abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216591481
https://www.gld.nl/nieuws(...)ederland-maar-waarom

quote:
TIEL - Volgens nieuw onderzoek van de Gezondheidsmonitor Jongvolwassenen staat de mentale gezondheid van veel jongvolwassenen in Nederland onder druk. Hoewel het iets beter gaat dan in 2022, zijn de Nederlandse jongeren ongelukkiger dan in andere Europese landen. Vooral in de Gelderse stad Tiel hebben ze het volgens de cijfers zwaar. Met name de statistieken met betrekking tot eenzaamheid in de Betuwse stad liggen zeer hoog.

Ongelijk verdeeld
Volgens onderzoeker en epidemioloog Nicole Thomaes van GGD Gelderland-Zuid werd de Gezondheidsmonitor Jongvolwassenen uitgevoerd om de gezondheid, het welzijn en de leefstijl van 16 tot en met 25-jarigen na de coronapandemie in kaart te brengen. Bijna 135.000 jongvolwassenen deden aan het onderzoek mee, waarvan 6000 in de regio Gelderland-Zuid. Opvallend is de verdeling tussen theoretisch opgeleide jongeren, die meer met prestatiedruk en stress te maken hebben, en praktisch opgeleiden, die over het algemeen vaker sterk eenzaam of zelfs suïcidaal zijn.

In deze laatste twee statistieken steekt Tiel boven het regionaal gemiddelde uit. Vier procent van de ondervraagden in Tiel gaven aan wel eens een poging tot zelfmoord hebben ondernomen. Dat is het dubbele van het regionale cijfer. Ook ligt het aantal jongvolwassenen dat zegt sterk eenzaam te zijn (31%) hoger dan in de regio (20%), en in het gehele land (23%).

Jongeren in Tiel
Maar waarom gaat het in Tiel zo mis? Abdelhak Aoulad Hadj, onder jongeren in Tiel ook wel bekend als 'Meneer Hadj', is taaldocent en columnist. In de bibliotheek in Tiel houdt hij geregeld een spreekuur om met jongeren over hun problemen te praten. "In Tiel komen de meest prangende problemen voort uit de armoede die in heel veel gezinssituaties ontstaan is. Mensen vinden het moeilijk om hun hoofd boven water te houden, en door die financiële druk is er in veel huishoudens niet de mogelijkheid voor jongeren om zich kwetsbaar op te stellen."

Ook ziet hij dat veel jongvolwassenen hun ei niet kwijt kunnen in hun alledaagse contacten. "De contacten die ze op dagelijkse basis hebben zijn te vluchtig, en bieden onvoldoende gelegenheid lastige zaken te bespreken."
Heftig, sprakeloos hoe eenzaam je kan zijn terwijl ze baden in online liefde
  Spellchecker zaterdag 8 februari 2025 @ 01:04:26 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216591604
Wat is er overgebleven van de legendarische schuurfeesten rondom Tiel? -O-
pi_216591640
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 01:10 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat is er overgebleven van de legendarische schuurfeesten rondom Tiel? -O-
Die zijn verplaatst naar Zeeland?
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  zaterdag 8 februari 2025 @ 04:30:57 #5
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216591930
Dat is wel vervelend. Mede dankzij wat hulpmiddelen heb ik geleerd om mij niet eenzaam te voelen terwijl ik wel alleen ben. Ik kan tegenwoordig heel goed met mezelf overweg :)
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 februari 2025 @ 06:15:18 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_216592016
Tiel is dan ook zeer deprimerend. Het centrum is kil kaal en ongezellig. De bewoners zijn in alles net niet. Net geen Brabant een beetje Utrecht en bescheiden Gelderland. De voetbalclubs hebben nooit op niveau gespeelt. Alleen Simon Tahamata is het vermelden waard. De grote Molukse gemeenschap is er altijd een buitenstaander gebleven. Tiel is in tegenstelling tot mijn stadje Zaltbommel een anonieme plek zonder identiteit. Ik maak gebruik van de Betuwezorg, die is ook in Tiel actief. De medewerkers vinden vrijwel allemaal Zaltbommel vergeleken met Tiel leuker, gezelliger, opener en spontaner. Zelfs de mensen uit Tiel beamen dat.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_216592042
Dit verbaast mij he-le-maal niets.
Heel veel sambal
pi_216592056
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 06:15 schreef tong80 het volgende:
Tiel is dan ook zeer deprimerend. Het centrum is kil kaal en ongezellig. De bewoners zijn in alles net niet. Net geen Brabant een beetje Utrecht en bescheiden Gelderland. De voetbalclubs hebben nooit op niveau gespeelt. Alleen Simon Tahamata is het vermelden waard. De grote Molukse gemeenschap is er altijd een buitenstaander gebleven. Tiel is in tegenstelling tot mijn stadje Zaltbommel een anonieme plek zonder identiteit. Ik maak gebruik van de Betuwezorg, die is ook in Tiel actief. De medewerkers vinden vrijwel allemaal Zaltbommel vergeleken met Tiel leuker, gezelliger, opener en spontaner. Zelfs de mensen uit Tiel beamen dat.

Nederland is in de winter sowieso een deprimerend gat. Maar die eenzaamheid begint met smartphones en social media en vooral een intenet verbinding. Maar ook ander anti-natuurlijk gedrag. Zoals mede door het internet gevormde seksuele degeneratie. Helaas is dit nogal een uitdaging gebleken, en niet alleen in Nederland.
Heel veel sambal
pi_216592103
TT change.

Tevens Tiel ^O^
pi_216592124
Goed dat ze nog een echte Tielenaar gevonden hebben die het wat kan plaatsen.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 07:48:44 #11
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216592143
quote:

Ik had zelfs moeten opzoeken in welke provincie dit vage niemandsland officieel ligt. Gelderland dus.

Het heeft iets geïsoleerds over zich.

Het lijkt me in veel gebieden tussen of vlakbij de rivieren sowieso niet fijn wonen. Ik denk dan ook aan de verzameling minuscule dorpjes ten noorden en oosten van Oss (in principe niet heel ver van Tiel vandaan).

[ Bericht 3% gewijzigd door Eightyone op 08-02-2025 08:04:39 ]
pi_216592171
quote:

Note gezet
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 februari 2025 @ 08:25:23 #13
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216592221
Sinds Jomanda weg is ging het bergafwaarts met Tiel.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 8 februari 2025 @ 08:34:36 #14
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_216592239
Zit er iets in die jam wellicht? :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 februari 2025 @ 08:36:49 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_216592248
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 07:48 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ik had zelfs moeten opzoeken in welke provincie dit vage niemandsland officieel ligt. Gelderland dus.

Het heeft iets geïsoleerds over zich.

Het lijkt me in veel gebieden tussen of vlakbij de rivieren sowieso niet fijn wonen. Ik denk dan ook aan de verzameling minuscule dorpjes ten noorden en oosten van Oss (in principe niet heel ver van Tiel vandaan).

Ik woon tussen de uiterwaarden. De Bommelerwaard. Tussen de Maas en Waal. Ik, en ik niet alleen, vindt dit één van de mooiste gebieden van Nederland.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 februari 2025 @ 08:37:24 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_216592252
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 08:03 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Note gezet
Positief neem ik aan.

Trouwste user 2022 zaterdag 8 februari 2025 @ 08:38:25 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_216592259
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 08:25 schreef borisz het volgende:
Je bent 2 maanden geleden bij me op de koffie geweest. Een mooie wandeling gemaakt vanaf Hurwenen. Wat is jouw ervaring ?

Trouwste user 2022 zaterdag 8 februari 2025 @ 08:38:53 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_216592265
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 08:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Zit er iets in die jam wellicht? :')

Bij ons in de Tompouce, qua Olie B. Bommel. ;)

zaterdag 8 februari 2025 @ 08:44:30 #19
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_216592306
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 08:38 schreef tong80 het volgende:

[..]
Bij ons in de Tompouce, qua Olie B. Bommel. ;)

aahahhaahah. Legend! Was er een groot fan van vroeger. Heb hier nog een originele tekening liggen van wijlen Marten Toonder.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 februari 2025 @ 08:48:54 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_216592328
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 08:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
aahahhaahah. Legend! Was er een groot fan van vroeger. Heb hier nog een originele tekening liggen van wijlen Marten Toonder.

De eerste Bommeldag was in.........

zaterdag 8 februari 2025 @ 09:24:28 #21
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_216592544
Eenzaam zijn is doorgaans een keuze. Lekker thuis 24/7 achter je schermpje blijven zitten en dan janken dat je zo eenzaam bent. :')
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 februari 2025 @ 09:43:58 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_216592736
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 09:24 schreef Twiitch het volgende:
Eenzaam zijn is doorgaans een keuze. Lekker thuis 24/7 achter je schermpje blijven zitten en dan janken dat je zo eenzaam bent. :')
Pardon :? :D

zaterdag 8 februari 2025 @ 10:00:13 #23
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216592868
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 08:36 schreef tong80 het volgende:

[..]
Ik woon tussen de uiterwaarden. De Bommelerwaard. Tussen de Maas en Waal. Ik, en ik niet alleen, vindt dit één van de mooiste gebieden van Nederland.

Mooi voor een dagje weg, mits het ov een beetje meewerkt in het gebied.

Ik kan me nog een of andere vlooienmarkt herinneren in het Lingebos, een jaar of tien terug. Die Franse 'bric a bric' die enkele keren is gehouden. Na de dichtstbijzijnde bus was het nog een paar kilometer lopen. En eigenlijk is er niet zo veel, afgezien van het uitzicht. Prachtige omgeving hoor, maar niet om dagelijks in te zijn.
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 februari 2025 @ 10:08:55 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_216592941
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 10:00 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Mooi voor een dagje weg, mits het ov een beetje meewerkt in het gebied.

Ik kan me nog een of andere vlooienmarkt herinneren in het Lingebos, een jaar of tien terug. Die Franse 'bric a bric' die enkele keren is gehouden. Na de dichtstbijzijnde bus was het nog een paar kilometer lopen. En eigenlijk is er niet zo veel, afgezien van het uitzicht. Prachtige omgeving hoor, maar niet om dagelijks in te zijn.
Dat heeft dus precies niks met Bommel te maken maar juist met Tiel. :)

Ik woon 100 meter van de Sint Maartenskerk.....

pi_216616749
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 08:25 schreef borisz het volgende:
Jomanda O+
pi_216631406
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 01:04 schreef maily het volgende:
@:Werkman ?

Tiel-topic -O-
In mijn tijd nooit geen last van gehad.
Wij moesten elkaar wel opzoeken vanwege het gebrek aan social media. Lekker Puchies en Tomosjes opvoeren, uitgaan en in de kroeg, totaal anders dan nu. Met de jeugd onder de twintig heb ik niet veel contact, niet mijn doelgroep.
pi_216631473
Fake news.

Het enige wat deprimerend is voor de inwoners is de wetenschap dat je nooit een mooiere plek in je leven gaat tegenkomen dan Tiel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')