quote:
Feyenoord-directeur Dennis te Kloese: ‘Of Brian Priske het seizoen afmaakt? Ik hoop het’
Dennis te Kloese stond voor de bekerkraker tegen PSV de pers te woord. De algemeen directreur van Feyenoord kreeg de vraag of Brian Priske het seizoen af zal maken bij Feyenoord. De Deen, die afgelopen zomer drie jaar tekende in Rotterdam, ligt zwaar onder vuur in Rotterdam.
Mikos Gouka 05-02-25, 18:52
,,Ik hoop het, dat zou betekenen dat wij goede resultaten halen’', zei Te Kloese, die ook aangaf dat de doelstelling om minimaal de tweede plek te veroveren overeind blijft staan ondanks de forse achterstand die er inmiddels is. ,,Als we geen tweede worden, is het seizoen niet geslaagd.
,,Als we onze doelstellingen niet kunnen waarmaken, dan moet je eerlijk zeggen dat het niet goed is. Ik wil wel dat hij het afmaakt, want dan is er en stijgende lijn. We hebben intern heel veel gesproken met elkaar de laatste tijd. We hebben zelf de lat hoog gelegd, dat hoort bij een topclub.’’
De algemeen directeur is tevreden met de nieuwe situatie waarin hij op technisch vlak ondersteuning krijgt van scout Mark Ruijl. ,,Dat bevalt, er wordt mij veel uit handen gehouden. Of we dat zo houden? Jazeker.’'
Te Kloese joeg nog op spelers die doelpunten konden maken, maar het bleef afgelopen transferperiode bij het aantrekken van de Marokkaanse middenvelder Oussama Targhalline en de jonge Mexicaanse spits Stephano Carrillo (18). ,,De winterse transferperiode is lastig’', zegt Te Kloese.
,,Dat wij Santiago Giménez komt ook op een vervelend moment, maar het ging om veel geld. Er zijn nog vier concrete biedingen op spelers binnen gekomen bij ons, maar bij Giménez konden we het niet meer tegenhouden. Ik beslis dat niet alleen, daar gaan meer mensen over binnen de club.’'
Kritiek hoort erbij
Te Kloese weet dat ook hij kritisch wordt bekeken. ,,Maar dat is prima, kritiek hoort er ook bij’', zegt hij. ,,Al is het weleens jammer dat er mensen zijn die drie jaar op mijn schouders hebben geslagen en nu om mij heen lopen alsof ik een besmettelijk hoestje heb.’'
Namen noemt Te Kloese niet. Maar het is niet alleen de buitenwereld. ,,Intern? Ook ja.’’
Zelfreflecterend vermogen van een pinda. Nooit meer een TD.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W