abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216349648
Heeft iemand ervaring met investeringen bij een vastgoedfonds? Bijvoorbeeld bij Fortis Capital of Pearl capital? De rente bij Fortus is minstens 7% en bij Pearl 6%. Ik vraag me af waar dat verschil in zit. Misschien omdat Pearl een looptijd heeft van minstens 1,5 jaar en Fortus 3 jaar? Of is er verschil in risico? Ik kan er niet genoeg info over vinden op internet.
pi_216354329
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 23:18 schreef Sanne70 het volgende:
Heeft iemand ervaring met investeringen bij een vastgoedfonds? Bijvoorbeeld bij Fortis Capital of Pearl capital? De rente bij Fortus is minstens 7% en bij Pearl 6%. Ik vraag me af waar dat verschil in zit. Misschien omdat Pearl een looptijd heeft van minstens 1,5 jaar en Fortus 3 jaar? Of is er verschil in risico? Ik kan er niet genoeg info over vinden op internet.
Ik zit er ook over te denken en heb denk ik dezelfde vragen.
Als je deze 2 bekijkt 'lijkt' het erop dat juist degene met de minste rente (Pearl 6%) ook de minste zekerheid biedt:

"Bij Pearl Capital staan uw investeringszekerheden voorop. Wanneer u besluit te investeren, kunt u rekenen op:
Rentevergoeding: 6% rente per jaar
Elk kwartaal uitbetaald
Deelname vanaf ¤ 100.000
Laag risico met vastgoed
Looptijd van 18 maanden"

Terwijl je meer risico zou verwachten bij 7/8,5% Fortus, maar:

"Wilt u uw vermogen laten renderen; bijvoorbeeld om extra geld op te bouwen voor uw pensioen? Maar wilt u er zeker van zijn dat u uw inleg niet verliest? Door te beleggen in obligaties bij Fortus laat u uw vermogen gegarandeerd groeien. Zonder risico’s. "
pi_216354743
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 12:56 schreef polquito1971 het volgende:

[..]
Ik zit er ook over te denken en heb denk ik dezelfde vragen.
Als je deze 2 bekijkt 'lijkt' het erop dat juist degene met de minste rente (Pearl 6%) ook de minste zekerheid biedt:

"Bij Pearl Capital staan uw investeringszekerheden voorop. Wanneer u besluit te investeren, kunt u rekenen op:
Rentevergoeding: 6% rente per jaar
Elk kwartaal uitbetaald
Deelname vanaf ¤ 100.000
Laag risico met vastgoed
Looptijd van 18 maanden"

Terwijl je meer risico zou verwachten bij 7/8,5% Fortus, maar:

"Wilt u uw vermogen laten renderen; bijvoorbeeld om extra geld op te bouwen voor uw pensioen? Maar wilt u er zeker van zijn dat u uw inleg niet verliest? Door te beleggen in obligaties bij Fortus laat u uw vermogen gegarandeerd groeien. Zonder risico’s. "
Evt een optie om te bekijken, Mogelijk Vastgoedfinancieringen, met hypo dekkingen zowel object als fonds , www.mogelijk.nl , in ieder geval lekker dichtbij en spreken NL
pi_216354834
Een goed rendement halen zonder risico is onmogelijk. Ik zou een partij die zegt dat er geen risico is niet vertrouwen. Het lijkt alsof ze de naam bewust hebben gekozen, het lijkt natuurlijk op Fortis. Inleg vanaf 100.000? Ik weet niet of er dan toezicht is vanuit de AFM.
pi_216355185
Ik zou dan eerder gespreid beleggen in Amerikaanse REIT's (real estate investment trusts).

Die betalen een keurig dividend en je kan er ook zo weer uitstappen.

Ik zat zelf in Crown Castle (zendmasten, kabel infra), Realty Income (divers vastgoed verhuur), Simon Property Group (divers vastgoed verhuur).

Daar zit natuurlijk ook een risico in, maar je kan we zo weer in- of uitstappen.
pi_216355473
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 13:46 schreef Bucketlist het volgende:
Een goed rendement halen zonder risico is onmogelijk. Ik zou een partij die zegt dat er geen risico is niet vertrouwen. Het lijkt alsof ze de naam bewust hebben gekozen, het lijkt natuurlijk op Fortis. Inleg vanaf 100.000? Ik weet niet of er dan toezicht is vanuit de AFM.
Volgens de site van de AFM niet. En idd zonder risico is het nooit. Daarnaast zou ik dit soort websites nooit zomaar vertrouwen. Zeker niet als ze zeggen dat er geen of weinig risico is.
pi_216355694
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 14:29 schreef smizy het volgende:

[..]
Volgens de site van de AFM niet. En idd zonder risico is het nooit. Daarnaast zou ik dit soort websites nooit zomaar vertrouwen. Zeker niet als ze zeggen dat er geen of weinig risico is.
Nee mee eens hoor. Ik zou er zeker ook niet zomaar 100K stallen. Ik vind het alleen wel raar dat dit soort partijen dit soort claims mogen verkondigen op hun site.
Ik overweeg wel wat te steken in zo'n vastgoed die ook kleine investeringen toestaat. Ik denk dat de vastgoedmarkt in Nederland nog wel waardenvast is de komende jaren, maar goed om nog even te beseffen dat het niet zonder risico's is inderdaad.
pi_216355732
De AFM gaat ervan uit dat particulieren die ton(nen) te besteden hebben zichzelf goed informeren. Dat gaat uiteraard vaak fout. Het is zeg maar vogelvrij en een jungle in die prijsklasse. Walhalla voor de bedrieger.
U bent gewaarschuwd. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_216355789
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 14:50 schreef Bart2002 het volgende:
De AFM gaat ervan uit dat particulieren die ton(nen) te besteden hebben zichzelf goed informeren. Dat gaat uiteraard vaak fout. Het is zeg maar vogelvrij en een jungle in die prijsklasse. Walhalla voor de bedrieger.
U bent gewaarschuwd. :)
Ook wel terecht, als je dat bedrag hebt en je hebt er geen verstand van, is een financieel adviseur best betaalbaar.
pi_216355854
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 14:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ook wel terecht, als je dat bedrag hebt en je hebt er geen verstand van, is een financieel adviseur best betaalbaar.
IK vertrouw dat slag niet. Ze hebben altijd een verborgen belang. Een geheime agenda.
Gewoon trackers of wat. Buy en hold. Maar de mens wordt inhalig en wil meer.
En zo wordt er geregeld een persoonlijk drama geboren.
pi_216355922
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 14:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
IK vertrouw dat slag niet. Ze hebben altijd een verborgen belang. Een geheime agenda.
Gewoon trackers of wat. Buy en hold. Maar de mens wordt inhalig en wil meer.
En zo wordt er geregeld een persoonlijk drama geboren.
Nou ik ben niet per se inhalig, maar ik wil wel graag een rendement waar ik de inflatie + vermogensbelasting goed mee maak. En dan moet je toch al gauw op minimaal 5% zitten toch? Maar op zich zorgt de krapte op de woningmarkt toch wel dat 7% en 8% reeele rendementen zijn. Of niet?
pi_216355999
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 15:04 schreef polquito1971 het volgende:
Of niet?
Nee. Niet voor de particulier. Die kan grote schommelingen niet opvangen. Dus blijf daar verre van.
pi_216356052
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 15:04 schreef polquito1971 het volgende:

[..]
Nou ik ben niet per se inhalig, maar ik wil wel graag een rendement waar ik de inflatie + vermogensbelasting goed mee maak. En dan moet je toch al gauw op minimaal 5% zitten toch? Maar op zich zorgt de krapte op de woningmarkt toch wel dat 7% en 8% reeele rendementen zijn. Of niet?
Hoe hoger je rendement, hoe hoger je risico. Dat gaat eigenlijk wel in 100% van de gevallen op. Spaarrente is laag, maar ook laag risico. Dit is een stuk hoger, maar ook een hoger risico. De percentages klinken mij niet absurd, dus de risico's zullen best wel meevallen. Maar een aanbieder die zegt dat er geen risico is vertrouw ik niet, die houdt zich volgens mij zelfs al niet aan de wet. En 'gegarandeerd groeien' ken ik nog van de woekerpolissen, ook dat kun je bij zo'n product niet beloven.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2025 15:14:46 ]
pi_216356190
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 15:13 schreef Hanca het volgende:
Maar een aanbieder die zegt dat er geen risico is vertrouw ik niet, die houdt zich volgens mij zelfs al niet aan de wet.
Punt is dat die aanbieders werkelijk alles kunnen doen en beloven. En als er achteraf geen fraude aangetoond kan worden is de particulier de Sjaak. Maar anders ook meestal. De nietsvermoedende vermogende particulier kan zoiets gewoon niet verantwoorden aan zichzelf en de betrokkenen. Maar ja men wil meer en daar begint het.

De bulk van dit soort aanbieders zijn oplichters (in spe). De particulier met wat geld moet daar gewoon wegblijven zo leert de historie.
pi_216360423
Het valt me op dat Fortus wel heel veel reclame maakt en ook in allerlei programma’s is verschenen. Het voordeel is dat er meerdere financieringsobjecten in 1 pakket zitten. Dat betekent dus risicospreiding. Ook is er sprake van eerste hypotheekrecht voor investeerder. Het is ook een NL aanbieder. Bij Mogelijk.NL kun je alleen maar per pand investeren.
pi_216360472
[quote]12s.gif Op zondag 19 januari 2025 13:39 schreef peterc het volgende:

[..]
Evt een optie om te bekijken, Mogelijk Vastgoedfinancieringen, met hypo dekkingen zowel object als fonds , www.mogelijk.nl , in ieder geval lekker dichtbij en spreken NL
Helaas kun je hier niet investeren in een fonds met meerdere panden, maar financier je 1 pand voor een fors bedrag. Dat is m.i. minder spreiding en daardoor meer risico.
pi_216361276
[quote]12s.gif Op zondag 19 januari 2025 13:39 schreef peterc het volgende:

[..]
Helaas kun je hier niet investeren in een fonds met meerdere panden, maar financier je 1 pand voor een fors bedrag. Dat is m.i. minder spreiding en daardoor meer risico.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')