Misschien wil TS een huis kopen, of denkt hij ik moet het uiteindelijk toch betalen dus wat is het verschil.quote:Op donderdag 23 januari 2025 16:31 schreef Aberkullie het volgende:
Via de site van DUO kun je het resterende bedrag in een keer betalen maar ik zou niet weten waarom je dat zou willen.
Of is bang dat de rente op die schuld weer verder verhoogd gaat worden.quote:Op donderdag 23 januari 2025 16:32 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Misschien wil TS een huis kopen, of denkt hij ik moet het uiteindelijk toch betalen dus wat is het verschil.
Verstandig. Een studieschuld die er niet meer is kan je ook geen gedoe meer bezorgen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 21:59 schreef Horzula het volgende:
Dank jullie wel.
Wil er gewoon van af.
Ik zou niet weten waarom je een schuld zou willen als je het gewoon kan afbetalenquote:Op donderdag 23 januari 2025 16:31 schreef Aberkullie het volgende:
maar ik zou niet weten waarom je dat zou willen.
Alleen al omdat je geen rente betaalt en het na 15 jaar kwijtgescholden wordt. Bij de oude regeling dan.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:55 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom je een schuld zou willen als je het gewoon kan afbetalen
Omdat je natuurlijk, als je geld geleend hebt, niet vervolgens dat geld gaat terug betalen. Ben je nou helemaal gek geworden zeg.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:55 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom je een schuld zou willen als je het gewoon kan afbetalen
Inderdaad, ik zou in mijn geval wel gek zijn om geld weg te gooien.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Omdat je natuurlijk, als je geld geleend hebt, niet vervolgens dat geld gaat terug betalen. Ben je nou helemaal gek geworden zeg.
Helemaal eens, maar dan moet je ook niet gaan klagen als de spelregels veranderen en het je ineens meer kost. Het kan vriezen en het kan dooien.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:20 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Inderdaad, ik zou in mijn geval wel gek zijn om geld weg te gooien.
Waar zie je mij klagenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Helemaal eens, maar dan moet je ook niet gaan klagen als de spelregels veranderen en het je ineens meer kost. Het kan vriezen en het kan dooien.
Ja joh, in zo'n beetje elk topic wat gaat over huizen (niet kunnen) kopen of studieschulden, oa het topic over dat de rente op studieschuld verhoogd zou worden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:33 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Echt een goed coolguy verhaal weer
Zal vast als jij het zegtquote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja joh, in zo'n beetje elk topic wat gaat over huizen (niet kunnen) kopen of studieschulden, oa het topic over dat de rente op studieschuld verhoogd zou worden.
Idd, dan gaan janken als ze opeens rente moeten gaan betalen net als iedereen die geld leent.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Helemaal eens, maar dan moet je ook niet gaan klagen als de spelregels veranderen en het je ineens meer kost. Het kan vriezen en het kan dooien.
Daar komt het wel op neer ja. In ieder geval toch het aflossen niet moeten uitstellen. Hoe kleiner het bedrag, hoe minder het uit maakt als de rente stijgt.quote:Op woensdag 5 maart 2025 08:19 schreef 111210 het volgende:
Tja had je het maar in de gunstige periode moeten aflossen
quote:Op woensdag 5 maart 2025 08:19 schreef 111210 het volgende:
[..]
Idd, dan gaan janken als ze opeens rente moeten gaan betalen net als iedereen die geld leent.
Ohhh maar dat kan ik helemaal niet opbrengen
Tja had je het maar in de gunstige periode moeten aflossen
Ja, dat is danquote:
Hallo, de regel was eerst dat er helemaal geen rente zou zijn. Daarna hebben mensen tyfushard genaaid. Dat is een mooie zeg, de boel omdraaien.quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat is danmaar ondertussen wel klagen over dat je je 'scheel betaald' aan rente?
Ja, maar de overheid heeft dat probleem niet en de regel was ook niet dat de rente altijd 0 zou blijven. JIJ hebt dat probleem wel, want immers, je betaald je scheel aan rente. Nou, als je meer had afbetaald in de tijd dat de rente nog 0 was, had je nu minder studieschuld over gehad, en dan had de renteverhoging ook minder pijn gedaan, dus diequote:Op donderdag 6 maart 2025 16:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hallo, de regel was eerst dat er helemaal geen rente zou zijn. Daarna hebben mensen tyfushard genaaid. Dat is een mooie zeg, de boel omdraaien.
Lekker in de kont van de instituties kruipen. VVD gestemd zeker?quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar de overheid heeft dat probleem niet en de regel was ook niet dat de rente altijd 0 zou blijven. JIJ hebt dat probleem wel, want immers, je betaald je scheel aan rente. Nou, als je meer had afbetaald in de tijd dat de rente nog 0 was, had je nu minder studieschuld over gehad, en dan had de renteverhoging ook minder pijn gedaan, dus diex 100 is een beetje simpel.
Het maakt niet uit of het oneerlijk is of niet, daar wordt de realiteit niet anders van. Jij moet het terug betalen, de overheid niet. Leuker kan ik het niet maken.
Hurrdurrrrr VVD. Nee.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Lekker in de kont van de instituties kruipen. VVD gestemd zeker?
Dat klopt, daar is niks mis mee, maar dan ben je klaar met klagen, is nu ineens wat je aan rente moet betalen magisch verdwenen? Nee? Dan had het weinig zin.quote:En het is prima rechtvaardig om te klagen, daar is niks mis mee.
Niet in de zin van dat er iets verandert. Superoneerlijk, en tóch moet je alsnog die rente betalen. Maar als je nou meer had afbetaald in de tijd dat het nog 0% was, dan was een > 0% rentepercentage van een kleiner bedrag minder impact.quote:En het maakt zeker wel uit of het oneerlijk is. Mooie 'is-ought' drogreden dat stukje met "daar wordt de realiteit niet anders van".
Dat doe ik niet. JIJ stelt zelf dat je je scheel betaald aan rente, niet ik. Nee, mensen hebben álle recht om te klagen, maar dat betekent niet dat het terecht is of dat het zinnig is.quote:Maar je doet alsof het voor mij het einde van de wereld is, dat is niet zo. Dat mensen klagen is toch geen punt van discussie ofzo? Ik vind dat ze prima recht hebben om te klagen.
Dat is niet het doel van klagen natuurlijk. Zou wel mooi zijn, dat door klagen mijn trein op tijd komt.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:58 schreef CoolGuy het volgende:
Dat klopt, daar is niks mis mee, maar dan ben je klaar met klagen, is nu ineens wat je aan rente moet betalen magisch verdwenen? Nee? Dan had het weinig zin.
Iedereen z'n zaak is anders hé. Zijn ook mensen die amper dat nog konden in die tijd dat het 0% was. Of nou ja, significant aflossen dan.quote:Niet in de zin van dat er iets verandert. Superoneerlijk, en tóch moet je alsnog die rente betalen. Maar als je nou meer had afbetaald in de tijd dat het nog 0% was, dan was een > 0% rentepercentage van een kleiner bedrag minder impact.
Jij hebt bij klagen vooral een negatieve connotatie, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Je stoort je aan het feit dat mensen klagen, volgens mij wil je dat gewoon zeggen. Dat is prima natuurlijk, maar geen punt van discussie.quote:Dat doe ik niet. JIJ stelt zelf dat je je scheel betaald aan rente, niet ik. Nee, mensen hebben álle recht om te klagen, maar dat betekent niet dat het terecht is of dat het zinnig is.
Het is triest dat de samenleving zo niet werkt, ben ik achter gekomen. Ik kan iedereen eigenlijk meer aanraden om op zijn 17e ofzo gewoon te beginnen met werken en dan intern jezelf omhoog werken ipv een universitaire studie te doen. Had je allang een huis gehad.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:08 schreef 215 het volgende:
Dus je hebt op school mogen zitten waardoor je meer kunt gaan verdienen dan dat je die opleiding niet deed. En dan nu gaan janken dat je een deel van de kosten terug moet betalen tegen een lage rente?
Je kan het beste gewoon neuken en een kind krijgen, hoef je niet eens te werken. Lekker je hand ophouden en klaar.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is triest dat de samenleving zo niet werkt, ben ik achter gekomen. Ik kan iedereen eigenlijk meer aanraden om op zijn 17e ofzo gewoon te beginnen met werken en dan intern jezelf omhoog werken ipv een universitaire studie te doen. Had je allang een huis gehad.
Gewoon een flinke misdaad plegen, dan heb je langere tijd gratis kost en inwoning.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is triest dat de samenleving zo niet werkt, ben ik achter gekomen. Ik kan iedereen eigenlijk meer aanraden om op zijn 17e ofzo gewoon te beginnen met werken en dan intern jezelf omhoog werken ipv een universitaire studie te doen. Had je allang een huis gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |