abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218438850
Paar daagjes weg in Drenthe, zie ik op de heenweg in een weiland een stuk of 5 kraanvogels staan foerageren
Mooi zeg
Bij ons huisje zit een appelvink, nooit eerder live gezien

(Tevens een bonus-boommarter en vele eekhoorntjes)
pi_218439002
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 23:18 schreef Kanaroe het volgende:
Paar daagjes weg in Drenthe, zie ik op de heenweg in een weiland een stuk of 5 kraanvogels staan foerageren
Mooi zeg
Bij ons huisje zit een appelvink, nooit eerder live gezien

(Tevens een bonus-boommarter en vele eekhoorntjes)
Wat een feest Kanaroe O+ O+
pi_218439060
Een feest van rust is het O+

[ Bericht 67% gewijzigd door Kanaroe op 07-08-2025 00:05:54 ]
pi_218440815
Dat was het vannacht hier niet :o
Vrouw bosuil zat vlakbij ons slaapkamerraam heel hard te roepen, en best lang ook :D :X
pi_218537394
Ijsvogels

Al bijzonder dat je er één fatsoenlijk op de foto krijgt.
Dan is dit toch echt een buitenkansje
#35.
pi_218537741
Mazzelpk *O* O+
pi_218550219
Half uurtje in de tuin:

woensdag 20 augustus 2025 @ 20:26:08 #183
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_218550935
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 21:41 schreef Clayton1 het volgende:
Ijsvogels

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Al bijzonder dat je er één fatsoenlijk op de foto krijgt.
Dan is dit toch echt een buitenkansje
[ afbeelding ]
Wow _O_

Ik zie “ons” ijsvogeltje de laatste tijd een stuk minder.
Wellicht omdat ik wat minder vaak uit dat raar kijk.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 19:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Half uurtje in de tuin:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat is een mooie oogst ^O^

Vorige week een mooie wandeling langs een kilometers kange rietkraag gemaakt.
De oogst was mager helaas. Wat futen, rietzangertjes, rietgorsjes en een tapuit.

Helaas niet waar ik op hoopte (baardmannetjes en roerdompen) Maar goed, ook wel weer blij met wat ik wel gezien heb. Buiten de rietkraag om nog een paar buizerds, zwanen en nijlganzen.
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
pi_218551080
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:26 schreef Symphonic het volgende:

[..]
Dat is een mooie oogst ^O^
Van de houtduif weet ik het zeker, die scharrelde al een uurtje rond op zoek naar eten.
Idem voor de mezen.

quote:
Vorige week een mooie wandeling langs een kilometers kange rietkraag gemaakt.
De oogst was mager helaas. Wat futen, rietzangertjes, rietgorsjes en een tapuit.

Helaas niet waar ik op hoopte (baardmannetjes en roerdompen) Maar goed, ook wel weer blij met wat ik wel gezien heb. Buiten de rietkraag om nog een paar buizerds, zwanen en nijlganzen.
Het is wisselvallig, soms te warm of een verkeerd moment van de middag en ineens "geen vogel" meer te zien.

Maar op zich is het buiten zijn al lekker ;)
pi_218551775
Ik heb de Merlin app gewoon ingesteld op de Nederlandse taal :)

Maar tis een leuke app, een verbetering t.o.v. Bird ID wat mij betreft

Hier laatst nog 2 jonge en tevens dode houtduifbabies begraven.....die domme houtduiven kunnen echt geen nesten bouwen die de veiligheid van hun jongen garanderen
De babies lagen precies onder het krakkemikkige bouwsel in onze hazelaar
pi_218551884
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 21:44 schreef Kanaroe het volgende:
Ik heb de Merlin app gewoon ingesteld op de Nederlandse taal :)
Ja, ook gelijk gedaan vandaag ;)
Had het niet aangepast.

quote:
Maar tis een leuke app, een verbetering t.o.v. Bird ID wat mij betreft

Hier laatst nog 2 jonge en tevens dode houtduifbabies begraven.....die domme houtduiven kunnen echt geen nesten bouwen die de veiligheid van hun jongen garanderen
De babies lagen precies onder het krakkemikkige bouwsel in onze hazelaar
Nee, bijzonder, duiven in het algemeen zijn vaak geen goede nestenbouwers :P
pi_218552023
Mooie opbrengst O+
pi_218559234
Ik heb nog wat glas liggen en wat accesoires

Cullmann schouderstatief
Hoekzoeker canon
Extension set – Pentax
Tamron 300 mm Adaptall2
Tamron ( 103A) 80-210
Tamron 35 mm
Pentax A zoom 70-200
Pallas teleconverter 2x
Sigma Telemax 135mm
0,45 super wide angle lens incl macro
AUBELL semi fisheye
Sigma 28-80 pentax vatting
Sigma 28-85 minolta
Tokina AF 70-210 minolta
Minolta 35-80
Vivitar 70-210 canon

Diverse 28mm, 29mm, 35mm

en enkel zooms

Wellicht heeft er iemand interesse in,stuur dan een DM
op verzoek kan ik ook foto laten zien

[ Bericht 0% gewijzigd door Clayton1 op 21-08-2025 22:56:39 ]
#35.
pi_218706849
Ik was vandaag aan zee en zag o.a. deze bonte (?) strandloper, druk bezig en totaal niet schuw O+

Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 september 2025 @ 19:44:18 #190
426493 crew  PippenScottie
pi_218805905
Mijn zwager heeft een vogelspot app gebouwd en die kom ik hier schaamteloos pluggen.
Maar dat doe ik alleen omdat ik het oprecht een toffe app vind

Het staat sinds vandaag in de app store

https://fladder.app/nl/home
My friends all drive horses
  donderdag 18 september 2025 @ 19:48:07 #191
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_218805975
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:44 schreef PippenScottie het volgende:
Mijn zwager heeft een vogelspot app gebouwd en die kom ik hier schaamteloos pluggen.

Cool! Ik ga hem binnenkort eens goed bekijken.
De site ziet er mooi uit
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
pi_218807262
quote:

Leuk! Ziet er goed uit
De naam komt me wel bekend voor, kan ik het al ergens anders van kennen?
Anyways, die ga ik downloaden en lekker quizzen ^O^
pi_218846067
Vandaag hadden we een bijzonder soort dorstige vogel in het vogelbadje :P (buurpoes die we 'spook' noemen)

pi_218846890
quote:

Ziet er mooi en leuk uit!
pi_218976650
In het waterbad vandaag in de tuin zag ik een merel met een gestippeld koppie.
Een mutantje?

Spellchecker zaterdag 1 november 2025 @ 08:17:10 #196
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219164832
Invasie van honderdduizenden pimpelmezen; ook tuinen zitten soms vol
quote:
Honderdduizenden pimpelmezen trokken afgelopen maand Nederland binnen. Vooral langs de kust werden in een paar dagen tijd soms tienduizenden vogels op één plek geteld. Volgens experts is dat nog nooit eerder gebeurd.
Vooral halverwege oktober was de lucht vol pimpelmezen, meldt Nature Today op basis van Sovon Vogelonderzoek. Op Vlieland werden op 18 oktober ruim vijftigduizend pimpelmezen geteld.

Dat was een record. Het grootste aantal getelde pimpelmezen op één dag was tot dan toe elfduizend. Dat gebeurde in oktober 2021 in Zeeland. Dit jaar sneuvelde dat record dus ruimschoots.

De tellers vermoeden dat er veel meer dieren langsvlogen en dat vijftigduizend nog een voorzichtige schatting was. Ook op Texel en Ameland maakten vogeltellers die dag melding van tienduizenden pimpelmezen.

Het zwaartepunt van de invasie van pimpelmezen lag op de Wadden, maar ook zuidelijker langs de kust werden in oktober massa's pimpelmezen gezien. Afgelopen woensdag kwamen tellers in het Zeeuwse Westenschouwen nog tot ruim zesduizend van de gele vogels met lichtblauwe 'pet'.

Mezen komen vermoedelijk uit Baltische staten
De vogels zijn zeer waarschijnlijk afkomstig uit de Baltische staten en Rusland. Vogelexperts kregen half september al aanwijzingen dat pimpelmezen massaal richting Nederland vlogen.

Toen vlogen 32.000 pimpelmezen in zuidwestelijke richting langs het Estse Matsalu, dat 1.200 kilometer ten noordoosten van Nederland ligt. Dat aantal was een record voor Estland.

Ook vlogen afgelopen maand veel pimpelmezen in de netten van vogelringstations. Vogels worden daar kort gevangen om een ring om hun pootjes te doen en ze zo te kunnen volgen. Sommige vogels hadden al een ring. Uit die gegevens bleek dat ze voornamelijk in Litouwen en Rusland zijn geringd.

Hierheen gevlogen vanwege voedseltekort
Het is niet ongebruikelijk dat pimpelmezen ons land ineens massaal aandoen. De laatste keer gebeurde dat in 2021.

Vaak hebben die invasies te maken met voedseltekort. Helemaal zeker weten de onderzoekers het niet, maar ze vermoeden dat er gebrek aan voedsel is in de Baltische staten en het westen van Rusland en dat de mezen in West-Europa op meer eten hopen.

Pimpelmezen zijn geen heel goede vliegers. Ze trekken maar enkele tientallen kilometers per dag. Ze vliegen van bosje naar bosje of van tuin naar tuin. Ook in tuinen aan de kust werden in oktober soms veel pimpelmezen bij elkaar gezien.
pi_219176159
Heb op Temu een voerstation gekocht en daar zitten echt de hele dag meesjes en kraaien bij. Daarnaast ook nog een potje pindakaas aan de muur hangen en vetbollen op balustrade van m'n balkon. Daar zag ik net een grote bonte specht. :D

Live cat television

Grote bonte specht
https://imgur.com/yFHzjS9

Meesje + acrobaat
https://imgur.com/U4mLD4C

Meesje:
https://i.imgur.com/d1PWjRc.mp4

Duiven

Ik zie regelmatig duiven op het balkon en volgens mij zijn het altijd dezelfde. Ik zie ze ook vaak naar de buren vliegen, aan de andere kant van het kanaaltje. Maar ze hebben geen ringetje om de poten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Anton91 op 02-11-2025 13:17:06 ]
pi_219263263
Ik heb sinds deze week opeens een grote bonte specht bij het voederhuisje op het balkon 😍😍😍
In al die jaren nog nooit eerder gezien😊

https://youtube.com/shorts/cAlVbTEWJU4?si=bv77l-2_0wfnapRB

En een tijdje terug heb ik een Turkse tortel gered die vast zat tussen mijn balkon en het balkon van de onderbuurman👍
Die liep al een hele tijd rondjes op mijn balkon en ik wilde even kijken of hij niet gewond was/niet meer kon vliegen. Maar toen ik de deur open deed schrok hij en viel hij in een gat ertussen waar hij niet meer zelf uit kwam. Het heeft een uur geduurd voordat ik hem te pakken kreeg, maar het was gelukkig wel gelukt. Ik heb hem in mijn hand meegenomen naar beneden en daar op het gras gezet en toen vloog hij gelukkig wel gewoon weg👍

[ Bericht 22% gewijzigd door _Hestia_ op 14-11-2025 11:39:03 ]
pi_219263614
Goeie reddingsactie Hestia ^O^
Leuk die specht, hij/zij neemt de tijd maar houdt de boel goed in de gaten!
pi_219263815
Ik stond net Nederland in beweging te doen in de tuinkamer, met zicht op de tuin (duh :P )
En ik zag: koolmezen, pimpelmezen, kauwen, tortelduifjes, merels, vinken en mussen. Allemaal druk bezig met overal insectjes tussen uit te peuzelen en/of tussen bladeren en in bomen/struiken/ tussen gras en tuinafval te foerageren O+
Mijn tuin _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')