De houder van het dier bepaalt, de dierenarts adviseert enkel. Een dierenarts mag wel weigeren een dier te euthanaseren wanneer hij/zij er zelf niet achter staat. Dan staat het de houder van het dier vrij naar een andere arts te gaan.quote:Op woensdag 15 januari 2025 23:22 schreef Firuze60 het volgende:
Plus wat mij opviel is dat een dierenarts (ivm het teckelverhaal in de NRC) een eigenaar van een doodziek oud beestje mag opleggen dat een behandeling levensverlengend is en hij/zij bepaalt. Uiteraard hangen hier ook veel kanttekeningen en ethische kwesties aan vast.
Het gaat hier om een regulering van maximale tarieven dat overal wel telt, behalve in Nederland.quote:Op woensdag 15 januari 2025 23:23 schreef Candaasje het volgende:
Dat werd toch weer net iets langer dan ik bedacht had
De OP ging over de bonus. Daar weet ik wel wat vanaf, en dat heeft niet direct met regulering te maken.quote:Op woensdag 15 januari 2025 23:26 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het gaat hier om een regulering van maximale tarieven dat overal wel telt, behalve in Nederland.
Klopt helemaal, maar de eerdere artikels (ook NRC) laten zien dat ze dat ook hebben vergeleken met de tandheelkunde. En nee, de tarieven voor diergeneeskunde zijn losgelaten. En alleen in Nederland.quote:Op woensdag 15 januari 2025 23:36 schreef Candaasje het volgende:
[..]
De OP ging over de bonus. Daar weet ik wel wat vanaf, en dat heeft niet direct met regulering te maken.
(Behalve dan dat het een mooie kapstok is om de ‘veel te dure dierenarts’ aan op te hangen. )
Ik ben trouwens niet per se tegen regulering, maar dan ben ik wel oprecht benieuwd wie die tarieven gaat vaststellen. De veterinaire zorg wordt niet zoals de humane zorg gesubsidieerd vanuit de overheid. (Maar misschien is de tandheelkunde wel enigszins vergelijkbaar. )
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |