Ow wow, klinkt sjiek! Moest je in gala?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:46 schreef Lienekien het volgende:
Frankrijk
Kasteel, pauwen, champagne, kaviaar, chique diner, verplicht dansen, vuurwerk.
Dat niet, gelukkig.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:55 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ow wow, klinkt sjiek! Moest je in gala?
Oeh, middernachtse snack is sowieso nice. Ik kom uit regio Maas en Waal, tegen Brabant aan, en daar is het gebruikelijk 's nachts af te sluiten met broodjes of een zak friet. In de randstad is dat vaak niet en dat mis ik toch wel een beetje... Ook goed tegen de kater.quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:46 schreef herverwijderd het volgende:
De helft van mijn familie is Frans, dus veel bruiloften in Frankrijk meegemaakt.
- bijna altijd op een zaterdag
-zijn vaak heel erg groot, met heel veel genodigden die soms uit het hele land komen en dan bij diverse familieleden ondergebracht worden
- veel getoeter bij de bruiloftsstoet
- heel veel eten! Echt wel 5 of 6 gangen, ben dat niet zo gewend in Nederland
-bruidstaart is meestal een croquembouche (zo'n toren van soesjes) en wordt pas rond middernacht geserveerd
- bruidspaar drinkt uit een speciale beker, de coupe de marriage
- veel formeler dan de gemiddelde bruiloft in Nederland.
Bijzonder! En daarna iedereen thuis zelf een taartje gegeten? Of was t echt alleen zakelijk?quote:Op woensdag 15 januari 2025 15:48 schreef Boca_Raton het volgende:
Mijn broer is online getrouwd. Hij zat geloof ik in de Verenigde Staten en zijn bruid in de Filipijnen. Het was in de tijd van Corona en zij wilden trouwen omdat ze dan makkelijker bij elkaar konden komen.
Het was een Amerikaans bedrijf die dat verzorgde. Hij moest vantevoren papieren en paspoortkopieën opsturen. Op een zeker moment moest het bruidspaar, de familie en vrienden inloggen en zagen we onszelf in kleine hokjes terug op het scherm. Het midden was vrij, daar kwam de vrouw die het zou verzorgen. Die stond er even later inderdaad maar ik heb het korte moment dat ze de namen opnoemde, gemist. Ik zag er namelijk in mijn hokje vreselijk uit: als een pioenroos zo rood, van de opwinding. De ceremonie heeft nog geen vijf minuten geduurd en toen waren ze getrouwd. En ze zijn nu al een paar jaar in het bezit van een huwelijkscertificaat, inderdaad overal geldig.
Nou, iedereen was onwennig, het was zo vreemd allemaal. Nee, geen taartje gegetenquote:Op woensdag 15 januari 2025 20:17 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Bijzonder! En daarna iedereen thuis zelf een taartje gegeten? Of was t echt alleen zakelijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |