Belangrijk is ook dat je echt niet in 1 keer een baan voor je leven moet vinden (voor zover dat bestaat). Dus mocht je in iets rollen waarvan je na een half jaar denkt "dit is niets voor mij". Is er geen man overboord en zoek je gewoon verder. Belangrijk is wel dat je niet de verwachting moet hebben dat je er financieel op vooruit gaat. Als je dat los kan laten en bereid bent er zelf in te investeren, kan je een hoop kanten uit.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:12 schreef funkyfabulous het volgende:
Thanks @:bleiblei en @:Boca_Raton , ik ga ermee aan de slag. Moet ook eerlijk bekennen dat het echt pas sinds een jaar is dat ik echt mezelf kan zijn dus sommige antwoorden zijn nog best moeilijk.
Ik begrijp wat je zegt, alleen ben ik nu 34 en wordt aan alle kanten gewaarschuwd dat switchen op den duur niet meer zo makkelijk zal gaan. Merk het nu soms al.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:14 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Belangrijk is ook dat je echt niet in 1 keer een baan voor je leven moet vinden (voor zover dat bestaat). Dus mocht je in iets rollen waarvan je na een half jaar denkt. Das nix. Is er geen man overboord en zoek je gewoon verder. Belangrijk is wel dat je niet de verwachting moet hebben dat je er financieel op vooruit gaat. Als je dat los kan laten en bereid bent er zelf in te investeren, kan je een hoop kanten uit.
Makkelijk niet nee. Switchen is nooit makkelijk, en hoe ouder je wordt hoe lastiger. Maar wederom, valt en staat met je inzet.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:16 schreef funkyfabulous het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je zegt, alleen ben ik nu 34 en wordt aan alle kanten gewaarschuwd dat switchen op den duur niet meer zo makkelijk zal gaan. Merk het nu soms al.
De gemiddelde 34-jarige heeft zo’n 10 jaar werkervaring en moet nog dik 30 jaar tot aan het pensioen of wat er tzt nog van over is. Laat je dus niet bang maken.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:16 schreef funkyfabulous het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je zegt, alleen ben ik nu 34 en wordt aan alle kanten gewaarschuwd dat switchen op den duur niet meer zo makkelijk zal gaan. Merk het nu soms al.
Genoeg zij-instromers in bijvoorbeeld zorg of onderwijs die ruim 40 zijn, dus het hangt er ook vanaf welke kant je op wil. Mijn vrouw had laatste een nieuwe collega van 53 die van supermarktmanager naar gehandicaptenzorg ging.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:16 schreef funkyfabulous het volgende:
[..]
Alles opschrijven waar je gelukkig van wordt, hoe klein ook, en zien welke punten bij elkaar passen. Deze verbind je met een lijntje.quote:Op maandag 20 januari 2025 12:12 schreef funkyfabulous het volgende:
weten jullie misschien hoe ik daar achter kan komen?
Ik denk dat je eigen instelling belangrijker is dan leeftijd in dezen. Mijn vrouw is 37 en heeft september 2024 de keuze gemaakt om in het onderwijs te gaan werken. Daarvoor werkte zij bijna 20 jaar in het winkelwezen. We hebben er financieel op ingeleverd, ze heeft nog wat opleidingen in het vooruitzicht wil ze stappen maken binnen haar huidige werkveld dus het kost haar tijd en energie, maar ze heeft weer plezier in haar werk en dat is voldoende drijfveer. Als ze 40+ was geweest, was de situatie niet anders geweest.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:16 schreef funkyfabulous het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |