is het telkens dezelfde fysieke monitor die raar beeld geeft? of is het telkens het scherm dat bv 'links' staat ingesteld?quote:Op donderdag 30 januari 2025 16:04 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Ik heb 2 32"beelschermen via Displayport aangesloten op een RTX3060
Dit heeft een aantal weken prima gewerkt.
Van het ene op het andere moment doet nog maar 1 beeldscherm het.
Sluit ik ze alletwee aan, dan is 1 beeldscherm maar voor de helft zichtbaar en geeft allemaal vreemde pixels en strepen.
Afzonderlijk werken ze prima en ook alle poorten doen het ( Display en HDMI )
Geen foutmeldingen in de Eventviewer
Ik heb de schermen al omgedraaid -> Geen succes
Driver verwijderd en opnieuw geinstalleerd -> Geen succes
Kabels vervangen -> Geen succes
Nieuwe videokaart -> Geen succes.
Ik ben nu ff een beetje lost helaas.
Iemand nog een idee??
Ja, het is dezelfde kant, maar als ik de monitoren verwissel, dan gebeurd het ook.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 08:37 schreef Danny het volgende:
[..]
is het telkens dezelfde fysieke monitor die raar beeld geeft? of is het telkens het scherm dat bv 'links' staat ingesteld?
In het eerste geval -> defecte monitor
In het tweede geval -> defecte videokaart
Probeer de nvidia drivers volledig te verwijderen, reboot je systeem en herinstalleer de drivers. Ik denk niet dat een corrupte driver het probleem gaat zijn, maar dat is dan in ieder geval uitgesloten.
Thx!!quote:Op vrijdag 31 januari 2025 08:56 schreef Watuntrik het volgende:
Dit probleempje wordt door meer gebruikers gemeld.
https://www.nvidia.com/en(...)k-with-two-monitors/
Er staat er maar 1 tussen die het schijnbaar opgelost heeft met een oudere versie van de nvidia drivers te installeren.
Ook 'Direct Graphics Controller Direct Output Mode' in the BIOS moet ingeschakeld zijn.
Zou een driver roll back wel goed functioneren kijk dan eens naar je bios versie en of er een update is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |