Je ziet bij ons duidelijk het blowen- drinken verschil. Zij zijn echt van die zuip types die alleen maar van die oppervlakkige dooie gesprekken hebben over het nieuwe liedje van weet ik veel welke nieuwe klote zanger terwijl ik liever een mooie joint rook en fantaseer over vanalles en nogwat en (naar mijn mening) veel dieper op de dingen in ga. Ook hebben ze meteen iets van: wiet, das drug en dan eng en smerig. Terwijl ik zoiets heb van: alcohol is misschien nog wel een ergere drugs dan blowen maar mij hoor je daar toch ook niet over zeuren.
Toch moet ik nogal wat uren per dag met ze doorbrengen. Ik moet dus een oplossing zien te vinden voor het probleem... iemand goede raad?
Zeg aub niet dat het de pubertijd is want daar ben ik (denk ik) al voor en heel eind doorheen!
quote:Haha, duidelijk nog niet volwassen!
Op donderdag 20 februari 2003 18:31 schreef Mie het volgende:
....terwijl ik liever een mooie joint rook en fantaseer over vanalles en nogwat....
Geef het gewoon de tijd jongen, de jaren van verstand komen vanzelf!
quote:Def P's oprechte ode aan de puberteit
Op donderdag 20 februari 2003 18:31 schreef Mie het volgende:
Topic: Ik kots van iedereen...
maar dat kan eigenlijk pas echt als je uit huis bent enzo...
wanneer je volwassen bent
quote:16
Op donderdag 20 februari 2003 18:51 schreef Roellio het volgende:
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
quote:Het is gewoon de puberteit, maak je niet zo druk.
Op donderdag 20 februari 2003 18:52 schreef 303 het volgende:[..]
16
hmmm gelijk trek in een blowtje! over een uur of 3 pas....
jammer van alle mensen die TOCH over de puber gedrag bla bla bla beginnen.. Dat is het dus niet.. Voor mijn gevoel zijn we dus ECHT anders. Ik heb vrienden van de zelfde leefijd als mijn broers en zussen en daar kan ik dus wel gewoon goed mee lullen...alleen met hun lukt dat gewoon niet. Ik erger me dus echt aan bijna alles wat ze zeggen. Voor mijn gevoel zijn ze zoooo oppervlakkig...
quote:Duidelijk de pubertijd
doe ook mijn best om me niet zo erg aan hun te ergeren maar het lukt gewoon niet. Ze denken gewoon heel anders dan ik en ik kan dus bv nooit een normaal gesprek met ze voeren.
ik ben 23 jaar.. zit allang niet meer in de puberteit en
kan ook niet o pmijn eigen niveau met mijn zus/ouders praten.
Hun hele leefwereld en denkwijze is gewoon anders.
Materialistisch, oppervlakkig... zich automatisch aanpassend aan de denk en leefwijze van de buren.... zonder eigen gedachten... etc etc...
Ik heb mijn eigen gezin... zit ik ook nog steeds in de puberteit ??
Beetje kortzichtig om het daar gelijk op te willen gooien...
quote:fijn! mensen die het wel snappen...
Op donderdag 20 februari 2003 19:07 schreef Mirage het volgende:
onzin mensen..
ik ben 23 jaar.. zit allang niet meer in de puberteit en
kan ook niet o pmijn eigen niveau met mijn zus/ouders praten.
Hun hele leefwereld en denkwijze is gewoon anders.
Materialistisch, oppervlakkig... zich automatisch aanpassend aan de denk en leefwijze van de buren.... zonder eigen gedachten... etc etc...
Ik heb mijn eigen gezin... zit ik ook nog steeds in de puberteit ??
Beetje kortzichtig om het daar gelijk op te willen gooien...
quote:wat is je leeftijd dan ?
Op donderdag 20 februari 2003 19:08 schreef Roellio het volgende:
Ik heb net even aan m'n ouders gevraagd of ze vinden dat ik nog in de puberteit zit. Ze vonden beiden van niet, maar waren het er wel over eens dat ik een licht gestoorde jong volwassene ben.
GMN
quote:Die uitwerking van wiet op iemand is heel persoonlijk. Dat zie ik in mijn vriendenkring ook..de een wordt er lam van, de ander kan alleen nog maar over wijve neuke praten..maar er zijn er ook een paar die wel degelijk voordeel ondervinden..van de wazige gedachtes, tijdens het stoned zijn..Ja oke, je vind het wel soms duizend keer uit..maar dat is juist niet erg..maar meestal is het wel een uitwerking die je aanspoort creatief te gaan doen/denken..
Op donderdag 20 februari 2003 20:51 schreef gmn het volgende:
ehm... wat heeft blowen met dieper denken te maken???|:(
Ik heb lang geblowd, maar ben gestoptsindsdien heb ik toch heel wat diepere gedachten dan: oh wat is die lucht mooi blauw..... Ik drink wel es, maar ben noooooit dronken... Dat scheelt ook....
GMN
Met drank zie ik dat anders..drank is allereerst zeer prima om het ijs te breken en je wat assertiever te maken..maar dat je echt geniale ingevingen krijgt, heb ik en de meesten om me heen, nog niet meegemaakt. Hooguit een bierpiramide bouwen oid..
Daarom kan ik topicstarter (ondanks leeftijd) wel begrijpen..
quote:Wat een onzin
Op donderdag 20 februari 2003 21:04 schreef mupke het volgende:
Hey Mie!
Je ouders zijn anders opgevoed dan jij, daar moet je aan blijven denken he.. Je ouders zijn ook een stuk ouder dan jij en zijn waarschijnlijk al erachter gekomen dat de wereld toch een stuk anders is dan hoe jij hem ziet. Ze willen misschien helemaal niet meer fantaseren over bepaalde dingen en hoe die zouden zijn. Als je de leeftijd van 40 bereikt dan komt er een midlife crisis waarin je ontdekt dat het leven niet zoveel is als je je ervan voorstelt.. Nu heb je nog je dromen, maar later kom je erachter dat je leven toch zo is als het leven van bijna iedereen.. Ik hoop dat je het een beetje kunt begrijpen, maar het is echt zo. Daar heb je ook vrienden voor he.. xx
quote:Zouden ze niet precies datzelfde over jou zeggen/denken?
Ze denken gewoon heel anders dan ik en ik kan dus bv nooit een normaal gesprek met ze voeren.
edit: verkeerde smiley
[Dit bericht is gewijzigd door MouseOver op 21-02-2003 15:42]
quote:lullig om te zeggen (en ik zal het wel onduidelijk gezegd hebben) maar je hebt het dus precies niet begrepen... Ik heb nl al wel enorm me best gedaan om ze te begrijpen en toch goede gesprekken met ze te hebben maar het gaat niet... Ze blijven gewoon anders ...
Op vrijdag 21 februari 2003 15:15 schreef MouseOver het volgende:[..]
Zouden ze niet precies datzelfde over jou zeggen/denken?
Als je ze in ieder geval eens probeert te begrijpen ben je denk ik al een stuk verder, want uit je posts haal ik nogal wat frustraties die een beetje in de richting van "Hoe overtuig ik ze van mijn gelijk" wijzen. Daarnaast, "normaal" is niet noodzakelijkerwijs wat je zelf "normaal" vindt.
edit: verkeerde smiley
[Dit bericht is gewijzigd door thetruth op 23-02-2003 14:53]
quote:Mmm, ik zal er alles aan doen om niet zoon burgertrut te worden
Op zaterdag 22 februari 2003 21:11 schreef thetruth het volgende:
Weet je wat de grootste grap is? Als jij 10 jaar verder bent en carriere maakt denk je er in grote lijnen net zo over als je ouders. Dan zijn die nieuwe auto en de winterportvakantie opeens toch wel heel belangrijk geworden.
quote:Familie kun je nu eenmaal niet uitzoeken, dus je kunt ook niet verwachten dat je daar perse goede gesprekken mee kan voeren. Laat hun in waarde en vraag dat ze hetzelfde met jou doen. En verder... chill, ga uit huis, zoek gezelschap van mensen waar je het wel mee kan vinden! Je familie zijn ook maar mensen....
Op donderdag 20 februari 2003 19:02 schreef Mie het volgende:
ben nu 21...jammer van alle mensen die TOCH over de puber gedrag bla bla bla beginnen.. Dat is het dus niet.. Voor mijn gevoel zijn we dus ECHT anders. Ik heb vrienden van de zelfde leefijd als mijn broers en zussen en daar kan ik dus wel gewoon goed mee lullen...alleen met hun lukt dat gewoon niet. Ik erger me dus echt aan bijna alles wat ze zeggen. Voor mijn gevoel zijn ze zoooo oppervlakkig...
quote:Drinken is slechter dan blowen hoor
Op zaterdag 22 februari 2003 23:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
dit slaat werkelijk helemaal nergens... eerst de halve wereldbevolking verafschuwen waardoor ik denk: prachtig waarom dan wel niet.. en dan blijkt ie gewoon een discussie verloren te hebben over het gebruik van drugs... en tja.. je bent gewoon ook slecht geinformeerd als je niet weet dat blowen veel slechter voor de gezondheid is dan drinken...
quote:Blowen leidt tot schizofrenie. Drinken is slecht, maar ik ga er niet vanuit dat zijn ouders 20 glazen per dag drinken.
Op zondag 23 februari 2003 14:54 schreef thetruth het volgende:[..]
Drinken is slechter dan blowen hoor
quote:Ja maar de meeste blowers blowen niet elke dag. Ik blow op zijn tijd en drink elk weekend. Ik kan je vertellen dat daar niets mis mee is
Op zondag 23 februari 2003 15:06 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Blowen leidt tot schizofrenie. Drinken is slecht, maar ik ga er niet vanuit dat zijn ouders 20 glazen per dag drinken.
quote:damn.. ik wat deed ik in r&p....?
Op zondag 23 februari 2003 02:22 schreef mupke het volgende:
Toffe-ellende, als je niet weet wat er allemaal gebeurd is, waarom reageer je dan?
quote:OHJA??? ik dacht t niet
Op zaterdag 22 februari 2003 23:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
dit slaat werkelijk helemaal nergens... eerst de halve wereldbevolking verafschuwen waardoor ik denk: prachtig waarom dan wel niet.. en dan blijkt ie gewoon een discussie verloren te hebben over het gebruik van drugs... en tja.. je bent gewoon ook slecht geinformeerd als je niet weet dat blowen veel slechter voor de gezondheid is dan drinken...
volgens mij ben jij slecht geinformeerd.
ontopic: ik ken het gevoel, ga snel op kamers zou ik zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |