abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker dinsdag 14 januari 2025 @ 10:42:02 #1
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216290856
Onderzoeksjournalisten KRO-NCRV maken serie over brute moord op Chinese vrouw in Breda
quote:
Vanaf 23 januari is de nieuwe KRO-NCRV-serie De restaurantmoord te zien op NPO Start. Onderzoeksjournalisten van de omroep vragen zich in de serie af of de zes jongeren die werden opgepakt na de brute moord op een Chinese vrouw in Breda in 1993 wel terecht vastzitten.

De jongens en meisjes in de leeftijd van 17 tot 20 jaar, ook wel De zes van Breda genoemd, zaten jarenlang vast. Zij werden ervan beschuldigd de 56-jarige ‘oma Mok’ in restaurant Peacock op gewelddadige wijze om het leven gebracht te hebben.

In 2015 volgde een herzieningsprocedure op de uitspraak, maar die bleef in stand. Ook al zijn er volgens KRO-NCRV nooit ooggetuigen of DNA-sporen gevonden die de zes veroordeelden concreet als daders zouden aanmerken. De onderzoeksjournalisten lichten in de nieuwe serie toe dat er volgens hun nieuwe feiten en getuigenissen bestaan over gemaakte fouten in het strafrechtelijk onderzoek.

Geen opnames van de verhoren
In de Restaurantmoord worden ook de verhoren getoond die destijds met de zes jongeren zijn afgenomen. Hiervan bestaan echter geen beelden en dat vormde een uitdaging voor regisseur Joost van Wijk.

“Er waren geen opnames van de verhoren. Daarom hebben we gekozen om de belangrijkste verhoren letterlijk te verfilmen en dat ook te doen bij veel andere feiten uit het dossier. Daarbij verwijzen we bij iedere scène naar de onderliggende stukken en houden we ons aan de feiten. Op deze manier kunnen we een papieren verhaal letterlijk tot leven wekken.”

De restaurantmoord is na De villamoord (2020 & 2021) en De pompmoord (2023) de derde journalistieke documentaireserie van KRO-NCRV over een moord waarbij meerdere mensen zijn veroordeeld op basis van omstreden bekentenissen.

Bekijk deze YouTube-video

Benieuwd of er nog nieuwe feiten boven water komen ....
De "zes van Breda" is uiteraard een verwijzing naar de "vier van Breda" .
pi_216308313
Interessant, even volgen :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_216309163
Tvp ik zag de trailer vandaag voorbijkomen.
Sicker than your average.
  Spellchecker woensdag 22 januari 2025 @ 16:53:02 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 24 januari 2025 @ 14:33:23 #5
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_216413864
Trailer (nog) niet gezien maar puur op basis van tekst in OP klinkt dit wel interessant, :).
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_216417871
Die appie kan zelf niet echt overtuigend liegen he _O-
pi_216458531
Inmiddels gezien: het valt nogal tegen omdat het zeer rommelig en met een hoop bombarie en niet passende muziek wordt gepresenteerd. Aflevering 4 was dan wel weer sterk omdat toen eindelijk wat meer inhoudelijk werd ingegaan op de mogelijke dwaling in het lange onderzoek. Verder is er bijvoorbeeld helemaal niet ingegaan op het feit of “de zes” alibi’s hadden of niet..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_216524597
Ik zit in afl 3
Lekkere acties van de 'slimmerik' lijkt wel een personage uit Bassienen Adriaan.
Slechte beurt vd politie.
Al die aannames.

Rommelige docu idd.
pi_216597510
quote:
Beweerden schrijvers, documentairemakers, en amusements-seriemakers over de 4 van Breda ook, Appie Happie.

Nog een verwijzing naar Pinksteren in de dit docu-drama? Zal mij niets verbazen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')