abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 februari 2025 @ 20:38:51 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216599772
quote:
Zeker duizend gewonden en paniek door ontplofte Hezbollah-piepers in Libanon
Meer dan duizend mensen in Libanon zijn gewond geraakt doordat hun pieper ontplofte, meldt persbureau Reuters op basis van Libanese veiligheidsfunctionarissen. De ontploffingen hebben op veel plaatsen tot grote paniek geleid.

De piepers zouden door veel Hezbollah-leden op het lichaam worden gedragen, door strijders van de terreurorganisatie, maar bijvoorbeeld ook door medisch personeel. Het is nog niet duidelijk wie of wat erachter zit.

Op sociale media en in lokale media circuleren foto's en video's uit de zuidelijke buitenwijken van hoofdstad Beiroet die mensen tonen die op de stoep liggen met wonden aan hun handen, in de buurt van hun broekzakken of aan hun hoofd.

Een functionaris van Hezbollah noemt de ontploffingen tegenover Reuters de "grootste inbreuk op de veiligheid" sinds de beschietingen tussen Hezbollah en Israël begonnen, in oktober vorig jaar. Het Israëlische leger heeft nog niet gereageerd op de berichten.
https://nos.nl/artikel/25(...)h-piepers-in-libanon

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 februari 2025 @ 20:42:20 #2
3928 Ulx
pi_216599875
https://www.nu.nl/buitenl(...)hezbollah-leden.html
quote:
In Libanon is zaterdag een nieuwe regering gevormd met premier Nawaf Salam aan het hoofd. Het land werd meer dan twee jaar bestuurd door een demissionaire regering als gevolg van een slepende politieke impasse in het parlement.
Salam krijgt te maken met een al jaren durende financiële crisis. Er zijn bovendien verwoestingen aangericht door Israëlische bombardementen op Hezbollah-doelen. Daarnaast kampt Libanon met tekorten aan onder meer elektriciteit en wonen er nog altijd talrijke Syrische vluchtelingen.

Verder moet de Libanese regering toezien op het bestand tussen Israël en de beweging Hezbollah in het zuiden van het land. Daar wil Salam een prioriteit van maken, zei hij zaterdag. Ook wil hij het vertrouwen van de kiezer in de regering herstellen en banden aanhalen met de internationale gemeenschap, meldt persbureau NNA.

De regeringsposten in Libanon worden verdeeld op basis van religieuze stromingen. Dit systeem is bedoeld om de angel uit spanningen tussen de verschillende religieuze stromingen in het land te halen. Christenen en sjiitische en soennitische moslims zijn daarom stuk voor stuk vertegenwoordigd.

Dat geldt ditmaal niet voor de politieke tak van de sjiitische Hezbollah-beweging, mede door druk vanuit de Verenigde Staten. Amal, een politieke bondgenoot van Hezbollah, mocht wel ministersposten kiezen en mag onder meer de minister van Financiën leveren.

De eerstvolgende parlementsverkiezingen zijn in 2026
Hezbollah zijn de grote verliezers van hun eigen hufter gedrag. Geen macht meer. Geen zware wapens meer. Geen leiders meer. Geen scrotum, vingers of ogen meer.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 20:46:47 #3
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216600011
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 20:42 schreef Ulx het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)hezbollah-leden.html
[..]
Hezbollah zijn de grote verliezers van hun eigen hufter gedrag. Geen macht meer. Geen zware wapens meer. Geen leiders meer. Geen scrotum, vingers of ogen meer.
Prima, toch?
Wie dit leest is een lezer van dit
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 februari 2025 @ 22:38:40 #4
3928 Ulx
pi_216602007
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 20:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Prima, toch?
Lijkt me wel. Als het Libanese leger gewoon in het zuiden gaat zitten en daar de orde bewaart is er geen probleem. Het nieuwe regime in Syrië heeft ook al aangegeven geen interesse meer in avonturen in Libanon te hebben. Ik zie zelfs een formeel einde aan de staat van oorlog met Israël als mogelijkheid.
pi_216609533
twitter
  Overall beste user 2022 zondag 9 februari 2025 @ 18:22:11 #6
3928 Ulx
pi_216610765
De interesse in het wel en wee van de burgers in Libanon verdwijnt wel als Israël Hezbollah niet kapot schiet.

Grappig hoe dat werkt.
pi_216611179
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 18:22 schreef Ulx het volgende:
De interesse in het wel en wee van de burgers in Libanon verdwijnt wel als Israël Hezbollah niet kapot schiet.

Grappig hoe dat werkt.
Ik volg dat Israëlische osint613 account en die laat afgelopen weken toch bijna dagelijks zien dat IDF nog steeds Hezbollah kont schopt.
pi_216664765
twitter
pi_216700726
Hezbollah demands Lebanon reverse ban on Iranian flights landing in Beirut
https://www.timesofisrael(...)s-landing-in-beirut/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_216700800
quote:
9s.gif Op zondag 16 februari 2025 11:28 schreef Aether het volgende:
Hezbollah demands Lebanon reverse ban on Iranian flights landing in Beirut
https://www.timesofisrael(...)s-landing-in-beirut/
Goh, wat zou men bij Hezbollah nu willen ontvangen vanuit Iran? .. wink wink

Zie hier het grote probleem van Libanon. Ooit een Christelijk land, nu in de greep van Islamtische extremisme.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216894924
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')