abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216353581
Ik ben momenteel drie jaar getrouwd met mijn huidige partner. Onze relatie kent sinds dat wij samenwonen wekelijks problemen. De problemen zijn als volgt:
- Ze wil op geen enkele manier contact hebben met mijn familie zonder mijn bijzijn. Hierbij is haar referentie aan eigen schoon zus die met haar broer is getrouwd. Zij komt een à twee keer in het jaar langs bij haar ouders en dat is ook hoe wij het zou moeten doen. Terwijl ik juist mijn ouders zie als vrienden en op elk vlak met hun kan praten van alles en nog wat. Hierdoor bots wij dan ook heel vaak en hebben wij grote ruzies. Bij haar was dan ook bekend voordat wij gingen samenwonen en trouwen dat ik goede relaties onderhoudt met mijn ouders.
- Geld, namelijk dat zij vindt dat de een de huishouding doet en de financiën regelt. Wij werken beiden en verdienen beiden boven modaal maar ik moet iedere maand haar dagen lang vragen om haar maandelijkse bijdrage naar de spaarrekening de gezamenlijke spaarrekening over te maken. Dit doet zij continu met tegenzin en bij een ruzie is het ook continu het onderwerp die zij aanhaalt. Wij gaan jaarlijks zes keer op vakantie en bij iedere ruzie geeft zij aan dat zij alles betaalt terwijl dit feitelijk niet zo is gisteren tijdens de ruzie geeft ze aan dat ik leef op haar geld. Ik vraag dan waar mijn eigen geld naartoe gaat en hoe wij al deze kosten de lasten met haar bijdrage zou door kunnen betalen. Hier heeft zij dan geen antwoord op. Daarnaast komt zij maandelijks en heel veel designers items en ik vraag hoe zij dit allemaal kan kosten. Als zij mij onderhoud en allerlaatste draagt. Omdat ik hier toch anoniem ben wil ik vertellen dat zij ongeveer netto ¤ 4000 verdient en ik ¤ 8000 netto de twee auto’s de grote woning. De vele vakanties en wekelijks 2 tot 3 buiten eten kan echt niet worden. Bekostigd door die ¤ 2000 die zij bijdraagt aan gezamenlijke spaarrekening. Ik draag dan ook ¤ 4000 bij de gezamenlijke spaarrekening.

Wat mij het meest stoort, is dat ik op dit moment goed verdien en nog steeds dit soort dingen naar mij toe krijg geslingerd. Stel dat ik later minder ga verdienen of dat ik niet meer kan werken vanwege een ziekte is dit dan een vrouw waar ik op kan bouwen. Zij is een vrouw die op dit moment al zegt dat ik haar geld opeet terwijl ik zelf zoveel verdien en betaal. Hoe gaat dit zijn als ik echt een tijdje niks meer verdien en zij als partner een maand of twee of drie of zou moeten onderhouden. Dit is toch ook een beetje het idee van het huwelijk dat je bij elkaar bent in de moeilijke tijden. Ik begrijp dan ook niet dat zij iedere keer benoemd wat zij voor mij of voor het huis betaalt ik heb dit nooit gedaan. Zij vindt het bezwaarlijk dat ze bijvoorbeeld buiten koffie voor ons twee betaalt omdat zij vindt dat de man dit moet doen. Zij is echt van het idee. De man is de provider en de vrouw onderhoud het huis. Ik heb hier last van en drie jaar lang weer ruzies en onenigheid over.

Ik heb altijd gedacht zij zal wel veranderen en heb gehoopt om dit voor elkaar te krijgen. Echter sta ik nu op het punt dat ik haar niet meer zou kunnen veranderen en dat ik moet kiezen om op deze manier samen te leven of om hier een eind aan te maken. Door deze problemen ruzies kunnen wij al drie jaar niet aan gezinsuitbreiding doen en een huis kopen terwijl de financiën dat wel toelaat.

Ik zal aandachtig lezen wat jullie adviseren en schrijven. Ik weet dat velen van jullie zal refereren naar de vorige topics, maar zoals velen van jullie het wel heeft opgemerkt vind ik moeilijk om te scheiden omdat ik misschien niet opnieuw dit hele gezever met iemand kennismaken, samenwonen en andere problemen wil beleven.
  zondag 19 januari 2025 @ 11:56:44 #2
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216353635
Gaan we weer..
Je ging toch scheiden? Doe dat dan ook.
Opgelost, slotje.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_216353653
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gaan we weer..
Je ging toch scheiden? Doe dat dan ook.
Opgelost, slotje.
Er is geen uitweg?
pi_216353654
Ga een leuke vent zoeken.
pi_216353662
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  roze zondag 19 januari 2025 @ 12:01:13 #6
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_216353687
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:58 schreef Eerdmans020 het volgende:

[..]
Er is geen uitweg?
Want
Your beauty never ever scared me.
pi_216353699
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 12:01 schreef Ama het volgende:

[..]
Want
Om het toch te laten slagen? En veranderen dit soort mensen? Komen ze een keer tot inkeer?
  zondag 19 januari 2025 @ 12:03:24 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216353720
Nee, hè.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 19 januari 2025 @ 12:04:15 #9
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216353733
Dan kun je nog zoveel verdienen, het maakt je niet persé succesvol.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216353770
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 12:04 schreef SebbeSwensje het volgende:
Dan kun je nog zoveel verdienen, het maakt je niet persé succesvol.
Helemaal mee eens. Mijn fout is ook om iedere keer op vakantie te gaan als wij ruzies hebben om mentaal weer bij te komen, maar hadden beter dat geld kunnen steken in mentale hulp. Hebben we inmiddels ook gehad, maar helpt niet.
pi_216366479
Als ze kookt en het huis netjes houdt doet ze haar deel, dan kun je haar onderhouden.

Als ze dat niet doet,en jij moet wel providen.. tja

Tevens, misschien is een budgetcoach een optie. Om van het geld gedoe af te zijn.

Als je twijfelt of ze jou zou steunen als je ninder zou verdienen, dat is wel een hel slecht teken.

ik ben nooit van scheiden maar zorg zoal dat je niet afhankelijk wordt van een persoon die misschien niet zo'n goede partner is.

Ga sporten als je dat niet doet, zorg voor voldoende eigenwaarde en goede contacten met anderen.

Als je een hoger doel hebt met haar in het huwelijk ga er dan voor, maar als ze alleen maar je plannen in de weg staat..
  Spellchecker maandag 20 januari 2025 @ 15:02:12 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216366794
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 12:01 schreef Eerdmans020 het volgende:

[..]
Om het toch te laten slagen? En veranderen dit soort mensen? Komen ze een keer tot inkeer?
Waarom moet ZIJ veranderen en tot inkeer komen?
  Moderator maandag 20 januari 2025 @ 16:49:01 #13
441859 crew  Lenny77
pi_216367856
:')
Kerel..
Ga
Uit
Elkaar

Man man man...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_216368955
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 12:06 schreef Eerdmans020 het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. Mijn fout is ook om iedere keer op vakantie te gaan als wij ruzies hebben om mentaal weer bij te komen, maar hadden beter dat geld kunnen steken in mentale hulp. Hebben we inmiddels ook gehad, maar helpt niet.
Vakantie helpt niet, mentale hulp helpt niet, de raad en adviezen die fokkers jouw geven helpt niet, mijn conclusie is dat jullie niet geholpen WILLEN worden.
pi_216412803
We wachten nog op een serieuze update - hoe staat het scheidingsproces ervoor? Is er al een advocaat (eventueel door beide partijen een eigen) ingeschakeld? Doorgepakt? Of is het allemaal maar getroll en zien we geen werkelijke veranderingen? Want in het laatste geval zou ik de topics/posts van TS niet eens meer naar VER kieperen, maar direct verwijderen/sluiten. Trolls will be trolls.

En in het eerste geval, heel veel succes TS, en hou ons op de hoogte van de voortgang. Je wil wel delen dat het allemaal niet goed gaat, en dat je beslissingen hebt genomen, laat dan ook zien dat het echt zo is :)
pi_216608530
Ze slaat je ook en maakt je spullen stuk. Ga bij haar weg. Het houdt niet op, niet vanzelf.
pi_216610325
Jij verdient niet netto ¤8000. Ga weg man praatjesmaker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')