Jeetje zeg, dat bedrag verdient Musk in 2 sec.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:55 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is natuurlijk uitstekend nieuws. De USAID wordt flink op de schop genomen en dat is nodig ook. Er worden via deze tak al jaar en dag allerlei linkse hobby's mee gefinancierd en daar het is geld van de Amerikaanse belastingbetaler niet voor.
[ x ]
Je denkt niet dat zoiets via het parlement zou moeten verlopen?quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:49 schreef Tiemie het volgende:
Op Twitter staat een lijst met zinloze dingen waar USAID het geld aan uitgaf, witwasseb noem je dat... volkomen terecht dat dit opgeheven wordt
Geef die lijst dan ook even. Of wil je alleen kritiek leveren zonder onderbouwen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:49 schreef Tiemie het volgende:
Op Twitter staat een lijst met zinloze dingen waar USAID het geld aan uitgaf, witwasseb noem je dat... volkomen terecht dat dit opgeheven wordt
Bij USAID gaan werken?quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:46 schreef Jed1Gam het volgende:
Hoe kan iemand in dienst zijn van de overheid en een reeks private bedrijven op na houden?
Als er daadwerkelijk sprake is van witwassen is dan kunnen er gewoon gerechtelijke stappen worden ondernomen en dan zal dat blijken uit onderzoek.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:49 schreef Tiemie het volgende:
Waarom zou onderwijs door de overheid op landelijk niveau moeten worden geregeld?quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jeetje zeg, dat bedrag verdient Musk in 2 sec.
Nog een links hobby dat morgen gesloten wordt: "White House preparing executive order to abolish the Education Department".
https://www.nbcnews.com/p(...)education-rcna190205
Daar kom jij als je Dick Schoof heet of Van Oranje-Nassau als achternaam hebt gewoon mee weg hoor.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:45 schreef 215 het volgende:
Tja, als je zo simpel allerlei contracten de versnipperraar stopt dan lijkt het mij dat je van een koude kermis thuis gaat komen.
Ik denk dat ik morgen mijn sportschoolabbo maar eens door de versnipperraar laat glijden. Zal ik vast wel mee wegkomen.
Standaards, bijvoorbeeld. Maar als je vindt dat het afgeschaft zou moeten worden, dan lijkt me de goede route dat via het parlement te doen met een wet, zoals het immers ook in het leven is geroepen, waar de president dan zijn handtekening onder kan zetten, in plaats van per presidentieel decreet als een koning, nietwaar?quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zou onderwijs door de overheid op landelijk niveau moeten worden geregeld?
Het totaal van die lijst was iets van 0,0025% van de totale uitgaven van USAID per jaarquote:Op woensdag 5 februari 2025 17:49 schreef Tiemie het volgende:
Dat kan uitstekend op het niveau van staten, zoals bijvoorbeeld in Canada. De landelijke overheid wordt nu vooral gebruikt om overal DEIB gerelateerde troep in het onderwijs te verwerken:quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Standaards, bijvoorbeeld. Maar als je vindt dat het afgeschaft zou moeten worden, dan lijkt me de goede route dat via het parlement te doen met een wet, zoals het immers ook in het leven is geroepen, waar de president dan zijn handtekening onder kan zetten, in plaats van per presidentieel decreet als een koning, nietwaar?
quote:Department of Education doled out over $200M to universities to inject DEI into counseling courses: report
EXCLUSIVE - A new report from Parents Defending Education alleges that since 2021, the Department of Education has awarded over $200 million to forty-eight universities injecting DEI content into counseling courses that include topics on antiracism, microaggressions, white privilege, and whiteness.
...
Dat is een hele kekke mening en interessante discussie die je ongetwijfeld met je mede-DEI-obsessieven kunt bespreken, maar aan mij hier niet zo besteed. Het gaat mij er hier om hoe zo'n verandering tot stand komt. Via het parlement dat een wet maakt wat ondertekend wordt door de president (waar je ergens in dat proces zo'n discussie kunt voeren over het nut en noodzaak van het ministerie van onderwijs aldaar), of per presidentieel decreet als een koning. De ene route lijkt me zoals het hoort in hun democratie en de andere niet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat kan uitstekend op het niveau van staten, zoals bijvoorbeeld in Canada. De landelijke overheid wordt nu vooral gebruikt om overal DEIB gerelateerde troep in het onderwijs te verwerken:
[..]
Niet voor niets heeft hij 17 inspecteurs generaal ontslagen, zonder ook maar een redelijke verklaring te geven. Despotisch gedrag.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:54 schreef SymbolicFrank het volgende:
Wat Trump eigenlijk wil is alle ministeries opdoeken, zodat hij zelf rechtstreeks alle bevelen kan geven.
Die verandering komt op de volgende manier tot stand:quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat is een hele kekke mening en interessante discussie die je ongetwijfeld met je mede-DEI-obsessieven kunt bespreken, maar aan mij hier niet zo besteed. Het gaat mij er hier om hoe zo'n verandering tot stand komt. Via het parlement die een wet maakt wat ondertekend wordt door de president (waar je ergens in dat proces zo'n discussie kunt voeren over het nut en noodzaak van het ministerie van onderwijs aldaar), of per presidentieel decreet als een koning. De ene route lijkt me zoals het hoort in hun democratie en de andere niet.
Als ze het maar via congress doen en niet via presidentieel decreet of Musk die even langs komt, vind je niet? Dat is hoe het zou moeten werken in hun democratie.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die verandering komt op de volgende manier tot stand:
Amerikanen hebben via de verkiezingen van vorig jaar een nieuwe president verkozen, dat is Trump. Die heeft aangegeven het Department of Education op te willen heffen en dit ook kan gaan bewerkstelligen via het Congres, waar zoals we weten de Republikeinen zowel in het Huis als de Senaat een meerderheid hebben. Dit is hoe de democratie werkt en daar heb je dan als tegenstander maar bij neer te leggen.
Waarom moeilijk doen als het binnen het kader van de Amerikaanse democratie ook makkelijk kan?quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als ze het maar via congress doen en niet via presidentieel decreet of Musk die even langs komt, vind je niet?
Omdat je dan effectief niet als een democratie functioneert. Als een president een bestaande wet gewoon per decreet ongedaan kan maken is het einde natuurlijk zoek. Dan heeft het parlement geen macht.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:25 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Waarom moeilijk doen als het binnen het kader van de Amerikaanse democratie ook makkelijk kan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |