Zoals genoeg salaris betalen aan hun personeel, concurreren met de andere supermarkten, en tegelijkertijd is de verdere overhead (energie, huur, kosten van toeleveranciers etc.) fors toegenomen. Het geld ontwaard dus mensen brengen meer geld naar de supermarkten dus alle winsten “stijgen”. Superneger: ik mag gaan stelen en mijn morele kapotte kompas kan de prullebak in!quote:Op maandag 26 mei 2025 10:05 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Joh mensen willen geld verdienen, maar het is niet een klein entertainment bedrijf, het is een primaire levensbehoefte die ze verzorgen dus ze hebben ook een bepaalde verantwoordelijkheid naar de mensen toe.
Dat is ook een dingetje ja. Ze houden volgens mij ook je data bij qua bonuskaart. Als je dezelfde bonuskaart gebruikt (ik heb er altijd 3 of 5) waarbij je vorige keer een controle had dan heb je 100% een andere controle de keer erna. En sowieso was het hele principe van die dingen om tijd te besparen. Heb je net je hele tas ingepakt en moet je hem weer uitpakken, kan je achteraf beter alsnog bij een ouderwetse kassa gaan staan.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Daar ben ik niet zo zeker van hoor.
Ik ben gestopt met kratjes bier (oeps vergeten te scannen) stelen omdat er op een gegeven moment te vaak controles waren.
Jij stelt dus bewust maar noemt het geen stelen omdat je het openlijk doet en het niet in je zak stopt.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:42 schreef SuperNeger het volgende:
Echt stelen zou ik niet durven maar ik 'vergeet' wel eens wat af te rekenen bij de zelfscan. Zeker dingen als kaas en vlees zijn zo gigantisch duur geworden tegenwoordig. Kans op controle is sowieso maar 10% en als je gewoon zegt van ja ik hoorde hem piepen is er bijna de helft van de keren altijd niks aan de hand. Maar echt stelen als in iets in je zak of tas stoppen dat zou ik niet durven, vind ik net een brug te ver.
Hier nog zo'n figuur. Maar in andere topics wel mensen de maat nemen.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Daar ben ik niet zo zeker van hoor.
Ik ben gestopt met kratjes bier (oeps vergeten te scannen) stelen omdat er op een gegeven moment te vaak controles waren.
Oh wauw de energierekening voor hun is wat meer geworden vergeleken met 10 jaar terug? Nou dat is voor al hun klanten toch ook zoquote:Op maandag 26 mei 2025 10:11 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Zoals genoeg salaris betalen aan hun personeel, concurreren met de andere supermarkten, en tegelijkertijd is de verdere overhead (energie, huur, kosten van toeleveranciers etc.) fors toegenomen. Het geld ontwaard dus mensen brengen meer geld naar de supermarkten dus alle winsten “stijgen”. Superneger: ik mag gaan stelen en mijn morele kapoote kompas kan de prullebak in!
Tja.
Jammer dat men er niet gewoon strenger tegen optreedt. Dan is dat gezeik zo afgelopen. Meeste mensen kappen er wel mee als ze er gedoe mee krijgen.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:11 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Jij stelt dus bewust maar noemt het geen stelen omdat je het openlijk doet en het niet in je zak stopt.
Jammer dat je er zo vaak mee wegkomt
Nou ze treden hard op hoor, kijk maar naar deze vuile dief. Die mag mooi een jaar de winkel niet meer in.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jammer dat men er niet gewoon strenger tegen optreedt. Dan is dat gezeik zo afgelopen. Meeste mensen kappen er wel mee als ze er gedoe mee krijgen.
Terecht, eigen schuld. Boete, strafblad, winkelverbod uiteindelijk.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:13 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Nou ze treden hard op hoor, kijk maar naar deze vuile dief. Die mag mooi een jaar de winkel niet meer in.
Bekijk deze YouTube-video
Ik ging altijd naar de Jumbo, geen kortingskaart. Verder ook geen idee of er verschil bij controles zit per vestiging. Misschien bij een kleine Jumbo meer of juist minder.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:11 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Dat is ook een dingetje ja. Ze houden volgens mij ook je data bij qua bonuskaart. Als je dezelfde bonuskaart gebruikt (ik heb er altijd 3 of 5) waarbij je vorige keer een controle had dan heb je 100% een andere controle de keer erna. En sowieso was het hele principe van die dingen om tijd te besparen. Heb je net je hele tas ingepakt en moet je hem weer uitpakken, kan je achteraf beter alsnog bij een ouderwetse kassa gaan staan.
Ik wacht nog even op je berekening waarin staat dat supermarkten (dus het filiaal waar je steelt) daadwerkelijk meer dan 4% winst maakt. Alleen albert heijn lukt het met hun vet hoge prijzen om soms tot 5% te komen.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:12 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Oh wauw de energierekening voor hun is wat meer geworden vergeleken met 10 jaar terug? Nou dat is voor al hun klanten toch ook zoToch worden zij er steeds rijker op en hun klanten (de gewone burger) steeds armer.
Ja, daar zit wel verschil in. Bij een Jumbo hier in de buurt handhaven ze de regel van maximaal 15 producten bij de zelfscankassa. Blijkbaar had een medewerkster zitten tellen, want ik werd er op aangesproken.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ging altijd naar de Jumbo, geen kortingskaart. Verder ook geen idee of er verschil bij controles zit per vestiging. Misschien bij een kleine Jumbo meer of juist minder.
Het is volgens mij wel zo dat als je een krat bier in je winkelwagen hebt, het de verantwoordelijkheid is van de kassameid om dat te zien. Je hoeft de krat ook niet op de lopende band te leggen, 1 flesje is voldoende.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:11 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Jij stelt dus bewust maar noemt het geen stelen omdat je het openlijk doet en het niet in je zak stopt.
Jammer dat je er zo vaak mee wegkomt
Ik kijk gewoon naar de realiteit en de cijfers die ik online kan vinden over hun omzet en winsten en vergelijk de prijzen en mijn koopkracht van 10 jaar geleden. Alles is 2x of 3x zo duur geworden. Oh ja dus ze hebben wat meer uitgaven, wij toch ook?quote:Op maandag 26 mei 2025 10:15 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Ik wacht nog even op je berekening waarin staat dat supermarkten (dus het filiaal waar je steelt) daadwerkelijk meer dan 4% winst maakt. Alleen albert heijn lukt het met hun vet hoge prijzen om soms tot 5% te komen.
Ik kan niet wachten tot de Tesla Optimus gewoon voor mij mijn boodschappen kan gaan doen, inclusief de robot-zelfscan.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:16 schreef SuperNeger het volgende:
Ik vind het bizar of zelfs schrikbarend dat er zoveel mensen zijn die het gedrag van dit soort miljardenbedrijven goedpraten. Boodschappen doen is een primaire levensbehoefte. Toch maken alle supermarkten zijn schuldig aan het steeds duurder maken van prijzen voor de meest simpele dingen. En dan ook nog willen besparen op personeel door de klanten zelf het werk van een kassameisje laten doen wat ook weer ten koste gaat van banen. Maar nee, de gewone burger, de hardwerkende belastingbetaler die niet eens meer z'n eigen energierekening of boodschappen kan betalen, dat is de echte crimineel in dit verhaal.
Dat stelen van bier ben ik ook vooral mee begonnen toen ik hoorde dat Jumbo tijdens corona gigawinsten had gemaakt. En ik was toen een tijd werkloos.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:16 schreef SuperNeger het volgende:
Ik vind het bizar of zelfs schrikbarend dat er zoveel mensen zijn die het gedrag van dit soort miljardenbedrijven goedpraten. Boodschappen doen is een primaire levensbehoefte. Toch maken alle supermarkten zijn schuldig aan het steeds duurder maken van prijzen voor de meest simpele dingen. En dan ook nog willen besparen op personeel door de klanten zelf het werk van een kassameisje laten doen wat ook weer ten koste gaat van banen. Maar nee, de gewone burger, de hardwerkende belastingbetaler die niet eens meer z'n eigen energierekening of boodschappen kan betalen, dat is de echte crimineel in dit verhaal.
Je moet dat gewoon even zeggen natuurlijk.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:18 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het is volgens mij wel zo dat als je een krat bier in je winkelwagen hebt, het de verantwoordelijkheid is van de kassameid om dat te zien. Je hoeft de krat ook niet op de lopende band te leggen, 1 flesje is voldoende.
Bier is sowieso belachelijk duur. En dan krijg je ook nog de moeite van statiegeld (en alle plakkerige stinkshit in je boodschappentas die erbij komt kijken) en het feit dat ze nooit meer een aanbieding mogen doen van meer dan 25% korting.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat stelen van bier ben ik ook vooral mee begonnen toen ik hoorde dat Jumbo tijdens corona gigawinsten had gemaakt. En ik was toen een tijd werkloos.
Volgens mij niet. Zij moet dat zien volgens de regel.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je moet dat gewoon even zeggen natuurlijk.
Welke winkel is dat? Meestal hebben ze cameras en spiegels. En als je 1 flesje op de band legt worden ze er ook nog eens extra aan herinnerd dat er een krat bij zit.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Zij moet dat zien volgens de regel.
Ik legde 1 flesje op de band. En de krat had ik onder de winkelwagen op dat opleggertje.
Vaak voor gekomen dat er dan maar 1 flesje wordt afgetikt.
Behalve dat je dan met je kapotte morele kompas nog steeds niet zou moeten stelen, geef je in deze situatie aan dat als kosten ergens stijgen, en voor klanten ook, het DUS oke is om te stelen. Daarbij gebruik je foutieve informatie en loopt ermee te koop op internet. Wtf gast. Je moet jong en naïef zijn, ik geef ie het voordeel van de twijfel.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:18 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik kijk gewoon naar de realiteit en de cijfers die ik online kan vinden over hun omzet en winsten en vergelijk de prijzen en mijn koopkracht van 10 jaar geleden. Alles is 2x of 3x zo duur geworden. Oh ja dus ze hebben wat meer uitgaven, wij toch ook?
1,5 cent winst per euro. Lekker man. Daar kan ik vast prima door gaan stelen. Vuile graaiers.quote:ChatGPT
Aanmelden
Je zei:
Hoeveel relatieve winst had een gemiddelde supermarkt in nederland in 2024?
ChatGPT zei:
In 2024 hadden supermarkten in Nederland te maken met een aanzienlijke druk op hun winstmarges. Volgens het Vakcentrum, de brancheorganisatie voor zelfstandig supermarktondernemers, daalde de gemiddelde winstmarge van supermarkten van 3,1% naar 1,5% in de afgelopen jaren . Dit betekent dat supermarkten van elke euro omzet slechts 1,5 cent overhielden als winst.
RD.nl
Een specifiek voorbeeld is Jumbo, dat in 2024 een omzet van ¤11 miljard behaalde maar slechts ¤20 miljoen winst realiseerde, wat neerkomt op een winstmarge van slechts 0,2% . Dit is aanzienlijk lager dan de gebruikelijke marges van 1% tot 2% die supermarkten gewend zijn te behalen.
fsin.nl
De daling in winstmarges is te wijten aan verschillende factoren, waaronder hogere inkoopkosten, stijgende loonkosten door cao-afspraken en de afname van de verkoop van tabaksproducten, wat de omzet verder onder druk zette .
fsin.nl
Samenvattend: de gemiddelde winstmarge van supermarkten in Nederland in 2024 was ongeveer 1,5%, met enkele uitzonderingen zoals Jumbo die zelfs een marge van slechts 0,2% had.
Business Insider Nederland
+12
fsin.nl
Jij moet dat zeggen. Er zijn ook mensen die één flesje kopen natuurlijk.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Zij moet dat zien volgens de regel.
Ik legde 1 flesje op de band. En de krat had ik onder de winkelwagen op dat opleggertje.
Vaak voor gekomen dat er dan maar 1 flesje wordt afgetikt.
En dan straks weer klagen dat door al dat stelen de prijzen harder stijgen dan hun uitkering.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:26 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Behalve dat je dan met je kapotte morele kompas nog steeds niet zou moeten stelen, geef je in deze situatie aan dat als kosten ergens stijgen, en voor klanten ook, het DUS oke is om te stelen. Daarbij gebruik je foutieve informatie en loopt ermee te koop op internet. Wtf gast. Je moet jong en naïef zijn, ik geef ie het voordeel van de twijfel.
Korte chatgpt:
[..]
1,5 cent winst per euro. Lekker man. Daar kan ik vast prima door gaan stelen. Vuile graaiers.
Jumbo. Maar dat kan gewoon bij elke winkel.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:24 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Welke winkel is dat? Meestal hebben ze cameras en spiegels. En als je 1 flesje op de band legt worden ze er ook nog eens extra aan herinnerd dat er een krat bij zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |