1 | [url=hier de link]hier het adres [/url] |
1 | [img]hier de URL[/img] |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Scorelijst hierboven is bijgewerkt aan de hand van eindstand
[ Bericht 3% gewijzigd door marcel.de op 17-01-2025 15:32:46 ]voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
Oh excuses, ik was hier niet van op de hoogte.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 15:25 schreef marcel.de het volgende:
@:KaheemSaid plaatste deze foto Zaterdag; Tips zouden wel welkom zijn....
[ afbeelding ]
whahahaquote:Op vrijdag 17 januari 2025 15:54 schreef r_one het volgende:
[..]
Gefeliciteerd @:Tara, in één keer op eenzame hoogte
De grens bij Glanerbrugquote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:31 schreef marcel.de het volgende:
Grens Kerkrade / Herzogenrath - Eurode
Zo'n raar gebouw, zeker gezien de omgeving.
Reed vroeger nog al eens met lijn 44 de grens over naar Aken. Maar met auto later hier eens langs. Vaag...
Tussenstand Top 116:
TARAraboemdijee 2
marcel.de 2
alpeko 1
wimbo 1
r_one 1
Nieuwe:
[ afbeelding ]
Ik keek dus als eerste daar bij Appelscha. Want die dingen staan inderdaad bij de grens. Maar vanuit satelliet zag ik niets wat in de buurt kwam. Stom dat ik daar overheen keek.quote:Op maandag 20 januari 2025 08:53 schreef wimbo het volgende:
Het was even zoeken, maar het is tussen Hoogersmilde en Appelscha op de grens Drenthe/Friesland: https://maps.app.goo.gl/Zmh7NUckjqioGquc7
(gevonden door de hints grenspaal rechts en dat pompebled en de aparte cirkels in het groene bruggetje)
Dat heb ik met meerdere opgaves. Toch juist fijnquote:Op maandag 20 januari 2025 14:44 schreef wimbo het volgende:
Deze sla ik over, want die weet ik uit m'n hoofd te vinden
Die had ik zelf ook als opgave LOLquote:Op maandag 20 januari 2025 16:35 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Sint Anna ter Muiden, meest westelijke punt van Nederland
Niet helemaal waar. De provinciegrens is hier helemaal niet verschoven (bij Eelderwolde, iets verder naar het noorden een heel klein beetje). Maar het is wel restaurant De Twee Provincïen, bijna op de grens.quote:Op maandag 20 januari 2025 19:10 schreef marcel.de het volgende:
de plek waar de provinciegrens nog wel eens verschoof voor uitbreiding Groningen richting Drenthe
Dit is Haren (tegenwoordig gemeente Groningen)
quote:
Dit is dus géén Nederlandse locatiequote:Op dinsdag 21 januari 2025 11:35 schreef wimbo het volgende:
Grensovergang bij Dinxperlo: https://maps.app.goo.gl/4asV3vxqwN2Vtyf66
quote:Op dinsdag 21 januari 2025 12:04 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Dit is dus géén Nederlandse locatie![]()
![]()
IST VERBOTEN!![]()
Technisch gezien was deze ook net in Belgiëquote:
AUCH VERBOTEN!quote:Op dinsdag 21 januari 2025 12:09 schreef wimbo het volgende:
[..]
[..]
Technisch gezien was deze ook net in België![]()
Klopt waarbij ik 2 soorten bushaltes spot...quote:Op vrijdag 24 januari 2025 22:00 schreef Peterselieman het volgende:
Het is Noord-Brabant in de buurt van de Belgische grens, verder ben ik nog niet
Nog nooit van gehoord of gezien. Ik was aan het zoeken op pretparken met een molen aan de duitse grens maar kwam niet verder. Goed gevonden @r_onequote:Op zondag 26 januari 2025 16:04 schreef r_one het volgende:
Dat moet Ter Huurne in Buurse zijn ....
Ja dus![]()
Lokaal erg bekend, vandaar (pa en ma de goedkope boodschappen, kleintjes daarna in de speeltuin; pretpark is een groot woord maar het hangt er een beetje tussenin). En als kleutertje er met schoolreisje naartoe geweest.quote:Op zondag 26 januari 2025 16:12 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord of gezien. Ik was aan het zoeken op pretparken met een molen aan de duitse grens maar kwam niet verder. Goed gevonden @:r_one
Voor zover ik kon vinden de meest noordelijke grensovergang. En rechts het meest oostelijke punt van NL.quote:Op zondag 26 januari 2025 16:59 schreef marcel.de het volgende:
Heel bekend terrein
Grens bij Bad Nieuweschans, Europaweg. Ietsje verder staan ze soms te controleren op ID
Voor de auto de meest noordelijke grensovergang. Met fiets kun je bij Nieuwe Statenzijl de grens overquote:Op zondag 26 januari 2025 17:14 schreef r_one het volgende:
[..]
Voor zover ik kon vinden de meest noordelijke grensovergang. En rechts het meest oostelijke punt van NL.
Volgens de grenspaal ookquote:Op zondag 26 januari 2025 17:47 schreef r_one het volgende:
(volgens Maps sta ik nog in Nederland)
[ afbeelding ]
Tussenstand Top 117:
TARAraboemdijee 7
marcel.de 7
wimbo 5
r_one 5
alpeko 4
PSM 2
eenjongen... 1
_jass 1
FrankRicard 1
Volgens de grenspaal sta ik (nog net) in België en kijk richting Nederlandse Bossen.quote:
Vibes uit mijn jeugd. Met OV jaarkaart met de bus naar Nieuw Namen en van daaruit terug naar Antwerpen.quote:
quote:Op zondag 26 januari 2025 20:32 schreef TARAraboemdijee het volgende:
De Klinge, nabij Sint Janssteen
En dat is1000!
quote:Op zondag 26 januari 2025 20:37 schreef TARAraboemdijee het volgende:
7 jaar geleden begon ik met deze quiz (voor zover ik kan nagaan)
En volgens mij was dit de eerste die ik destijds raadde
Dus mijn 1000e opgave is deze
[ afbeelding ]
Tussenstand Top 117:
TARAraboemdijee 8
Ik wil je feestje niet verstoren maar volgens mij ben je er eentje te vroegquote:Op vrijdag 17 januari 2025 15:23 schreef marcel.de het volgende:
De laatste totaalstand
SPOILER
Rockfire 1001
TARAraboemdijee 9991
Hier zit de fout. Puntje niet geteldquote:Op maandag 20 januari 2025 16:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[ afbeelding ]
Tussenstand Top 117:
marcel.de 3
TARAraboemdijee 3
wimbo 3
alpeko 2
r_one 1
eenjongen... 1
PSM 1
Dank voor je opmerkzaamheid r_onequote:Op maandag 27 januari 2025 02:35 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik wil je feestje niet verstoren maar volgens mij ben je er eentje te vroeg
In dat geval ......quote:Op maandag 27 januari 2025 13:10 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hier zit de fout. Puntje niet geteld
Is dit grensgevalletje zo lastig?quote:Nieuwe:
Uh er gaat even iets mis hoor.quote:
Simpel. Beiden opgaves staan open. Degene die de laatste van de 2 raadt plaatst een nieuwe. Degene die als eerste 1 vd 2 raadt, krijgt wel een punt en post de nieuwe stand maar geen nieuwe opgave. Ik heb Tara's puntje afgepakt.quote:
quote:Op maandag 27 januari 2025 14:55 schreef r_one het volgende:
[..]
In dat geval ......![]()
![]()
![]()
![]()
voor de tweede millennial in deze mooie reeks
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 29 januari 2025 11:11 schreef TARAraboemdijee het volgende:
En hiermee sta ik dan eindelijk echt bovenaan![]()
Geen zin om weer mee te doen?quote:
YESSSSS!quote:
Laat de titanenstrijd maar losbarstenquote:Op donderdag 30 januari 2025 15:15 schreef Rockfire het volgende:
Maar nu sta ik weer gelijk met Tara
Mijn doel is om aan het begin van deel 117 op die felbegeerde eerste plek te staan.quote:Op donderdag 30 januari 2025 15:49 schreef r_one het volgende:
[..]
YESSSSS!![]()
![]()
![]()
Welcome back
[..]
Laat de titanenstrijd maar losbarsten![]()
![]()
![]()
Mijn huis staat er net niet opquote:Op donderdag 30 januari 2025 17:22 schreef Rockfire het volgende:
[ afbeelding ]
Tussenstand Top 117:
TARAraboemdijee 12
marcel.de 9
alpeko 9
r_one 6
wimbo 5
FrankRicard 3
Rockfire 3
PSM 2
eenjongen... 1
_jass 1
Dit is de metro van Capelle ad IJssel uiteraard maar waar o waar. Dat is een aardig lijntje. 0 aanknopingspunten. Dit lijkt me de plek:quote:Op donderdag 30 januari 2025 17:59 schreef marcel.de het volgende:
Raamsdonksveer. De Elektriciteitsmasten op de achtergrond verraadden mij in welke regio moest gaan zoeken.
En zo kwam ik hier. Wist niet dat er zoveel nieuw gebouwd was daar.
Maar dus ook de fietsbrug
Tussenstand Top 117:
TARAraboemdijee 12
marcel.de 10
alpeko 9
r_one 6
wimbo 5
FrankRicard 3
Rockfire 3
PSM 2
eenjongen... 1
_jass 1
Nieuwe:
[ afbeelding ]
Goed gevonden. Aanknopingspunt was wel de rechte lijn in het viaduct en overgang weg/fietspad.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 08:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dit is de metro van Capelle ad IJssel uiteraard maar waar o waar. Dat is een aardig lijntje. 0 aanknopingspunten. Dit lijkt me de plek:
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Oepsie ...quote:Op maandag 3 februari 2025 15:15 schreef Rockfire het volgende:
[..]
De locatie staat nog gewoon in beeld
Gezien de naam van deze speeltuin (niet op de grens, is ongeveer 10km er vanaf), is dat heel goed mogelijkquote:Op donderdag 6 februari 2025 10:29 schreef _jass het volgende:
Ben benieuwd of in dit bos nou ook meer wolven zijn
ik heb het idee dat je een beetje te noordelijk zoektquote:Op zondag 16 februari 2025 20:00 schreef marcel.de het volgende:
Ik had in afgelopen dagen Groningen stad en Assen al afgezocht maar tevergeefs
Ik vermoed dat je doelt op Assen...? Bij de MC ligt wel een indrustrieterrein met een 8 vormige weg
Ik had het idee dat de vlag niet bij een huis staat. Maar geen idee waarom die daar wappert.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:00 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Dat is de vlag van Ontario, en het is niet eens mijn huis (ik bezit 160 verschillende vlaggen), al denk ik dat het wel redelijk in mijn buurt is
Ik heb wel een idee waarom daar een vlag wappert.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:07 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik had het idee dat de vlag niet bij een huis staat. Maar geen idee waarom die daar wappert.
Het is iig oost NL maar zeker niet noord.
Het is de oude vlag van Canada (staat ook op de sluis bij Delden).quote:
Dan zit je echt net te hoog te zoeken.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:40 schreef r_one het volgende:
Ik kom er niet uit en geef het op. Heb zo'n beetje alle kerktorens bekeken tussen Doetinchem (makelaar) en Neede/Rietmolen (bedrijfsbus) maar niks
Nope, dit zijn de oude vlaggen van Canada:quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:51 schreef r_one het volgende:
[..]
Het is de oude vlag van Canada (staat ook op de sluis bij Delden).
Ah oke, dat was op het monument bij Delden niet goed te onderscheiden:quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:47 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Nope, dit zijn de oude vlaggen van Canada:
https://en.wikipedia.org/wiki/Canadian_Red_Ensign
En hier de vlag van Ontario:
https://en.wikipedia.org/wiki/Flag_of_Ontario
Het is dus de vlag van Ontario
quote:HET MONUMENT
Vorm en materiaal
Het 'Monument voor Geallieerde Militairen' in Delden (gemeente Hof van Twente) is een zuil van zwart graniet waarop de vlaggen van Groot Britannië en Canada staan afgebeeld. De Canadese vlag is het oude ontwerp dat tijdens de Tweede Wereldoorlog nog gebruikt werd. Hieronder bevindt zich een tekst in het Nederlands en het Engels.
Ik denk dat je Bandung over de weg niet gaat lukkenquote:Op donderdag 20 februari 2025 15:16 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik heb Bandung niet uitgerekend, maar de andere afstanden zijn redelijk correct (niet hemelsbreed, maar via de weg)
Dat wordt inderdaad lastigquote:Op donderdag 20 februari 2025 19:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik denk dat je Bandung over de weg niet gaat lukken
Er zijn in die omgeving wel meer straten met die bestrating waar in maart 2023 de foto's zijn gemaakt, maar ik heb hem nog nietquote:Op donderdag 20 februari 2025 15:43 schreef alpeko het volgende:
De kant van Buinen waarschijnlijk. De Hoofdstraat komt qua bestrating erg overeen. Maar kan het niet vinden.
Knapquote:Op vrijdag 21 februari 2025 01:14 schreef FrankRicard het volgende:
Terwijl ik eigenlijk naar bed wil uiteindelijk toch gevonden
Fabrieksstraat, Exloo
Als er in iedere Vinex wijkt een geit ligt mssquote:Op maandag 24 februari 2025 15:55 schreef marcel.de het volgende:
Het kan Spijkenisse zijn, Hellevoetsluis, Barendrecht, Hoogvliet, Capelle Schollevaar, Rotterdam Zevenkamp of iedere willekeurige andere vinexwijk.
Exact genoeg?quote:Op maandag 24 februari 2025 17:47 schreef marcel.de het volgende:
(deze is verhuisd trouwens ontdekte ik, graag exacte plaatje/locatie)
ow dom zeg, straatnaam niet weggehaald HAHA. Is naar overkant verhuisd tegenwoordigquote:Op maandag 24 februari 2025 18:54 schreef r_one het volgende:
[..]
Exact genoeg?
(en was het de bedoeling dat straatnaam en plaats in beeld bleef?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |