quote:Er is veel griep in Nederland. In steeds meer keel- en neusmonsters van mensen met griepachtige klachten wordt het griepvirus gevonden. Ook het aantal mensen dat met deze klachten naar de huisarts gaat, neemt de afgelopen weken sterk toe. De jaarlijkse griepepidemie lijkt begonnen.
Lucky bastard. Zeer gezonde leefstijl en geen kleine kinderen + een werkplek in de buitenlucht toevallig?quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:02 schreef herverwijderd het volgende:
Ik geloof dat ik nog nooit griep gehad heb, althans niet dat ik me kan herinneren dan toch.
Wie weet dit jaar, we gaan het zien! En beterschap voor iedereen die het wel heeft natuurlijk.
Ah wat naar.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:06 schreef miss_sly het volgende:
Dag vier, dus ik moet als het goed is weer op gaan knappen nu.
Het is wel echt een hell of a griep. Ben in jaren niet zo ziek geweest als nu. Dochter heeft het ook. Mijn vader in het ziekenhuis ook. Arme man was al ziek en lag daarom in het ziekenhuis en kreeg deze influenza er bovenop. Hij begint weer langzaam op te krabbelen. Halve afdeling waar hij ligt heeft de griep.
Jij ook beterschap!quote:
Geen kinderen is het voornamelijk gok ik. Ben wel gewoon kantoorslaaf waar ik notabene met het OV naartoe ga. Geen kinderen en geluk, daar hou ik het op. Ik heb ook nooit corona gehad bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:05 schreef roos94 het volgende:
[..]
Lucky bastard. Zeer gezonde leefstijl en geen kleine kinderen + een werkplek in de buitenlucht toevallig?
Howquote:Op donderdag 23 januari 2025 10:31 schreef Farenji het volgende:
De laatste keer dat ik griep had is volgens mij al meer dan tien jaar geleden. Toen was ik er wel echt ziek van, met flinke koorts ook.
Volgens mij was mijn laatste keer écht griep toen ik een jaar of 10 was.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:31 schreef Farenji het volgende:
De laatste keer dat ik griep had is volgens mij al meer dan tien jaar geleden. Toen was ik er wel echt ziek van, met flinke koorts ook.
Buikgriep, is dat iets wat je met hygiëne kunt voorkomen, of hoe werkt zoiets?quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Volgens mij was mijn laatste keer écht griep toen ik een jaar of 10 was.![]()
Buikgriep heb ik dan weer wel 1-2 keer per jaar.
Valt buikgriep niet gewoon onder de influenzasoortenquote:Op donderdag 23 januari 2025 11:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Volgens mij was mijn laatste keer écht griep toen ik een jaar of 10 was.![]()
Buikgriep heb ik dan weer wel 1-2 keer per jaar.
Het is wel een virus lees ik.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:36 schreef roos94 het volgende:
[..]
Valt buikgriep niet gewoon onder de influenzasoorten
https://www.griepalert.nl/heerst-er/buikgriep/quote:Buikgriep, een norovirus, wordt overgedragen door braaksel en ontlasting van iemand die ermee besmet is.
Ik probeer zo ver mogelijk uit de buurt te blijven van kinderen. En de laatste keer griep heb ik waarschijnlijk in de apres ski van Sankt Anton opgelopen dus dat doe ik ook niet meer.quote:
Dat verspreidt zich inderdaad oa via ontlasting. Net als bijv hepatitus a, zoals met die blauwe bessen besmetting van de albert heijn onlangs. Toen was het verhaal "waarschijnlijk heeft een medewerker de handen niet gewassen na het poepen" maar daarmee kun je natuurlijk nooit honderden kilo's bessen besmetten. Men heeft daar in Polen gewoon over de bessen heen staan schijten.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Buikgriep, is dat iets wat je met hygiëne kunt voorkomen, of hoe werkt zoiets?
Norovirus, dat duurt altijd veel korter. Bij mij is het altijd één horrornacht en dan de dag erna een beetje ziek en aansterken.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:36 schreef roos94 het volgende:
[..]
Godverdomme vertel jij hier eens wat meer overquote:Op donderdag 23 januari 2025 11:46 schreef Farenji het volgende:
[..]
Men heeft daar in Polen gewoon over de bessen heen staan schijten.
Voorkomen kun je nooit zeggen natuurlijk, maar je kan de kans wel kleiner maken. Alleen vaak is het toch ineens van je krijgt het ondanks dat je alles goed probeert te doen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Buikgriep, is dat iets wat je met hygiëne kunt voorkomen, of hoe werkt zoiets?
Is er een verschil met als iets verkeerds gegeten hebt, je weet wel, in de zomer ofzo, of misschien weet je dat niet.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Voorkomen kun je nooit zeggen natuurlijk, maar je kan de kans wel kleiner maken. Alleen vaak is het toch ineens van je krijgt het ondanks dat je alles goed probeert te doen.
Alle coronavaccinaties gehad en toch twee keer corona gehad ....quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:56 schreef Blues het volgende:
Griepprik gehad, dus nee
Wel veel collega's (en patiënten die afbellen wegens griep)
Het is geen garantie, maar dat weet je vast welquote:Op donderdag 23 januari 2025 11:56 schreef Blues het volgende:
Griepprik gehad, dus nee
Wel veel collega's (en patiënten die afbellen wegens griep)
Iets verkeerds gegeten hebben is meestal een bacterie, dacht ik. En buikgriep wat geen griep/influenza is, is wel een virus.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Is er een verschil met als iets verkeerds gegeten hebt, je weet wel, in de zomer ofzo, of misschien weet je dat niet.
Ik doelde meer op de beleving. De symptomen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Iets verkeerds gegeten hebben is meestal een bacterie, dacht ik. En buikgriep wat geen griep/influenza is, is wel een virus.
Als het een bacterie is, kun je je daar vrij snel van ontdoen. Volgens mij gaat dat sneller dan een virus uitpoepenquote:Op donderdag 23 januari 2025 13:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de beleving. De symptomen.
Neequote:Op donderdag 23 januari 2025 11:36 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dit en het is officieel gastro enteritis.quote:
Kan het zijn dat er geveegd is?quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:43 schreef SebbeSwensje het volgende:
Gekkigheid, ik had een quote alert.
Ik denk het ook wel. Ik werkte een tijd in de medische microbiologie en omdat sterillium of ethanol m'n handen helemaal kapot maakten nam ik het niet zo nauw met de hygiëneregels. Ik dacht maar zo is alleen maar goed voor m'n immuunsysteem, dus hoop dat ik wat meer resistentie heb tegen dingen zoals longontstekingen of wondinfecties of wat dan ook.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:25 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik eet ook zo vaak dingen die over de datum zijn dat ik resistent ben geworden tegen bacteriën.
Zitten daar ook tonsil steentjes in?quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:05 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Dinsdagavond lag ik wel effe op apegapen, maar het heeft zich niet doorgezet in echte griep.
Wel heb ik nu zo'n narochel met stukjes erin. @:Zipportal
Nee, moet dat?quote:Op donderdag 23 januari 2025 19:25 schreef roos94 het volgende:
[..]
Zitten daar ook tonsil steentjes in?
Of jij hebt een heel uniek lichaam....quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:02 schreef herverwijderd het volgende:
Ik geloof dat ik nog nooit griep gehad heb, althans niet dat ik me kan herinneren dan toch.
Wie weet dit jaar, we gaan het zien! En beterschap voor iedereen die het wel heeft natuurlijk.
Wellicht omdat die vaccinaties niet het voorkomen?quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:31 schreef maily het volgende:
[..]
Alle coronavaccinaties gehad en toch twee keer corona gehad ....
Dat hebben gevaccineerde mensen wel vaker.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:31 schreef maily het volgende:
[..]
Alle coronavaccinaties gehad en toch twee keer corona gehad ....
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 10:09 schreef BlackLining het volgende:
Nog nooit griep gehad. Is voor het plebs. Ik doe er niet aan mee.
VROOMquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |