abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:49:06 #1
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_216300522
Ik ben inmiddels enkele keren naar een bruiloft in het buitenland geweest, waarbij telkens 1 persoon van het bruidspaar ook echt uit dat land kwam. En ben benieuwd wat jullie buitenlandse bruiloft-ervaringen zijn! Vreemde gebruiken? Veel eten? Veel dansen?

Mijn eigen ervaringen:

Polen:
- heel veel vodka
- onderweg naar de feestlocatie werden de auto's gestopt door kinderen die 'tolgeld' vroegen
- de bruid werd gedurende de bruiloft 'ontvoerd' en moest door de bruidegom worden 'teruggekocht'
- de dag na de bruiloft was ook een feestdag met barbecue (en veel mensen met een kater)

Portugal:
- heel veel eten
- maar echt, heel veel eten
- trouwen was aan het strand. Daarna stond er een buffet klaar met allemaal vis/garnalen.
- daarna naar de feestlocatie waar een meergangendiner geserveerd werd
- daarna de taart
- en daarna gingen we dansen. Maar aan de rand van de danszaal stond weer een buffet met o.a. kazen, schnitzels, verschillende taarten, vleeswaren...

Spanje:
- ook veel eten
- en telkens proosten met z'n allen en schreeuwen dat het bruidspaar moest zoenen, zoenen voor mama, voor papa, voor opa, voor oma...
- en er werd Iberico-ham gesneden door de vader en een oom, waarna moeder en tantes de hele tijd rond gingen met kleine bordjes met plakjes ham
  dinsdag 14 januari 2025 @ 22:46:34 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216301629
Frankrijk

Kasteel, pauwen, champagne, kaviaar, chique diner, verplicht dansen, vuurwerk.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 22:55:21 #3
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_216301807
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:46 schreef Lienekien het volgende:
Frankrijk

Kasteel, pauwen, champagne, kaviaar, chique diner, verplicht dansen, vuurwerk.
Ow wow, klinkt sjiek! Moest je in gala?
  dinsdag 14 januari 2025 @ 22:58:27 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216301890
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:55 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]
Ow wow, klinkt sjiek! Moest je in gala?
Dat niet, gelukkig.
The love you take is equal to the love you make.
pi_216302120
Zuid-Afrika O+
Prachtige locatie, mooie kamers, uitgebreid goed diner, heerlijke wijnen, lekker weer.
Paar dagen later met een klein groepje nog een barbecue en zuipfeest gehouden aan de kust. Top bruiloft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_216306119
Mijn eigen bruiloft in Thailand. Zowat drie dagen feest en om zes uur 's ochtends al aan de smerige goedkope whiskey fles hangen. Mijn ouders, broers, een vriendengroep (stuk of 10, incl. partners) en zelfs mijn oma van begin 80 waren er _O_

Het hele dorp was uitgerukt, zo'n 500 mensen, want ja gratis alcohol, zelfs de burgemeester gaf nog even acte de présence. Mijn vrouw, vrienden en ik in traditionele Thaise kledij met 35 graden, bloed- en bloedheet _O- . Mijn schoonmoeder die vlak na een plechtigheid ff gaat dutten, omdat ze teveel gezopen had. :D Zo'n band in een vrachtwagen met van die gare Thaise muziek of polonaise doen met dronken Thai op Hollandse kut-muziek. Allemaal onder de sproeier van de tuinslang. Hoe meer dronken men werd, hoe beter er 'gecommuniceerd' werd. Of althans, de poging daartoe.

Ja, waren drie prachtige dagen (van wat ik nog weet). :D _O- _O-
  woensdag 15 januari 2025 @ 11:46:07 #7
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_216306598
De helft van mijn familie is Frans, dus veel bruiloften in Frankrijk meegemaakt.
- bijna altijd op een zaterdag
-zijn vaak heel erg groot, met heel veel genodigden die soms uit het hele land komen en dan bij diverse familieleden ondergebracht worden
- veel getoeter bij de bruiloftsstoet
- heel veel eten! Echt wel 5 of 6 gangen, ben dat niet zo gewend in Nederland
-bruidstaart is meestal een croquembouche (zo'n toren van soesjes) en wordt pas rond middernacht geserveerd
- bruidspaar drinkt uit een speciale beker, de coupe de marriage
- veel formeler dan de gemiddelde bruiloft in Nederland.
  woensdag 15 januari 2025 @ 14:04:52 #8
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_216307942
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 11:46 schreef herverwijderd het volgende:
De helft van mijn familie is Frans, dus veel bruiloften in Frankrijk meegemaakt.
- bijna altijd op een zaterdag
-zijn vaak heel erg groot, met heel veel genodigden die soms uit het hele land komen en dan bij diverse familieleden ondergebracht worden
- veel getoeter bij de bruiloftsstoet
- heel veel eten! Echt wel 5 of 6 gangen, ben dat niet zo gewend in Nederland
-bruidstaart is meestal een croquembouche (zo'n toren van soesjes) en wordt pas rond middernacht geserveerd
- bruidspaar drinkt uit een speciale beker, de coupe de marriage
- veel formeler dan de gemiddelde bruiloft in Nederland.
Oeh, middernachtse snack is sowieso nice. Ik kom uit regio Maas en Waal, tegen Brabant aan, en daar is het gebruikelijk 's nachts af te sluiten met broodjes of een zak friet. In de randstad is dat vaak niet en dat mis ik toch wel een beetje... Ook goed tegen de kater.
  woensdag 15 januari 2025 @ 15:48:37 #9
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216308899
Mijn broer is online getrouwd. Hij zat geloof ik in de Verenigde Staten en zijn bruid in de Filipijnen. Het was in de tijd van Corona en zij wilden trouwen omdat ze dan makkelijker bij elkaar konden komen.
Het was een Amerikaans bedrijf die dat verzorgde. Hij moest vantevoren papieren en paspoortkopieën opsturen. Op een zeker moment moest het bruidspaar, de familie en vrienden inloggen en zagen we onszelf in kleine hokjes terug op het scherm. Het midden was vrij, daar kwam de vrouw die het zou verzorgen. Die stond er even later inderdaad maar ik heb het korte moment dat ze de namen opnoemde, gemist. Ik zag er namelijk in mijn hokje vreselijk uit: als een pioenroos zo rood, van de opwinding. De ceremonie heeft nog geen vijf minuten geduurd en toen waren ze getrouwd. En ze zijn nu al een paar jaar in het bezit van een huwelijkscertificaat, inderdaad overal geldig.
  woensdag 15 januari 2025 @ 20:17:02 #10
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_216312695
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:48 schreef Boca_Raton het volgende:
Mijn broer is online getrouwd. Hij zat geloof ik in de Verenigde Staten en zijn bruid in de Filipijnen. Het was in de tijd van Corona en zij wilden trouwen omdat ze dan makkelijker bij elkaar konden komen.
Het was een Amerikaans bedrijf die dat verzorgde. Hij moest vantevoren papieren en paspoortkopieën opsturen. Op een zeker moment moest het bruidspaar, de familie en vrienden inloggen en zagen we onszelf in kleine hokjes terug op het scherm. Het midden was vrij, daar kwam de vrouw die het zou verzorgen. Die stond er even later inderdaad maar ik heb het korte moment dat ze de namen opnoemde, gemist. Ik zag er namelijk in mijn hokje vreselijk uit: als een pioenroos zo rood, van de opwinding. De ceremonie heeft nog geen vijf minuten geduurd en toen waren ze getrouwd. En ze zijn nu al een paar jaar in het bezit van een huwelijkscertificaat, inderdaad overal geldig.
Bijzonder! En daarna iedereen thuis zelf een taartje gegeten? Of was t echt alleen zakelijk?
  woensdag 15 januari 2025 @ 21:43:18 #11
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216314177
quote:
99s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:17 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]
Bijzonder! En daarna iedereen thuis zelf een taartje gegeten? Of was t echt alleen zakelijk?
Nou, iedereen was onwennig, het was zo vreemd allemaal. Nee, geen taartje gegeten :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')