abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216414371
quote:
Donald Trump heeft opdracht gegeven de laatste documenten vrij te geven die nog geheim worden gehouden over de moord op president Kennedy (JFK). Ook de dossiers over de moorden op diens broer Robert (RFK) en burgerrechtenactivist Martin Luther King (MLK) moeten openbaar worden, heeft de nieuwe Amerikaanse president besloten.

In een presidentieel decreet geeft Trump de minister van Justitie en de chef van de inlichtingendiensten vijftien dagen om uit te zoeken hoe de documenten over JFK het beste openbaar gemaakt kunnen worden. Voor King en Robert Kennedy mogen ze 45 dagen de tijd nemen.

In het onderzoek naar de moord op Kennedy in 1963 zijn vele miljoenen documenten verzameld die voor het merendeel al openbaar zijn gemaakt. Zo'n 3000 zijn dat nog niet of niet compleet. Onderzoekers verwachten geen grote onthullingen.
Nationale veiligheid

Trump gaf in zijn eerste termijn ook al eens opdracht de archieven helemaal te openen, maar draaide dat besluit later toch gedeeltelijk terug. Het is vooral de CIA die nog niet alles wil prijsgeven, omdat de werkwijze van spionnen in de documenten beschreven staat en publicatie daarvan de nationale veiligheid kan schaden.

John F. Kennedy werd op 22 november 1963 tijdens een bezoek aan Dallas doodgeschoten. Kort na de moord werd Lee Harvey Oswald als verdachte opgepakt, maar voordat hij kon worden vervolgd werd hij doodgeschoten. Het leidde tot jarenlange speculatie over een doofpot en samenzweringen.

Bijna 5 jaar na de moord op zijn broer werd Robert F. Kennedy doodgeschoten tijdens zijn campagne om zelf president te worden. De schutter, van Palestijnse afkomst, verklaarde dat hij had gehandeld vanwege Kennedy's steun aan Israël.
Zoon niet overtuigd

Ook hier ontstonden echter complottheorieën, omdat dader Sirhan Sirhan na zijn veroordeling zei dat hij gehersenspoeld en gehypnotiseerd was. De zoon van Kennedy, beoogd minister in het kabinet-Trump II, is ervan overtuigd dat de dader niet alleen handelde.

De dood van RFK kwam enkele maanden na de moord op dominee King. De man die de moord bekende trok zijn verklaring later in en beweerde dat er sprake was geweest van een samenzwering.

"Alles zal onthuld worden", zei Trump tegen journalisten toen hij het decreet had ondertekend. Toch heeft hij niet de mogelijkheid archieven helemaal open te gooien: zo vallen bijvoorbeeld belastingaangiftes die daarin zijn opgenomen onder strengere privacywetten. Trump doneerde de pen waarmee hij het decreet ondertekende aan Robert F. Kennedy junior.
Gratie antiabortusactivisten

Naast dit besluit verleende Trump ook nog gratie aan 23 antiabortusactivisten. Het gaat onder meer om betogers die zich in 2020 bij een abortuskliniek vastketenden om te voorkomen dat vrouwen daar naar binnen konden gaan.

Trump noemt de gratie gerechtvaardigd, omdat het volgens hem om vreedzame demonstranten ging. "Ze hadden nooit vervolgd mogen worden."

Tijdens zijn eerste termijn zette Trump zich ook al in voor de bescherming van het ongeboren leven. Zo benoemde hij rechters bij het Hooggerechtshof die het landelijke recht op abortus schrapten.
https://nos.nl/collectie/(...)n-mlk-openbaar-maken

Leuk deze zaken uit de jaren 60, maar ik ben veel meer geïnteresseerd in de Epstein documenten. Trump was bevriend met hem, dus dat gaat niet gebeuren. Als er de komende 4 jaar nog eens een populistische democraat populair wordt zie ik Trump nog wel wat pedofiele miljardairsvriendjes en zichzelf preventief gratie geven.
pi_216414419
Ah ok. En dat kon niet in het amv topic in POL?

twitter
  Forum Admin vrijdag 24 januari 2025 @ 15:33:54 #3
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216414480
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 15:27 schreef Nober het volgende:

[ x ]
Dit lijkt me wel een eigen topic waard
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216414525
quote:

[ x ]
Ik kom niet zo vaak in Pol.
pi_216414541
Was hij ook niet van plan om documenten over area 51 en UFO's openbaar te maken?

Epstein zou ik ook graag willen weten maar trump gaat zichzelf niet in de voet schieten lijkt me
  vrijdag 24 januari 2025 @ 15:43:41 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216414560
Gaat hij 9/11 ook openbaar maken?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_216414610
Volgens mij mogen officiële geheime documenten niet worden vrijgegeven tenzij dat een gebeurtenis is van meer dan 50 jaar geleden. Weet niet uit het hoofd exact wanneer geheime documenten mogen worden vrijgegeven. Dus Epstein kunnen we vergeten. Als straks alle mensen die erbij betrokken waren al lang niet meer leven heeft het nog weinig impact. Helaas dat ga ik dus ook niet meer meemaken terwijl het wel interessant zou zijn.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 24 januari 2025 @ 16:31:50 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_216414998
quote:

[ x ]
Waarom Schrijven Dit Soort Figuren Toch Alles Met Een Hoofdletter?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  FOK!fotograaf vrijdag 24 januari 2025 @ 16:37:50 #9
842 Zorro
Z
pi_216415036
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 16:31 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Waarom Schrijven Dit Soort Figuren Toch Alles Met Een Hoofdletter?
Misschien was ie net klaar met zijn Top2000 lijst en zat de gewoonte er nog in.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_216415399
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 15:51 schreef Cherni het volgende:
Volgens mij mogen officiële geheime documenten niet worden vrijgegeven tenzij dat een gebeurtenis is van meer dan 50 jaar geleden. Weet niet uit het hoofd exact wanneer geheime documenten mogen worden vrijgegeven. Dus Epstein kunnen we vergeten. Als straks alle mensen die erbij betrokken waren al lang niet meer leven heeft het nog weinig impact. Helaas dat ga ik dus ook niet meer meemaken terwijl het wel interessant zou zijn.
Trumpgod kan alles. Het probleem is dat hijzelf een frequent flyer op de lolita express was.
pi_216415427
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 17:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Trumpgod kan alles. Het probleem is dat hijzelf een frequent flyer op de lolita express was.
Dat zou kunnen. Daarom ook, nu het nog zin zou hebben zou het dossier Epstein wel interessant zijn.
pi_216415687
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 17:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat gaat een volgende wel openbaar maken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216415715
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 17:21 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat zou kunnen. Daarom ook, nu het nog zin zou hebben zou het dossier Epstein wel interessant zijn.
Dat is het punt juist.
Daarom blijft dat nog wel een tijdje liggen ergens diep weggestopt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')