Cristiano Ronaldo (39) heeft niet bepaald de gewoonte een blad voor de mond te nemen. Dat heeft hij dan ook niet gedaan in een uitgebreid interview met laSexta, een Spaanse nieuwszender. ,,Mensen kunnen van Messi, Maradona of Pelé houden, en dat respecteer ik. Maar volgens mij ben ík de beste ooit.”![cristiano-ronaldo]()
De Portugese superster, die woensdag 40 wordt, ging er eens uitgebreid voor zitten bij de Spaanse televisiezender. CR7 had het onder meer over de Saudi Pro League - ‘die is beter dan de MLS’ - en de rol van Kylian Mbappé bij Real Madrid - ‘hij gaat de fans nog veel plezier bezorgen'.
Maar Ronaldo ging ook dé discussie niet uit de weg. Wie is nu de beste aller tijden? Lionel Messi, of hijzelf? Of toch Maradona, Pelé of Cruijff? Het antwoord laat zich raden... ,,Mensen kunnen van Messi, Maradona of Pelé houden, en dat respecteer ik. Maar ik ben de meest complete”, aldus Ronaldo. ,,Ik ben snel, sterk, scoor met rechts, links én het hoofd... Of ik de beste speler ooit ben? Ik denk het wel. Ik zag nooit een betere speler dan mezelf. Dat zeg ik uit de grond van mijn hart.”
Ronaldo wordt woensdag 40. Maar aan een voetbalpensioen denkt hij (nog) niet. ,,Ik zou vandaag kunnen stoppen en ik zou er geen spijt van hebben, maar het zou zonde zijn, want ik ben nog zo goed. Ik maak nog steeds het verschil, dat kan ik nog wel één à twee jaar doen. Het volgende WK? Het is natuurlijk nog anderhalf jaar tot dan. Ik zou er graag bij zijn, maar het is geen obsessie.
,,Als ik opsta, heb ik nog steeds zin om te trainen en wedstrijden te spelen. Misschien een beetje minder dan vroeger, maar het blijft mijn passie. Soms is het lastig om me op te laden, maar ik doe het. Denk je dat ik elke dag met plezier in de gym zit? Nee, maar ik ben plichtbewust en ik ga.”
Er zijn weinig doelstellingen die Ronaldo nog af te vinken heeft. Of misschien toch eentje: de magische kaap van duizend doelpunten. ,,Het zijn vooral de mensen die daarmee bezig zijn. Ik scoor veel, maar die doelpunten hebben geen waarde. Er wordt gewoon gezegd: ‘Nog zoveel te gaan’. Daar hou ik niet van. Of je nu 920 of 930 goals maakt... Ik ben toch al de beste doelpuntenmaker ooit. Maar als ik duizend haal, is dat natuurlijk geweldig. Ik weet niet of het zal lukken. Misschien word ik op een dag wel wakker zonder motivatie.”
Sinds maandag is Ronaldo alvast weer twee stuks dichterbij gekomen, want hij scoorde nummers 922 én 923. Nog 77 te gaan.
https://www.ad.nl/voetbal(...)-mijn-hart~a694c0f8/Ik zag het interview vanmiddag al. Er zat geen spatje ironie in. Megalomaner vind je ze niet.....

Mijn waan van de dag
1-Pelé
2-Cruijff
3-Garrincha
4-Di Stefano
5-Puskas
6-Maradona
7-Van Basten
8-Messi
9-Best
10-Ronaldo Brasil
Ronaldo Port......16
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !