abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 mei 2025 @ 09:42:09 #101
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_217756033
Echt stelen zou ik niet durven maar ik 'vergeet' wel eens wat af te rekenen bij de zelfscan. Zeker dingen als kaas en vlees zijn zo gigantisch duur geworden tegenwoordig. Kans op controle is sowieso maar 10% en als je gewoon zegt van ja ik hoorde hem piepen is er bijna de helft van de keren altijd niks aan de hand. Maar echt stelen als in iets in je zak of tas stoppen dat zou ik niet durven, vind ik net een brug te ver.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_217756122
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:42 schreef SuperNeger het volgende:
Echt stelen zou ik niet durven maar ik 'vergeet' wel eens wat af te rekenen bij de zelfscan. Zeker dingen als kaas en vlees zijn zo gigantisch duur geworden tegenwoordig. Kans op controle is sowieso maar 10% en als je gewoon zegt van ja ik hoorde hem piepen is er bijna de helft van de keren altijd niks aan de hand. Maar echt stelen als in iets in je zak of tas stoppen dat zou ik niet durven, vind ik net een brug te ver.
Het is ook gewoon stelen als je het bewust vergeet natuurlijk.
  maandag 26 mei 2025 @ 09:49:52 #103
479315 SuperNeger
pi_217756129
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:49 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het is ook gewoon stelen als je het bewust vergeet natuurlijk.
Bewijs maar eens dat je het bewust bent vergeten. Dat apparaat piepte en er gebeurde niks, je zag me toch het product voor de scanner houden op de camerabeelden?

Tevens moet je niet vergeten dat Albert Heijn en Jumbo gigantische winsten hebben gemaakt en nog steeds maken over de ruggen van de Nederlanders die steeds armer zijn. Tijdens de coronacrisis alle horeca dicht en zij recordomzetten draaien. En nog steeds vandaag de dag de prijzen maar laten stijgen puur uit eigen hebzucht. Maar nee het is heel zielig voor ze als ze een pakje vlees missen.

Ook al was ik miljonair, ik zou het blijven doen puur uit principe.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_217756146
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:49 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Bewijs maar eens dat je het bewust bent vergeten. Dat apparaat piepte en er gebeurde niks, je zag me toch het product voor de scanner houden op de camerabeelden?

Tevens moet je niet vergeten dat Albert Heijn en Jumbo gigantische winsten hebben gemaakt en nog steeds maken over de ruggen van de Nederlanders die steeds armer zijn. Tijdens de coronacrisis alle horeca dicht en zij recordomzetten draaien. En nog steeds vandaag de dag de prijzen maar laten stijgen puur uit eigen hebzucht. Maar nee het is heel zielig voor ze als ze een pakje vlees missen.

Dat maakt niet uit. Het is jouw eigen verantwoordelijkheid. Je zou bijvoorbeeld op het scherm kunnen kijken of ht product goed gescand is.

Als iedereen uit principe dit gaat doen, wordt alles alleen maar nog duurder natuurlijk. Want we betalen gewoon allemaal voor het pakje vlees dat jij steeds uit principe vergeet te scannen.
  Moderator maandag 26 mei 2025 @ 09:53:26 #105
236264 crew  capricia
pi_217756153
quote:

[..]

En dus moeten andere klanten voor jouw 'vergeetachtigheid' betalen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 26 mei 2025 @ 09:53:49 #106
479315 SuperNeger
pi_217756158
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:52 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat maakt niet uit. Het is jouw eigen verantwoordelijkheid. Je zou bijvoorbeeld op het scherm kunnen kijken of ht product goed gescand is.

Als iedereen uit principe dit gaat doen, wordt alles alleen maar nog duurder natuurlijk. Want we betalen gewoon allemaal voor het pakje vlees dat jij steeds uit principe vergeet te scannen.
Die kassa's draaien op oude versies van linux. Soms piept die ook 2x achter elkaar zo traag is het. Een foutje is zo gemaakt. Maar je moet het ook niet elke dag bij de zelfde appie doen nee.

Misschien moet Albert Heijn zich gewoon focussen om boodschappen betaalbaar te maken. En anders gewoon weer de normale kassa's openen zoals dat vroeger ging.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  maandag 26 mei 2025 @ 09:54:33 #107
479315 SuperNeger
pi_217756166
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:53 schreef capricia het volgende:

[..]
En dus moeten andere klanten voor jouw 'vergeetachtigheid' betalen.
Nee, het is de verantwoordelijkheid van deze gierige miljardenbedrijven om primaire levensbehoeftes van belastingbetalende burgers maar een beetje betaalbaar te maken. Ze roepen dit gedrag zelf in de hand.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  Moderator maandag 26 mei 2025 @ 09:55:12 #108
236264 crew  capricia
pi_217756172
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:53 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Die kassa's draaien op oude versies van linux. Soms piept die ook 2x achter elkaar zo traag is het. Een foutje is zo gemaakt. Maar je moet het ook niet elke dag bij de zelfde appie doen nee.

Misschien moet Albert Heijn zich gewoon focussen om boodschappen betaalbaar te maken. En anders gewoon weer de normale kassa's openen zoals dat vroeger ging.
Ah, dus het is eigenlijk een protest.

Je kunt ook gewoon naar een andere supermarkt gaan, waar je het wel eens bent met het beleid.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 26 mei 2025 @ 09:56:46 #109
236264 crew  capricia
pi_217756179
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:54 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Nee, het is de verantwoordelijkheid van deze gierige miljardenbedrijven om primaire levensbehoeftes van belastingbetalende burgers maar een beetje betaalbaar te maken. Ze roepen dit gedrag zelf in de hand.
Je steelt dus omdat je het niet eens bent met het beleid.
Beetje passief agressief gedrag. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 26 mei 2025 @ 09:56:49 #110
479315 SuperNeger
pi_217756182
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Ah, dus het is eigenlijk een protest.

Je kunt ook gewoon naar een andere supermarkt gaan, waar je het wel eens bent met het beleid.
Andere supermarkten zijn ietsje goedkoper maar scheelt niet veel. Het is dat ik ergens woon waar er 5 albert heijns zijn dus ja het is gewoon makkelijk om snel daarheen te gaan.

Maar we dwalen af. Het punt is dat deze supermarkten zelf willen besparen op personeel (zelfscan) maar ook nog eens al jaren lang de prijzen steeds duurder maken dat het voor veel mensen niet te betalen is. Zelfs bij de flessenautomaten lopen ze te bedelen om donaties. En dan krijg je van dit soort betaalde nieuwsberichten waar we het zielig moeten gaan vinden voor deze miljardenbedrijven? :') Ja nee mij niet gezien, zal nooit medelijden hebben met een appie of jumbo
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  maandag 26 mei 2025 @ 09:57:26 #111
479315 SuperNeger
pi_217756187
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Je steelt dus omdat je het niet eens bent met het beleid.
Beetje passief agressief gedrag. :D
Ik steel nooit iets, ben wel eens vergeten wat af te rekenen omdat die scanner het niet deed maar iets stelen als in bewust pakken en stiekem onder m'n jas of zo meenemen zou ik niet durven dat voelt toch verkeerd.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_217756191
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:53 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Ja, een foutje is zo gemaakt, maar blijft je eigen verantwoordelijkheid. Net zoals bij de belastingaangifte waar een foutje ook zo gemaakt is.

Van mij mag de zelfscankassa weg. Het is trage boel, waardoor het soms even duurt voor iets gescand is. Soms scant 'ie iets helemaal niet. Sommige producten herkent 'ie niet. Bij het afrekenen vaak een tijdje wachten tot er iemand komt controleren.

Bij een Jumbo hier staat er zelfs personeel te controleren bij de zelfscan. Mijn zoontje had een boekje van thuis meegenomen en dan duiken ze er als een havik op om te vragen of dat gescand is. Zet dat personeel gewoon achter een kassa dan. Dat zal allemaal veel sneller gaan dan.
pi_217756198
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:54 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Omdat jij boodschappen te duur vindt, doe je uit protest iets dat de boodschappen nog duurder maakt :')
  maandag 26 mei 2025 @ 09:59:43 #114
479315 SuperNeger
pi_217756202
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:57 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, een foutje is zo gemaakt, maar blijft je eigen verantwoordelijkheid. Net zoals bij de belastingaangifte waar een foutje ook zo gemaakt is.

Van mij mag de zelfscankassa weg. Het is trage boel, waardoor het soms even duurt voor iets gescand is. Soms scant 'ie iets helemaal niet. Sommige producten herkent 'ie niet. Bij het afrekenen vaak een tijdje wachten tot er iemand komt controleren.

Bij een Jumbo hier staat er zelfs personeel te controleren bij de zelfscan. Mijn zoontje had een boekje van thuis meegenomen en dan duiken ze er als een havik op om te vragen of dat gescand is. Zet dat personeel gewoon achter een kassa dan. Dat zal allemaal veel sneller gaan dan.
Precies mijn punt ja. Het is allemaal de schuld van deze gierige bedrijven die over de rug van de hardwerkende, arme, belastingbetaler hun winstmarges nog meer willen opkrikken. En dan betalen ze een paar journalisten om een artikel te schrijven hoe zielig ze wel niet zijn en hoe moeilijk ze het hebben. Echt om te kotsen.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  maandag 26 mei 2025 @ 10:00:06 #115
479315 SuperNeger
pi_217756207
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:58 schreef Halcon het volgende:

[..]
Omdat jij boodschappen te duur vindt, doe je uit protest iets dat de boodschappen nog duurder maakt :')
Oorzaak gevolg.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_217756212
quote:

[..]

Je hebt dus een zijweggetje gevonden waarbij je je gesteel goed kunt praten voor jezelf. Top man 👍

Overigens is je premisse zelfs fout; supermarkten maken niet meer winst, dat blijft al een hele lange tijd 3-4%. En door jouw delictgedrag wordt dat meer onder druk gezet met gevolgen van dien.

Ik blijf ik me maar verbazen hoeveel mensen hier openlijk uitkomen voor hun delictgedrag.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  maandag 26 mei 2025 @ 10:01:40 #117
479315 SuperNeger
pi_217756225
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:00 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Je hebt dus een zijweggetje gevonden waarbij je je gesteel goed kunt praten voor jezelf. Top man 👍

Overigens is je premisse zelfs fout; supermarkten maken niet meer winst, dat blijft al een hele lange tijd 3-4%. En door jouw delictgedrag wordt dat meer onder druk gezet met gevolgen van dien.

Overigens blijf ik me maar verbazen hoeveel mensen hier openlijk uitkomen voor hun delictgedrag.
Vanaf 2016 is hun winst letterlijk verdubbeld.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_217756240
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:00 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Oorzaak gevolg.
Ja, je vindt de prijzen te hoog en probeert daarmee voor jezelf het stelen goed te praten.
pi_217756252
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:59 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Precies mijn punt ja. Het is allemaal de schuld van deze gierige bedrijven die over de rug van de hardwerkende, arme, belastingbetaler hun winstmarges nog meer willen opkrikken. En dan betalen ze een paar journalisten om een artikel te schrijven hoe zielig ze wel niet zijn en hoe moeilijk ze het hebben. Echt om te kotsen.
Ze willen hun winstmarges in stand houden. Niet nog meer opkrikken. Het zijn commerciële bedrijven.

Als ze failliet zouden gaan, dan krijg je weer kleinere, inefficiëntere winkeltjes. Die zijn waarschijnlijk duurder.
  maandag 26 mei 2025 @ 10:03:46 #120
479315 SuperNeger
pi_217756253
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:02 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, je vindt de prijzen te hoog en probeert daarmee voor jezelf het stelen goed te praten.
De prijzen zijn letterlijk te hoog. Paar jaar geleden had je nog wel eens een kilo kip in de bonus voor ¤5

Vandaag de dag betaal je er bijna ¤15 voor

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar mijn salaris (en van de meeste mensen) is niet 3x zoveel geworden in de afgelopen 10 jaar.

Echter zijn de winsten van deze miljardenbedrijven wel meer dan verdubbeld.

Maar ik ben de slechterik in deze _O-
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_217756260
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:01 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Vanaf 2016 is hun winst letterlijk verdubbeld.
Ten opzichte van de omzet graag. Je krijgt ook niet dezelfde uitkering die je toen kreeg. Nominaal dit aangaan slaat echt helemaal nergens op.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_217756261
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:03 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
De prijzen zijn letterlijk te hoog. Paar jaar geleden had je nog wel eens een kilo kip in de bonus voor ¤5

Vandaag de dag betaal je er bijna ¤15 voor

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar mijn salaris (en van de meeste mensen) is niet 3x zoveel geworden in de afgelopen 10 jaar.

Echter zijn de winsten van deze miljardenbedrijven wel meer dan verdubbeld.

Maar ik ben de slechterik in deze _O-
Kip an sich zal gewoon duurder zijn geworden. En zal steeds duurder worden. Alle regelgeving, "Beter leven" e.d. zorgt niet voor goedkopere kip.

En door kip te gaan jatten wordt het prijskaartje niet lager.
  maandag 26 mei 2025 @ 10:05:06 #123
479315 SuperNeger
pi_217756264
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ze willen hun winstmarges in stand houden. Niet nog meer opkrikken. Het zijn commerciële bedrijven.

Als ze failliet zouden gaan, dan krijg je weer kleinere, inefficiëntere winkeltjes. Die zijn waarschijnlijk duurder.
Joh mensen willen geld verdienen, maar het is niet een klein entertainment bedrijf, het is een primaire levensbehoefte die ze verzorgen dus ze hebben ook een bepaalde verantwoordelijkheid naar de mensen toe.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_217756289
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:05 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Joh mensen willen geld verdienen, maar het is niet een klein entertainment bedrijf, het is een primaire levensbehoefte die ze verzorgen dus ze hebben ook een bepaalde verantwoordelijkheid naar de mensen toe.
Het alternatief voor de supermarkt is waarschijnlijk duurder voor de consument. En door diezelfde consument om zeep geholpen, omdat ze liever naar de supermarkt gingen dan naar en de bakker, en de groenteboer, en de slager, en de snoepwinkel...
  maandag 26 mei 2025 @ 10:09:30 #125
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217756302
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:42 schreef SuperNeger het volgende:
Kans op controle is sowieso maar 10%
Daar ben ik niet zo zeker van hoor.
Ik ben gestopt met kratjes bier (oeps vergeten te scannen) stelen omdat er op een gegeven moment te vaak controles waren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')