FAA is uitgekleed, dan krijg je dat.quote:Op maandag 3 maart 2025 21:45 schreef Faraday01 het volgende:
De Amerikaanse beurs is weer in een soort semi vrije val beland vanavond
quote:Op maandag 3 maart 2025 11:28 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dat ook al gaat het af en toe naar beneden, als je pas over 25 jaar gaat cashen je prima kan blijven zitten. Ook met een harde of zachte crash. Als je op 1 jan 2000 instapte begon je met 3 verliesjaren, had je in 2008 een crash en toch een uitstekend rendement.
Timen van de markt is niet te doen. Mocht je je geld op kort termijn nodig hebben is het uiteraard een ander verhaal.
Als je dat wil is een deposito met die looptijd voor een deel van je geld het bestequote:Op maandag 3 maart 2025 21:50 schreef blomke het volgende:
[..]![]()
Mijn trammelant betreft de lage depositorente: mijn bestaande van >4% beginnen af te lopen/vrijvallen. DE beurs is volatiel. Over een jaar of 3 - 4 wil ik het kapitaal gaan consumeren....
Stukje deposito's, stukje obligaties, stukje grondstoffen, stukje aandelenquote:Op maandag 3 maart 2025 21:50 schreef blomke het volgende:
[..]![]()
Mijn trammelant betreft de lage depositorente: mijn bestaande van >4% beginnen af te lopen/vrijvallen. DE beurs is volatiel. Over een jaar of 3 - 4 wil ik het kapitaal gaan consumeren....
Als je een deposito met een vaste rente over 4 jaar bedoeld, dan zou ik dat niet doen. De inflatie is weer aan het oppikken en kan behoorlijk oplopen over 4 jaar. Je deposito smelt dan weg in reeele waarde gemeten. Ik zou liever 4 x een 1 jarig deposito vastleggen. Dan heb je in ieder geval 3 keer de gelegenheid om mee te groeien met de stijgende rente. Of je neemt een 'gewone' spaarrekening met flexibele rente als je het niet kan inschatten.quote:Op maandag 3 maart 2025 21:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je dat wil is een deposito met die looptijd voor een deel van je geld het beste
ETF'squote:Op maandag 3 maart 2025 22:16 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Stukje deposito's, stukje obligaties, stukje grondstoffen, stukje aandelen
Inflatie is imo dan ook minder een risico dan recessie.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 04:27 schreef jaco het volgende:
[..]
...
In de discussie hierboven lees je dat sommige beleggers overwegen om uit aandelen te stappen uit veiligheids overwegingen. Volledig in cash gaan zitten, heeft echter ook een risico. Misschien dat je het prettig vind om hetzelfde bedrag op je rekening te zien staan, maar in reeele termen neemt de waarde af. Een aandeel in een bedrijf dat de prijs van z'n producten of diensten kan verhogen met de inflatie mee kan veiliger zijn dan dezelfde investering in cash.
Uiteraard. Aandelen hoeft niet los. Net zoals grondstoffen en obligaties.quote:
Bijna niets topt een hyperinflatie wmb.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:34 schreef recursief het volgende:
[..]
Inflatie is imo dan ook minder een risico dan recessie.
Jep. Goed bezig Trumpquote:
Nog 4 jaar deze onzin is ook nergens goed voor.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 14:47 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[..]
Jongens, Trump laat ons goedkoop inkopen doen voor als hij is opgerot.
Ja, de handelsoorlog begonnen door Trumpquote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:00 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Komt dit enkel door die sancties die over en weer zijn opgelegd?
Ik denk dat dit verder gaat dan alleen tarriffs maar uberhaupt een breukje in de diplomatieke relatie tussen Europa en USquote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:00 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Komt dit enkel door die sancties die over en weer zijn opgelegd?
Hij gaat zo het congres toespreken, waarschijnlijk verkoop uit angst voor wat daaruit gaat komen. Kamp Trump heeft aangekondigd dat het 'groots' gaat worden wat hij gaat vertellen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:00 schreef Faraday01 het volgende:
Wat heeft Trump vanavond geroepen dat de beurs opeens omlaag knalt vanaf een uur geleden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |