Nee klopt, maar 80 euro is nog minderquote:Op woensdag 15 januari 2025 14:44 schreef Jor_Dii het volgende:
253 euro all in is toch niet veel voor een week?
Besparen is vaak duurkoop, betaal gewoon het tarief van Sunnycars, een kleine schade en je zit al snel aan het eigen risico.quote:Op woensdag 15 januari 2025 15:01 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Nee klopt, maar 80 euro is nog minder. Maar vraag me af of dat het (mogelijke) risico en gedoe waard is? of dat er nooit gedoe van komt.
Als 153 euro zo'n issue is dat je overweegt om dit te doen moet je misschien niet op vakantie te gaan.quote:Op woensdag 15 januari 2025 15:01 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Nee klopt, maar 80 euro is nog minder. Maar vraag me af of dat het (mogelijke) risico en gedoe waard is? of dat er nooit gedoe van komt.
Dit. Dit. Dit.quote:Op woensdag 15 januari 2025 15:12 schreef Managarm het volgende:
[..]
Besparen is vaak duurkoop, betaal gewoon het tarief van Sunnycars, een kleine schade en je zit al snel aan het eigen risico.
Dit.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:59 schreef capricia het volgende:
Kijk even naar je creditcard. Daar zitten soms ook huurauto-verzekeringen bij.
ANWB cc dekt (afhankelijk van de kaart) ook eigen risico huurauto.
Goede foto's nemen helpt niks tegen de kosten van schade als je schade rijdt hoorquote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:30 schreef bianconeri het volgende:
Nog nooit een auto volledig verzekerd genomen, dikke onzin.
Ja, sure je bent afhankelijk van anderen maar kom op zeg.
Ik heb al vaak in Spanje een auto gehuurd op basis verzekering en nooit een probleem mee. Altijd simpel.
Gewoon goede foto's maken wanneer je ophaalt.
Dat zeg ik ook nietquote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:34 schreef sigme het volgende:
Goede foto's nemen helpt niks tegen de kosten van schade als je schade rijdt hoor. Het helpt alleen tegen onterechte claims. Maar daar gaat het verschil uit de OP niet over.
In Nederland rij je in je eigen auto, en neem je (dus) zelf het risico op schade, wat je eventueel ook verzekerd hebt. Dan kan je er dus voor kiezen om een krasje gewoon in de lak te laten zitten in plaats van deze te laten overspuiten. In een huurauto is dan anders. Krijg je een kras in de lak, dan gaat je dat in rekening gebracht worden. Of je die kras nou zelf gemaakt hebt, of jij 'm erg vindt, of jij denk dat de reparatie een stuk goedkoper zou kunnen - allemaal niet boeiend: de eigenaar van de auto vertelt jou hoeveel je moet lappen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 20:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet
Het helpt tegen onterechte claims. En zelf ga je toch geen schade rijden, want hoe vaak rij je bv in NL nou schade dan als je met eigen auto rijdt?
Idd, nooit.
Dus wrm is het buitenland dan ineens een valkuil vol ongelukken?
En nogmaals: Hoe vaak gebeurt dat in NL met je eigen auto?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 21:03 schreef sigme het volgende:
[..]
In Nederland rij je in je eigen auto, en neem je (dus) zelf het risico op schade, wat je eventueel ook verzekerd hebt. Dan kan je er dus voor kiezen om een krasje gewoon in de lak te laten zitten in plaats van deze te laten overspuiten. In een huurauto is dan anders. Krijg je een kras in de lak, dan gaat je dat in rekening gebracht worden.
Het wel/niet verzekeren gaat dus daarover; dat je geen keuze hebt als er schade is, bij een huurauto. Dan moet je betalen wat je rekening gebracht wordt.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 21:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En nogmaals: Hoe vaak gebeurt dat in NL met je eigen auto?
Ik weet niet hoe jij dan wel je buren rijden, als ik je zo hoor heel slecht.
Maar ik heb echt nog nooit een krasje gereden dan wel door een ander opgelopen.
En dan boeit het niet of het eigen auto is. Het gebeurt gewoon niet.
Met je eigen auto ben je vaak ook minder voorzichtig.
Dus als het daar al nooit gebeurt, wrm zou ik dan extra betalen voor de zeer minieme kans op een krasje in het buitenland?
Alsof jij ineens zelf slechter gaat rijden in Spanje of dat alle bestuurders daar slecht rijden.
Dat is logisch dat je dat dan moet betalen. Dat was de hele vraagstelling niet, maar of je het zou moeten doen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 21:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Het wel/niet verzekeren gaat dus daarover; dat je geen keuze hebt als er schade is, bij een huurauto. Dan moet je betalen wat je rekening gebracht wordt.
Geen idee hoe jij daaruit afleidt dat dat mij gebeurt, maar die conclusie is niet correct.
Ik heb bij de laatste paar keer huren toch wat dingetjes gehad, zoals een lekke band. Ik was blij dat ik het toen via Sunny had geregeld. Bij die lekke band had ik full cover en kreeg ik zonder ook maar enig gedoe op de laatste dag nog voor een paar uurtjes een nieuwe auto mee. Sunnycars is duurder maar geen gezeik op je vakantie mag ook wat kosten.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 21:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat is logisch dat je dat dan moet betalen. Dat was de hele vraagstelling niet, maar of je het zou moeten doen.
Constant zo veel meer betalen terwijl toch nooit wat gebeurt.
Ja, dat is dus wel zo althans de bumper daar een kusje geven bij het in en uitparkeren is heel gewoon. Toch zonde als je dat overkomt bij een huurauto met een hoog eigen risico.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 21:08 schreef bianconeri het volgende:
of dat alle bestuurders daar slecht rijden.
Precies dat. Gewoon geen gezeur. Soms reserveer ik via Sunny Cars, soms rechtstreeks via de verhuurder, maar altijd all risk.quote:Op zondag 19 januari 2025 00:09 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik heb bij de laatste paar keer huren toch wat dingetjes gehad, zoals een lekke band. Ik was blij dat ik het toen via Sunny had geregeld. Bij die lekke band had ik full cover en kreeg ik zonder ook maar enig gedoe op de laatste dag nog voor een paar uurtjes een nieuwe auto mee. Sunnycars is duurder maar geen gezeik op je vakantie mag ook wat kosten.
en Spaanse autoverhuurders staan er bekend om je van alle kanten te naaien voor schades.quote:Op woensdag 15 januari 2025 15:12 schreef Managarm het volgende:
[..]
Besparen is vaak duurkoop, betaal gewoon het tarief van Sunnycars, een kleine schade en je zit al snel aan het eigen risico.
Heb ik echt nog nooit meegemaakt, ook toen ik nog wel eens zonder complete dekking nam. Spanjaarden zijn juist relaxed. Record go heeft dacht ik zelfs een policy dat een kras pas als kras meetelt bij een bepaalde afmeting.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:51 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
en Spaanse autoverhuurders staan er bekend om je van alle kanten te naaien voor schades.
Op Madeira vorderden ze achteraf 125 euro schoonmaakkosten (auto was schoon), terug laten vorderen door ING, nooit meer wat van gehoord.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:51 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
en Spaanse autoverhuurders staan er bekend om je van alle kanten te naaien voor schades.
Nou.... toen wij de auto op Menorca inleverden was er een Brits stel dat niet all risk verzekerd was en bij hoog en laag volhield dat die kras er toch echt al op zat, maar geen foto's gemaakt (dus beetje dom geweest, maar soit) en zijn mochten dokken.quote:Op woensdag 22 januari 2025 10:00 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Heb ik echt nog nooit meegemaakt, ook toen ik nog wel eens zonder complete dekking nam. Spanjaarden zijn juist relaxed. Record go heeft dacht ik zelfs een policy dat een kras pas als kras meetelt bij een bepaalde afmeting.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |