Wat een mooierdquote:Op zaterdag 24 mei 2025 20:22 schreef Isegrim het volgende:
Guapísimo. 💕
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Eerste slacht zou het zijn. Ik ben benieuwd hoe het gegaan is, en of er binnenkort een schone geplukte haan op het menu staat. Slachten, plukken (of villen), schoonmaken, allemaal stappen waar best wat bij komt kijken.quote:
Weet ik als geen ander. Helaas. Zelf een kip geslacht. Nekje doorsnijden en dan leeg laten bloedenquote:Op zaterdag 24 mei 2025 22:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Eerste slacht zou het zijn. Ik ben benieuwd hoe het gegaan is, en of er binnenkort een schone geplukte haan op het menu staat. Slachten, plukken (of villen), schoonmaken, allemaal stappen waar best wat bij komt kijken.
Daarvoor moest je eerst moed indrinken in de kroeg, begrijpelijk na alle horrorstories van de haanquote:Op zondag 25 mei 2025 01:21 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb hem zojuist bij thuiskomst vanuit de kroeg uit het hok getrokken en in een bench met een doek eroverheen gezet zodat ik hem morgen makkelijk kan pakken. Deze cabron overdag vangen is geen optie. 😆
Het is meer dat het nog licht was toen we die kant op gingen. 😆quote:Op zondag 25 mei 2025 02:01 schreef flipsen het volgende:
[..]
Daarvoor moest je eerst moed indrinken in de kroeg, begrijpelijk na alle horrorstories van de haan
Fijn! Het zou behoorlijk onpraktisch zijn als je dit toch ineens als een enorm probleem zou ervaren.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:21 schreef Isegrim het volgende:
[ link | afbeelding ]
Het is volbracht.
Het viel mij op alle vlakken mee, zowel psychologisch als praktisch. Ik heb er psychologisch geen enkele moeite mee. Praktisch kostte alleen het verwijderen van de ingewanden me best wat moeite maar alles is er schoon uitgekomen en LHO is ermee naar zijn keuken.
Dit is overigens echt prachtig om te lezenquote:Op donderdag 22 mei 2025 14:31 schreef Isegrim het volgende:
Overigens hebben we afgelopen zondag ons zesmaandige jubileum hier gevierd.
En ik weet niet hoe lang een "honeymoon-periode" behoort te duren, maar ik ben nog steeds stupidly happy hier. Deze verhuizing is het beste dat ik ooit voor mezelf had kunnen doen. Ik voel me hier zeer op mijn plek en heb mijn levensvreugd hervonden. Ik heb tien jaar alleen maar in mijn hoofd geleefd (en mede als gevolg daarvan heel veel angst en stress gehad) en nu leef ik veel meer vanuit mijn lijf en gaat het 1000% beter met me.
(En ik realiseer me terdege dat het een enorm privilege is dat ik dit zo heb kunnen doen. En dat ik gigantische mazzel heb gehad dat ik ook nog een baan op afstand kreeg aangeboden net voor vertrek.)
Ja, want want moet ik dan met die klootzak? 😆 Heel even spannend net ervoor omdat ik absoluut geen onnodig leed wil veroorzaken maar dat is ook niet gebeurd, het was heel gauw klaar. Ik zag er wel uit als iemand uit The Texas Chainsaw Massacre want het bloed ging precies mijn kant op. 🤣quote:Op zondag 25 mei 2025 12:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Fijn! Het zou behoorlijk onpraktisch zijn als je dit toch ineens als een enorm probleem zou ervaren.
Je hebt nog oefening nodigquote:Op zondag 25 mei 2025 12:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, want want moet ik dan met die klootzak? 😆 Heel even spannend net ervoor omdat ik absoluut geen onnodig leed wil veroorzaken maar dat is ook niet gebeurd, het was heel gauw klaar. Ik zag er wel uit als iemand uit The Texas Chainsaw Massacre want het bloed ging precies mijn kant op. 🤣
Heb je hem geplukt of "gestrupt" (hoe het dat in ABN, de huid verwijderen, inclusief veren dus in geval van gevogelte)quote:Op zondag 25 mei 2025 12:21 schreef Isegrim het volgende:
[ link | afbeelding ]
Het is volbracht.
Het viel mij op alle vlakken mee, zowel psychologisch als praktisch. Ik heb er psychologisch geen enkele moeite mee. Praktisch kostte alleen het verwijderen van de ingewanden me best wat moeite maar alles is er schoon uitgekomen en LHO is ermee naar zijn keuken.
Ik moest lachen toen ik direct daarna dit op de frontpage lasquote:
60 graden. Half uurtje ofzo, inclusief meermaals afspoelen en nalopen op alle laatste kleine veertjes.quote:Op zondag 25 mei 2025 13:39 schreef derLudolf het volgende:
Even dompelen in koud water? Hoe lang ben je er dan mee bezig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |