abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Miss 200.000.000! donderdag 23 januari 2025 @ 10:13:51 #1
367000 roos94
pi_216399721
En dan bedoel ik vooral op werkgebied.

Influencers zijn populair. Want, als je een grote schare followers hebt verdien je een flinke duit en je kan je eigen werktijden bepalen. Hele grote influencers verdienen zoveel geld wat een gemiddelde 18jarige nog niet eens in een jaar fulltime werken verdient.

Dus, steeds meer mensen willen influencer dan wel vlogger worden. Want , veel meer geld verdienen dan hele dag buffelen bij de Appie.

Er is online ook heel veel adviezen te vinden over hoe je een passief inkomen kunt genereren. Bijvoorbeeld Kosso schept daar altijd over op dat hij 4000 per maand krijgt zonder iets te doen.

Om nog niet te beginnen over onlyfans wat mensen daar mee verdienen is abnormaal.

Allemaal leuk en aardig. Alleen als we allemaal een passief inkomen hebben en geld verdienen met het maken van kutfilmpjes , wie gaan er straks dan nog onze kinderen opvangen bij de creche of mensen met de bus vervoeren?

Natuurlijk zal het zo een vaart 123 niet lopen dat er niemand meer beschikbaar is maar, er zijn nu al grote tekorten in bijv winkels en de zorg. Dit helpt niet.

Het ergste is dat het gewoon totaal nutteloze waardeloze beroepen zijn. Terwijl oude mensen een paar uur met een strontluier zitten omdat de afdeling onderbezet is.
  donderdag 23 januari 2025 @ 10:20:06 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_216399817
In een kapitalistische samenleving zijn mensen die consumptie aanjagen alleen maar nuttig toch.
pi_216400413
Voor, of ná de asielzoekers/arbeidsmigranten/stikstofcrisis/(apocalyptisch evenement naar keuze)?
Intolerant voor intolerantie
pi_216400951
Influencers niet.
Social media wel.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:38:53 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216401380
quote:
8s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:13 schreef roos94 het volgende:
Het ergste is dat het gewoon totaal nutteloze waardeloze beroepen zijn.
Het trieste is juist dat het in dit systeem niet waardeloos is.

Het is bijvoorbeeld nutteloos om oude mensen te verzorgen. Daar krijg je broodkruimels voor.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_216401425
quote:
8s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:13 schreef roos94 het volgende:

Influencers zijn populair. Want, als je een grote schare followers hebt verdien je een flinke duit en je kan je eigen werktijden bepalen. Hele grote influencers verdienen zoveel geld wat een gemiddelde 18jarige nog niet eens in een jaar fulltime werken verdient.
Dat zijn er maar een paar die echt bakken verdienen. Dat de rest daar tegen opkijkt is niet zo gek. Dat doen ze bij andere beroemde/bekende mensen ook wel.

quote:
Dus, steeds meer mensen willen influencer dan wel vlogger worden. Want , veel meer geld verdienen dan hele dag buffelen bij de Appie.
Lijkt me vrij logisch.

quote:
Er is online ook heel veel adviezen te vinden over hoe je een passief inkomen kunt genereren. Bijvoorbeeld Kosso schept daar altijd over op dat hij 4000 per maand krijgt zonder iets te doen.
Opscheppen hoort er ook bij natuurlijk.

quote:
Om nog niet te beginnen over onlyfans wat mensen daar mee verdienen is abnormaal.
Tsja, waarom zou je werken als je met je lichaam verkopen ook goed geld kunt verdienen. Zelfs BN'ers doen dat wel (eens).

quote:
Allemaal leuk en aardig. Alleen als we allemaal een passief inkomen hebben en geld verdienen met het maken van kutfilmpjes , wie gaan er straks dan nog onze kinderen opvangen bij de creche of mensen met de bus vervoeren?
Dan wordt die vraag vanzelf groter en het aanbod kleiner. Dan duurt het een eeuwigheid voordat de baas van zo'n bedrijf dat door heeft, toch niet aan personeel komt voor een habbekrats en dan toch een flink salaris moet gaan aanbieden.

quote:
Natuurlijk zal het zo een vaart 123 niet lopen dat er niemand meer beschikbaar is maar, er zijn nu al grote tekorten in bijv winkels en de zorg. Dit helpt niet.
Om één of andere vreemde reden koopt men nog steeds spullen.

quote:
Het ergste is dat het gewoon totaal nutteloze waardeloze beroepen zijn. Terwijl oude mensen een paar uur met een strontluier zitten omdat de afdeling onderbezet is.
Mja, ga jij voor 10 eurie per uur konten wassen als je 100 per uur krijgt om dom te doen op social media?

Ik zie het issue net als een TV-Dominee. Die verdienen ook bakken met geld door vooral hard te schreeuwen en om één of andere reden trappen tienduizenden mensen daar elke zondagochtend met open ogen in. Niet mijn doelgroep, dus ik maar me ook daar niet heel druk over.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr_Belvedere op 23-01-2025 12:49:30 ]
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:48:03 #7
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216401483
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het trieste is juist dat het in dit systeem niet waardeloos is.

Het is bijvoorbeeld nutteloos om oude mensen te verzorgen. Daar krijg je broodkruimels voor.
Nut is niet alleen in geld uit te drukken.

O.k., wel in de ogen van veel VVD-aanhangers.
Muziek: 15+ / Home
pi_216402598
Alle ‘sociale’ media per ommegaande verbieden.
pi_216402838
Die paar influencers die er geld mee verdienen op de duizenden die het ook proberen gaan het verschil niet maken.
Net zoals er maar weinigen prof voetballer of acteur kunnen worden..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_216403292
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2025 15:23 schreef Lenny77 het volgende:
Die paar influencers die er geld mee verdienen op de duizenden die het ook proberen gaan het verschil niet maken.
Net zoals er maar weinigen prof voetballer of acteur kunnen worden..
Acteur kun je altijd worden (je verdient er alleen niet persé geld mee, of überhaupt).
pi_216403297
Nee, Schoof I wel.
Sicker than your average.
pi_216403747
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 16:17 schreef Horzula het volgende:

[..]
Acteur kun je altijd worden (je verdient er alleen niet persé geld mee, of überhaupt).
Influencer zonder geld te verdienen ook :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 23 januari 2025 @ 17:07:34 #13
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216403778
Dat zou een geruststellend vooruitzicht zijn.
Appears.
pi_216411393
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2025 17:05 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Influencer zonder geld te verdienen ook :P
Dat was met pop-muzikanten altijd al.

En nu met die rappers met hun neppe bling en hun vergulde zirkonia grills in hun mond.

Gehuurde limo's. Villa's waar ze zogenaamd woonden maar waar ze niks wisten te liggen (Mtv Cribs).
pi_216411554
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 10:48 schreef Horzula het volgende:

[..]
Dat was met pop-muzikanten altijd al.

En nu met die rappers met hun neppe bling en hun vergulde zirkonia grills in hun mond.

Gehuurde limo's. Villa's waar ze zogenaamd woonden maar waar ze niks wisten te liggen (Mtv Cribs).
Fake it until you make it.

Dat is het hele principe achter veel social media en "influencers". Heel de wereld (en jezelf) proberen wijs te maken dat je mooi, geslaagd en succesvol bent terwijl je eigenlijk een onbeduidende loser bent. Een enkeling kan daadwerkelijk financieel succesvol zijn door zich schaamteloos te hoereren, de rest doet maar alsof.
pi_216411658
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 11:00 schreef Farenji het volgende:

[..]
Fake it until you make it.

Volgens mij is het onderhand "fake it until you fake it" geworden. En iedereen met een pietsie levenservaring en een halve hersencel weet dat ook.
  vrijdag 24 januari 2025 @ 13:14:43 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216412983
Nee dat gebeurt niet, als er teveel influencers zijn die elkaar beconcurreren door hetzelfde te doen dan stort de markt in en levert het niets meer op.
  vrijdag 24 januari 2025 @ 14:51:22 #18
508131 Beau_ter_Ham
Weg wegens slecht beleid
pi_216414066
quote:
3s.gif Op donderdag 23 januari 2025 14:52 schreef Socios het volgende:
Alle ‘sociale’ media per ommegaande verbieden.
Ik stem voor 👍
Wegens minachting van de admin voor de leden (en zijn onfatsoenlijk gedrag ) heb ik dit forum verlaten
pi_216414132
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:48 schreef Eightyone het volgende:

Nut is niet alleen in geld uit te drukken.
Als ik mijn al vaste lasten met nut kan betalen, stop ik met geld verdienen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 24 januari 2025 @ 20:50:36 #20
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_216417780
Anders zou het geld wel naar marketingbureau's gaan die er vervolgens traditionale marketing voor doen, het is simpelweg een grote business en nu krijgen juist meer mensen een stukje van de taart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')