Voel jij je ook niet heerlijk cultureel verrijkt door dit verhaal? Ik wel. Dit roept allemaal warme gevoelens bij mij op richting dit soort culturen die wij hier met open armen ontvangenquote:Op zaterdag 8 februari 2025 00:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Volkomen fucked up verhaal en familie weer. Van oma die nsb'ertje gaat spelen omdat kleindochter een vriend heeft terwijl ze vast wel wist wat dat voor problemen voor haar kleindochter zou kunnen veroorzaken, tot broerlief die zijn zus commandeert, zijn zus te allen tijde wil kunnen volgen (zoals de waard is?), en zelfs wel even mag bepalen met wie ze gaat trouwen. Een treurige vertoning van barbaarse waarden.
[..]
Nou ja, eind goed al goed dan maar he?
Heb je ook namen want ben nu wel benieuwd.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:51 schreef Richestorags het volgende:
Dit verhaal doet me denken aan een boek dat ik ooit heb gelezen van een Duits Koerdisch meisje die een relatie had met een Duitse gast wat natuurlijk niet kon.
De familie had in een familieraad een neef uitgekozen die de beide moorden moest plegen (ook lekker, want hij gaat levenslang de bak in...). Ik weet even niet meer hoe ze op de hoogte hiervan kwamen (familielid had ze gewaarschuwd denk ik) maar ze waren op tijd gevlucht. Zij had dit verhaal onder een pseudoniem geschreven en leefde voortaan met die gozer onder een schuilnaam.
De achterlijkheid die we naar binnen hebben gehaald en de mensen die hun ogen er maar voor blijven sluiten
Heeft weinig met islam te maken maar met koerdische cultuur.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 03:30 schreef ricky3 het volgende:
Ies koeltoer. Dit is de islam. Leuk he? Wij importeren dat. Wij zijn heel dom. Misschien dat we ooit nog leren, maar denk het niet
Het is ook in die tijd dat ik dat boek een keer had geleend in de bieb. Ik ga even goed voor je zoeken later want tot nu toe kan ik alleen maar boeken of zaken vinden van omgelegde meisjes.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 13:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Heb je ook namen want ben nu wel benieuwd.
Moest ook denken aan Maja Bradarić vermoord door vrienden in 2003.
Ah ja whatever. 1 pot nat.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 13:16 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Heeft weinig met islam te maken maar met koerdische cultuur.
Eerwraak etc. komt ook allemaal uit die hoek.
met 72 maagden, of werkt dat alleen voor mannen?quote:Berfin Ç. zei in een kort laatste woord in een nachtmerrie te zijn beland. Ze hoopt dat haar oma geniet in het paradijs.
Juridisch gezien is daar ook wel grond voor. Ze was bang voor de reacties van haar familie als oma het aan haar moeder zou vertellen, dus in zekere zin doodde ze haar oma uit zelfverdediging. Ze zou zich hier kunnen beroepen op noodweer of noodweerexces. Dat geldt als strafuitsluitingsgrond en zou ontslag van alle rechtsvervolging opleveren.quote:De advocaat van Ç. vroeg om vrijspraak en pleitte anders voor een lagere gevangenisstraf.
Ik heb dat ook gelezen denk ik. Volgens mij waren het Yezidische Koerden en heette haar neef/verloofde Hassan.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:51 schreef Richestorags het volgende:
Dit verhaal doet me denken aan een boek dat ik ooit heb gelezen van een Duits Koerdisch meisje die een relatie had met een Duitse gast wat natuurlijk niet kon.
De familie had in een familieraad een neef uitgekozen die de beide moorden moest plegen (ook lekker, want hij gaat levenslang de bak in...). Ik weet even niet meer hoe ze op de hoogte hiervan kwamen (familielid had ze gewaarschuwd denk ik) maar ze waren op tijd gevlucht. Zij had dit verhaal onder een pseudoniem geschreven en leefde voortaan met die gozer onder een schuilnaam.
De achterlijkheid die we naar binnen hebben gehaald en de mensen die hun ogen er maar voor blijven sluiten
Het zou kunnen. Eerwraak komt ook voor bij Yezidi's. Er wordt niet zoveel publiciteit gegeven aan eerwraak onder Yezidi's, want Yezidi's worden op een of andere manier zielig gevonden.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:44 schreef Qarrad het volgende:
Ik heb dat ook gelezen denk ik. Volgens mij waren het Yezidische Koerden en heette haar neef/verloofde Hassan.
Volgens de Officier van Justitie had ze dat prima met een gesprekje met oma en moeder kunnen oplossen. Zo gaat dat namelijk altijd in die cultuur, praten ze dingen uit met elkaar...quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:05 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Juridisch gezien is daar ook wel grond voor. Ze was bang voor de reacties van haar familie als oma het aan haar moeder zou vertellen, dus in zekere zin doodde ze haar oma uit zelfverdediging. Ze zou zich hier kunnen beroepen op noodweer of noodweerexces. Dat geldt als strafuitsluitingsgrond en zou ontslag van alle rechtsvervolging opleveren.
Ja ik kreeg al een PM van Nober. Zij heette Ayşe en hij Oliver.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb dat ook gelezen denk ik. Volgens mij waren het Yezidische Koerden en heette haar neef/verloofde Hassan.
Dit zijn geen beesten. Dit zijn mensen. Of je het nu leuk vindt of niet.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 01:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit ja.
Wtf zeg
Kunnen deze beesten niet huiswaards? Dit land heeft ellende zat, er hoeft niet meer bij door een 'bepaald' volkje.
Op zich niet verkeerd verwoord. 99% van die meiden is gelokt met het vooruitzicht dat ze het gingen uitpraten. Laatst had je er eentje die op straat werd neergestoken. Dat zijn echt de uitzonderingen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:55 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Volgens de Officier van Justitie had ze dat prima met een gesprekje met oma en moeder kunnen oplossen. Zo gaat dat namelijk altijd in die cultuur, praten ze dingen uit met elkaar...
quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:05 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Juridisch gezien is daar ook wel grond voor. Ze was bang voor de reacties van haar familie als oma het aan haar moeder zou vertellen, dus in zekere zin doodde ze haar oma uit zelfverdediging. Ze zou zich hier kunnen beroepen op noodweer of noodweerexces. Dat geldt als strafuitsluitingsgrond en zou ontslag van alle rechtsvervolging opleveren.
Vind ik wel. Hetzelfde voorbeeld van een vrouw die jarenlang door haar echtgenoot wordt getreiterd en bedreigd en dan escaleert het op een bepaald moment.quote:
Ik denk niet dat indirect noodweer een ding is.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:05 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Kortom, die OvJ weet niet weet waar hij/zij het over heeft. Best problematisch als je over de te eisen strafmaat gaat.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Op zich niet verkeerd verwoord. 99% van die meiden is gelokt met het vooruitzicht dat ze het gingen uitpraten. Laatst had je er eentje die op straat werd neergestoken. Dat zijn echt de uitzonderingen.
Die families weten allemaal prima wat hulpverleners, handhavers en vooral de slachtoffers zelf willen horen en gebruiken het genadeloos.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |