Instagram account is gehackt of verdwenen. Heb ik nu een beveiligingsprobleem?
( ik ben doof dus het kan zijn dat mijn zinnen niet helemaal lekker lopen. )
Ik wilde Instagram openen maar die vroeg of ik wilde aanmelden. Vond ik vreemd, want was niet uitgelogd.
Aanmelden lukte niet, gaf aan dat wachtwoord niet klopte.
Dus ik naar mijn mail en daar vond ik een mail dat van instagram kwam
(security@mail.instagram.com)
Dat mijn emailadres die gekoppeld is aan mijn Instagram, veranderd is.
The email on your Instagram account was changed from *******
@gmail.com at 04:00 (PDT) on Monday, January 13 2025.
Your new email is wliid1365@naimail.com. If you didn't change your email address, you can secure your account here.
En die tijd van 4.00 PDT, ik kreeg het bericht om 13.00 dus het is iemand uit USA waarschijnlijk.
Ik ken die naimail.com niet... Dus ik klik op secure your account here.
En dan word ik verwezen naar een pagina wat ik moet doen als ik denk dat mijn account gehackt is. Ik geef aan dat ik denk dat het gehackt is. En dan krijg ik ander pagina waar ik emailadres moet invoeren en die wordt dan ook verstuurd naar jouw emailadres voor ´noodgeval´ ( zeg maar )
Maar dan geeft instagram aan dat mijn gebruikersnaam niet bestaat, en blijkbaar mijn emailadres ook niet. Dus kan er geen mail verstuurd worden.
Ik wil misbruik rapporteren maar dat lukt ook niet want mijn emailadres is niet bekend bij instagram.
Ik geef aan dat ik wachtwoord vergeten ben en dan vraagt die om emailadres. Maar is niet bekend bij instagram.
Op dit moment heb ik geen idee wat ik moet doen. Ik denk dat ik alles kwijt ben.
( aan een vriend gevraagd wat hij ziet op mijn pagina, alle followers en die ik volg zijn verdwenen, staat op 0 nu. Alle berichten zijn weg )
Het emailadres dat hiervoor gebruikt is speciaal voor instagram, en twitter. Meer niet.
Al mijn accounts hebben een ander wachtwoord, ik gebruik een wachtwoord geen twee keer. Ze bestaan uit hoofdletters, kleine letters, cijfers en symbolen. Ze staan nergens opgeslagen, ik heb ze op een papier hier liggen.
Ik heb een virusscanner die aan staat.
En ik klik nergens op, een email die ik niet ken gooi ik weg.
De vraag is dus, hoe kan iemand nu nou toegang hebben gekregen tot mijn account en wachtwoord, waardoor die mijn emailadres veranderd heeft?
( twee weken geleden gebeurde het dezelfde bij facebook, maar die kon ik terugkrijgen, alleen let op, andere emailadres en wachtwoord. Het was iemand uit Manchester. Facebook gaf aan dat ik goed beveiligd was. ).
Dus daarom snap ik hier helemaal niets van.
Is het mogelijk dat hackers dit allemaal kunnen doen met brute force of iets anders?
Is er iets met mijn pc aan de hand?
Ik heb mijn pc een scan laten doen maar er is niets gevonden.
Ik probeer te begrijpen wat er gebeurd is. Dus als iemand mij zou kunnen uitleggen, dan zou het heel fijn zijn.