Prima, maar dan nog lijken 10000 extra soldaten om de grens te bewaken me beter dan maar helemaal niets doen, want blablablaquote:Op maandag 3 februari 2025 18:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Is toeval, zijn arrestatiebevel staat al sinds september 2024 vanwege de moord op 2 soldaten.
Heeft niets te maken met Trump.
De Mexicanen en hun overheid hebben niks te willen tegenover het machtigste land dat de mensheid ooit heeft gekend. Die draaien wel net als 95% van de landen als de VS gaat dreigen. De kartels is natuurlijk een andere verhaal maar we gaan zien hoe het verhaal loopt. Wie weet is hij Mexico over een maand al vergeten en richt hij zijn pijlen op andere Mordors.quote:Op maandag 3 februari 2025 18:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe gaat Trump zorgen dat wapens uit de VS Mexico niet meer binnenkomen? Extra controle bij de wapenhandelaren is uit den boze.
quote:Op maandag 3 februari 2025 18:33 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Probleem is 't illegaal drugsgebruik.
Eens, maar dat neemt niet weg dat dit toch gewoon keiharde criminelen zijn, moordenaars.quote:
Dat kan.quote:Op maandag 3 februari 2025 18:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Prima, maar dan nog lijken 10000 extra soldaten om de grens te bewaken me beter dan maar helemaal niets doen, want blablabla.
Het is natuurlijk mooi voor de krantjes, maar er veranderd echt 0,0.quote:Op maandag 3 februari 2025 18:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[..]
Eens, maar dat neemt niet weg dat dit toch gewoon keiharde criminelen zijn, moordenaars.
Ja, true, ik wou gewoon even een voorbeeld geven dat aanpakken gewoon een goed idee is, ook al is het niet de enige manier om de drugsoorlog te stoppen. My bad.quote:Op maandag 3 februari 2025 18:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat kan.
Maar jij komt met dat bericht alsof de arrestatie iets te maken heeft met Trump, ik niet.
Dat deden ze in de jaren 90 in Colombia als ik me niet vergis, maar ik heb niet de indruk dat dat veel zoden aan de dijk zette.quote:Op maandag 3 februari 2025 18:35 schreef Momo het volgende:
Drugs moet je denk ik echt bij de bron aanpakken anders komt het toch wel het land in op een bepaalde manier.
De oorlog tegen drugs in Mexico is aardig gevaarlijk voor politici en een ander deel van de politici hebben ze in hun zak.quote:Op maandag 3 februari 2025 18:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat deden ze in de jaren 90 in Colombia als ik me niet vergis, maar ik heb niet de indruk dat dat veel zoden aan de dijk zette.
Er zijn wel wat voorbeelden waar kartels/maffia echt bijna helemaal uitgeroeid zijn.quote:Op maandag 3 februari 2025 18:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De oorlog tegen drugs in Mexico is aardig gevaarlijk voor politici en een ander deel van de politici hebben ze in hun zak.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_politicians_killed_in_the_Mexican_drug_war
De kartels zijn te machtig en gewelddadig. Als je hard optreedt, vinden ze je hoofd ergens terug zonder lichaam.
Dat maakt het ook zo ingewikkeld. Als het op te lossen was met een tariff dan was het al opgelost.
Wat wil Trump gaan doen dan? Een muur bouwen?quote:Op maandag 3 februari 2025 18:34 schreef Peppert het volgende:
[..]
De Mexicanen en hun overheid hebben niks te willen tegenover het machtigste land dat de mensheid ooit heeft gekend. Die draaien wel net als 95% van de landen als de VS gaat dreigen. De kartels is natuurlijk een andere verhaal maar we gaan zien hoe het verhaal loopt. Wie weet is hij Mexico over een maand al vergeten en richt hij zijn pijlen op andere Mordors.
Dreigen is voldoende. Hij heeft niet meer instrumenten nodig om de Mexicanen te doen bewegen.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat wil Trump gaan doen dan? Een muur bouwen?
Deze bijvoorbeeld. Redelijk hilarisch. "David Sedaris reads 6 To 8 Black Men"quote:Op maandag 3 februari 2025 14:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je kan overal aan vasthouden als "traditie" maar als je "Zwarte Piet" uitlegt aan een volwassene in het buitenland waar ook ter wereld dan kijken ze je meewarig aan.
Het blijft toch altijd een boeiend onderwerp.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:32 schreef skysherrif het volgende:
waarom de fuck gaat het hier over zwarte piet, doe normaal
Hier niet hoor. Het zijn inderdaad net mensen. Beetje stuurs in het begin en het zit er erg ingebakken dat je nooit teveel zegt zonder de wodkafles op tafel dan.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Wellicht was ik in een vorige incarnatie Rus, ik voel me gewoon erg verwant met de Russen. Het is jammer dat ik met deze opmerking alleen al vijanden creëer.
Die Europese defensie top is sinds de Russische inval jaarlijks.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:44 schreef Lospedrosa het volgende:
Een hele Europese NAVO top alleen omdat er een nieuwe president in de VS is.
https://www.nu.nl/buitenl(...)nse-steun.html#nujij
Rutte weet vervelende vragen zoals altijd prima te ontwijken en probeert de hele zooi bij elkaar te houden.
Ja dat klopt, maar dit staat in het artikel:quote:Op maandag 3 februari 2025 19:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die Europese defensie top is sinds de Russische inval jaarlijks.
quote:Deze uitspraken deed Rutte op een top over defensie met Europese leiders en de Britse premier Keir Starmer. De top staat in het teken van wat de terugkeer van Trump in het Witte Huis betekent voor de Europese veiligheid..
Maar die top is er dus niet vanwege Trump. Trump en wat dat verder betekent staat op de agenda, omdat dat nu een relevant gespreksonderwerp is.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar dit staat in het artikel:
[..]
Ja dat weten we. Waarom zeg je dat?quote:Op maandag 3 februari 2025 19:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar die top is er dus niet vanwege Trump. Trump en wat dat verder betekent staat op de agenda, omdat dat nu een relevant gespreksonderwerp is.
Omdat jij het hebt over "Een hele Europese NAVO top alleen omdat er een nieuwe president in de VS is." Als je dat niet bedoelde, moet je misschien andere woorden gebruiken.quote:Op maandag 3 februari 2025 20:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat weten we. Waarom zeg je dat?
Nou de top staat in het teken van de terugkeer van Trump, reken erop dat hij met harde plasser denkt wat ik schreef.quote:Op maandag 3 februari 2025 20:11 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Omdat jij het hebt over "Een hele Europese NAVO top alleen omdat er een nieuwe president in de VS is." Als je dat niet bedoelde, moet je misschien andere woorden gebruiken.
Heb je wel eens gezien wat voor materiaal die gasten hebben?quote:Op maandag 3 februari 2025 18:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De oorlog tegen drugs in Mexico is aardig gevaarlijk voor politici en een ander deel van de politici hebben ze in hun zak.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_politicians_killed_in_the_Mexican_drug_war
De kartels zijn te machtig en gewelddadig. Als je hard optreedt, vinden ze je hoofd ergens terug zonder lichaam.
Dat maakt het ook zo ingewikkeld. Als het op te lossen was met een tariff dan was het al opgelost.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |