Het was een hele ontdekkingsreis, ik had jaren niks met olieverf gedaan en dan ineens zo'n groot, ingewikkeld ding! Maar zeker de moeite waard en nu al zin om weer wat nieuws te gaan bedenken...quote:
Prachtigquote:Op donderdag 27 februari 2025 19:10 schreef clixplicity het volgende:
Ik heb de smaak van het schilderen te pakken!
[ afbeelding ]
Prachtig. Zie hem nu pasquote:Op donderdag 27 februari 2025 19:10 schreef clixplicity het volgende:
Ik heb de smaak van het schilderen te pakken!
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 7 maart 2025 11:00 schreef clixplicity het volgende:
Ik ben met een nieuw portret begonnen. Vooral om te oefenen in huidkleuren.
https://clixplicit.nl/index.php/portfolio/schilderen/hanna?f
[ afbeelding ]
Dit gedetailleerde werk is een mooie afwisseling met modeltekenen, een hele andere manier van werken. Mocht iemand hier trouwens interesse hebben in modeltekenen, ik zou het heel leuk vinden om af en toe met andere kunstenaars samen te werken. Door om beurten voor elkaar te poseren kunnen we op een praktische, goedkope en leerzame manier tekenervaring opdoen.quote:
Dat zou mooi zijn als dat zou lukken zeg. Maar ik zie er hier heel weinig posten. Hoop dat er wel veel lezen.quote:Op zondag 9 maart 2025 16:49 schreef clixplicity het volgende:
[..]
Dit gedetailleerde werk is een mooie afwisseling met modeltekenen, een hele andere manier van werken. Mocht iemand hier trouwens interesse hebben in modeltekenen, ik zou het heel leuk vinden om af en toe met andere kunstenaars samen te werken. Door om beurten voor elkaar te poseren kunnen we op een praktische, goedkope en leerzame manier tekenervaring opdoen.
Oh, dat is heel spjjtig om te horen! Nooit fijn als je lichaam je beperkt in dingen die je wil doen.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:02 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn als dat zou lukken zeg. Maar ik zie er hier heel weinig posten. Hoop dat er wel veel lezen.
Ik heb ooit geprobeerd een gezicht te tekenen, maar ik kreeg er geen enkele uitdrukking in.
Heb zelf een klein beetje aan aqurellen gedaan en tekenen, maar niets vergeleken bij wat jij doet.
Het lukt mij nu niet meer door mijn lichaam dus heb alles weggedaan.
Waarschijnlijk zal je ze daar eerder vinden.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:05 schreef clixplicity het volgende:
[..]
Oh, dat is heel spjjtig om te horen! Nooit fijn als je lichaam je beperkt in dingen die je wil doen.
Ik heb heel weinig verwachtingen dat hier iemand op mijn oproep reageert, maar je weet het nooit. Ik ben ook via Kunstinzicht en Facebook op zoek, ik denk dat ik daar meer liefhebbers kan vinden.
Ik blijf het echt heel erg rot voor je vindenquote:Op zondag 9 maart 2025 17:16 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zal je ze daar eerder vinden.
Ja en het niet meer kunnen is balen, maar het is niet anders
Speelde ook gitaar maar dat kan ook niet meer
O hoef niet hoor, ik zit er zelf niet meerquote:Op zondag 9 maart 2025 17:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik blijf het echt heel erg rot voor je vinden
quote:Op zondag 9 maart 2025 17:21 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O hoef niet hoor, ik zit er zelf niet meer
Ik ben er nog dat is meer waard dan de dingen die ik niet meer kan.
Heb een andere hobby gevonden Jullie in de gaten houden en de les lezen indien nodig
Momenteel wel, is vanaf 4 april weer een stuk rustigerquote:Op zondag 9 maart 2025 17:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Haha je hebt het iig druk genoeg met je mod-schap
Ik ben ook op zoek naar een teken en/of schilderclubje. Nu (be)schilder ik zelf objecten maar dat maakt op zich toch niet heel veel uit?quote:Op zondag 9 maart 2025 17:05 schreef clixplicity het volgende:
[..]
Oh, dat is heel spjjtig om te horen! Nooit fijn als je lichaam je beperkt in dingen die je wil doen.
Ik heb heel weinig verwachtingen dat hier iemand op mijn oproep reageert, maar je weet het nooit. Ik ben ook via Kunstinzicht en Facebook op zoek, ik denk dat ik daar meer liefhebbers kan vinden.
Hey Oppiedoppiequote:Op dinsdag 11 maart 2025 15:14 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ik ben ook op zoek naar een teken en/of schilderclubje. Nu (be)schilder ik zelf objecten maar dat maakt op zich toch niet heel veel uit?
Ik denk dat het lastigste is om bij elkaar in de buurt te wonen, zelf woon ik op een plek die best inspirerend is om te schilderen en heb een fijne grote tuin. Tuin is nog niet af maar de plek is wel mooi. Maar dus wel in Drenthe.
Dat maakt op zich niet uit. Het is sowieso leerzaam en inspirerend om met anderen samen te werken. Voor een modeltekengroep is het wenselijk dat meerdere mensen af en toe model willen staan...quote:Op dinsdag 11 maart 2025 15:14 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ik ben ook op zoek naar een teken en/of schilderclubje. Nu (be)schilder ik zelf objecten maar dat maakt op zich toch niet heel veel uit?
Ik denk dat het lastigste is om bij elkaar in de buurt te wonen, zelf woon ik op een plek die best inspirerend is om te schilderen en heb een fijne grote tuin. Tuin is nog niet af maar de plek is wel mooi. Maar dus wel in Drenthe.
Maakt eigenlijk niet uit maar ik vind het leuk dat het gebruiksvoorwerpen zijn. Zo vind ik vazen leuk en potten leuk maar heb ook een grote kat en een bijzettafel met dolfijnen en bustes en ook een grote etalagepop staan. Een kinderkamer of een garagedeur heb ik ook wel eens gedaan. En heb ook een ontwerp bedacht voor op mijn auto, die is toch oud maar ik heb geen garage waar ik het in kan doen maar dat is ook nog een project die ik graag zou doen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 08:29 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Hey Oppiedoppie
Wat voor soort objecten, of maakt niet uit welk object?
Heb je het dan over een naaktmodel?quote:Op donderdag 13 maart 2025 09:38 schreef clixplicity het volgende:
[..]
Dat maakt op zich niet uit. Het is sowieso leerzaam en inspirerend om met anderen samen te werken. Voor een modeltekengroep is het wenselijk dat meerdere mensen af en toe model willen staan...
Wel leuk dat je interresse zo breed is. Jammer dat je niet veel tijd hebt om je hobby te beoefenen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 10:30 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Maakt eigenlijk niet uit maar ik vind het leuk dat het gebruiksvoorwerpen zijn. Zo vind ik vazen leuk en potten leuk maar heb ook een grote kat en een bijzettafel met dolfijnen en bustes en ook een grote etalagepop staan. Een kinderkamer of een garagedeur heb ik ook wel eens gedaan. En heb ook een ontwerp bedacht voor op mijn auto, die is toch oud maar ik heb geen garage waar ik het in kan doen maar dat is ook nog een project die ik graag zou doen.
Dus eigenlijk maakt het niet uit, bijna alles is beschilderbaar. Maar helaas heb ik niet veel tijd naast mijn baan dus ik ga niet zo snel. Zondags is mijn schilderdag maar er komt regelmatig visite zodat ik alsnog niet kan schilderen.
Als ik er aan denk kan ik komend weekend wel wat foto's maken van dingen waar ik mee bezig ben. Ik ben met meerdere dingen tegelijk bezig ivm het drogen en het lakken.
Ik ben heel benieuwd naar de dingen die je maakt! Dus mocht je in de gelegenheid zijn om wat foto's te maken...quote:Op donderdag 13 maart 2025 10:30 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Maakt eigenlijk niet uit maar ik vind het leuk dat het gebruiksvoorwerpen zijn. Zo vind ik vazen leuk en potten leuk maar heb ook een grote kat en een bijzettafel met dolfijnen en bustes en ook een grote etalagepop staan. Een kinderkamer of een garagedeur heb ik ook wel eens gedaan. En heb ook een ontwerp bedacht voor op mijn auto, die is toch oud maar ik heb geen garage waar ik het in kan doen maar dat is ook nog een project die ik graag zou doen.
Dus eigenlijk maakt het niet uit, bijna alles is beschilderbaar. Maar helaas heb ik niet veel tijd naast mijn baan dus ik ga niet zo snel. Zondags is mijn schilderdag maar er komt regelmatig visite zodat ik alsnog niet kan schilderen.
Als ik er aan denk kan ik komend weekend wel wat foto's maken van dingen waar ik mee bezig ben. Ik ben met meerdere dingen tegelijk bezig ivm het drogen en het lakken.
Ik ben samen met iemand anders aan het kijken of we een clubje mensen bij elkaar kunnen krijgen om elkaar te tekenen. Dat hoeft niet per se naakt te zijn, al zouden wij daar zelf geen moeite mee hebben. Met mijn tekenclubje tekenen we elke woensdagavond een naaktmodel, ik zou het helemaal niet verkeerd vinden om dat aan te vullen met het tekenen van geklede modellen. En ik zou ook meer willen oefenen op handen, voeten en gezichten, daarvoor is het ook niet nodig dat het model naakt is. Kortom: volop mogelijkheden.quote:Op donderdag 13 maart 2025 10:31 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Heb je het dan over een naaktmodel?
Ze zijn super leuk gewordenquote:Op maandag 17 maart 2025 13:48 schreef drakin het volgende:
Paar tekeningetjes gemaakt afgelopen week, eerst met aquarelverf gespeeld, daarna het papier in rechte banen gesneden en de tekeningetjes toegevoegd. Het is de bedoeling ze als boekenleggers te gaan gebruiken.
Katten:
[ afbeelding ]
Zwaarden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En natuurlijk draken:
[ afbeelding ]
Dat heb je leuk gedaan. Heel speels ook.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:48 schreef drakin het volgende:
Paar tekeningetjes gemaakt afgelopen week, eerst met aquarelverf gespeeld, daarna het papier in rechte banen gesneden en de tekeningetjes toegevoegd. Het is de bedoeling ze als boekenleggers te gaan gebruiken.
Katten:
[ afbeelding ]
Zwaarden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En natuurlijk draken:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 17 maart 2025 14:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ze zijn super leuk geworden
Ben het meeste fan van de draken
Talentje ben je
Dankjulliequote:Op donderdag 20 maart 2025 13:46 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat heb je leuk gedaan. Heel speels ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |