Ja, relatief gezien zal je in zo'n land niet gek veel smeergeld kwijt zijn om de media, politici, en essentiele infrastructuur in je zak te krijgen.quote:In gesprek met Van den Heuvel stelt Sesay dat journalisten in Sierra Leone zijn benaderd om te stoppen met schrijven over de Nederlander. Daarbij zou veel geld zijn aangeboden. Duizenden dollars zelfs.
Sierra Josquote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:36 schreef Caland het volgende:
Josje Breda die Sierra Leone in handen heeft
Genot
Nou die zien we nooit meer terug. Helemaal niet als blijkt dat de dochter van de president echt zwanger is.quote:Op maandag 21 juli 2025 21:12 schreef Nober het volgende:
'Bolle Jos' heeft naar verluidt controle over havens, immigratiedienst en drugshandhaving in Sierra Leone
[..]
Tuurlijkquote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:46 schreef 215 het volgende:
Zou zo iemand niet vroeg of laat ergens iets te veel macht willen gebruiken en dan in stilte verdwijnen naar de eeuwigheid?
Op zich goed idee, maar dan zullen ze ongetwijfeld Frank L weer uit het vet halen 😱quote:Op woensdag 23 juli 2025 11:24 schreef Discombobulate het volgende:
Wanneer komt Narcos: Bolle Jos?
Mooie nieuwe setting daar in Afrika.
Ik denk dat je alsnog wel veel charisma nodig hebt, anders gaat je dat ook niet lukken. Beetje hoefijzer model van het zaken voeren, het kan de goede kant op, al kun je daar ongetwijfeld ook veel over zeggen, of de verkeerde kant zoals bij Bolle Jos.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, relatief gezien zal je in zo'n land niet gek veel smeergeld kwijt zijn om de media, politici, en essentiele infrastructuur in je zak te krijgen.
Maak een inschatting hoeveel van zijn geld je als overheid te pakken kunt krijgen als je hem daadwerkelijk hebt, deel dat door twee en geef één van die twee delen aan Sierra Leone. Omkoping bestrijden met omkoping als het niet anders kanquote:Er zou achter de schermen wel contact zijn tussen Nederland en de overheid van het West-Afrikaanse land, maar gezien de corruptie is het maar de vraag of dat iets gaat opleveren. Helemaal omdat Jos volgens meerdere bronnen tegenwoordig zelfs onderdeel is van de presidentiële familie
Lammers is te oud, zou dan eerder voor Tim Haars kiezen.quote:Op woensdag 23 juli 2025 11:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Op zich goed idee, maar dan zullen ze ongetwijfeld Frank L weer uit het vet halen 😱
Ja, dat klopt wel. Ik heb wel eens de theorie gelezen dat degenen die echt succesvol zijn in de criminele wereld waarschijnlijk ook geslaagde "legitieme" zakenmannen zouden zijn, en daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Als je zo'n stereotype slechterik uit films bent die om het minste of geringste cartoonesk geweld laat inzetten kom je in werkelijkheid (niet lang) heel ver.quote:Op woensdag 23 juli 2025 11:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat je alsnog wel veel charisma nodig hebt, anders gaat je dat ook niet lukken. Beetje hoefijzer model van het zaken voeren, het kan de goede kant op, al kun je daar ongetwijfeld ook veel over zeggen, of de verkeerde kant zoals bij Bolle Jos.
Je moet wel een beetje die business mindset en mentaliteit hebben, anders kom je er niet.
Zo'n grote drugsorganisatie is in de kern eigenlijk net als een bedrijf, met een inkoop kant, opslag/distributie, salesquote:Op woensdag 23 juli 2025 13:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, dat klopt wel. Ik heb wel eens de theorie gelezen dat degenen die echt succesvol zijn in de criminele wereld waarschijnlijk ook geslaagde "legitieme" zakenmannen zouden zijn, en daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Als je zo'n stereotype slechterik uit films bent die om het minste of geringste cartoonesk geweld laat inzetten kom je in werkelijkheid (niet lang) heel ver.
Nog altijd geen nieuws uit Turkije over de op 29 mei opgepakte broer Harry.quote:Afgelopen weekend werkte ik aan een bijzonder verhaal. Een verhaal waarin tegelijkertijd de ons allen bekende drugsbaron Bolle Jos Leijdekkers voorkomt, maar ook de wereldberoemde beautyvlogger Nikkie de Jager (beter bekend als NikkieTutorials) én tv-persoonlijkheid René van der Gijp.
Een tijdje geleden was ik aan het lunchen met een bron, toen deze persoon mij op deze zaak wees. Het verhaal is als volgt: Een van de mannen die betrokken was bij de groep overvallers die toesloeg bij Nikkie de Jager en René van der Gijp, had mogelijk een nieuw type slachtoffer op het oog: coffeeshophouders. En het aparte is dat de verdenking ook nog eens bij toeval ontstond.
De politie had de 39-jarige Dennis van den B. namelijk opgepakt voor een andere zaak. Toen de recherche zijn smartphone opende en zijn chats in verschillende apps begon te lezen, ontstond de verdenking dat hij bezig was met het plannen van gewelddadige overvallen op coffeeshophouders in Nederland. De overvallers gingen uiterst professioneel te werk in hun voorbereiding. Zo werden de doelwitten heimelijk gevolgd en in kaart gebracht. Bij een van de coffeeshophouders werd een gps-tracker onder haar auto geplaatst. Zo kregen de overvallers niet alleen zicht op de bewegingen van de coffeeshophouder, maar ook op de ‘stash’ waar de wiet van de coffeeshop in kwestie werd opgeslagen. Mogelijk was ook de voorraad wiet interessant voor de overvallers.
Dennis van den B. was eerder ook al bij de politie op de radar verschenen als handlanger van Bolle Jos. Hij werd op 8 december 2019 samen met drie anderen aangehouden op de ECT Delta Terminal in Rotterdam, waar hij probeerde een gesmokkelde partij cocaïne uit containers te halen. Uit later onderschepte en ontsleutelde Sky-berichten blijkt dat Van den B. betrokken was bij het uithalen van 185 kilo cocaïne en een poging tot het verwijderen van nog eens een andere 179 kilo coke. Dat mislukte echter door een defecte slijptol.
Deze tweede partij werd later in Finland aangetroffen na een gewelddadige overval, waarbij onder meer een medeverdachte van Van den B. betrokken was. De eigenaar van deze cocaïne? Niemand minder dan de voortvluchtige Bolle Jos.
Via Dennis van den B. Kreeg de politie ook zicht op Melvin B. Ook hij komt veelvuldig voor in de politiesystemen. Hij maakte eerder deel uit van een groep mannen uit de buurt van Rotterdam die werd opgepakt na de gewelddadige overvallen bij Nikkie de Jager, en René van der Gijp.
De overval op De Jager en haar vriend ging er extreem bruut aan toe. Het stel werd op 8 augustus 2020 overvallen in hun eigen huis door vier mannen, gewapend met een pistool en een koksmes. De slachtoffers werden op stoelen vastgebonden met ducttape, tiewraps en touwen. De overvallers gingen er daarna vandoor met onder meer waardevolle sieraden, sleutels en een tas van het merk Louis Vuitton.
Nieuwsbrief Zware Jongens.
https://substack.com/home/post/p-172658931
Dit stukje snap ik niet helemaal. Heeft Van den B. deze partij van Bolle Jos geript? Dat staat in tegenstelling dat hij een handlanger van Bolle Jos is.quote:Op woensdag 3 september 2025 12:30 schreef Nober het volgende:
Deze tweede partij werd later in Finland aangetroffen na een gewelddadige overval, waarbij onder meer een medeverdachte van Van den B. betrokken was. De eigenaar van deze cocaïne? Niemand minder dan de voortvluchtige Bolle Jos.
De coke zou van Jos zijn en die heeft opdracht gegeven om het in Finland op te gaan halen.quote:Op woensdag 3 september 2025 13:19 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dit stukje snap ik niet helemaal. Heeft Van den B. deze partij van Bolle Jos geript? Dat staat in tegenstelling dat hij een handlanger van Bolle Jos is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |