abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216401071
Beste,

Ik heb voor een 10 jaar lopende hypotheek / woekerpolis bij Aegon een voorstel gehad om een afkoopregeling te treffen. Dit gaat om ¤1250,-, dus ¤125,- per jaar. In verhouding een lachtertje natuurlijk.

Iedere gedupeerde heeft de volgende voorwaarden ontvangen:
- 90% moet getekend hebben voor schikking om tot uitbetaling over te gaan.
- Mocht getekend worden doet men afstand van alle mogelijke rechten om schade te verhalen.

Maar dit gaat niet (alleen) om mijn polis of mij persoonlijk..

Ben wel heel benieuwd wat de kans van slagen is en of dat b.v. Aegon op deze manier heel makkelijk weg komt omdat hws. geen 90% gaat betalen of dat een stichting woekerpolis (welke aanstuurt op toch te tekenen) hiermee makkelijk zijn zakken vult.

Ik mis een soort van vertegenwoordiger van deze club gedupeerden welke 'ons' hierin kon sturen of waarin we met zn allen van te voren weten hoe de verdeling zal gaan (wel of geen 90%).
pi_216401109
Ik heb ook een schikking gehad. Ik ben hier mee akkoord gegaan. Er is door 5 partijen jarenlang gewerkt aan deze zaak. Veel meer dan dit zal je er zelf ook niet uit kunnen slepen mocht dat je insteek zijn.
Alle andere schikkingszaken hebben de 90% behaald en daar is tot uitbetaling overgegaan.
pi_216401379
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:08 schreef spmunk het volgende:
Beste,

Ik heb voor een 10 jaar lopende hypotheek / woekerpolis bij Aegon een voorstel gehad om een afkoopregeling te treffen. Dit gaat om ¤1250,-, dus ¤125,- per jaar. In verhouding een lachtertje natuurlijk.

Was het een Koersplan of Sprintplan polis? Wat is je inleg en opbouw geweest t.o.v. wat ze je aanbieden?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 23 januari 2025 @ 13:11:58 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216401719
Ik heb zelf een vergelijkbare polis gehad waar ik nog steeds aan moest betalen maar waarvan het gros van het geld op ging aan een rare verzekering. Iedere maand moest ik mij irriteren aan geld dat werd afgeschreven. Maar kon niet stoppen, anders zou ik verlies hebben.
Uiteindelijk heb ik het gestopt om gewoon die ergernis niet meer te hebben en het af te kunnen sluiten. Was ik blij mee, uit mijn hoofd.
The End Times are wild
pi_216402579
Koersplan de weg kwijt.
pi_216403270
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:14 schreef ES_FOK het volgende:
Ik heb ook een schikking gehad. Ik ben hier mee akkoord gegaan. Er is door 5 partijen jarenlang gewerkt aan deze zaak. Veel meer dan dit zal je er zelf ook niet uit kunnen slepen mocht dat je insteek zijn.
Alle andere schikkingszaken hebben de 90% behaald en daar is tot uitbetaling overgegaan.
ja, zo heb ik het ook bekeken. Kreeg eerder deze week twee voorstellen voor ASR-polisen en heb ze beiden getekend. Zou nu 11k opleveren (als de schikking doorgaat), dus kun je nagaan hoeveel daarmee gerommeld is :-(
de wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar door consistente vasthoudende minderheden…
(Roos Vonk)
pi_216418854
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 16:15 schreef Essebes het volgende:

[..]
ja, zo heb ik het ook bekeken. Kreeg eerder deze week twee voorstellen voor ASR-polisen en heb ze beiden getekend. Zou nu 11k opleveren (als de schikking doorgaat), dus kun je nagaan hoeveel daarmee gerommeld is :-(
Miljarden, dus die hele afkoopregeling is echt een grijpstuiver bij deze gore honden.

De gewone burger is altijd de pineut en deze ratten komen er gewoon mee weg.
pi_216425282
Een familie lid werkt voor een groot accounts kantoor aan de afhandeling van Rabobank zakelijk woekerpolis dossiers, alleen de afhandeling kost al honderden miljoenen. Dat is exclusief uitkeringen, dat kost miljarden.

Ik ben zelf twintig jaar geleden ook 10-15 duizend euro verloren aan Aegon Sprint en Koersplan polissen.
Voorheen Post ID 101472
pi_216580745
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:08 schreef spmunk het volgende:
Ik heb voor een 10 jaar lopende hypotheek / woekerpolis bij Aegon een voorstel gehad om een afkoopregeling te treffen.
Ben je al akkoord gegaan ? Of ga je zelf de strijd aan tegen Aegon ?
pi_216743780
https://www.telegraaf.nl/(...)e-woekerpolisaffaire

Ik heb nog geen bericht gehad maar zou mooi zijn !
pi_216745819
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:16 schreef ES_FOK het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)e-woekerpolisaffaire

Ik heb nog geen bericht gehad maar zou mooi zijn !
Zo, dat is best snel!

Uit de tekst haal ik dat onze vergoeding van ruim 11k toch wel aan de bovenkant van de range zit. Zijn we er toen toch met boter en suiker ingestonken 😱
de wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar door consistente vasthoudende minderheden…
(Roos Vonk)
  Redactie Frontpage woensdag 19 februari 2025 @ 13:42:03 #12
38148 crew  Innisdemon
pi_216746500
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 13:11 schreef LXIV het volgende:
Ik heb zelf een vergelijkbare polis gehad waar ik nog steeds aan moest betalen maar waarvan het gros van het geld op ging aan een rare verzekering. Iedere maand moest ik mij irriteren aan geld dat werd afgeschreven. Maar kon niet stoppen, anders zou ik verlies hebben.
Uiteindelijk heb ik het gestopt om gewoon die ergernis niet meer te hebben en het af te kunnen sluiten. Was ik blij mee, uit mijn hoofd.
Beter ten halve gekeerd......
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_217114882
Heeft er al iemand geld ontvangen van ASR/Aegon ?
De uitbetalingen gaan in fases net als de voorstellen destijds.
pi_217119528
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 11:12 schreef ES_FOK het volgende:
Heeft er al iemand geld ontvangen van ASR/Aegon ?
De uitbetalingen gaan in fases net als de voorstellen destijds.
Nee, nog niet.
(Roos Vonk)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')