abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216308189
Ik ga in het voorjaar naar Ibiza voor een weekje en wil ik alleen nog een auto huren. Ik lees overal dat sunnycars wordt aanbevolen. Waarbij ik een all inclusieve pakket met een volkwagen golf of soortgelijk kan huren voor de periode voor 253 euro.

Maar via booking.com waar ik mijn appartement geboekt heb kan ik ook een auto huren bij click rent voor 80 euro voor de hele periode. Natuurlijk een aardig verschil in prijs. Alleen staat er bij de voorwaarden:

Gratis annuleren tot 48 uur vóór de ophaaltijd
Cascoschade vermindering met eigen risico van ¤ 1.200
Diefstalbescherming met eigen risico van ¤ 1.200
Ongelimiteerde Mijl-/Kilometers

Als de carrosserie van de auto beschadigd raakt, betaalt u voor de schade die wordt gedekt door de Cascoschade vermindering (CDW) maximaal het eigen risico (¤ 1.200,00). Deze dekking geldt alleen wanneer u zich houdt aan de voorwaarden in de huurovereenkomst. Het dekt geen andere delen van de auto (bijv. ramen, wielen, interieur of onderstel), of kosten (bijv. voor slepen of tijd dat de auto de weg niet op kan), of iets in de auto (bijv. kinderzitjes, gps-apparaten of persoonlijke bezittingen).

Dit is natuurlijk de keuze die ik kan maken of goedkoop met het risico van schade tot een max van 1200 euro of wat duurder en volledig verzekerd.

Nu is het voor mij een lange tijd geleden dat ik een auto gehuurd heb ik het buitenland. Wat is jullie ervaring hiermee? Ga voor zekerheid voor die paar 100 euro meer? Of kan je net zo goed de goedkoopste nemen want dat komt toch wel goed?
pi_216308281
253 euro all in is toch niet veel voor een week?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_216308461
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 14:44 schreef Jor_Dii het volgende:
253 euro all in is toch niet veel voor een week?
Nee klopt, maar 80 euro is nog minder ;). Maar vraag me af of dat het (mogelijke) risico en gedoe waard is? of dat er nooit gedoe van komt.
pi_216308517
Sunnycarsgoden
U MAD?
pi_216308586
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:01 schreef Stansfield het volgende:

[..]
Nee klopt, maar 80 euro is nog minder ;). Maar vraag me af of dat het (mogelijke) risico en gedoe waard is? of dat er nooit gedoe van komt.
Besparen is vaak duurkoop, betaal gewoon het tarief van Sunnycars, een kleine schade en je zit al snel aan het eigen risico.
  Moderator woensdag 15 januari 2025 @ 15:58:53 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_216308971
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:01 schreef Stansfield het volgende:

[..]
Als 153 euro zo'n issue is dat je overweegt om dit te doen moet je misschien niet op vakantie te gaan.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:12 schreef Managarm het volgende:

[..]
Besparen is vaak duurkoop, betaal gewoon het tarief van Sunnycars, een kleine schade en je zit al snel aan het eigen risico.
Dit. Dit. Dit.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_216309298
Ik denk dat ik er wel uit ben ;).

153 euro is niet het issue. Het ging mij er meer om dat het ook weer makkelijk bespaard is als het goedkoper zou kunnen. Maar dan gaan we gewoon voor sunnycars .
pi_216320116
Kijk even naar je creditcard. Daar zitten soms ook huurauto-verzekeringen bij.

ANWB cc dekt (afhankelijk van de kaart) ook eigen risico huurauto.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216329744
Nog nooit een auto volledig verzekerd genomen, dikke onzin.
Ja, sure je bent afhankelijk van anderen maar kom op zeg.

Ik heb al vaak in Spanje een auto gehuurd op basis verzekering en nooit een probleem mee. Altijd simpel.

Gewoon goede foto's maken wanneer je ophaalt.
pi_216329784
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 14:59 schreef capricia het volgende:
Kijk even naar je creditcard. Daar zitten soms ook huurauto-verzekeringen bij.

ANWB cc dekt (afhankelijk van de kaart) ook eigen risico huurauto.
Dit.

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 12:30 schreef bianconeri het volgende:
Nog nooit een auto volledig verzekerd genomen, dikke onzin.
Ja, sure je bent afhankelijk van anderen maar kom op zeg.

Ik heb al vaak in Spanje een auto gehuurd op basis verzekering en nooit een probleem mee. Altijd simpel.

Gewoon goede foto's maken wanneer je ophaalt.
Goede foto's nemen helpt niks tegen de kosten van schade als je schade rijdt hoor :'). Het helpt alleen tegen onterechte claims. Maar daar gaat het verschil uit de OP niet over.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_216335245
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 12:34 schreef sigme het volgende:

Goede foto's nemen helpt niks tegen de kosten van schade als je schade rijdt hoor :'). Het helpt alleen tegen onterechte claims. Maar daar gaat het verschil uit de OP niet over.
Dat zeg ik ook niet :)
Het helpt tegen onterechte claims. En zelf ga je toch geen schade rijden, want hoe vaak rij je bv in NL nou schade dan als je met eigen auto rijdt?

Idd, nooit.
Dus wrm is het buitenland dan ineens een valkuil vol ongelukken?
pi_216335313
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 20:56 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat zeg ik ook niet :)
Het helpt tegen onterechte claims. En zelf ga je toch geen schade rijden, want hoe vaak rij je bv in NL nou schade dan als je met eigen auto rijdt?

Idd, nooit.
Dus wrm is het buitenland dan ineens een valkuil vol ongelukken?
In Nederland rij je in je eigen auto, en neem je (dus) zelf het risico op schade, wat je eventueel ook verzekerd hebt. Dan kan je er dus voor kiezen om een krasje gewoon in de lak te laten zitten in plaats van deze te laten overspuiten. In een huurauto is dan anders. Krijg je een kras in de lak, dan gaat je dat in rekening gebracht worden. Of je die kras nou zelf gemaakt hebt, of jij 'm erg vindt, of jij denk dat de reparatie een stuk goedkoper zou kunnen - allemaal niet boeiend: de eigenaar van de auto vertelt jou hoeveel je moet lappen.
En dat moet je dan dus lappen. Of verzekeren.

Ik verzeker dat trouwens nooit apart; ik heb een creditcard die het meeste van die schade dekt en wat er aan eigen risico is kan ik dan wel zelf dragen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 17 januari 2025 @ 21:07:08 #13
6941 APK
Factual, I think.
pi_216335355
Op de Canarische Eilanden een keer via Sunny Cars geboekt en gecanceld toen ik zag dat je dan bij Cicar je auto op moet halen.
Inmiddels meerdere keren bij Cicar een auto gehuurd (stuk goedkoper) en de voorwaarden zijn hetzelfde als bij Sunny Cars, ze kijken alleen of er evenveel benzine in de tank zit als bij vertrek, verder niet.
Enige nadeel op Tenerife is dat het op zaterdag erg druk kan zijn bij het ophalen.

Ze zitten inmiddels ook op Ibiza zie ik, daar zou je ook eens naar kunnen kijken: https://www.cicar.com/en
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_216335362
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 21:03 schreef sigme het volgende:

[..]
In Nederland rij je in je eigen auto, en neem je (dus) zelf het risico op schade, wat je eventueel ook verzekerd hebt. Dan kan je er dus voor kiezen om een krasje gewoon in de lak te laten zitten in plaats van deze te laten overspuiten. In een huurauto is dan anders. Krijg je een kras in de lak, dan gaat je dat in rekening gebracht worden.
En nogmaals: Hoe vaak gebeurt dat in NL met je eigen auto?

Ik weet niet hoe jij dan wel je buren rijden, als ik je zo hoor heel slecht.
Maar ik heb echt nog nooit een krasje gereden dan wel door een ander opgelopen.
En dan boeit het niet of het eigen auto is. Het gebeurt gewoon niet.

Met je eigen auto ben je vaak ook minder voorzichtig.
Dus als het daar al nooit gebeurt, wrm zou ik dan extra betalen voor de zeer minieme kans op een krasje in het buitenland?
Alsof jij ineens zelf slechter gaat rijden in Spanje of dat alle bestuurders daar slecht rijden.
pi_216335459
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 21:08 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En nogmaals: Hoe vaak gebeurt dat in NL met je eigen auto?

Ik weet niet hoe jij dan wel je buren rijden, als ik je zo hoor heel slecht.
Maar ik heb echt nog nooit een krasje gereden dan wel door een ander opgelopen.
En dan boeit het niet of het eigen auto is. Het gebeurt gewoon niet.

Met je eigen auto ben je vaak ook minder voorzichtig.
Dus als het daar al nooit gebeurt, wrm zou ik dan extra betalen voor de zeer minieme kans op een krasje in het buitenland?
Alsof jij ineens zelf slechter gaat rijden in Spanje of dat alle bestuurders daar slecht rijden.
Het wel/niet verzekeren gaat dus daarover; dat je geen keuze hebt als er schade is, bij een huurauto. Dan moet je betalen wat je rekening gebracht wordt.
Geen idee hoe jij daaruit afleidt dat dat mij gebeurt, maar die conclusie is niet correct.
pi_216335915
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 21:16 schreef sigme het volgende:

[..]
Het wel/niet verzekeren gaat dus daarover; dat je geen keuze hebt als er schade is, bij een huurauto. Dan moet je betalen wat je rekening gebracht wordt.
Geen idee hoe jij daaruit afleidt dat dat mij gebeurt, maar die conclusie is niet correct.
Dat is logisch dat je dat dan moet betalen. Dat was de hele vraagstelling niet, maar of je het zou moeten doen.

Constant zo veel meer betalen terwijl toch nooit wat gebeurt.
pi_216350089
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 21:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat is logisch dat je dat dan moet betalen. Dat was de hele vraagstelling niet, maar of je het zou moeten doen.

Constant zo veel meer betalen terwijl toch nooit wat gebeurt.
Ik heb bij de laatste paar keer huren toch wat dingetjes gehad, zoals een lekke band. Ik was blij dat ik het toen via Sunny had geregeld. Bij die lekke band had ik full cover en kreeg ik zonder ook maar enig gedoe op de laatste dag nog voor een paar uurtjes een nieuwe auto mee. Sunnycars is duurder maar geen gezeik op je vakantie mag ook wat kosten.
pi_216350098
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 21:08 schreef bianconeri het volgende:
of dat alle bestuurders daar slecht rijden.
Ja, dat is dus wel zo althans de bumper daar een kusje geven bij het in en uitparkeren is heel gewoon. Toch zonde als je dat overkomt bij een huurauto met een hoog eigen risico.
pi_216384766
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 00:09 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik heb bij de laatste paar keer huren toch wat dingetjes gehad, zoals een lekke band. Ik was blij dat ik het toen via Sunny had geregeld. Bij die lekke band had ik full cover en kreeg ik zonder ook maar enig gedoe op de laatste dag nog voor een paar uurtjes een nieuwe auto mee. Sunnycars is duurder maar geen gezeik op je vakantie mag ook wat kosten.
Precies dat. Gewoon geen gezeur. Soms reserveer ik via Sunny Cars, soms rechtstreeks via de verhuurder, maar altijd all risk.
Negen van de tien keer gebeurt er niks. Maar soms wel. Zoals afgelopen jaar toen we een weekje naar Menorca gingen en 4 huurauto's hebben versleten :@ :@ :@ :@
Auto 1: Er reed er 1 achterop. Goed, all risk of niet, dat had niet uitgemaakt, want was niet onze schuld.
Auto 2: Na een paar uur teruggebracht, want had allerlei mankementen en ik had geen zin om ergens op het eiland te staan met een auto die het niet meer wilde starten.
Auto 3: Kreeg een dag later een lekke band ergens in een uithoek van Menorca (stonden we dus toch ergens op het eiland 8)7 ), er werd zonder pardon een nieuwe auto gebracht.
Auto 4: Die hebben we heelhuids ingeleverd :D
  Redactie Frontpage woensdag 22 januari 2025 @ 09:51:36 #20
38148 crew  Innisdemon
pi_216387496
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:12 schreef Managarm het volgende:

[..]
en Spaanse autoverhuurders staan er bekend om je van alle kanten te naaien voor schades.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_216387564
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:51 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
en Spaanse autoverhuurders staan er bekend om je van alle kanten te naaien voor schades.
Heb ik echt nog nooit meegemaakt, ook toen ik nog wel eens zonder complete dekking nam. Spanjaarden zijn juist relaxed. Record go heeft dacht ik zelfs een policy dat een kras pas als kras meetelt bij een bepaalde afmeting.
pi_216387618
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:51 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
Op Madeira vorderden ze achteraf 125 euro schoonmaakkosten (auto was schoon), terug laten vorderen door ING, nooit meer wat van gehoord.

Een keer schade gehad in Portugal, tegen steen aangereden, 1200 euro schade, had auto gehuurd via Sunnycars, dus koste mij niets.
pi_216431883
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 10:00 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Heb ik echt nog nooit meegemaakt, ook toen ik nog wel eens zonder complete dekking nam. Spanjaarden zijn juist relaxed. Record go heeft dacht ik zelfs een policy dat een kras pas als kras meetelt bij een bepaalde afmeting.
Nou.... toen wij de auto op Menorca inleverden was er een Brits stel dat niet all risk verzekerd was en bij hoog en laag volhield dat die kras er toch echt al op zat, maar geen foto's gemaakt (dus beetje dom geweest, maar soit) en zijn mochten dokken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')