf. Ze moesten van te voren een aantal kaartjes met verschillende bedragen verdelen over de overige bewoners. Degene die won zou de bedragen op de kaartjes die hij had neergelegd mogen incasseren bij de personen waar hij ze had neergelegd.

Axel heeft het spel gewonnen, in total 2000 euro. Dit wordt dus betaald door de rest:

Jane : 5 euro
Pootje : 95 euro
Sharice : 900 euro
Jolien : 1000 euro

[ Bericht 33% gewijzigd door Li0nHeart op 08-03-2025 15:51:12 ]
pi_216973597
15:15
Matt loopt met Jolien naar de slaapkamer. Ze vertelt dat ze bijna gewonnen had, en dat ze het heel oneerlijk vindt dat er van haar geld is afgepakt. Ze is er wel boos over.
Ondertussen staat Jordy stiekem snacks te airfryen, waarbij de overigen iets te snel terugkomen uit de GR,waardoor Matt en Jordy ze niet al stiekem kunnen opeten. Jordy brengt ze dus stiekem naar de slaapkamer.
SPOILER
In de suite hebben Axel en Jane lol met een kussengevecht.
SPOILER
(Image : Puzzie)
Ondertussen praten ze ook nog even over het spel.
Axel: "Jolien denkt dat het persoonlijk is, maar dat is het niet. Maar logisch dat we op die ene van de andere groep gaan.Zal ze we persoonlijk opvatten, maar wat ik dan zeggen, ja naar voor je"

Jordy blijft het moeilijk vinden hoe alles verloopt. Hij vertelt het volgende aan Jolien op de slaapkamer.
Hij hoopt dat hij deze week niet weer op de bank komt, niet voor een 5e keer.
Jordy : Ik kan sws geen vrijstelling kopen. Ik kan alleen maar betalen om niet genomineerd te zijn ... wat een spel.

Hij heeft het ook over de finale met Jolien :
Jordy : Dat zou ik echt het leukst vinden, Jolien. Wij twee als laatste twee.

[ Bericht 11% gewijzigd door Li0nHeart op 08-03-2025 19:39:37 ]
pi_216974402
16:20
BB : Axel en Jane naar de DR

16:50
Axel en Jane zijn terug. Ze hebben het duurste eetpakket genomen en alles was duur zeggen ze tegen elkaar in de suite.

Op de gang vraag Jolien aan Axel:
Jolien: En? Wat was de beslissing?
Axel: Daar gaan we zo achter komen wat de beslissing is.

Terug in de suite overleggen Jane en Axel verder over hoe ze de verdeling moeten vertellen.

Jane : Zij zijn dit gestart, en ze hadden dit 100% bij ons gedaan.
Jane zegt dat ze gewoon niks gaan zeggen, dat ze er vanzelf wel achter komen.

Sharice komt binnen lopen.
Jane : We zijn nog best schappelijk geweest .. wij hebben een hart! Wij zijn niet zo evil. Een beetje is ok.
Jane : Als dit in handen van hun was geweest, waren we de lul!
Sharice : Ja, dat zei hij, dat hij dat omgekeerd zou doen.
Jane : Maar wij zijn niet zo he.

Het nieuwe weekmenu is pasta, zalm en brocolli.

[ Bericht 17% gewijzigd door Li0nHeart op 08-03-2025 16:58:35 ]
pi_216975190
17:50
Axel is even op bed gaan liggen. Jane komt polsen.

Axel : Hij heeft recht niet om dit te doen. En ik kan daar heel slecht tegen. En iemand moet dat tegen hem zeggen.
Jane : Maar je bent nu hoog in je emotie, en je moet niet reageren uit emotie.
Jane : Neemt niet weg dat ik het met je eens ben.
Axel : Ergens vind ik het ook wel weer grappig dat hij er zo slecht tegen kan.
Axel : Je mag best een beetje boos zijn, zei ik toen ook, the game is on. En je ziet het, the game is on.

17:55
Pootje houdt de wacht bij de Vending Machine
SPOILER
De reden is omdat hij vanochtend de telefoon heeft opgenomen toen deze rinkelde. BB vertelde hem dat er vanavond 2 gouden tickets in de VM komen voor deelname aan de money game. Hij mag het aan 1 bewoner vertellen, en hij vertelt het aan Sharice.

[ Bericht 17% gewijzigd door Li0nHeart op 08-03-2025 19:39:25 ]
pi_216976010
Jane loopt naar Jolien en Jordy om even wat kou uit de lucht te halen. Jane vertelt dat ze heb allebei 1200 euro hebben gegeven, omdat ze dat moesten doen vanochtend in de DM. Ze hebben besloten om dat aan de 2 armsten te geven.

Jordy: Oh

Jordy geeft aan dat hij er niet goed tegen kan dat ze niet gewoon vertellen hoeveel geld er is uitgegeven.

Jane : It's just part of the game, ik denk dat je dat moet loslaten.
Jordy : Het is niet mijn stijl
Jane : Klopt, maar niet iedereen kan dezelfde stijl hanteren als jij he..
Jordy : Klopt, maar ik kan daar niet tegen he

Jane : We hebben een ontbijtpakket genomen, en laten we morgen gewoon lekker met z'n allen ontbijten. De week goed beginnen. Ik snap dat jij en Axel nooit de beste vrienden gaan worden, maar als we op deze manier de laatste weken gaan uitspelen, dan is het voor niemand meer leuk.
Jordy : Klopt, maar er is ook totaal geen... mmm .. hoe moet je het zeggen....
pi_216976373
Jane praat Axel bij over het feit dat ze aan Jordy en Jolien heeft verteld dat ze allebei 1200 euro hebben gekregen.
Axel : Dit gaat allemaal achter mijn rug om. Dat is niet de bedoeling.

Jane legt uit dat de spanning te snijden was, en dat ze het gedaan heeft om de relaties weer iets te normaliseren. En dat Axel zich nu een beetje koest moet houden, en of hij haar begrijpt.
Axel : Ik hoor wat je zegt. Ene oor in, andere oor uit..... Maar ik maak geen ruzie.

Jane : Ik weet dat je op oorlogspad wilde gaan, maar laten we even....
Axel : Ik wil niet op oorlogspad, heb ik nooit gezegd.
pi_216976518
Pootje hangt rond bij de Vending Machine, en dat betaalt zich uit, de tickets komen uit de VM rollen en hij kan ze pakken. Hij stopt ze in z'n zak en vertelt het aan Sharice in de Voorraadkamer.

SPOILER

[ Bericht 18% gewijzigd door Li0nHeart op 09-03-2025 13:19:13 ]
pi_216978664
21.00
Jane vraagt aan Axel of het goed is dat ze Jordy even ophaalt, Axel vind het goed.
Jordy bied zn excuus aan aan Axel, hij zei dat hij dingen heeft gezegd waar hij spijt van heeft.
Ik heb gewoon een kutdag. Het heeft niets met jullie te maken. Ik wil gewoon iets horen van thuis, of een filmpje van thuis. Lang verhaal kort,
Het is uitgesproken.

Gif zonder geluid van @Puzzie

SPOILER

[ Bericht 10% gewijzigd door rinardo op 10-03-2025 08:22:34 ]
pi_216982470
9.20 uur
De bewoners zijn bezig om het ontbijt klaar te maken met afbakbroodjes in de oven wanneer er een geluid klinkt...
bb: 2 van jullie hebben een toegangsticket weten te bemachtigen voor de PR
welke bewoners zijn dat?

David: Davida en sharice
Bb die mogen naar de pr komen, sportkleding is niet nodig
pi_216982600
8.07

Het douchealarm gaat, Jordy loopt buiten, en ontdekt een nieuw spel in de tuin, het lijkt of er een soort glijbaan van buiten komt, en beneden zit een kist met een gleuf erin, ook zitten er schijven in de kist. (foto's @spapaars)

SPOILER

[ Bericht 9% gewijzigd door rinardo op 10-03-2025 08:22:18 ]
pi_216983132
Pootje en Sharice zijn bijna een uur in de GR geweest maar laten niet los wat ze gedaan hebben daar.
pi_216983232
10.45 uur : bewoners doe je pin om
pi_216983402
11.10 uur:
BB:
Bewoners er is iets te koop in de dr ik zeg alleen niet wat
Jullie komen om de beurt naar de dr
De volgorde van komen kan van belang zijn

Overleg in de groep wie er mag gaan.
BB zegt: de volgorde kan van belang zijn een sleutel is niet nodig (Pootje heeft geen sleutel)

Matthie: anders de andere volgorde van gister? (toen moesten ze naar de dr) daar was Jolien als laatste.
Axel : de volgorde was gister niet van belang.
Jordy , jolien mathie willen de volgorde van gister omgedraaid aanhouden.

BB: bewoners wie mag er als eerste?
Axel: eerst jolien en dan sharice?
Jolien: ik heb niet veel geld.
Jane: je weet niet of je meer geld hebt dan ik.

Jane wil als eerste gaan. Omdat zij als eerste de kluis in zou gaan. Die is er nu niet meer.. dus ze wilde nu als eerste gaan.
Als BB weer vraagt wie gaat , gaat Jane gewoon als eerste....

[ Bericht 27% gewijzigd door Kissingbird op 09-03-2025 11:16:53 ]
pi_216983606
Jane tegen Axel: Ik wist dat je niet aan de beurt zou zijn, maar ik heb wel twee tickets gekocht voor ons twee. Eentje van ¤200 en eentje van ¤300. Er zijn nu nog twee tickets over van ¤400 en ¤500. Ik denk dat Jolien die zal kopen. Dan zijn alle tickets gekocht!
pi_216983668
Jolien is als 2de gegaan en zegt dat het leeg is nu.
BB : alles is weg, alles is gekocht ik doe de DR op slot.
Jane wil zeggen tegen Sharice wat ze gekocht heeft maar krijgt een ZC als ze vraagt: mag ik het zeggen.

Jolien klopt aan bij de suite en zegt tegen jane : merci, omdat ik weet dat je anders had kunnen doen.
Jane: klopt.
Jolien : denkt ge ook wat ik denk, dat het zelfde is?
jane: ja

Jane zegt tegen Sharice: ik weet niet waar het voor is tbh
pi_216984075
Overleg in de Suite Jane Axel Sharice
Sharice zegt dat bijna zeker het spel wordt gedaan wat ze met Pootje al heeft gespeeld.

Sharice zegt: het is een voordeel als ik met je meega ipv van Axel die Jane mee wil nemen.
Er is geld te verdienen.. maar alleen als je snel speelt.
Pootje en zij hadden niet zoveel geld verdiend kwamen bij 2 (wat ze bedoeld is niet duidelijk) niet verder.
het geld hoeft sharice dan niet.. dat moet je aan het eind van het spel verdelen.
het is geen leuk spel, vooral focus.
Ze wil meegaan dan om de kas van jane te spekken.
pi_216985600
13:35
De middag loopt voorlopig zo in het BB huis:

Axel zit hier rechts op een bankje, Jordy is binnen, en probeert een trimmer te repareren. Tot nu toe met weinig succes.

13:37
quote:
Doorlopende money game voor jullie. Geld mee winnen, maar ook verliezen. Alert zijn is de boodschap. Op willekeurige momenten zal een munt van de baan afrollen. Vang 'm voor hij in de bak rolt. Degene die 'm vangt wint 100 euro. Als niemand 'm vangt moet iedereen 500 euro betalen. Er is geen alarm, de munten kunnen doorlopend vallen.
De munten gaan rollen van de rodelbaan zoals hierboven getoond. Ze moeten ze vangen als ze vanaf de baan onderweg zijn naar de bak. Op de baan zelf mogen ze ze niet aanraken.

De bewoners oefenen met een GC'er van henzelf om te kijken of ze op tijd kunnen zijn als ze in de sauna zitten.

SPOILER
En Pootje vangt gelijk hierna de eerste munt en verdient daarmee 100 euro.
SPOILER
(Video : Hoempah)

[ Bericht 23% gewijzigd door Li0nHeart op 09-03-2025 13:47:08 ]
pi_216986125
BB roept de 4 spelticket houders naar de GameRoom. Jolien geeft aan dat ze Mattheus een ticket heeft gegeven. Bij Jane duurt de keus langer... en langer... maar uiteindelijk blijkt dat ze toch Axel het ticket heeft gegeven.

BB zegt dat ze allevier ombeurten naar de GameRoom mogen komen, en dat ze sportkleding aanmoeten die nat mag worden. Ze krijgen ook waterdichte zenders. Jolien wil wel als eerste gaan.

Jordy vertelt aan Sharice en Pootje dat het kartel nog heel veel GC'ers heeft als ze met z'n 3-en buiten zitten.
Jordy : Ik zal eerlijk zijn, wij hebben met z'n 3-en echt heel veel GC'ers, want we hebben vorige week niets ingezet.
Jordy : Met z'n 3-en hebben we er een stuk of 6 nog.
Sharice : Jij hebt er 2?
Jordy : Ja
Sharice : Jolien 1?
Jordy : 2
Sharice : Jolien 2?? Ah .... ik dacht 1. En Mattie 1?
Jordy : Dan hebben we er 5.

Jordy vertelt dat Jolien een GC heeft verdiend met de game met het woord : En dat is niet de minste.
Sharice : Meer dan de mijne???
Jordy : Nee...

[ Bericht 17% gewijzigd door Li0nHeart op 09-03-2025 15:03:12 ]
pi_216986615
15 uur er rolt een munt naar beneden die Matthie vangt :D
pi_216986638
15:03
Jordy brengt verslag uit bij Mattheus en Jolien en zegt dat hij heeft verteld dat ze 6 GC'ers hebben.
Jordy : Daar versprak ik me dus, ze zei, jij hebt er twee.. ik heb ook gezegd dat jij er 2 hebt.
Jolien : Dat soort dingen moet je eerst overleggen voordat je zoiets zegt.

15:20
SPOILER
Jolien fluisterend: Dit kunnen we in onze choco .. in onze melk doen.
Jordy : Goed bezig. Echt kartellid

[ Bericht 30% gewijzigd door Li0nHeart op 09-03-2025 18:43:30 ]
pi_216987221
Axel is als laatste klaar. Jane legt het spel ongeveer uit. Ze moesten vanuit een aquarium water overbrengen naar de andere kant en daar iets vullen tot een bepaalde hoogte. Ze hadden allerlei hulpmiddelen die ze konden gebruiken, bv een paraplu, een sombrero, een kaasschaaf. Er waren ook hulpmiddelen die ze extra konden gebruiken maar die strafminuten opleveren. Axel heeft bijvoorbeeld een sombrero gepakt en deze helemaal ingetapet.

Jolien : 15m30
Jane : 11m11
Matt : 11m49
Axel : 15m39

Jane wint 3500 euro voor haar persoonlijke pot.
pi_216987757
~16:20 - Stream 2 - Gametalk

[stream wisselde van beeld vanuit de suite naar midden in dit gesprek]

Jordy: "En dan kunnen we zeggen, op het moment dat je niet akkoord gaat, of wat dan ook, zetten we jou erop, in plaats van David"
Jolien: "Ze kan wel dubbelspel doen"
Jordy: "Dat is het enige risico dat er nog in zit"

Jordy: "Kijk we moeten zorgen, als zij die redding ongedaan maakt, dat we met die andere gamechangers genoeg hebben om de bank te bepalen deze week"
Mattheus: "Maar zij gaat niet weten welke gamechangers jullie hebben, ze gaat die wel zien, maar ze zal zich afvragen, zijn die van Jordy, zijn die van Axel, zijn die van Jane, dat gaat ze zich af vragen."

Jordy: "Wij kunnen er ook voor kiezen dubbelspel te spelen he, je kunt zeggen dat jij met Jane in die kluis bent geweest destijds en dat je gezien hebt wat zij gekocht heeft en dat dat meer dan 1 dinges was."
Mattheus lacht en zegt: "Maar Jane gaat dan naar mij toekomen van is niet waar dit en dat, herrieschoppen en dan sta ik nog nergerns"
Jolien: "Nee, weet je, we hebben dat nooit gedaan, waarom zouden we dat doen? Het enige wat ik wil is een 'collab' geen dubbelspel."
Jordy: "Maar ja, heel eerlijk, er is met Sharice geen afspraken te maken of samenwerking"
Mattheus: "En als zij erop staat?"
Jordy: "Ja, als ze erop staat, maar dan staat ze naast ons, bij wijze van"
Jolien: "Ik denk dat we gewoon moeten afwachten"
pi_216988533
17:15
De telefoon rinkelt en Jane is er als eerste bij.
SPOILER
BB: Jane, ik heb hier een toegangsticket voor de gelddrukkerij. Maar is niet voor jou, je moet deze weggeven.

Jane besluit om het ticket aan Sharice te geven.

[ Bericht 20% gewijzigd door Li0nHeart op 09-03-2025 17:56:05 ]
pi_216988972
18:28
Een klaagzang van Jordy op bed tegen Jolien.

Jordy : Er zitten hier mensen alleen maar voor de fame, voor de buhne. Of alleen maar om sensa te maken, of voor de poen. Die letterlijk over lijken gaan, waarom blijven die mensen elke keer binnen, en ontkomen die elke keer aan alle nominaties. En zit ik straks voor de 5e keer op de bank.
Jolien : Gij of ik he
Jordy : Omdat ik het niet in de hand heb, en dan denk ik. Ik wil strijden voor m'n plek. Laat ze dan maar eens zien hoe ... hmmm ... hoe ver ze gaan, of hoe ver ze komen. Maar dit soort spellen, je hebt het letterlijk niet in de hand. Ik weet nu al dat ik geen vrijstelling kan komen met dat spel. Dus ik moet nu fucking veel geld er tegenaan gooien om mezelf vrij te kopen, om te zorgen dat ik niet genomineerd ben. En ik ben daar gewoon principieel op tegen. En daarnaast vind ik ook, er wordt 100.000 keer gezegd, je zit hier voor je eigen jackpot, je werkt voor je eigen jackpot. HOE MOET IK MIJN JACKPOT OPKRIKKEN. HOE MOET IK MIJN JACKPOT OPKRIKKEN DAN?

Jordy : Het draait elke week in hun voordeel!
pi_216989215
Er gebeuren ook nog normale, dagelijkse dingen in het huis. In de keuken staan Sharice en Jane de maaltijd voor te bereiden.

SPOILER
pi_216989927
19:15
Er komt een kaartje en een ticket uit de vending machine gerold. Sharice staat te koken en sprint naar de VM.
Op het kaartje staat : 'Bepaal samen wie toegang krijgt tot de gelddrukkerij'

SPOILER
De meerderheid lijkt richting Jordy te neigen. Ook Axel stelt dit voor bij Jane, om hem even tevreden te stellen. En dat wordt uiteindelijk ook het besluit.

[ Bericht 10% gewijzigd door Li0nHeart op 09-03-2025 20:41:50 ]
pi_216990628
20:40
Sharice en Jordy mogen naar de Panic Room om het geldmaakspel te spelen.

Ze moeten geld drukken. BB geeft een ingewikkelde uitleg erbij. Ze moeten unieke serienummers gebruiken. De nummers op de muur mogen ze niet gebruiken. Maar zodra ze 3x een niet-uniek nummer gebruiken moeten ze de Panic Room verlaten. Ze hebben een uur de tijd.

De eerste honderd euro is snel verdiend.
SPOILER
21:40
Uiteindelijk maken ze 3 fouten, en verdienen ze 400 euro met 8 goede biljetten. 200 euro per persoon.
Alleen Sharice beslist anders, zij zegt dat ze de volledige 400 euro aan Jordy gunt, omdat hij een moeilijke week heeft gehad.

22:00
Nog 1 puntje van eerder op de dag. Jordy heeft in de DBK de code van het kistje gekregen. Er was een stemming van BB die hiermee te maken had, dus het publiek heeft Jordy gekozen. Hij zal iets met het kistje mogen gaan doen.

[ Bericht 31% gewijzigd door Li0nHeart op 09-03-2025 22:06:03 ]
pi_216993420
5.20 Jordy en Matthie hebben dienst buiten.
Jordy zegt even naar de wc te gaan.. pakt echter binnen de kist en maakt die open in het hokje van de vendingmachine.

Er liggen enveloppen in met namen.. Hierin zitten cheques met ieders bod.
Hij pakt de cheque van Jane met 3500 euro erop en stopt die bij hem in de envelop erbij.
Daarna zet hij de kist weer terug op de plek waar het stond.

Gaat terug naar buiten naar Matthie die het koud heeft. Jordy gaat weer naar binnen, opent de kist nog eens.
Het is niet goed te zien wat hij doet, hij maakt een envelop open, bekijkt de check en stopt het weer terug erin.
Kist zet hij weer terug.

Hier pakt hij de cheque van Jane:
SPOILER
Hier kijkt hij nog een tweede keer in de kist:
SPOILER
Bedragen die erop stonden:
Jolien: Lijkt alsof er niks opstaat, later in een gesprek zegt Jolien 1 euro geboden te hebben.
matthie : 2235
Pootje 2654
sharice 3000
Axel 3044
Jane 3500

Hij zei buiten toen hij alleen zat: 6500 duizend.. maximale was 3500 euro.. rest tussen 2000 en 3000
1000 euro inzetten, zekerheid. 7500 duizend. Axel gaat dat nooit doen.
(niet helemaal duidelijk wat hij ermee bedoelde)

[ Bericht 11% gewijzigd door Kissingbird op 10-03-2025 06:33:08 ]
pi_216994033
5:30
Nog 1 minimale aanvulling op het geweldige verslag van @Kissingbird hierboven vanuit de CoS. Jordy's eigen bod was 1000 euro. In zijn envelop zit nu ook de cheque van Jane voor 3500 euro. Jordy's envelop is nu 4500 euro waard. En die van Jane daarmee 0 euro. Als het goed is krijgen de bewoners deze week nog een laatste kans om een extra bod toe te voegen aan hun envelop, waarna het (totale) hoogste en laagste bod bepaald gaan worden.
pi_216995278
Peter heeft vanochtend weer gekraaid en geroepen dat er geld is gestolen. Zonder context hebben de bewoners uiteraard geen idee wat ze hiermee moeten.
pi_216995393
10:10
Jane kort erachter dat de cijferslot aan de kist is omgedraaid.
Jane : De kist is open geweest! Want het cijferslot zat aan de andere kant.

Ze roept Axel en Pootje erbij. Pootje denkt dat de productie het gedaan heeft.
pi_216997035
12:55
Het is een weinig spannende maandag. Er wordt in de zon gelegen, al dan niet op wacht bij de stellage.

Het game geluid klinkt in het huis. BB zegt dat de bewoners een leuk spel gaan spelen waarbij ze nat kunnen worden.

De streamers krijgen een dubbele SL te zien.

14:50
De bewoners zijn terug. Het is wat onduidelijk, maar het lijkt erop dat Jolien een vrijstelling heeft gewonnen.
Het was een spel met bakken die met water gevuld moesten worden.

Wanneer Jane en Axel terug zijn in de suite zijn ze erg ontstemd. Axel heeft van Mattie gehoord dat Pootje in de 1e ronde al op hem is gegaan. Ze roepen Sharice en Pootje ter verantwoording. Pootje zegt dat het niet zo is, dat hij op Jordy ging. Maar het is een erg ongemakkelijk gesprek. Ook het gesprek met Sharice hierna voelt erg ongemakkelijk.

[ Bericht 30% gewijzigd door Li0nHeart op 10-03-2025 17:30:42 ]
pi_216999169
Er is een waterspel gespeeld, Jolien heeft een vrijstelling.

pi_216999633
Jane en axel, kom naar de DC room
Jane en Axel mogen het gelddruk spel gaan spelen
Ze mochten ook twee bewoners uitkiezen,
Maar doen het liever zelf.
Jane en Axel overleggen wel of niet vertellen aan de rest
Ze besluiten het wel te vertellen, Jane zeg laten we het maar doen om de peace te bewaren
Zegt BB: Waarom peace bewaren Jane?
Ze besluiten het zelf te doen.
1 minuut later BB Jane en Axel kom naar de PR
Jane roept bij binnenkomen Waar kijk ik naar? (moeilijk gezicht, zie gif!) van @Puzzie
Voor de rest de zelfde regels als bij het geld druk spel gisteren.
Ze moeten geld drukken. Ze moeten unieke serienummers gebruiken. De nummers op de muur mogen ze niet gebruiken. Maar zodra ze 3x een niet-uniek nummer gebruiken moeten ze de Panic Room verlaten. Ze hebben een uur de tijd.
Ze zijn binnen 10 minuten klaar 3 fout en 1 goed, 50 euro voor Jane

[ Bericht 7% gewijzigd door rinardo op 10-03-2025 17:20:56 ]
pi_217000464
18:40
Jordy en Jolien liggen op wacht en bespreken nominaties. Jolien is niet te verstaan.
Jordy : Stel we zetten Axel en Jane erop, wie zet je er dan naast.
Jolien : [...]
Jordy : Gaat ze niet leuk vinden, maar ik denk wel dat dat de beste keuze is.

Er is nog maar 1 zij behalve Jane en Jolien : Sharice.

De maaltijd wordt geserveerd, bereid door Jane en Sharice.
SPOILER
Net op het moment dat Axel z'n eten krijgt, wordt hij naar de DBK geroepen. Hij moppert er wat over, maar heeft uiteraard geen keus.
pi_217002970
BB roept alle bewoners, behalve Jolien, 1 voor 1 naar de DR. Ze mogen een tweede bod doen bij het kistje. Met het totale bod kan een vrijstelling en een nominatie verdiend worden.

We kunnen niet meekijken, dus het is onduidelijk wat er precies gebeurd is. Wat we wel zien is ergenis en ongeloof bij Jane en Axel. De strategien van hun twee lijken niet helemaal afgestemd te zijn geweest.

Bij Jolien, Jordy en Matt is er juist een vrolijke stemming, het lijkt erop dat ze vinden dat er dingen goed zijn gegaan.

Het is (voor mij) onduidelijk hoe Pootje en Sharice erin staan. Het is ook onduidelijk wat de einduitslag gaat zijn.
pi_217005139
Vannacht hebben Jane en Axel een half uur te lang gewaakt bij de glijbaan.
Dit was de avond ervoor besproken door Jordy Mattie en Jolien, toen ze buiten zaten.

Jordy heeft een idee. Ze gaan om 01:00 uur de tijd op de oven een half uur vooruit zetten en Jane en Axel wakker maken, zodat zij denken dat hun shift begint. Als zij buiten zitten, zet het kartel de klok weer terug, zodat Jane en Axel een half uur te lang buiten zitten. Jolien en Mattie vinden het ook een leuk grapje om uit te halen met team Jaxel!

pi_217006530
Jolien zegt vanavond weer die klok en dan 45.min proberen vannacht
Ze doelt op wat ze afgelopen nacht hebben gedaan, zie bericht hier boven.
pi_217007433
13:27
De telefoon gaat en Jolien en Mattheus rennen snel naar de telefooncel. Mattheus is net wat sneller en neemt de telefoon op.
Het blijkt voor de gelddrukkerij te zijn. Hij kiest Jordy en om 13:30 gaan zij samen naar de inmiddels bekende gelddrukkerij.

Edits:
De eerste fout is gemaakt door Mattheus.

13:54
Eerste biljet is binnen *O*

14:02
Tweede én derde biljet zijn binnen

[ Bericht 5% gewijzigd door PunkieePie op 11-03-2025 14:03:33 ]
🐱❤️
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')